בתשובה לאלי, 28/12/03 21:00
המשורר שעבורו הזמן קפא מלכת 186847
1. הוויכוח שהזכרת בין נתן זך לדורי מנור התנהל מעל דפי "הארץ". אולי עבורך הוא חסר עניין, אבל קצת מופרך לטעון שהוא חסר חשיבות. מדובר בהתנגשות בין שתי המגמות השליטות בשירה העברית כיום - זו שאתה מהלל, וזו שאתה מנסה להמעיט בחשיבותה.

2. הוויכוח המר שהתנהל ב"אוקאפי" סב, אם הבנתי נכון, בין האסכולה של מרכזיות הצורה ומשחקי השפה, לבין האסכולה של בהירות ויומיומיות התוכן. בקווים גסים מאוד, הוא אפילו חופף לקונפליקט בין מנור לזך.

3. הרשת משמשת כזרם שוליים שחותר לצדו או מתחתיו של הזרם המרכזי, בכל ענפי התרבות. מי שאינו מודע לזה ואינו עוקב אחרי הרשת, אינו קפוא בזמן - הוא פשוט מנותק מזרמי שוליים.

4. ואפילוג לאיילים הסנטימנטליים:

מי יתנני קפוא בזמן, ורק
שמאיר ויזלטיר יישב לידי
שוב, כמו אז לפני שנים,
כשעלה לקו 24.
נסענו נסוע, והוא ירד
באבן גבירול. מה חיפש שם?
אינני יודעת. המשכתי
לאוניברסיטה, בדיוק היתה שעת אפס
עם נסים קלדרון.

___________
ברקת, עושה ניים דרופינג, אבל רק כשזה ממש רלוונטי.
המשורר שעבורו הזמן קפא מלכת 186984
ברקת יקרה
גם את כבר ישנה נושנה אם לא הבחנת בכך שהרשת כבר מזמן לא שוליים.
המשורר שעבורו הזמן קפא מלכת 186991
הרשת היא בהחלט לא שוליים.

אני אתקן את הניסוח: *התכנים התרבותיים* שעוברים ברשת הם תכני שוליים. שוליים נמדדים יחסית למיינסטרים, והשוליים של אתמול הם המיינסטרים של מחר. אבל כל עוד הם בפורומים או במגזינים מקוונים לא מסחריים, הם שוליים. זה גם הכוח שלהם כמובן, אבל זה לא אומר שכל שאר המדיה הפסיקה להתקיים, או שאבד עליה הכלח, כמו שמנסים לטעון בתדירות רבה מדי.
משוררים כבני אדם (סיפור מהחיים) 186987
הז"ל, נכס לאומי מקודש, אבידן דוד,
לא נעים, What the Great Late bastaRRRdo did

מהר שלל חש בז,
כמעט את בתולי בזז

למרבה המזל, שם עבר
ידידי משכבר,
ובקבוק שבר
והדגול
נס כמו עכבר

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים