|
||||
|
||||
כמו בתקליט חורק ושבור נאלצים אזרחי מדינת ישראל לשמוע פעם אחר פעם את דברי מקבלי ההחלטות בקירבם, המדברים בדבר 'הידוק הסגר' ללא כל עשיית דבר בנדון. אזרחי המדינה נאלצים אף להווכח עיתים לבקרים בקריסתה המוחלטת של דוקטרינת ראשי זרועות הביטחון, בדבר היכולת לאפשר תעסוקתם של פלסטינאים בעלי משפחות מעל לגיל מסויים, היות והללו - כביכול - לא ירצו לבצע פיגוע, 'משום דאגתם לבני משפחתם'. החוצפה ועזות המצח לקרוא לגדר דחלילים זו 'סגר', אשר כל ילד ממוצע יכול לעקפה בשביל עוקף, מצביעה ללא ספק על עליבות תפיסתה של מדינה זו את מחירם של חיי אזרחיה. לו סגר היה סגר אמיתי - עם גדירות מכופלות ומשולשות הרמטית לאורכו הכללי של סך כל קו העימות - אולי היו נראים פני הדברים אחרת, שלא לדבר על המצב הפנטסטי בו היתה מצוייה מדינת ישראל, באם היתה מבצעת נסיגה מוחלטת והפרדות שלימה מהשטחים אותם כבשה בשנת 67. אגב, מדינת ישראל - כמו כל מדינה אחרת בעולם זה - אינה חייבת לספק עבודה לאיש. לא למען ערכי השלום הספיריטואלי מבית היוצר ההומאניסטי, ולא למען מעבידים ישראלים תאבי בצע, המעסיקים פועלים פלסטינאים בתנאי רעב, והמסכנים את שלום כלל הציבור. בברכה א. מאן |
|
||||
|
||||
רפלקס הסגר, כמו גם רפלקס סגירת נמל-התעופה בעזה, הוא מגוחך אפילו יותר מרפלקס הקרקוע המפורסם (קרקוע כל המטוסים למשך יום-יומיים לאחר שאחד מהם התרסק בתאונה). אם הסגר תורם במשהו לבטחון, הרי ששיקולי בטחון היו מכתיבים סגר ללא הפסקה, ולא סגר של כמה ימים לאחר כל פיגוע. מכאן אנו למדים שהסגר הוא צעד ענישה. אולם, גם ככזה - הוא מחטיא לחלוטין את המטרה (אם כי הוא מספק תחמושת לנאומי ה''מרעיבים אותנו'' של ערפאת). לא נותר אלא להסיק שהסגר (בדומה לירי טילים ממסוקים על מבנים ריקים ברש''פ) משרת מטרות של פוליטיקה פנימית, או שכך לפחות חושבים הפוליטיקאים. |
|
||||
|
||||
מיץ היקר, הסגר העלוב-טכנית שתיארתי עובד למרות הכל יפה מאוד, אך נבחריה השונים של מדינת ישראל בוחרים לאחר מספר ימים להסירו. מדוע, בעצם? הרתיעה מהפרדות? ייסורי מצפון מהשטעטל ומהגטו? הכנעות לסוחרי העבדים מישראל גופה? או אולי אמונה בלתי מעוערת בתורת הקימעונות המזרח אירופאית של ישראל סבא במו"מ עם הפלסטינאים, והרצון הבלתי נלאה 'להחזירם למוטב'? לא ברור. בברכה א. מאן |
|
||||
|
||||
אתה נשמע מודאג ממש כאילו אתה גר כאן... |
|
||||
|
||||
אומנם אינני גר בישראל, אך קיימת בקירבי סולידאריות מסויימת כלפי מדינה זו, ולו מפאת העדפתי מאות מונים את ערכיה ותרבותה על פני אלו של שכניה. בברכה א. מאן |
|
||||
|
||||
לא הצלחתי ללמוד על העדפתך את ערכיה ותרבותה של מדינת ישראל מהתגובות שלך עד כה. אשמח אם תוכל לפרט קצת מה בדיוק גורם לך לחוש את אותה סולידריות, ולמה החלטת לחוש אותה דווקא מגרמניה. |
|
||||
|
||||
נילי היקרה, כפי שהבחנת נכונה משלל תגובותיי השונות - אינני נוטה להעדיף ולהעריך אוטומאטית את ערכיה ותרבותה של מדינת ישראל, אך בהשוואה לערכיהם ולתרבותם של הסובבים אותה מלבינים חטאיה כשלג. מכאן למעשה נובעת התנגדותי העזה לתמוך אוטומאטית בנאראטיב הנגדי, רק משום שאיני מרוצה ממעשיה השונים של מדינה זו. שימי לב - אני בהחלט בעד פינוי מלא של שטחי הגדה המערבית, רצועת עזה, מזרח ירושלים - כולל פינויים המלא של התנחלויות השטחים, אך אינני מוכן באף נקודה אחת להתבונן בצד הערבי מבעד למשקפי החמלה. המלחמה האמיתית בו מצוייה ושרוייה מדינת ישראל הינה המילחמה על הנאראטיב בסיפור הולדתה והשתלשלותה של מדינה זו עד ימינו אנו. מדינת ישראל נולדה אולי בחטא, אולי כתוצאה מהתמוטטותם של משטרי הפאשיזם השונים באירופה - אך אין לייחס למדינה זו בשום קונסטלאציה שהיא רצון ובחירה מודעת במיגורם ובגירושם של ערביי ארץ ישראל - ומכאן הוויכוח העמוק ביני לבין היסטוריונים נכבדים כמר פפה, מר מוריס, מר שליים, ואף מיודעינו מר גורביץ. מדוע גרמניה? השמאל הגרמני - יחד עם שלוחותיו הממומנות והמשומנות היטב בישראל - בוחר במודע בזווית הסתכלות מאוד מסויימת בסיפור זה, אשר אותי בפירוש מקוממת. במילים אחרות: אין לדרוש מישראל 'זכות שיבה' פלסטינאית כל זמן אשר אירופה עצמה אינה מוכנה ומסוגלת לממש עם פליטיה היא. בברכה א. מאן |
|
||||
|
||||
מר מאן רב הפעלים, אז אם הבנתי נכון, שהותך בגרמניה היא למעשה סוג של שליחות פרו-ישראלית שמחאה בצדה? |
|
||||
|
||||
גברת נילי היקרה, שהותי בגרמניה נובעת מסיבות אנוכיות גרידא, אשר אינה קשורה כלל לפעילות ו/או שליחות פרו או אנטי ישראלית מכל סוג שהוא. בברכה א. מאן |
|
||||
|
||||
כפי שאמר ישעיהו לייבוביץ': "לא הקמנו מחנות השמדה כמעשיהם במזרח, אבל מה נורא הדבר שאנו נאלצים להציג עובדה זו כמה שמבדיל בינינו ובין הנאצים!" |
|
||||
|
||||
מה עלוב הוא הדבר, כי אף איש מדעי הטבע לייבוביץ נזקק תמידית להסבר ה'נאצי', בבואו להסביר כביכול את מעשי בני עמו היהודו-נאציים לשיטתו. א. מאן |
|
||||
|
||||
מר מאן, אילו לא הייתה פורצת המלחמה, ואפילו נלך שלב אחד יותר - אילו כל אוכלוסית העולם הייתה נאצית, ולא היו בו יהודים, קומוניסטים, וכל שאר שנואי נפשם, סביר להניח שלא היה נרצח אדם אחד, והעולם היה מקום טוב וחביב. מה שמשנה היא לא הפרקטיקה, שכן פרקטיקה מושפעת מגורמים שונים, אלא במה הם האמינו. על כן לטעון שרק בגלל שלא הוקמו מחנות השמדה לא מדובר במדינה יהודו-נאצית, זה מגוחך. |
|
||||
|
||||
ה'סגר' העלוב ממשיך להוכיח עצמו. מסתבר כי בפיגוע בצומת מי עמי מעורב מחבל תושב...ג'נין. מעניין מאוד. האם יכול איזשהו גורם ביטחוני אחראי להסביר לציבור הישראלי, כיצד 'חדר' מחבל זה אלי ישראל, מבעד כל טבעות 'סגר' - כשבאמתחתו מטעני חבלה? חמור מכך. מקריאה מהירה באתרי חדשות שונים למדתי כי פלסטינאים נוספים נמצאו במונית התופת, או במילים אחרות - חדירות נוספות בוצעו אל שטח ישראל. ממש לא בסגר. א. מאן |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |