|
||||
|
||||
קח עוד שתי שאלות: א. לאשכנזים בוגרי החינוך הממלכתי-דתי, השאלה עליה ענית עכשיו אינה קשה כי אם בינונית. מדוע? ב. מצא חמש עשרה מילים בתנ"ך בהן רי"ש דגושה. |
|
||||
|
||||
התכוונתי שההשאלות האלו קלות ביחס לשאלות ההסתברות המייגעות דלעיל. א. אני מניח שהכוונה לכך שהם לומדים עברית במה שמכונה "הברה ספרדית" שבה יש הבדל בין קמץ רחב (כמבטא פתח) לקמץ חטוף (כמבטא חולם) - להבדיל מאשכנזים חרדים המדברים ב"הברה אשכנזית" שבה אין הפרש בין הקמצים והם נהגים כחולם - כך שקיימת אצלהם האפשרות לקמץ במבטא פתח. ב. לקוצר הזמן הספקתי למצוא רק 4 מקומות: 1. שמוא"א א' ו' 2. שמוא"א י' כד' 3. שמוא"א יז' כה' 4. מלכים ב' ו' לב' אם תהיה לי אפשרות אולי אני אוסיף את השאר. |
|
||||
|
||||
טוב, אני מסכים שהן קלות יותר. אבל אפשר למצוא גם שאלות קשות. א. לא, הכוונה לכך שתלמידי הממ"ד משתמשים בסידור "רינת ישראל", אשר בהקדמה שלו כתוב ש"כל עצמותי תאמרנה" הוא בקמץ רחב.... ב. לרווחת הקהל, כתוב כמה מילים מכל קטע, ואז אפילו אוותר לך על מראה המקום המדויק: 1. בעבור הרעימה 2. הראיתם אשר בחר בו ה' 3. הראיתם האיש העולה הזה 4. הראיתם כי שלח בן המרצח הזה להסיר את ראשי Take your time, אני לא ממהר. שמור קישור לכאן והוסף בכל פעם שתמצא. אני מכיר שש עשרה מילים בחמישה עשר פסוקים, כך שיש לך עוד שתים עשרה למצוא. אלו שמצאת עד עכשיו היו הקלות ביותר, יש לך עוד שלוש-ארבע קלות והשאר קשות. |
|
||||
|
||||
5. יד ליד, לא ינקה רע 6. היאבה רים עבדך? אם ילין על אבוסך? 7. כי עונתינו רבו למעלה ראש, ואשמתנו גדלה עד לשמים (מה שנכון נכון) 8. מענה-רך ישיב חמה, ודבר-עצב יעלה-אף (מתקשר לקטע הקודם) 9. יצאת לישע עמך, לישע את-משיחך, מחצת ראש מבית רשע, ערות יסוד עד-צואר סלה 10. ועיניך שים עליו, ואל-תעש לו מאומה רע 11. אהבת רע מטוב. שקר, מדבר צדק סלה. והמספר הנוסף: 12. ויבן מגדלים במדבר, ויחצב ברות רבים, כי מקנה רב היה לו. צום קל. |
|
||||
|
||||
הוספת לי אחד שלא היכרתי - המספר הנוסף. חסרים לך (לכם?) ארבעה פסוקים (חמש מילים). צום שמח גם לך |
|
||||
|
||||
בסך הכל הרצתי חיפוש על רּ* במכון ממרא, כפי שניתן להסיק מן התוצאות שקיבלתי. חיפוש *רּ* מניב גם את הפסוקים החסרים, יחד עם עוד 150 תוצאות לא כ"כ רלבנטיות. אז הנה הפסוק היפה ביותר לטעמי מבין התוצאות הרלבנטיות: 13. אני ישנה ולבי ער קול דודי דופק פתחי-לי אחתי רעיתי יונתי תמתי שראשי נמלא-טל קוצותי רסיסי לילה את יתר התוצאות (16, 76 וכנראה גם 80 בחיפוש הנ"ל) אשמור לאלה שבאמת מבינים משהו בתנ"ך. פעם בדקתי במהלך הרצאה בקוונטים 2 כמה אנשים מזהים היכן מופיע הביטוי 'ראשי נמלא טל'. מתוך למעלה ממאה סטודנטים, רק שלושה ידעו. אבל אם אתה כבר בסביבה, תוכל בבקשה להסביר לי מה בדיוק קורה בשמות ד' כב'-כו'? |
|
||||
|
||||
מה עושים 100 סטודנטים בהרצאה בקוונטים 2? ממתי יש כל-כך הרבה סטודנטים בפיזיקה? |
|
||||
|
||||
שאלה: מה עושים מאה סטודנטים בהרצאה בקוונטים 2? תשובה: נכשלים. מאז שנפתח מסלול חשמל-פיסיקה, מספר הסטודנטים בקורס כמעט שולש. כמובן שמספר הספרים בקורס לא השתנה, והשמחה רבה. כמה טוב שעברתי אותו לפני שנתיים. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
ניסיתי לשחזר את התוצאות שקיבלת, ולא הצלחתי; חיפוש ב"תנ"ך עברי אנגלי" הניב אך ורק תוצאות טובות, וחיפוש ב"כל האתר" או "כל התנ"כים" הניבו המון תוצאות סרק. על כל פנים, ניסיתי לחפש באתר אל"ף בדגש, ולא הצלחתי. לפיכך אני שואל בשמחה: היכן יש אלפין דגושות בתנ"ך? כדי להקל על החיפוש - שתיים בתורה, ובשלישית פגשנו היום בספר איוב. |
|
||||
|
||||
יש 4 מקומות: 1. ויביאו לו את המנחה (בראשית מג' כו') 2. תביאו לחם תנופה (ויקרא כג' יז') 3. ושפו עצמותיו לא ראו (איוב לג' כא') 4. ויביאו לנו כיד אלוקינו (עזרא ח' יח') |
|
||||
|
||||
תודה - לא היכרתי את הדגש בספר עזרא. |
|
||||
|
||||
14. רפאות תהי לשרך 15. לב יודע מרת נפשו 16. ומולדותיך, ביום הולדת אותך לא-כרת שרך |
|
||||
|
||||
אני מסכים שהפסוק נהדר, מבחינת תוכנו. מבחינה מוסיקלית, אני אוהב מאוד את "היאבה רים עבדך, אם ילין על אבוסך" שקראנו היום. כדי להשלים את הסדרה, הנה הפסוקים החסרים: לב יודע מרת נפשו רפאות תהיה לשרך ומולדותיך - ביום הולדת אותך, לא כרת שרך סיפור ציפורה והצור סתום גם בעיני, ולא נראה לי שהבנתי אותו יותר ממך. יש לך שאלה ממוקדת בענינו? |
|
||||
|
||||
כל מי שאי-פעם נכנס למערכת רומנטית עם בחור/ה בשם טל, ימצא חן מיוחד ב'רּאשי נמלא טל'... חוששני שלא הבנתי אפילו ברמת הבנת הנקרא - מי היה במלון, מה הפחיד את ציפורה, ואת מי היא מאשימה במעשה. ____________ ולעניין אחר לחלוטין - מי שיזדרז יספיק להבחין בשגיאה הבאה בהארץ: ולמי שלא הספיק: או במהדורת הטקסט המלאה: ובבניין ציון ננוחם |
|
||||
|
||||
האם אפשר בכלל לבטא רי"ש דגושה? |
|
||||
|
||||
קרוב משפחתי, המבטא גם בימי חול רי"ש כהלכתה, הקליט למענך שני פסוקים מספר איוב: היאבה רים עבדך, אם ילין על אבוסך התקשר רים בתלם עבותו, אם ישדד עמקים אחריך בפסוק הראשון יש דגש במילה "רים", אך בפסוק השני אין. כאשר מבטאים נכונה רי"ש רפויה, ההבדל הוא דק; מכיוון שבפסוק השני שתי רי"שין רצופות, ההבדל הוא דק מן הדק. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
לתשומת לבכם: אי אפשר לגשת ישירות לקישור הנ"ל. צריך לגשת קודם לדף הראשי של האייל האלמוני: ולהמשיך משם. |
|
||||
|
||||
צר לי, הבעיה היא אחרת, כנראה - GeoCities מגבילה מאוד את התעבורה, וחוסמת גישה לזמן קצר אם עברו יותר נתונים מהמותר. כנראה היה עלי לבחור שרת אחר. |
|
||||
|
||||
נארה לי שהבעיה היא דווקא גאוסיטיס חוסמים גישה ישרה לקבצים שאינם HTML (או ויזואליים אחרים) כי אז הם לא יכולים לשלב את קוד המעטפת שלהם (שכולל בין השאר פרסומות) וזה לא כדאי להם כלכלית. |
|
||||
|
||||
לא יודע אם הם חוסמים או לא, אבל אצל גולשים שעובדים עם "תוכנת הורדה"1 - לחיצה על לינק כזה מתחילה מיד את ההורדה. האחרים יכולים פשוט ללחוץ על הכפתור הימני של העכבר ולבחור "save target as". ואז נותרת רק הבעיה הזאת: תגובה 163222 . 1 לי יש "Download Accelerator", אבל אני מניח שתוכנות דומות אחרות עושות במקרה הזה את אותה העבודה. |
|
||||
|
||||
הם אכן חוסמים. זה גם כתוב בדיסקלייזמר בזמן הרישום לשירותי יאהו. החסימה לא מתרחשת באופן מידי. לפעמים החסימה מופעלת רק לאחר מספר שעות (או דקות), אחרי שהמערכת מזהה שאנשים הגיעו אל הקובץ דרך לינק, שלא נמצא בדף HTML השמור על שרתי יאהו. |
|
||||
|
||||
קודם זה עוד היה נגיש (באופן שתארתי) אבל עכשיו האיילים עברו את מכסת התעבורה המותרת (ליום? לשעה? לשבוע?). |
|
||||
|
||||
הקובץ נמצא כעת גם כאן, ללא המגבלות של GeoCities: |
|
||||
|
||||
תודה, האזנתי (דרך הקישור של מיץפטל), החכמתי וגם חייכתי. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |