|
||||
|
||||
חקלאות במדינות מפותחות מבוססת על עבודה שכירה של פועלים זולים. ללא זאת אין לה אפשרות להתחרות בחקלאות במדינות הלא מפותחות. כך גם החקלאות בכל הארץ מקיבוצי השומר הצעיר ועד החווה של שרון. תחליף לעבודה שכירה במדינות מפותחות הוא סבסוד. וכך אפשר למצוא חקלאות פרימיטיבית זעירה בשוויץ כשהחלב שהחקלאי מוכר מסובסד לפי הגובה שבו הוא גר (ראיתי פעם בשוויץ איכר חולב את אחת משתי פרותיו בידיו כשאת זנבה הוא קושר לתקרת המבנה כדי שלא יפריע במלאכה . . .). אני מניח שהסבסוד הזה מאפשר לתייר לשמוע את צלצול פעמוני הצוואר של הפרות בטיילם בפסגות האלפים, וייתכן בכלל שהסבסוד הזה הוא השקעה שפרותיה מגיעות מהתיירות. החוות באיתמר כמו זו שראיתי, מה שמייחד אותן הוא דווקא היעדר פועלים ערביים והיעדר פועלים תיילנדים (כאלה ראיתי המון בבקעת הירדן במילואים). הדבר הזה מושג כנראה ע''י התמקדות בחקלאות אורגנית שאולי נותנת מחירים יותר טובים, העסקת אותו נוער גבעות שעליו דברתי ומפעל התנדבות שעוזר לשווק את התוצרת. לכן העובדות הן בדיוק הפוכות לאלה שהבאת, ואני חושב שאתה צריך גם לסדר את המסקנות בהתאם. . . |
|
||||
|
||||
מאמר הוגן והגון ולעומת המשמיצים צרי האופק השוכנים בצעקנותם הרבה בפורומים היית משב רוח מרענן אבל גם גם תוצרי לוואי חיוביים הפקתי ממאמרך ביום שכתבת את המאמר יצקנו את היסודות לתוספת שני חדרים לתאומים שגדלו ועד רגע זה שבו אני משיב לך בתודה המבנה גמור ונותר רק לצבוע קירות להתקין חלונות ושאר עבודות קטנות לא תאילנדים ישמעאלים או אחרים רק אני ושני בני עמנו כעוזרים ואז הבנתי שם הייתי מלהג כאן על צדקת דרכי ושאר ההסרחות המסיטות אדם עמל מיצירה ובניה לא הייתי מחזק את ביתי קהילתי והאידיאולגיה אם כך היא החלוקה אני יכול לחיות עמה בשופי ונחת ילהגו הנערים לפנינו ואנו נתקין את הבית הכותב הינו מתנחל לא דתי רשאים אתם להמשיך להשמיץ אני מן הסתם אהיה עסוק בלבנות עוד משהו |
|
||||
|
||||
אני מקווה שלא תיקח את זה אישית מדי, אבל לאור הדווקאיות של דבריך לעיל, הייתי רוצה להביע את תקוותי הדווקאית גם היא שבמהרה בימינו אמן יבואו לפרק את מה שבנית. |
|
||||
|
||||
או, למה לגרש כל הזמן? אולי האייל השומרוני ישמח להפוך לאזרח שומר-חוק של פלסטין? |
|
||||
|
||||
אמן תיכשל בכל מעשיך |
|
||||
|
||||
מאוחר מדי בשביל איחולים שכאלה. אני כבר מיישם זאת שנים רבות. |
|
||||
|
||||
לא יודע לגבי החוות באיתמר, מאחר ולא הייתי שם. ההתייחסות שלי היאר כמובן כללית יותר, ומתייחסת לשטחים כולם. החקלאים בתחומי הקו הירוק מעבדים את הקרקע עפ"י החוק הישראלי, בהתאם לתכניות המתאר שאושרו. לא אכנס לדיון הכלכלי האם יש או אין טעם בסובסידיות לחקלאו מסוגים שונים ובכלל, כי הוא לא רלוונטי. הבעייה עם החקלאים ביש"ע, כמו עם רוב מה שקורה שם, הוא החריגה המתמדת מן החוק ומן הצדק בחלוקת הקרקע. אתן דוגמא. נניח שיום אחד אבוא עם קראוואן לגבעה בנגב היושבת על אדמות מדינה, ואקים שם יישוב חקלאי העוסק בחקלאות אורגנית. תוך כמה זמן יפנו אותי? מאוד בקרוב, מכיוון שאין לי בעלות על השטח, וההתיישבות שלי לא מופיעה בתכניות המתאר, ולא ארגנתי אישורים לעלייה על הקרקע. זה לא יעזור אם אבכה מרה, אתלונן על קיפוח ואזכיר שלמרגלות אותה גבעה נהרג חברי הטוב ביותר בתאונת דרכים. לעומת זאת, אם אעשה זאת יחד עם חבורת תופסי הגבעות מהשטחים, לא רק שהמדינה לא תבוא לפנות אותי, היא גם תדאג לי לחשמל, ותשלח חיילי מילואים לשמור עלי. תוך זמן מה היא גם תאשר בדיעבד את העלייה לקרקע, תחבר את היישוב לתשתיות, ולבסוף גם תסלול אלי כביש. הגיוני? |
|
||||
|
||||
אם תתפוס גבעה בנגב ותהיה מספיק אלים, איש לא יפנה אותך כפי שלא מפנים את עשרות אלפי הבדואים בנגב שתופסים אדמות מדינה בניגוד לחוק. |
|
||||
|
||||
שנאמר, כל דאלים גבר. כמובן, שתיכף יבוא מישהו ויגיד שזו תוצאה עקיפה של הכיבוש. |
|
||||
|
||||
ובית המשפט העליון יחייב את המדינה לחבר אותך לחשמל ומים וגם להקים בתי ספר לילדים. כי אין קשר בין חוקיות המעשה שלך ובין הזכויות שלך כאדם. הכוונה כאן היא רק לבדואים כמובן. את המתיישבים בגבעות ביהודה ושומרון, אפשר לפנות באופן לא חוקי, בלי צווים ובלי התראות. כדי לפנות את אנשי הגבעות מספיק אינטרס פוליטי. מהדיונים בועדת-אני-לא-זוכרת-איזה בכנסת, עולה שהמשטרה התנהגה בדרך לא חוקית בפינוי גבעה 26 וחוות גלעד. הם לא הביאו צו בית משפט, ולא נתנו הזדמנות לערער וכו'. לפי החוק, אסור לפנות בכח אדם מקרקע, שהוא ישב עליה שלושים יום ויותר, ללא צו בית משפט והתראה, על אף שברור שהיא אינה שלו, כפי שהיה ב"ככר הלחם". מה שמלמד שזכויות אדם וכבוד אדם יש במדינה לכולם, כולל בדואים וערבים. רק ל"גבעונים" מותר לעשות הכל לפי אינטרסים פוליטיים של איש זה או אחר, בלי שאף אחד במערכת המשפט, או התקשורת, או האגודות לזכויות האזרח למיניהן ימחו על כך. ועוד, אנשי הגבעות הם אלו שיקראו פורעי חוק.... |
|
||||
|
||||
מה ההבדל הקטן, אך המשמעותי, מבחינה חוקית, בין שטחי יש"ע לבין הנגב ו"כיכר הלחם," המאפשר לפנות כל אדם מכל נקודה ביש"ע, או להרוס כל מבנה שנבנה ביש"ע, ללא התרעה מוקדמת, מבלי צורך בצו בית משפט, ייתכן שאפילו בלי אישור משרד ממשלתי כלשהו, אלא עפ"י גחמתו של קצין בכיר מספיק בצה"ל? אני אתן לך שלושה ניחושים, ולא אוריד לך נקודות על טעות בשני הראשונים. |
|
||||
|
||||
הקרקע בכיכר המדינה היא בבעלות פרטית (לא של הפולשים), הקרקע בנגב היא בבעלות המדינה, ואילו "חוות מעון" היא בבעלות פרטית של אלו שגורשו ממנה. לכך התכוונת? |
|
||||
|
||||
Strike one.
|
|
||||
|
||||
אפשר לקבל מקום אחד שנתפס בצורה בלתי חוקית בנגב. והמדינה חברה אותו לחשמל ומים,הקימה בו בית ספר,ובנתה תחנת משטרה כדי להגן על תושביו. בשביל להקל על החיפוש את יכולה לכלול גם את הגליל. |
|
||||
|
||||
על גבעה קטנה ליד כביש תלאביב-בארשבע (איפשהו ליד צומת גורל), הופיעה יום אחד כתובת אבנים1 שאמרה "אדמות הבדואים - לבדואים" כעבור שלושה ימים הכתובת השתנתה באורח פלא, וכל העובר באותו הכביש יכול היה לראות ש"אדמות הנגב- ליהודים". טרם חלף שבוע וחצי, והכתובת חזרה למצבה המקורי. אותי זה שיעשע. 1כמו ההן שהרבה פעמים מציינות "מזל טוב אמא" או "דני אוהב את נורית" וכלמיני כאלוים שמעלים חיוך. ___________ העלמה עפרונית, שרופה ומתבכיינת. |
|
||||
|
||||
משהו כזה? : דיון 1407 |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |