|
||||
|
||||
הכישוף והשימוש בכוחות נסתרים זה חלק מהותי מהמבנה של העולם. לא רק חלק אלא דבר הכרחי לקיומו של העולם. הרמח"ל כותב שהאדם בנוי "[מ]הרכבה של שני הפכים, גוף ונשמה". לכן, הנשמה שכבולה לגוף (להזכיר שלפי תגובה 148904, הגוף היא אותה מהות חומרית נקבית מזוהמת) נזקת לאמצעים להשתחרר לפעמים "מיקשורי הגופניות הזה ושלשלאותיו". מעשי הכישוף ומילמול שמות קדושים (תגובה 141634 על סיפורי קדושים מדומינים) הם הדרך לצבור "השכלה והשגה ברוחניים ועניניהם". בנוסף לתפקיד הלימודי שיש למעשי כישוף ממולמלים, יש להם תפקיד חשוב יותר. באמצעותם אפשר לשפר את המציאות ולחשוף את הטובים שנמחבאים בה. לא רק המציאות הנראית לנו, אלא, מסתמא, *כל* המציאויות כולן יכולות להנות ממעשים כאלה "העמדת המציאויות כולם על המצב הטוב והנאות בהם". לכן, אם אני מבין, לא רק ש*אפשר* להשתמש במעשי כשף, חובה להשתדל ללמוד איך ומתי להשתמש בהם כדי לתרום, בעת הצורך(?), לתיקון ושיפור העולם. |
|
||||
|
||||
ברוך שלא עשני יהודי/ה דתי/ה. אמן. |
|
||||
|
||||
תגובה 148140. |
|
||||
|
||||
אני לא בקיאה עד כדי אבל אני מניחה שהדברים שכתבת נכונים. מכל מקום, התיקונים והשיפורים היחידים שהיו שם היו של חשבונות הבנק של ''אמרגן הצדיק המת''. |
|
||||
|
||||
משה אידל אומר שיש כמה קטגוריות בעולם של המאגיה. אחד מהן היא "שפה טליסמנית", "חפצי הסגולה". הכח של השפה ה"סגולית" (זה טליסמן?) הוא ברתימת הכוחות העליונים לצרכיה, ואז הוא משתלטת על הכוחות האלה. הכוחות הקסומים והכשופים האלה יכולים לבוא בכל מני צורות, לאו דווקא בצורה של קמע. זה יכול להיות מקום מסוים ("ברוך המקום"), רגע מסוים ("מקדש הזמנים"), מעשה כזה או אחר וכמובן חפצים שונים. הקמע *מוסיף* למאמין בו כוחות, בניגוד נניח לשום או עין כחולה, שרק *מגינים* עליו. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |