|
||||
|
||||
א. אני לא יודע אם זה חזרה על דברים שכבר נכתבו, אם כן אז בזבזתי לאייל כמה K'ים, ולא בפעם הראשונה. ב. מאז שכתבתי את מה שכתבתי בתגובה 148546, אני נוטה יותר לחשוב ש"מטריקס הנטען מחדש" הוא סרט מיותר. __ מי שהסתכל על הסרט הראשון מעבר לפעלולים ולפירוטכניקה הממוחשבת ראה כמה רעיונות פילוסופיים ודתיים שהסרט הצליח להעביר באופן משכנע. אני בטוח שטובים ממני כתבו על הופעת ה"משיח", הנבחר" ותפקידו וכו'. גם הגנוסטיסיזם משחק תפקיד נכבד בסרט. גנוסיס זה "ידיעה" או "אמונה" והכוונה, עכש"מ היא לידיעה שנמצאת מעבר לסף ההכרה. האמונה שהאמת נמצאת בדברים אותם אנחנו לא יודעים ולא מסוגלים לדעת במחשבתנו. הסרט מתייחס לכמה רעיונות פלוסופיים ידועים, כמו משל המערה של אפלטון או הספקנות של דקרט. אבל הסרט מתייחס גם לבודריאר. הספר על הסימולקרה מופיע בסרט והוא נפתח בפרק על הניהיליזם, ולא במקרה. יוצרי הסרט הסבירו שהם התכוונו להראות שצריך לפרק, "דקונסטרוקציה", את המראות - טלויזיה, סרטים, פרסומות - שמדכאים אותנו וליצור מהם ערכים חדשים. לפני הסרטת הסרט הבמאים ביקשו מהשחקנים לקרוא את הספר ומורפיאוס אפילו מצטט ממנו. אולם בודריאר אמר בראיון איתו שלמרות שהסרט משתמש בכמה מרעיונותיו הרי "הם נובעים ברובם מחוסר הבנה". אני לא יודע אם אכן זה חוסר הבנה או בגלל החרות והמגבלות האמנותיות של המדיום, אבל לטעמי הסרט הצליח במקום שהרבה סרטים אחרים נכשלו. הוא טיפל ברעיונות פילוסופיים דרך שימוש מתוחכם בטכנולוגיה של המדיום. הסרט השני לא זונח את הפן הפילוסופי ואפילו מנסה להעמיק ולהרחיב אותו, וכאן כנראה שהוא נכשל, "יותר מדי מדבר טוב" (יש איזה תרגום עברי טוב יותר לאימרה הזו?). הפילוסוף האמריקאי קורנל ווסט מופיע בסרט (האם הוא הפילוסוף הראשון שמשחק? אני חושב שקאמיל פאלייה השתתפה בסרטים). ווסט ידוע במעשיו שחורגים מהסטיגמה של "הפילוסוף", הוא הקליט אלבום ראפ וכותב מאמרים לציבור הלא אקדמי. ווסט השתתף בעיצוב המטריקס רילואדד, והוא אמר שחלקו יהיה אפילו גדול יותר בסרט השלישי. ב-רילואדד הוא מופיע בתור החכם מציון ויש לו רק משפט אחד, שאותו הוא כתב "הבנה איננה תנאי מקדים לשיתוף פעולה". |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
הגעתו של נאו ל cpu של המטריקס דומה באופן לא מפתיע לשיא ספרו של ira levin בשם this perfect day . גם שם אחרי מרד בוטה מגיע הפרוטגוניסט למרכז המיחשוב השולט בעולמו ושם מסתבר לו להוותו שלאורך כל הדרך היה כלי משחק בידי ה"מתכנתים" וכל החלטה שיקבל משרתת למעשה את מה שנלחם נגדו. |
|
||||
|
||||
ההודעה הקודמת מהווה ספויילר. - - - - - - - - - - - - - - - - - על כל פנים, הסצינה הזאת תשמר בזכרוני כתמוהה ביותר בסרט. היא הייתה כל כך דידקטית, שלרגע חיפשתי את לוח הכתיבה שלי. |
|
||||
|
||||
רק הסצינה הזו דידקטית? כל הסרט נותן רושם של ספר עצות זן שתורגם משוודית לעברית בידי מתרגם פולני. שלא כמו הסרט הראשון, הוא מלא סיסמאות, קלישאות וחזרה על אמירות חסרות פשר כמו "כל סיבה גוררת תוצאה". |
|
||||
|
||||
הסצינות האחרות לא היו מספיק דידקטיות בשביל לגרום לי לחפש את לוח הכתיבה שלי. |
|
||||
|
||||
(אם כבר השתלטנו על הדיון) 1) לנטוש את [ארץ] ציון. מה יש לחפש שם כל כלך הרבה זמן? ועוד לבלות במסיבת גופות מקפצים ומרקדים? 2) מה עם שמות חדשים כמו אוקריסט או פומפוס? 3) תפחידו אותנו עם עוד אוכל מהונדס עד שאגוזי תמים יעביר בנו רעד של אימה. 4) נכון, אנחנו מדברים על קיאנו אבל הוא לא יכול להראות קצת בהלה מכל הסמיתסמיתסמיתסמיתסמית'ים? עוד עצות אפשר לקרוא כאן |
|
||||
|
||||
נכון, המוזיקה בקטעי האקשן הפריעה גם לי - יכולתי להישבע שבסרט הקודם היא לא היתה כל כך מלוקקת. זה עשה את כל העניין דומה יותר להצגה יומית. לגבי השמות - שמת לב לפרספונה? חיכיתי רק שיופיע איזה אורפיאוס שייקח אותם לשאול או משהו. ויש עוד סיבות שלא אהבתי את הסרט (נהניתי, אבל לא אהבתי):http://forums.nana.co.il/showmsg.asp?id=2569558 |
|
||||
|
||||
זה כנראה רק הראש הכחול(1) שלי, אבל ההערה המוסגרת בסיפא של התגובה שלך נראתה לי מתאימה לדיון 1120. ____ כמו שנאמר: A dirty mind is better than no mind at all |
|
||||
|
||||
והטילה ביצה :-) |
|
||||
|
||||
כן, כן, אני יודע, הרי אמרתי: זה לא את, זה אני. |
|
||||
|
||||
הביצה, אגב, נחתה הישר על ראשו של אחד, מר עורבא פרח! |
|
||||
|
||||
לא די שאותו עורב יוצא חפוף ראש, את מתעקשת שגם יצא חפוי ראש? |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
אגב, זה רק אני, או שהמוזיקה בארבע השניות האחרונות של הסרט (בערך) דפקו את מעט הכבוד שעוד נותר לי לבמאים אחרי הצפייה בו? מה זה ה"פם-פם-פאאאאאאאאם!" הזה?! |
|
||||
|
||||
לא יודעת. בארבע השניות האחרונות, כמו בחצי השעה האחרונה, כאב לי הראש כאילו נכחתי במרדף מכוניות. |
|
||||
|
||||
אני מבין שוויתרת על הפרומו לסרט הבא. אני לא ויתרתי וסבלתי את המוזיקה של 4 השניות האחרונות עוד 10 דקות תמימות עד לסוף של כל הקרדיטים ואז זכיתי ל30 שניות של המטריצה ההפוכה. |
|
||||
|
||||
''סיבוב על ידי מטריצה,'' אתה מתכוון. |
|
||||
|
||||
היה פרומו בסוף?! |
|
||||
|
||||
אכן כן. אחרי הרבה הרבה הרבה כותרות. סרט לא משו, אגב. הזכיר לי את מה שרד פיש פעם כתב על מב"א 2: דיון 252 |
|
||||
|
||||
מרשל מקלוהן (''המדיום הוא המסר'', ותודה למיצ) הופיע בסרט של וודי אלן. לא זוכר איזה. |
|
||||
|
||||
אנני הול? אני זוכר שזה היה בקטע שהם עומדים בתור לקולנוע ואלן טוען משהו בשם מקלוהן, וידידו פוסל את הטענה ואומר שאלן לא הבין כלום. <פארפרזה> *במקרה* נמצא כאן מר מקלוהן <סוף פאראפרזה> ומקלוהן כמובן מצדיק את אלן, למישבתו של חברו. מין תנורו של עכנאי בהפוכה. |
|
||||
|
||||
המצרים לא יציגו את הטעינה מחדש של המטריצה, בשבל הדיון בו בשאלות דתיות, והפחד מהשפעה שלילית על החברה: |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |