|
||||
|
||||
למי עוד יש זכויות ואף חובות מוסריות להרוג בני אדם, יוסי? (כמעט, כמעט כתבתי "מר גורביץ", מהעצבים). |
|
||||
|
||||
לכל מי שנמצא תחת כיבוש עוין. לכל מי שנרדף על ידי שלטון עוין. לכל מי שסובל מבריונות שכניו. הזכות לחופש, אתה יודע? |
|
||||
|
||||
היה צפוי שתצדיק מעשים נתעבים כגון פיצוץ "קינג דיוויד" ורצח רבין. מוחות קיצוניים, מסתבר, חושבים באופן דומה. אין דבר בין הזכות לחופש לבין החובה להרוג מישהו. והזכות שלך לחיות - אתה לא חושש שהיא תישלל ממך מתישהו? |
|
||||
|
||||
קצת קשה לדבר על צווים קטגוריים, על זכויות וחובות שממילא אף אחד לא מגן עליהן ואף אחד לא אוכף אותן. אין ''זכויות'' בטבע, ולא חובות. יש צורך המצחייב מן המציאות, ויש בחירה. אף אחד לא חייב להלחם ולהרוג, הוא יכול לבחור לשבת בשקט ולמות, או לחיות תחת כיבוש, או כל דבר אחר. המבחן הפשוט יותר, שאני, לפחות לגבי עצמי, מסוגל להבין אותו ביתר קלות - הוא מבחן החלפת התפקידים. ברור לי לחלוטין שאם אני הייתי חי תחת כיבוש של פלשתינאים בחיפה או בתל-אביב אני הייתי הורג בהם, וממש ממש לא היה איכפת לי מה חושבים ''יפי הנפש'' ברמאללה על הזכויות והחובות המוסריות שלי. למען האמת, אפילו ראש הממשלה שלנו חושב כמוני. |
|
||||
|
||||
אין סיבה שמצדיקה רצח. רק הגנה עצמית מצדיקה הרג האדם המאיים עליך ישירות. שמאלנים יפים. מספיק להצדיק טרוריסטים. אין מחילה לרוצחים בדם קר. עראפת ודחלאן אינם טובים מיגאל עמיר או מברוך גולדשטיין. רצח הוא רצח הוא רצח. אין לרצח כפרה. |
|
||||
|
||||
אנא הזכר לי מתי כתבתי שאני מצדיק את רצח רבין. מאחר ולא כתבתי מעולם דבר כזה, אני מצפה להתנצלות. פיצוץ קינג דיוויד, משרדי שלטון הכיבוש הבריטי, היה מוצדק על פי כל קנה מידה; מה גם שסביר שאנשי האצ"ל הודיעו מראש על ההתקפה. אתה מונע על ידי ההסטוריוגרפיה המפא"יניקית, שהעדיפה להדגיש מעשים מזעזעים אך לגיטימיים של "הפורשים" ולהעלים מעשי זוועה שביצעו אנשי הפלמ"ח כלפי אזרחים ערבים בלתי לוחמים. |
|
||||
|
||||
ההיתר הכללי להרוג, שפירסמת כאן, לבטח חל על הרוצח במקרה של רבין. אם לא, אני מצפה שתתחיל לחזור בך מדבריך, ממש כפי שעשית בפעם הקודמת שבה עיני צדה טענה מופרכת ומשוללת-יסוד שלך מעל דפי האייל. לעניין ציפיותיך שלך - יהיה זה יותר ריאלי מצידך לצפות שלא להיכלל ברשימת ה"חובה להרוג אותם" שלי. היא ריקה, והיא תישאר ריקה. לעניין "קינג דיוויד", אתה מאשר שאתה נותן לגיטימציה לאלימות. האם הנטייה הזו שלך נובעת מנסיון-חיים שבו לא היית בצד הסופג את האלימות? |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |