|
||||
|
||||
קיבוען של מסקנות ועדת טל בחקיקה פרלמנטרית יכול להיות אחד הצעדים הראשונים במדינה, מבחינה חברתית, שיעיד על סימני התבגרות, סוף כל סוף, של המדינה אכולת מחלות הנעורים שלנו. הגיע הזמן, אחרי כמעט 53 שנות, שאנשים יפסיקו כבר להאליל את השירות הצבאי ואת כרטיס הכניסה לחוגי הקונפורמיזם העדרי השולט בכיפה בחברה הישראלית הנלווה אליו. מבחינה עקרונית ופרקטית כאחת אין שום צורך לגייס את החרדים שאינם מעוניינים בכך לצבא. צה"ל מתמודד גם כיום, עוד בטרם נוסה מהלך מיותר שכזה, עם עודפי כח-אדם שזועקים לשמיים. הקופה הציבורית נשדדת ע"י כח מזויין בלתי-יעיל להפליא, שעוסק במציאת פתרונות אסטרטגיים סבוכים לבעיות הרות-גורל כגון: היכן להציב ג'ובניק-עציץ נוסף שהגיע לבסיס, האם לעשות ממנו מש"ק-ממטרות, מש"ק-חתולים או דגלן. גם מן הבחינה העקרונית אין מקום להוסיף ולראות בצבא מעין טקס-התבגרות שבטי שכל אחד חייב לעברו, שכן חלפו-עברו הימים בהם נחוצים היו כל אחד וכל אחת כדי להגן על המולדת. המולדת כבר לא בסכנת השמדה מבחוץ, להיפך: בסכנה התפוררות מבפנים היא. סכנת התפוררות שהיא תולדת, בין השאר, הכיבוש, הברוטליות, המצ'ואיזם הגס והתבהמות-הערכים. ניסיונו הבלתי-מוצלח, בלשון המעטה, של הכותב לערוך פארודיה על בני-הישיבות נדון לכישלון עוד מראשיתו. בסדר, אז בני-הישיבות שאינם מתגייסים אינם נתונים בסכנה בה נתונים חיילי החי"ר, השריון והמשטרה הצבאית המשרתים בשטחים הכבושים. ביג דיל - הג'ובניקים מהקריה ומהשלישות כן נתונים בסכנה כזו? בחיאת רבאק אתה בעצמך. הטיעון שלך מופרך מעיקרו. וכל זה עוד מבלי להזכיר טיעונים נוגדי-גיוס שנעוצים בהתנגדות לנסיון השוביניסטי המחוצף לכפות תרבות אחת (החילוניזם) על האחרת (היהדות הדתית). בקיצור - די לנו מש"קי-חתולים ורב לנו מכותבי מאמרים מתלהמים. |
|
||||
|
||||
"הקונפורמיזם העדרי השולט בכיפה"? נסה להיפך - "הכיפה השולטת בעדר הקונפורמיסטי". |
|
||||
|
||||
הבעיה עם אי הגיוס של החרדים, לפחות מהמקום בו אני עומד (היינו - 3 ימי מילואים בשנה במקרה הגרוע, לעומת החודש המייגע של כותב המאמר), הוא ההבדל בין דם לדם. אני בזבזתי 3 שנים בחיי במילוי תפקידו של עציץ שיודע לחלק כרטיסיות. לא בדיוק משהו להוסיף לרזומה. בזמן הזה, עמיתי האמריקאי מספיק להשלים תואר ראשון, בעוד ידידי החרדי צובר לעצמו את מה שלא יהיה הדבר הזה שצוברים בזמן לימודים בישיבה. אני נדפקתי, ולא קיבלתי שום פיצוי - הוא הרוויח, ו(לפי חוק טל, וגם לא מעט במצב הקיים)לא קיבל שום מגבלה. אז למה לי לא להשתמט. ראוי גם לציין - אני אמנם הייתי עציץ, אבל הייתי במרחק של מום קטן וחסר משמעות בלב מלהיות קרבי מוחלט (דבר שהיה, אגב, מעלים את האייל מהעולם. אם זה טוב או רע תחליטו אתם). לחרדי שמשתמט אין בכלל את השאלה הזאת. אמא שלו לא צריכה לתהות אם ישבצו אותו כלוחם ביערות, כג'ובניק ביחידת שדה, או כעציץ באדניה. אמא שלי הייתה צריכה לדאוג שמא אני יצא מהעסק צמח. |
|
||||
|
||||
יש לי בעיה עם כל נושא גיוס החרדים שלמעשה נובעת ממשוואה שלימדו אותי החיים בחברה בכלל. המשוואה אומרת לכל אחד ישנם זכויות וחובות בחברה ותנאי בל יעבור הוא שמימוש זכויותיך תלוי (עם המגבלות האישות) בחובות שהינך ממלא , צבא,מיסים וכו.. אני לא רואה כל סיבה להתפשרות על כך שמישהו מחליט שהוא ישרת דרך האל ובתמורה אני והחברים שלי נשמש כאפוד מגן חי בינו ובין הכדורים החיים שנורים עלינו ועליו. אך אם זאת אני גם לא מאמין בחיוב הציבור החרדי לשרת בצבא בתמורה לזאת אני בהחלט דורש !!!! שיוותרו על הזכויות שניתנות על ביצוע החובה הזאת. חוק וועדת טל הוא למעשה לפי דעתי חוק לפירוק המדינה שכן הוא מחוקק את זכותם של פרזיטים לזלזל בכל אזרח שומר משלם מיסים ןממלא חובות ומפלא לרעה ציבור שגם כך מופלא לרעה ברפובליקת הבננות שלנו. (בהתיחסות למשה דורון) מהו הציבור הזה? הציבור הזה הוא כל איש חילוני רווק.\ה עירוני שאינו מקבל כמעט כלום תמורת חובותיו הציבוריות מקבל כל מיני זכויות מימימום שגם אליהם הוא צריך להילחם בשיניים כדי לקבל. זהו הציבור הנרדף היום בישראל זה שצריך ללכת 30 יום למילואים, לשלם אלפי שקלים מיסים לריב עם שוטרי תנועה פקחי עירייה וכל מיני לובים חברתיים שרוצים דבר אחד את הכסף שלו ולרב כמו החרדים ללא שום הצדקה מוסרית. צודקים החרדים בדבר אחד שירות בצבא לא יקדם את האינטרסים שלהם מיכיוון שהיום הגענו למצב שבו גיוס לצהל רק יחזק את הציבור החילוני המקופח להשלמת הרפורמות שאותן הוא רוצה ולא להסדר קבע למול החילונים שייחזק את מעמדם הלא צודק בחברה הישראלית. אין שום דרך בה אני אסכים לכך שבתמורה לגיוס יחוקקו חוקים מגבילים עלי להיות איש חופשי במדינה לא חופשית, או בקיצור לכל מה שכתבתי הבעיה הרבה יותר סבוכה. |
|
||||
|
||||
אני מסכים אם העובדה שצה''ל חייב להפסיק לשמש כמתווך בין הילדות לחיים בוגרים וכי יש אנשים שהשרות בצבא אינו מועיל להם ואף פוגע בהם. לעומתם יש את החרדים שאינם משרתים וכפי שהוצג במאמר זה אף ''מתלוננים'' על קשיי חייהם. איני יודע מה יותר צבוע - לא לקבל אדם ששירת בצה''ל מסיבה רפואית או נפשית או לדרוש מהמדינה תמיכה כלכלית כשהמשפחה שלך אינה תורמת מאומה לבטחון המדינה (אני ממש לא מאמין בכך שהתפילות שלהם הם שהצילו אותנו עד כה). אינני יודע מהיכן הנתונים שלך לגבי עודף כוח האדם בצהל אך אני יכול לומר לך בביטחון שאין זה נכון כל וכלל. אומנם קורים מקרים שבהם ישנו עודף חיילים בבסיס זה או אחר אך לרוב הדבר בא על חשבון בסיס אחר שסובל ממחוסר בכוח אדם. דבר נוסף הוא שאם ביחידות קרביות יהיו יותר אנשים אז אותם חברי יחידה יוכלו לבקר בביתם בתדירות גבוהה יותר מפעם בשבועיים ואולי יוכלו לראות את הבית על בסיס שבועי. ובקשר להערותייך לגבי אנשי הקירייה והשלישות שאינם מחרפים את נפשם - אומנם אתה צודק שאין הם מצויים בסכנת חיים אך הם עוזרים לנהל את צה''ל וכאחד שחלק ממכריו משרתים בבסיסים אלו אני יודע שהם עושים שם ימים כלילות ולא נדיר למצוא אותם שם עד השעות הקטנות של היום שאחרי. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |