|
||||
|
||||
פטריוט - מי שחושב על טובת המדינה ותומך בדרך שתביא אותה למצב טוב יותר. הפטריוטיזם הישראלי האמיתי כפי שאני רואה אותו הוא התנערות מכיבוש לא נכון, לא חכם ולא צודק והתמקדות בעניני פנים וחברה שבהם רבות הבעיות ופיתרונן כרוך בסיום שליטה על עם אחר. לפיכך אני רואה את עצמי פטריוט ולפיכך יוסי ביילין למשל, יותר פטריוט בעיניי מחנן פורת למשל. |
|
||||
|
||||
אנא פרט את הסיבות שמובילות אותך לחשוב שהתנערות מהכיבוש בתנאים הנוכחיים (אין לנו ויכוח על כך שהשליטה על עם אחר אינה רצויה לנו, אולם דומה שבהחלט יש ויכוח על הנסיבות והזמן שבהם יש לסיים אותה) תאפשר לנו להתמקד בענייני פנים וחברה, תחת שתאלץ אותנו להתמקד בבעיות בטחוניות חמורות אף יותר מאלה שאנו ניצבים בפניהן כבר עכשיו. שאלה נוספת, לשם הבהרה עניינית ושיפור התקשורת. האם אתה רואה עצמך כציוני? אם לא, למה? |
|
||||
|
||||
הבה ננסה לנחש את השאלה הבאה לארז (ליצירת אחווה וקרוב לבבות) מה עושה לך דגל ישראל המתבדר ברוח? |
|
||||
|
||||
חמודי, אני מנסה להבין. לא יצא לי עד היום לראות בשום מקום פירוט של האידיאולוגיה של ארז, ולהבין מה בעצם נקודת המוצא שלו. בניגוד לכמה מאיתנו, אני מעדיף לנסות להבין את הנחות היסוד של הצד השני על מנת להיות מסוגל למקד את הדיון ולהפוך אותו למעט יותר פרודוקטיבי במידת האפשר. לשעשע, אגב, הצלחת. כה לחי. |
|
||||
|
||||
אבל לא מזמן טענת שאתה מגיב חדש אך *קורא ותיק*. ארז באופן עקבי מבטא כאן דעות המשייכות אותו לשמאל היוני/ציוני, נוסח מר"צ נניח (רן כהן כזה,למרות הרומן החדש עם שח"ר). הוא אפילו התבטא בעד חיסולים מתישהוא, רק שאין לי כוח ללינקים עכשיו. |
|
||||
|
||||
אני אכן קורא ותיק, ועוקב בין היתר גם אחרי מה שארז כותב כאן. בניגוד לדני או עומר שמביעים עמדות אנטי-ציוניות מובהקות, לא כל כך ברור לי האם ארז הוא ציוני או לא. וזה דבר מאוד מהותי בנושא הנידון. גם אם אתה יכול להביא לינק כזה או אחר שעונה על השאלות הללו, כנראה שפספסתי אותו. שאלתי את ארז, לא אותך. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
איזה בעסה שעדיין לא נפטרנו ממנו? ולחשוב, שמצנע עצמו עוד מבקש ממנו להישאר!! הנה, *זה* רע! |
|
||||
|
||||
כן, עוד לא קרה לי שכבר לפני הבחירות אני מתחיל לשנוא את מפלגת העבודה. |
|
||||
|
||||
מה, הפסקת בשלב כזה או אחר?? |
|
||||
|
||||
לפני הבחירות אני אוהב את כולם (ז"א: כולם נחמדים כל כך כדי שאני אבחר בהם ואחרי הבחירות הם לא מכירים אותי. מפלגת העבודה חוסכת ממני את השלב הזה של הנחמדות כבר לפני הבחירות, ועל כך בעצם אני צריך להודות לה) |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
אגב, במסיבת העיתונאים היום שרון אמר שאסור לתת לארגוני הטרור להכתיב את סדר היום הפוליטי של אזרחי ישראל, וזה נורא הצחיק אותי. |
|
||||
|
||||
יציאה מהשטחים הכבושים (רצוי בתהליך מדיני ולא בנסיגה חד צדדית) תגרום לפלסטינים לשלוט על גורלם ע"י הקמת מדינה ריבונית. במצב כזה, ביודעם את יחסי הכוחות ובתלותם בגורמים בינלאומים, האינטרס שלהם יהיה מניעת התקפה על מדינת ישראל. אם הם לא יעמדו בזה, כמובן שזכותנו תהיה להיכנס חזרה לשטחים. כן, אני ציוני כפי שניתן לראות בתגובות האלה - תגובה 95769 תגובה 95778 תגובה 104614 ולאייל האלמוני, איפה אמרתי שאני בעד מדיניות החיסולים? |
|
||||
|
||||
ביקשת ממך לפרט את הסיבות לכך שזוהי דעתך, לא שתפרט את דעתך. מה שתיארת נשמע לי כמשאלת לב ותו לא, ולו מפני שהדברים מוכרים לי מתקופת החתימה על הסכמי אוסלו. גם אז נשמעו טיעונים זהים לחלוטין לאלה שאתה מציג בזכות הנסיגה. בפועל, התרחשו הדברים הבאים: - במקום לשלוט על גורלם ע"י הקמת מדינה ריבונית, הפלסטינים התרכזו ביצירת 'מנגנוני ביטחון' עם כוח השיטור הגדול בעולם לנפש, פיתוח של תשתיות טרוריסטיות, שחיתויות והסתה. לא בחינוך, תרבות, תשתיות ויצירת מערכות שלטוניות ביורוקרטיות. - ביודעם את יחסי הכוחות ואת תלותם בגורמים בינלאומיים, האינטרס הפלסטיני התגלה כהכנת התקפה מאסיבית על מדינת ישראל, תוך שימוש בנשק שקיבלו מישראל למטרות מלחמה בטרור ושמירה על הסדר. - "אם הם לא יעמדו בזה, כמובן שזכותנו תהיה להיכנס חזרה לשטחים" - במציאות הפלסטינים לא עמדו בהסכמים, והעולם (כמו גם מחנה השמאל וגם אתה באופן אישי) לא רק שלא פעל על פי ההנחה שבהצהרות אלה, אלא בדיוק להפך - הלגיטימציה שאנחנו מקבלים להגן על בטחוננו פחתה, וכל צעד הכרוך בכניסה מחודשת לשטחים גונה בצורה חריפה בהרבה מאשר קודם לכן, במציאות שלפני אוסלו. אם כן, מדוע לקחת את הסיכון הזה, שהפעם הוא כבר גדול עשרות מונים מן הסיכון שכבר לקחנו ושהתממש? |
|
||||
|
||||
נכון, הפלסטינים הקימו מנגנון ביטחון משום שמדינת ישראל דאגה לכך שהם יבלמו את הטרור, וזאת הם אכן עשו עד לקריסת אוסלו. הטעות של ישראל היתה אי הגבלת הגודל של המשטרה הפלסטינית וחוסר לחץ על כך שיתפתח משטר תקין ודמוקרטי, וכמובן נסיון לזירוז התהליך בקמפ דיוויד, מה שהביא לקריסתו. (וכל זה בנוסף, בוא לא נשכח, להשקעה במדיניות ההתנחלויות, כך שגם ישראל לא עמדה בהסכם וניסתה לטרפד אותו.) העולם מגנה אותנו, ובצדק, על כך שהפעילות בשטחים (המופרזת וחסרת הפרופורציות כשלעצמה) נעשית במקום נסיונות לחזור לתהליך המדיני. בתרחיש כמו שתיארתי, כאשר תהיה הפרדת גבולות בין המדינות, העולם לא יגנה אותנו במקרה של הגנה עצמית. הפלסטינים חלשים מאיתנו בכח ובנשק, כך שתרחישי האיום וההפחדה שנוקט בהם הימין לא רלבנטים. |
|
||||
|
||||
הפלסטינים לא הקימו 'מנגנון ביטחון', אלא שורה ארוכה של מנגנוני ביטחון שונים ומשונים, שבפועל עסקו ביצירת קשרים עם ארגוני טרור חיצוניים (כפי שהוכח ממסמכים שנתפסו במפקדותיהם של חלק מהארגונים הללו), תמיכה חשאית בטרור, השלטת פחד ואימה באוכלוסיה הפלסטינית ובעיקר בשחיתויות וחלוקת טובות הנאה למקורבים. סיציליה הקטנה. מאחר שקריסת אוסלו נבעה מבחירתם החופשית של הפלסטינים ומפעולה אקטיבית ומתוכננת שננקטה על ידם, המשפט הראשון שלך בעצם שקול ל'הפלסטינים בלמו את הטרור, עד שנמאס להם' (או 'עד שבלימת הטרור עמדה בסתירה לאינטרסים שלהם', או 'עד שמיצו את התועלת שיכלו להפיק מבלימת הטרור'). שים לב שלאחר גל הפיגועים של 1996 לא כבשנו בחזרה שטחים פלסטינים, מכיוון שמנגנוני הביטחון הפלסטינים אכן ביצעו (אם כי בצורה מאוד בעייתית, ראה ערך מדיניות 'הדלת המסתובבת') את תפקידם כפי שהוגדר מלכתחילה. במהלך העימות הנוכחי אנו נאלצים לעשות זאת מכיוון ש'מנגנוני הביטחון' הפלסטינים השונים היו עסוקים בטרור ולא במניעתו. אני מסכים לחלקה הראשון של הפיסקה השניה שלך: אכן היה עלינו ללחוץ ולדרוש במפורש במסגרת ההסכמים פיתוח של משטר דמוקרטי תקין שיהווה אולי ראש גשר עתידי להפצת הדמוקרטיה במדינות הערביות במזה"ת. שורש הטעות היה הבאת ערפאת מתוניס והשלטת ארגון טרור כריבון החוקי בטריטוריה מאוכלסת בצפיפות על גבולנו, במקום לדבר עם הנהגת השטח. כל התקדימים ההיסטוריים של ארגוני טרור שזכו בריבונות על טריטוריה מראים שארגון טרור נשאר כזה, על שיטותיו ודרכי הפעולה השונות שלו, גם כאשר הוא עובר הסבה לכאורה לישות שלטונית (אוי לנו אילו האצ"ל והלח"י היו תופסים את השליטה במדינת ישראל מיד לאחר הקמתה). בנוגע לחלקו השני של המשפט, אינני יכול להסכים שהנסיון לזירוז התהליך הביא לקריסתו. התהליך גם כך נמשך זמן רב יותר מעבר למתוכנן (הסכמי הקבע היו אמורים להיחתם ולהיכנס לתוקף, על פי מתווה אוסלו, בספטמבר 1999) וטוב שפרצופו וכוונותיו האמיתיות של הצד הפלסטיני נחשפו לעיני כולנו לפני שנמסרו שטחים נוספים. ההשקעה במדיניות ההתנחלויות אכן היתה תמוהה ללא כל קשר לצד שנקט בה. אילו היינו משקיעים מחצית ממשאביו של מפעל שאפתני זה בהתיישבות בגליל ובנגב, סביר להניח שמצבנו היה טוב בהרבה במספר גדול של מישורים שאינם בהכרח קשורים בצורה ישירה או עקיפה כאחד עם הסכסוך הישראלי-פלסטיני. לא ברור לי מה אתה מכנה 'נסיונות לחזור לתהליך המדיני' כאשר הצד השני כלל אינו מעוניין בנסיונות כאלה וכלל אינו יוזם אותם. מדיניות ההלקאה העצמית הזו אינה ברורה לי. מדוע יש לנסות להידבר עם מי שהוכח שהידברות עימו נוצלה על ידיו בעבר כעמדת קפיצה להשגת מטרות עוינות, שהפסיק את ההידברות מיוזמתו ובניגוד להסכמים עליהם חתם על מנת לפנות לדרך אלימה, ושאינו מעוניין לשוב ולהידבר? האם אין ראוי, במצב נתון בו מושא ההידברות המיוחל עוסק בלהרוג בנו, לעסוק בהגנה עצמית ובנסיון להגיע למצב בו מושא ההידברות שלנו הוא כזה שאכן מעוניין בהידברות ובפתרון בלתי אלים של המחלוקות? (מחלוקות... איזה יופימיזם. 'מחלוקת עקרונית' בשאלת זכותנו להתקיים.) על סמך מה אתה קובע שבמקרה של הפרדת גבולות בין מדינות ריבוניות העולם לא יגנה אותנו כאשר נתגונן מטרור גרוע בהרבה מזה שאנו מתמודדים מולו כעת - כאשר המדינה הפלסטינית מתנערת מכל אחריות לפעולות טרור היוצאות מתחומה, אינה נוקפת אצבע על מנת למנוע אותן, מגנה 'הרג של אזרחים משני הצדדים' ומייללת לעולם 'להגן על אזרחיה מפני התוקפנות הישראלית'? 'הפלסטינים חלשים מאיתנו בכח ובנשק', אך 'תרחישי האיום וההפחדה' שבהם נקט הימין בעקבות הסכמי אוסלו התגלו כמאוד רלוונטיים והתגשמו הלכה למעשה. נבצר מבינתי כיצד ניתן להמשיך ולזלזל בתרחישים הגיוניים שהתגלו בעבר כנכונים, וזאת לאחר זלזול דומה בהם, על מנת לקדם משאלות לב המדברות על תרחישים אופטימיים ואוטופיים שהתגלו בעצמם כבלתי רלוונטיים למציאות, וזאת לאורך פרק זמן ממושך? |
|
||||
|
||||
עראפת ואירגונו זוהו כפרטנרים משלוש סיבות: א. היה זה אש"ף בראשות עראפת שהכיר ב1988 בזכות קיומה של מדינת ישראל. ב. המנהיגים המקומיים שאיתם באו במגעים (פייסל חוסיני, חנאן עשראווי, סרי נוסיבה וכו') הצביעו על אש"ף תוניס כעל ההנהגה הלגיטימית שלהם. ג. האלטרנטיבות היו גרועות יותר (חמאס, ג'יהאד וכו') ולא טובות יותר, אלא אם כן אתה רוצה לחזור לימי אגודת הכפרים המשת"פית שהיתה אך ורק בובה בידי שלטון הכיבוש הישראלי ולא יוצגה ע"י הנהגה אמיתית כלשהי. מי שלא רוצה לחזור למו"מ הוא שלטון שרון-מופז שרואה בכח הצבאי חזות הכל. הפלסטינים מכריזים שוב ושוב על מוכנותם לחזור למו"מ על בסיס מתוה קלינטון שפירושו ויתור על מימוש זכות השיבה. המושג 'הלקאה עצמית' הוא מושג פשיסטי שבו תמיד האשימו הלאומנים את המתונים באי פטריוטיות כביכול. המחלוקת הוא על סיום תהליך אוסלו ומה יהיה בסופו ולא על זכותנו להתקיים. שוב, זוהי טקטיקת הפחדה ימנית ששוללת כל נסיון לפיתרון. העולם לא יגנה אותנו כאשר פעולותינו אכן יהיו לשם הגנה ולא למען המשך השליטה בשטחים הכבושים. פעולות הטרור של הרשות הפלסטינית היו מתוכננות מראש, אבל לא בהכרח עמדו לצאת לפועל אלא במקרה של קריסת התהליך כמו שאכן קרה. היתה זו ישראל שעודדה את מדיניות ההתנחלויות במהלך השנים והטענה שתרחישי הימין התגשמו הלכה למעשה היא נבואה המגשימה את עצמה. |
|
||||
|
||||
לא אמרתי שלא היו סיבות ענייניות לזיהוי ערפאת ואש"ף כפרטנר. ציינתי שהבחירה בהם היתה שגויה, התבררה ככזאת וידועה כעת ככזאת. בנוסף, צריך לזכור שבמקביל לשיחות אוסלו התקיימו באופן רשמי ולא חשאי שיחות וושינגטון, שהיו בהחלט יכולות להיות (ואף נועדו להיות) מסלול להשגת המטרות המדיניות של המו"מ כפי שהוגדרו. לא ברור לי במה מתבטאת נכונות לחזור למו"מ על בסיס מתווה מסוים כאשר מתווה זה נפסל על ידי הצד המביע נכונות שכזו, ומה ההבדל בין נכונות לכאורה לדון לפי מתווה שהדיון לפיו נפסל ונשלל בעקביות מכל וכל לבין פסילת אותו מתווה. כעת פעולותינו הן לשם הגנה והעולם מגנה אותנו. אם אתה מכיר בכך שפעולות הטרור של הפלסטינים תוכננו מראש על מנת להשיג באמצעים אלימים את מה שלא הצליחו להשיג לאחר מיצוי האפיק הדיפלומטי, כיצד אתה יכול לתמוך בחזרה למו"מ עם אותו הגוף שפעל כך? מי תוקע לך שלאחר שימצו הפלסטינים שוב את ההישגים שיוכלו להגיע אליהם במו"מ לא יחזרו לסיבוב נוסף של אלימות? לדעתי, באוקטובר 2000 נשברו כל הכלים ואסור בשום פנים ואופן, וגם אין על מה, לדון עם ההנהגה הפלסטינית הנוכחית ועם כל הנהגה שלא תתנער לחלוטין מהבחירה באלימות ובאינתיפאדה. הטענה שתרחישי הימין היו נבואה שהגשימה את עצמה מזכירה לי את הדיון על תורת הקוונטים, או את ההערה ההיתולית על כך שהשפעת הסקרים על תוצאות הבחירות מזכירה אותה. העובדות וסך הנתונים הידועים לנו בוודאות הן שהנבואות התגשמו כלשונן ושהסיכון לסיבוב נוסף שכזה של נבואות מתגשמות הוא מעבר למה שביכולתנו לשאת. |
|
||||
|
||||
אכן עברת את מבחן הציונות בציון יפה :) במבחן החיסולים חוששני, ובכן הבט בתגובה זו, תגובה 90191 מכאן יש התפתחות של שאלות של טל כהן ותשובות שלך, הטענה של טל היא שלמרות הצהרותיך הרשמיות נגד מדיניות החיסולים בעצם אינך עקבי בענין. תגובתו המסכמת של טל (כי הסכמת בפירוש ל"ירי על רכב בו נוהג מבוקש, גם אם לא הועמד למשפט" דבר שפירושו חיסול ממוקד) תגובה 90421 נותרה ללא מענה מצדך כבר למעלה מחודשיים. |
|
||||
|
||||
במקרה הספציפי שנשאלתי היה מקרה של מניעת טרור. לרוב, החיסולים נעשים כנקמה כי המחוסלים הם ברי-תחליף וחיסולם לא רק מונע טרור אלא מחריף אותו. (ובצה''ל הודו בכך לא מעט אחרי חיסולים.) |
|
||||
|
||||
ניחא, אולי טל ירצה להמשיך:) |
|
||||
|
||||
אולי תצא כבר מן הארון? האתר שלך ואתה מתחבא. |
|
||||
|
||||
או קיי. |
|
||||
|
||||
אינעל טלפון טאבאק. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
א. אם הוא היה חוזר היו שולחים את ההודעה שלך לשם. ב. את קשקשת הזהויות התחיל דני כשטען שאני טל, למה שלא תגיד לו שירד ממני . ג. ההודעה האחרונה היא ציטוט תרבותי משיר הטלפון של ירון לונדון. |
|
||||
|
||||
א. אם הוא היה חוזר היו שולחים לשם את כל שרשרת ההודעות שעירבה אותי שלא מרצוני. ב. ראה א. ג. אני יודע. |
|
||||
|
||||
מה, ירון לונדון כתב פעם "תיכף יחזירו את אי השדים?" אני הייתי מעדיף שיחזירו את טנדו. בינתיים מחזירים אותו בהקלטות ישנות בבריזה. |
|
||||
|
||||
ההודעה הזאת יה אסטרו! תגובה 110261 |
|
||||
|
||||
אני אחליט מתי ללכת. אני יכול מתי שאני רוצה. בינתיים אני נשאר פה, כי אני רואה שהעובדה הזאת ממש מענה אותך. במהלך היעדרותי אחשוב על שיטות לשפר את ענוייך עד שתצא וול–דאן. אני רואה שאתה מתחקה אחר עקבותי בכל רחבי האייל. תמשיך. |
|
||||
|
||||
ווס סה דוס?? באיזו שפה, בדיוק, נכתבה הודעתו של הליצן הזה למעלה? פולינזית במבטא טטארי? |
|
||||
|
||||
ואגב: יופי, טל. יופי. |
|
||||
|
||||
טאבאק = צמח המשמש כבסיס לתעשיית הסיגריות והסיגרים (תעתיק יידי). תבעכ = שלך, שיש לך (ערבית). |
|
||||
|
||||
בספר הזהב של הגשש החיוור, עמוד 36, נמצא שיר הטלפון מאת ירון לונדון ללחן של ניקולא פאונה,וכך נכתב: גברי : אוה, אוה,נו די כבר, מספיק לעשות צחוק ממני פולי ושייקה: הוחלף במספר חדש, נא עיין גברי : בסדר, אינעאן טלפון *טאבעאק* פולי ושייקה: תודה רבה גברי : על לא דבר אגב טריוויה חדשה באייל, מי ביצעו את שיר הטלפון אפילו טוב מהגשש? (ולעניות דעתי גם לפניהם). |
|
||||
|
||||
גדי יגיל? |
|
||||
|
||||
מצטער, גם לא נותנים לך לענות (המצפון) באייל ששאל, וגם פה לא הולך. אך קבל רמז,נמצא ברשותי תקליטון, (כזה שמסתובב במהירות 45 במקום 33 שזו המהירות של הגדולים) על צידו האחד שיר הטלפון ובצידו השני שיר חביב בשם "צרות במשפחה". שיר זה מספר על בן שמבקש את אישורו של אביו להתחתן ונדחה, "כי (הכלה) היא אחותך מבטן ומלידה-אמך לא יודעת ואפ-פם לא תדע, אוי וי לי,יש הרבה צרות במשפחתי... בסופו של דבר נמצא הפתרון ה"הלכתי" לבעיה והוא יכול להנשא לבחירת לבו, התוכל לנחש כיצד? |
|
||||
|
||||
"Your father isn't your father but, your Mama don't know"
|
|
||||
|
||||
הלכתי לאמא בדמעות שליש הלכתי והסברתי את עסק הביש אמרה לי אמא אל תשים לב לזקן אתה יכול איתה, בשקט ליתחתן אמנם היא אחותך מבטן ומלידה אך אביך לא אביך ואפ-פם לא ידע אוי,וי לי,יש הרבה צרות במשפחתי, |
|
||||
|
||||
פעם שמעתי את שמוליק קראוס שר את "צרות במשפחתי" והוא טוען שהוא שר זאת בתחילת הדרך שלו. יכול להיות שהוא גם שר פעם את שיר הטלפון? |
|
||||
|
||||
לא למיטב ידיעתי. |
|
||||
|
||||
תסמכו על האייל שתמיד לומדים פה משהו חדש. באתי לחפש מכניקה קוואנטית... |
|
||||
|
||||
אני עדיין משוכנע שגדי יגיל ביצע אף הוא את שיר הטלפון. את המשך השאלה אני משאיר לקהל. |
|
||||
|
||||
אבואי הוא לא אבואי! |
|
||||
|
||||
ספר הזהב, הא? את האל"פים עוד אפשר להשאיר במקום. לגבי הת' מול ט' אני לא מומחית הדור (אבל בכל ספרי הלימוד לערבית שראיתי, התעתיק הוא בתי"ו). אבל כבודו שכח את העי"ן. יוסי בנאי ורבקה מיכאלי ביצעו מערכון בשם "הטלפון". שיר לא היה שם, רק הפאנץ'-ליין המהדהד: "אינעל אביך ואמך ואחותך הצולעת" "יוסי, אתה השתגעת? זאת אמא מדברת!" |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
צמד השלושה-אריה דקס ונתן גבעול. לשיר צרות במשפחה מצטרף אריה פלדמן (פפה). |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
פרט לפרטים שנתתי איני יודע הרבה יותר. כאמור יש לי את התקליטון ההוא שלהם. אתר מומה יכול היה לעזור אבל הוא נסגר, נכון? אמרו שמשרד החינוך אולי יקח עליו חסות, סנונית או משהו כזה, מישהו יודע? |
|
||||
|
||||
וואלה :-) ידעתי שחסר לי שם תואר אחד. |
|
||||
|
||||
נו - יש כל מיני תחביבים משונים... |
|
||||
|
||||
אם שוב יורשה לי להיתלות באילנות גבוהים: |
|
||||
|
||||
ארז - תודה!! הודות לקישור הזה, מצאתי ביטוי מושלם לעמדותי - למרות היותי סופר, משורר ועוד, את הדברים הבאמת-בוערים בי, את מה שבאמת כואב, מעולם לא הצלחתי, מעולם לא הייתי מסוגל, לנסח בהצלחה. ויוסי גורביץ' עשה זאת... אני מסכים עם כל מלה שכתב שם. עם כל מלה. רק חבל, שכל הטלים המלגלגים וכל האלמונים רוויי-הרעל, בוודאי, יסתפקו בהמפהומף "עצות-טרנפר ידידותיות" גם לו, גם לי וגם לך. זה טבעו של הימין... בכל המקומות ובכל הזמנים. גרמניה של שנות השלושים, ישראל של היום... אותה שנאה - שאנו איננו מסוגלים כלל להבינה! - הבוערת בעיניים, אותו אגרוף מונף, על רקע צבע-השנאה הצהוב... אותם פרצופים אטומים, לא-מבינים, אותן תמיהות בנוסח, "אבל זוהי מדינה ליהודים!" טוב, מה יש עוד להגיד... |
|
||||
|
||||
הייתי טורח לתקוף אותך על התגובה הזו, אבל היא כל-כך אווילית בכל מילה ממילותיה, שזה יהיה פשוט בזבוז בייטים להוסיף על כך עוד לעג גלוי. מי שלא יראה עד כמה דבילית הטענה שטל הוא איש ימין - קיצוני; פאשיסטי; נאצי! - טוב, נו, אני מכיר ספריית עיוורים שתשמח לעזור לו. (דובי, בלי להעליב עיוורים) |
|
||||
|
||||
אז כל הפעמים שהוא טען באובססיה שאני זה טל הוא בעצם רצה להגיד שאני פשיסט ונאצי? ניחא, אני מבין את זה, אתה משיג חומר לא מוצלח לשישבת ובמקום לתפוש ראש, אתה יושב מול האינטרנט בהתקף פרנויה. על הראש של האייל בלוגו מתנוסס פתאום צלב קרס. צריך לדעת ממי לקנות דני. |
|
||||
|
||||
אז עם טל הוא הגזים, אבל האלמונים כאן לא רוויי רעל? והשנאה בעיניים — איפה הייתם בימים שלפני רצח רבין? יצא לכם להיות בכיכר ציון בזמן שביבי על המרפסת סבל מקוצר ראייה וכבדות שמיעה? בקיצור, הבן אדם קצת נסחף, אבל אל תגידו שאין בכלל בכלל השוואה בין חלק מהימין לבין ההם בגרמניה! תקראו גם את "חמורו של משיח". |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
איפה הסוס שלך? |
|
||||
|
||||
אני רוכב על האייל האלמוני. |
|
||||
|
||||
הייתי טורח לתקוף אותך על התגובה הזו, אבל היא כל-כך אווילית בכל מילה ממילותיה, שזה יהיה פשוט בזבוז בייטים להוסיף על כך עוד לעג גלוי. מי שלא יראה עד כמה דבילית הטענה, שאני טוען למעלה כאילו טל(!!) הוא איש ימין - קיצוני; פאשיסטי; נאצי! - טוב, נו, אני מכיר ספריית עיוורים שתשמח לעזור לו. (דני, בלי להעליב עיוורים) LOL LOL LOL
|
|
||||
|
||||
אולי תפסיקו להשמיץ את דני? דני, דע לך שאני מאוד מעריך את כתיבתך. מכל כותבי האייל, רק ארז לנדוור משתווה לך ביכולת הניתוח המעמיקה ובמוסריות הגבוהה. |
|
||||
|
||||
יכולת ניתוח גבוהה? אנא הבא דוגמאות כלשהן לניתוח כלשהו (ברמת יכולת כלשהי שמאפשרת להגדירו לכל הפחות כניתוח, גם אם לא ברמה גבוהה) שנעשה על ידי דני באייל. (אניח שאתה אינך דני בעצמו) |
|
||||
|
||||
סתם, בשליפה - הניתוח של דני לסיבות שהובילו לקריסת אוסלו, המצוטט על ידי ארז, כאן: תגובה 73856 וכאן: תגובה 97448 בהזדמנות, אביא עוד דוגמאות. אני שוקל אפילו לכתוב מאמר בנושא. |
|
||||
|
||||
כמו שני המאמרים האלו שהבטחת? תגובה 22931 תגובה 30373 |
|
||||
|
||||
אולי כמו אלה: תגובה 108293 תגובה 101082 (אני לא האלמוני מלמעלה) |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
רק לידיעתך, חלקו הראשון של המאמר נכתב אבל עדיין לא נשלח. כאשר יהיו לך תגובות עניניות או מאמרים משלך, תוכל להטיף מוסר לאחרים. בינתיים, בלום את פיך. |
|
||||
|
||||
תגובה 110262 |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
מצחיק. "אילו רבין היה חי היום, היה היום שלום. אין לי שום ספק בכך". האם ברור לך ההבדל בין כישורי ניתוח מעולים לבין חשיבה ילדותית ואינפנטילית של ילד בגן? |
|
||||
|
||||
נדמה לי שהאלמוני שכתב את שתי ההודעות הללו (תגובה 110589) (תגובה 110595) כתב אותן בנימה צינית משהו. "מכל כותבי האייל, רק ארז לנדוור משתווה לך ביכולת הניתוח המעמיקה...". לי זה נשמע פחות כמו מחמאה ויותר כמו סוג של אירוניה - אמנם לא דקה במיוחד, אבל כנראה כזאת שבכל זאת עוברת מעל לראשם של כמה מן הכותבים כאן1 - אתה לא חושב? 1נו האלה שאולי לא ממש ברור להם ההבדל בין כל מיני דברים לבין חשיבה ילדותית ואינפנטילית של ילד בגן. |
|
||||
|
||||
אכן זו אירוניה שמי שכתב כמה הודעות מכוערות ומיותרות1 מוצא לנכון להביע שיפוט על אחרים. אבל כנראה שאירוניה כזו עוברת מעל לראשו של הכותב הנכבד. 1תגובה 105443 תגובה 106049 תגובה 108431 |
|
||||
|
||||
קודם כל אל תשכח שעפ"י עדותך רבות מהודעותיי הן "שנונות ומשעשעות" (תגובה 106761), שנית היו לי הודעות הרבה יותר "מכוערות" ו"מיותרות", מאלה שאליהן קישרת, אל חלקן אפילו קישרתי מיוזמתי (ומיותר לציין שאני גאה אוהב את כולן כאילו היו בנותיי), שלישית אני מקווה שאפילו אתה מבין שאין אפילו קשר קלוש בין טיבן של ההודעות אותן פירסמתי בעבר לבין הזכות שיש לי (כמו לכל מגיב אחר כאן) להביע את דעתי על הכותבים האחרים באתר, ורביעית (ולעצם העניין), לא אני כתבתי את ההודעות שאליהן התייחסתי. אני רק "ניתחתי" אותן תוך התייחסות אל מה שאני חושב שהייתה כוונתו של ה"משורר". אני יכול לנתח שיר ולהבין ממנו שהמשורר התכוון ללגלג נניח על השמאל הציוני, זה לא אומר בהכרח שאני שותף ללגלוגו. |
|
||||
|
||||
גם אצלך, חרדוניוס א. למוניקו? |
|
||||
|
||||
אדון חרדון כותב תגובות עניניות, מנומסות ובעלות טעם, שלא כמו אלמונים מסוימים שלוקים בכל מה שהם מטיפים נגדו. ולעורכים, אני מתנצל על סוג ההודעות הזה אבל לטיפוסים מסוימים חייבים לענות מתי שהוא, אחרת הם לא יועילו בטובם לבלום את פיהם. |
|
||||
|
||||
אבקש את סליחת אדון חרדון, אם זה לא הוא. אני איתך במאבקך למען בלימת הפה לאיילים האלמוניים. השימוש ב"אייל האלמוני" הוא נוהג נפסד המאפשר לכל מיני אפסים לתקוע סכינים בגב. כדי להפסיק אותו יש לי הצעה: ברירת המחדל של השם (אופציונלי) תוחלף מ"האייל האלמוני" לכינוי גנאי כלשהו, כגון: אפס מתחסד או חמור חמורותיים או מה שיחליטו העורכים. מי שירצה להמשיך לתקוע סכינים גם אחרי זה, לפחות נודה לו על ששיתף אותנו בידיעה מה הוא. |
|
||||
|
||||
יא משת"פ חנפן! וכשהם ינקנקו לך הודעות, למה להם מותר ומותר להם גם לגלוש באגוטריפים, מה שלך בתור אייל אלמוני אסור, אז תשאל איפה אני. חברך משכבר לאיילות האלמונית הברוכה. |
|
||||
|
||||
חמור חמורתיים. עוד יומיים למנאייק. |
|
||||
|
||||
אני מציע ''פחדן אלמוני''. אז זה יעבוד ב-ט-ו-ח. |
|
||||
|
||||
אין עוד מה להגיד. השארת אותנו המומים. במובן הרע. |
|
||||
|
||||
גם לו היה טל ימני קיצוני, הרי שמבחינת תרבות דיבור, לו הייתה ההחלטה בידי, הייתי בוחר בו, ולא בך. עם כל הסכמתי עם חלק מסויים בעמדותיך, העלבונות חסרי-הביסוס שאתה שופך על כל מבקריך ומבקרי אנשי שלומך, מגעילים אותי עד מאד. וזהו. כך אני מרגיש. |
|
||||
|
||||
כולם רבים עם כולם ומעליבים ומציקים וצועקים. ואני בכלל... לא יודעת. אני לא ימנית ולא שמאלנית. |
|
||||
|
||||
אז הנה, אני אוסיף קצת שמן למדורה: לדעתי להיות "לא ימנית ולא שמאלנית" בארץ היום, זה הדבר הנורא ביותר שאת יכולה לומר על עצמך. מה זאת אומרת? אין לך דעה? בכלל בכלל? כולם צודקים? או שמא זו אדישות? אני מעדיפה להתעמת עם ימנים קיצוניים ופנאטים מאשר עם אנשים חסרי דעה. |
|
||||
|
||||
אני חושב שהסקאלה של ''ימין-שמאל'' קצת לא מתאימה לי, לכן, לא נראה לי שאני אחד או השני. עצם זה לא אומר שלא איכפת לי. מה שכן, יכול להיות שלבסוף אחליט להדחיק את המצב ולא להתייחס יותר לפוליטיקה. לא נראה לי שאצליח. לעומת זאת, אינני יכול להאשים אנשים שכן עושים זאת. אני מבין אותם יותר משאני מבין פאנאטים. |
|
||||
|
||||
תרגעי, ממך לא מצפים לדעת כלום, מספיק שתהיי יפה. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |