|
||||
|
||||
אם אתה מפנה את תשומת לבי להלכות האלה כדי לתמוך בטענה הישנה ("הדת מרבה לעסוק בסקס"), כדאי לציין שמארבע-עשר ספרי הי"ד החזקה, המחולקים לשמונים וארבעה חלקים, יש רק ספר אחד (ושלושה מתוך חמשת חלקיו, ש"הלכות נערה בתולה" הוא אחד מהם) שאפשר לקשר אותם לנושא. ה"התעסקות בדיני בתולה" קשורה רק לנערה המאורשה לאיש, ולא למה שקרה לפני האירושין. בימינו, אגב, האירושין והנישואין קורים באותו ערב. אונס המתרחש בעיר - אין מדובר בעיר במובן המוניציפלי, אלא במקום שיש בו אנשים (שלו היתה צועקת היו שומעים אותה). כמובן שאם זה לא המצב, זה נחשב לאונס שאירע בשדה (= במקום שאין אנשים). |
|
||||
|
||||
לא מובן לי מה לא ברור כאן. הרמב"ן (נ' סופית) כתב בצורה מפורשת: "כאשר יראו עדים איש תופס בנערה ושכב עמה בעיר ו[העדים] התרו בהם...יתחייבו שניהם בסקילה [וכאן משפט המחץ] שגם האישה בחזקת מזנה לדעת [זונה מדעת] כיוון שלא צעקה, כי דרך כל אנוסה לצעוק..." - הצורה הסטנדרטית שבה נשים נאנסות כוללת את הצעקה לעזרה, ובגלל שהיא לא פעלה לפי מה שהרמב"ן קובע "בהילכות אינוס" הרי היא חייבת. ההלכה שלו אפילו יותר חזקה מהכלל לעיל. יכול להיות שהיא צעקה או לא צעקה, שמעו אותה או לא שמעו אותה. אבל הוא קובע "הכלל, אם יש לה מושיעים בין בעיר ובין בשדה חייבת" שמזה אני יכול רק ללמוד שאם יש אנשים בסביבה שיכולים היו לשמוע אם היא הייתה צועקת, ומשום שכנראה היא לא צעקה אז היא חייבת. רמב"ן נשען על דברים כב כג ונראה לי מהפרשנות שלו שאם היא הייתה צועקת ונלחמת באנס הוא לא היה אונס. אבל מכיוון שאנס אותה (במקום שיכולים לשמוע את הצעקה שלה) אז ברור שהיא לא עשתה מספיק להילחם בו, ואם נאנסה בצורה כזו, משמע שרצתה (מזכיר את פרשנותו של שי לבנה זצ"ל) ולכן היא זונה וחייבת. |
|
||||
|
||||
מה דעתך על האמירה של הושע "מצוות [המילה] מסמלת את שיעבוד היצר המיני לעבודת הבורא"? בתגובה 109236 ברית מילה היא המאורע החשוב ביותר בחיי אדם יהודי, לא? (אולי מלבד הולדתו). האם זה לא מזכיר את הטענה שהדת (לא רק היהדות) מתעסקת במין כי אולי פעילות מינית (ורבייתית) היא היחידה שיש לה יכולת ועוצמה להפיל את הסגפנות הדתית (ראה קירבת נזיר לסוטה). אגב, אם הדת מנסה לנכס ולהשתלט על היצר המיני של הגבר דרך מילתו, מה עושים עם הנשים? אולי זו אחת הסיבות ליחס המשעבד של דת (כל דת, או כמעט כל דת למעט אולי הקמא סוטרה) לאישה? |
|
||||
|
||||
בקשר ל''ראה קירבת נזיר לסוטה''- הנזיר היהודי אינו מתנזר כלל ממין (ע''ע שמשון, שהפר את נזירותו כשהסתפר, לא כששכב עם דלילה). זאת ועוד- חוץ ממקרים יוצאים מהכלל (שוב שמשון....) הנזירות היהודית מראש מוגבלת בזמן, שלאחריה הנזיר אמור להביא קורבן חטאת (ועל משמעות החטאת נכתבו ים פרשנויות). |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |