בתשובה לעמית מנדלסון, 20/10/02 9:31
מוצא פלסטיני טהור 100147
כל הפלסטינים הגיעו לכאן בסוף המאה ה-‏19, לאחר שהעליה הראשונה ייצרה עבורם מקומות עבודה (ורכוש שניתן לגנבו).
מוצא פלסטיני טהור 100160
אנשי העליה הראשונה חשודים בפריצות וניאוף.
הישוב בארץ ישראל התחדש ע"י עלית תלמידי החכמים של הגר"א בשנת 1777 שטיהרו את הארץ בהשתמשם בקבלה מעשית.
הם גם הביאו איתם רכוש רב שאותו צברו מן המהפכה התעשיתית הבריטית שהם היו מחולליה.
הפלסטינאים הגעו לארץ בשליחות זקני אל קעידה (אבות אבותיו של בן לאדן) במטרה לשדוד את הרכוש הרב של תלמידי החכמים.
הארץ כידוע נחרבה בפיצוץ אטומי בשנת 70 לספירה כחלק מהניסוים הגרעיניים שערך הלגיון העשירי הרומי ולא היתה ראויה למגורי אדם במשך אלפי שנים.
מוצא פלסטיני טהור 100214
אפשר לקבל עוד פרטים על הפיצוץ האטומי בשנת 70 לספירה?
מוצא פלסטיני טהור 100215
איזה פרטים חסרים לך?
המפרט הטכני של המתקן הגרעיני שפוצץ? (בימ"ק II משופר).
מוצא פלסטיני טהור 100217
שבאו לפה אנשי העליה הראשונה עוד היו עדויות בשטח,
אבל הפלסטינאים השחיתו וגנבו את העדויות כחלק מנסיונם לסילוף ההסטוריה.
מוצא פלסטיני טהור 100220
אז איך אתה יודע על זה?
מוצא פלסטיני טהור 100222
אני עוסק בגלגולי נשמות
מוצא פלסטיני טהור 100223
אתה מגלגל נשמות?
מוצא פלסטיני טהור 100226
בין כל הדברים שאני מגלגל יש גם נשמות
מוצא פלסטיני טהור 100225
באמת? גילית איזה גלגולים היו לך? ספר, ספר.
מוצא פלסטיני טהור 100254
מפאת כבוד האתר
וקוצר הבנתם של מרבית קוראיו במגיה שחורה
אמנע מן הסיפור
מוצא פלסטיני טהור 100264
שחורה?! אמא'לה. הייתי שואלת למה צריך מאגיה שחורה ולא לבנה בשביל לגלות גלגולים, אבל אני מושכת ידי מן העסק הזה.
מוצא פלסטיני טהור 100165
נו, זה כבר באמת שקר, ואתה בטח יודע את זה. היו כנראה גם מהגרים, אבל הרוב היה שורשי ומכאן. לראיה - השמירה על שמות מקומות מתקופת התנ''ך בשמותיהם של הישובים הערביים, ויש המונים כאלו - רק תבקש מעמית מנדלסון למנות אותם.
מוצא פלסטיני טהור 100166
מניין לך שהרוב היה שורשי? הרי הישוב בארץ בתקופת הטורקים היה דל ומדולדל, ולא מן הנמנע שהריבוי הטבעי תוגבר ע"י הגירה פלחית מסיבית לקרבת הישוב העברי.
מוצא פלסטיני טהור 100168
מה שטוב במילים ''דל ומדולדל'' שהן לא מחייבות - הן לא קובעות מספר. אבי קבע ''כולם'' - ונגד זה קל להתמודד. בכל מקרה, תעיין פעם בנתוני מרשם האוכלוסין הטורקי והבריטי. ראיתי אותם במסגרת הקורס ''הסכסוך הישראלי-ערבי'' בטכניון. כשאני אעשה סדר בניירות שלי (וכבר הבטחתי את זה לניצה) אני אשתדל למצא את המספרים.
מוצא פלסטיני טהור 100235
אני לא בטוח, אאל"ט המספר הוא כ400 אלף ממערב לירדן לפי מרשם האוכלוסין הטורקי.
נדמה לי שהאוכלוסיה הערבית יותר מהכפילה עצמה מאז 1880 ועד 1948, חלק ניכר מגידול זה הוא תוצאה של הגירה. אני לא יודע מי אחראי לחלק הארי של ההגירה, המפעל הציוני או שמא המפעל הבריטי.
בסוף כל משפט שאתם אומרים בעברית 100261
השנה כלל אוכלוסייה יהודים אחוז היהודים מכלל האוכ'

1850 343,000 15,000 4.3%

1880 450,000 24,000 5.3%

1890 500,000 47,000 9.4%

1903 600,000 50,000 8.3%

1914 700,000 85,000 12.1%

1918 600,000 56,000 9.3%

1922 836,000 84,000 11%

1925 968,000 121,000 14.4%

1930 1,156,800 164,000 16.6%

1935 1,630,000 322,000 24.6%

1940 2,007,000 463,000 30%

1948 1,900,000 600,000 31.6%
בסוף כל משפט שאתם אומרים בעברית 100280
אפשר לקבל הפניה למקור?

לפי הנתונים הנ"ל הזיכרון שלי לא עד כדי כך גרוע. מספר הערבים ב1880 היה 426 אלף. והאוכלוסיה הערבית שילשה עצמה עד 1948. נראה שבאותה תקופה בה היגרו לישראל 600 אלף יהודים, היגר מספר דומה של ערבים.
בסוף כל משפט שאתם אומרים בעברית 100286
אתה שוכח כמה דברים:

- שיפור גדול ברמת החיים וירידה דראסטית ברמת התמותה. כך למשל יובשו או נוקזו שטחים ביצתיים רחבים, ועם תום המנדט למעשה נכחדה מחלת הקדחת מהארץ (עוד לפני ייבוש ביצות החולה, שהיה מיותר מבחינה זו), כך שללא ספק תוחלת החיים ביישובים הסמוכים לאזורי הביצות עלתה. דוגמא אחרת היא סלילת רשת כבישים שאיפשרה נגישות לבתי חולים, הקמת בתי חולים בערים הגדולות ועוד.

- חסרים לנו כאן נתונים כמו שרידות תינוקות לאחר לידתם, תוחלת החיים הממוצעת ועוד שישפיעו בוודאי על המסקנות.

- אפשר די בקלות לחשב מהנתונים את קצב הגידול של שתי האוכלוסיות, ולנסות לראות עד כמה קצב הגידול הערבי מתאים לנתונים דומים הידועים לנו מהעולם השלישי עם צמצום גורמי התמותה ואפילו לנתוני קצב הריבוי הטבעי כיום של ערביי ישראל, השטחים וירדן.

- אגב, בישראל של 1949 היו כמדומני כ- 100 אלף ערבים. אחרי 54 שנים יש כמיליון ערבים. גם אם נגרע מזה את תושבי מזרח ירושלים וכל מיני איחודי משפחות, האוכלוסייה גדלה פי 7-6 לפחות, כאשר עיקר השיפורים הבריאותיים נעשה לדעתי בתקופת המנדט ולא בימינו. מדוע אתה מתעקש לזלזל בגורם זה כגורם מכריע בריבוי הטבעי הערבי?

מה שכן, הגרף די מלמד שאלמלא הספרים הלבנים הבריטיים, ייתכן שכבר בשנות ה-‏40' היתה האוכלוסייה היהודית מגיעה לרוב מוחלט בארץ בלא טרנספר, למרות הריבוי הטבעי הערבי.
בסוף כל משפט שאתם אומרים בעברית 100342
אתה צודק, אני חוזר בי מהדברים הנ"ל‏1.

אם נניח שהריבוי הטבעי הממוצע (שלא מהגירה) היה 1 אחוז לשנה, מספר הערבים אמור היה להיות כ830 אלף ב1948, ומכאן שכ500 אלף ערבים היגרו לתחומי ישראל.

אם נניח 1.5 אחוז, אנו מגיעים ל1.1 מליון, מה שמשאיר רק 200 אלף מהגרים ערבים, למעשה מותיר את טענת ההגירה הערבית כשולית עד לא קיימת.

אם נניח 2 אחוז, אנו מגיעים ל1.6 מליון, מה שאומר שההגירה הערבית לישראל היתה בכלל שלילית.

קשה לי להעריך מה יותר סביר. יכל בהחלט להיות שהריבוי הטיבעי היה אפילו שלילי בתקופות מסויימות של רעב או מגיפות.

אני כן זוכר בוודאות נתון מדהים אחר: אוכלוסיית העולם הכפילה עצמה *פעמיים* בתקופת המאה העשרים(!). אין זה אומר שגם האוכלוסייה הערבית בא"י הייתה חלק מהמגמה הזו בתקופה הרלבנטית (בחצי השני של המאה ה20 אנו יודעים שכן).

1 עם זאת זכורים לי משום מה המספרים כפי שתיארתי אותם, כך שאולי עוד אשוב עם תגליות "חדשות".

נ.ב.
"בניתי" על אנשים כמוך בעניין הזה:
תגובה 99639
לפל-קל חסרה יציבות 100381
אני אספן חצי כפייתי של ספרים שלא מעניינים אף אחד, יש לי מדף מיוחד בשבילם.
הספר הספציפי ממנו רוב הנתונים, הוא:" העם היהודי ארץ ישראל ומדינת ישראל 1880-1939 .
כתבה אותו אביגיל אורן הוא יצא בהוצאת מרכז זלמן שזר ובית הוצאה כתר ירושלים,ופעם פעם למדו ממנו בבתי ספר טכנולוגיים. בעיני הוא עולה בכמה דרגות של חביבות על ספרי הלימוד שבני לומד מהם.

בהזדמנות זו אולי אפשר לענין אותך בספר שקיבלתי לאחרונה,ואף הוא לא מעניין אף אחד? שמו "שלושים שנות יציבות 1943-1973".
הספר בהוצאת עם עובד וארגון הפועלים היציבים והקבועים ב"סולל בונה".
יש בספר תמונות מרהיבות כמו שולחן-הנשיאות בעצרת ארגון-היציבים לציון מלאת 10 שנים לקיומה של היציבות.
תמונה אחרת מראה את קהל היציבים ובני-משפחותיהם עוקב בענין אחר התוכנית האמנותית בעצרת החגיגית לציון מלאות20 שנה לקיום היציבות.
לפל-קל חסרה יציבות 100384
הכנס התקיים בבֵית יציב?
לפל-קל חסרה יציבות 100439
באולם ''היכל התרבות'' בתל-אביב.
לפל-קל חסרה יציבות 100386
זה עיסוק מסוכן, קצת.
בבית שגדלתי בו היה לאבא אוסף שכזה, ובגיל 13 או משהו החלטתי לקרוא את כל הספרים בבית (והיו בסלון, בחדרים, במחסן, ברוב ארונות המטבח), ולפי הסדר.
הפרוייקט נכשל כשהגעתי לתולדות חיל האוויר לדורותיו, ספר שכלל את פירוט כל המטוסים וחלקי החילוף בכל שנה.
(וכן, סיימתי את הספר הזה, אבל שם זה נגמר).
לפל-קל חסרה יציבות 100438
נכון,העיסוק הזה מסוכן ליציבות חיי הנישואין שלי.

אחד הספרים במדף שאני מבטיח לעצמי להגיע אליו בקרוב, נקרא: "מערכות חשמל-מבנה-עקרונות -שירות" בהוצאת ארגון עובדי הפלחה.
הספר מתחיל בעקרונות תיאורטיים ומסיים במנגנוני הינע למתנעים של טרקטורים.
האם היית מוצאת ענין ב"במו ידיך-‏100 עבודות יד לבנות הנעורים" של שולמית הרטל הוצאת ספרים קרני בע"מ תל-אביב שהנו מהחביבים עלי.
למשל הפרק:איך תופרים סינר.
"כשכל הסינרים בכביסה ועליך להכנס למטבח,מה את עושה אז? מה? אין לך בכלל סינרים? לא יאומן, ובכן נצטרך לתפור אחד.
בחרי לך בד כלשהו..."

ובעלך ודאי היה נהנה מ"בית-ספר לממציאים,כל אמצאותיו של פוטי והמכשירים שעשה במו ידיו" מאת דב ברנשטיין, כמו למשל כיצד מצא פוטי שיטה מהירה לחלק דף ברוחב 15 ס"מ ל-‏17 חלקים שווים.
"פוטי עמד במקומו מחייך. המורה הבין כי הוא השתמש שוב באחת מתחבולותיו".
סיווג שגוי 100532
עם גומי, כמובן. לוקחים רצועת גומי, מסמנים עליה במרחקים שווים (נניח 1 ס"מ) את מספר החלקים הרצוי, ומותחים אותה לאורך הדף שיש לחלק. וזהו - קיבלנו חלוקה מדוייקת של הדף. לפותרי תשבצים הנוהגים ליצור עותק של התשבץ מומלץ לשמור רצועה מוכנה מראש.

"'יש לך בן קטן', אמרו לאביו של פוטי, "שמודדים אותו במטר רגיל. אך כנראה צריך למדוד אותו במטר של גומי."'

הפטנט של פוטי לתיקון שרוכים הציל אותי לא פעם מאיחור לבסיס. בימי התיכון השתמשתי בסימניית-הפינה; ובשיטה שלו לשקילת כלבלב סרבן אני משתמש כיום כדי לשקול את בני על משקל שאינו מותאם לתינוקות. (אין צורך לומר כי השיטה מובנת מאליה, אלא ששם נתקלתי בה לראשונה).

ספר מופלא. מה הוא עושה אצלך במדף "ספרים שלא מעניינים אף אחד"?
שקילת כלבלב סרבן 100575
מורפיום? :-)

אבל זה מזכיר לי משהו שסיפרה חברה שנחשפה לקלטת של אמנון יצחק: הנ"ל טוען בדרשותיו שלאדם יש נשמה, ושהטענה הזו הוכחה כאשר שקלו אדם חי והשוו את המשקל לזה של אותו אדם כשהוא מת. ללא ספק, עוד הוכחה לנצחיותה של רפואת ימי הביניים הנוצרית.
לא הבנת כלום 100578
אותו ניסוי מפורסם הוכיח לא זאת בלבד שלאדם יש נשמה, אלא גם שהנשמה היא חסרת משקל!

אגב, בניסוי דומה שמדד את הפרשי הטמפרטורה בין אדם חי למת התגלה שהניצוץ האלוהי הוא בעל ערך תזונתי של 800 קלוריות. יש הטוענים שהקניבלים גילו את זה קודם.
שקילת כלבלב סרבן 100584
לא מורפיום... פשוט עולים על המשקל עם הכלבלב, ואח''כ בלעדיו, ומחשבים את ההפרש.
שקילת כלבלב סרבן 100585
טוב, אצלנו בבית היה רק את ''נסה ודע שעשועי מדע'' הנפלא.
שקילת חתול סרבן 102492
מתוך פנקס הטיפולים של סילבי:
"רשמו את משקל חתולכם פעם בשנה בתאריך קבוע. למציאת משקל החתול, יש להחזיק את החתול על הידיים, להשקל ולחסר את משקלך מהמשקל הכולל."

לי אין משקל של בני אדם. במהלך הטיול שלי בדרום אמריקה, קניתי באחד השווקים משקל קפיץ עד 15 ק"ג. (לכל רוכלת ברחוב יש כזה כדי לשקול פירות, ירקות, אורז וכד') כדי לשקול חתול מכניסים אותו לשקית בד או פלסטיק ותולים אותה על המשקל. החתול לא מתלהב מהרעיון, אבל לא שואלים אותו. (וזה בטח פחות נורא מהשיטה לרחוץ חתול בלי להפצע ובלי להפוך את האמבטיה לאזור אסון)
לא שואלים, אה? 102495
גם אני לא שאלתי את איניגו ‏1 מה דעתה על זה שנסע לוטרינר ונוציא לה את התפרים.
היא מצידה, לא שאלה אותי מה דעתי על זה שהיא תנעץ בי את הצפורניים החינניות שלה, ותברח לגינה של השכנה ממול.

1 החתולה שלי. באמת שאתם כבר צריכים לדעת את השטות הזו.

_____
העלמה עפרונית, ג'ינס חדש, אינטרנט מהיר, ראייה מטושטשת ודעה מאד שלילית על זה שיותר מדי אנשים התחילו עם "למטהים של התגובות"
לא שואלים, אה? 102496
תוציאי על זה זכויות יוצרים ותתבעי את כל מי שמשתמש בזה.

------------
ארז, כהרגלו חושב רק על כסף.
חובבן מושתן 102499
טוב, לא מושתן, אבל קשה לך לשים קו תחתי במקום סדרת מקפים מקוטעת?

שוף:
________________
ליאור בתום יום מתיש נוסף, מתרפק על האייל כעל ביב השופכין של איניגו ובעלתו
102500
הי! עכשיו שמתי לב שגם אני תמיד עשיתי את הטעות הזאת של -------- במקום ________. תודה שהארת את עיני.
אני לא אוהבת אותכם. 102502
סתם שתדעו.
ואיניגו זאת חתולה, לא חתול.
אני לא אוהבת אותכם. 102507
הי! למה אותי את לא אוהבת (אני האלמוני מלמעלה)? דווקא ידעתי שאינגו זאת חתולה.
אני לא אוהבת אותכם. 102509
ג'יזס...כתבתי שתי תגובות בהפרש של 5 דקות שמתחילות במילה "הי!". לילה טוב לעצמי.
102510
אני לא צריכה סיבה בשביל לא לאהוב מישהו. אני צריכה סיבה בשביל _כן_ לאהוב מישהו.‏1

וזה סתם לא כיף לי שכולם עכשיו "עושים למטהים של הודעות". זה מרגיש לי טיפשי.
אבל עזוב, החלטתי שאני מפסיקה לפרסם תגובות לא רלוונטיות,ועד עכשיו דווקא עמדתי בזה לא רע בכלל.‏2

1או לשנוא מישהו. או לגלות כל יחס שהוא לא אדישות תהומית למישהו.
2אין לי טיפת חוט שידרה מסתבר. וחבל.
או שאת סתם משועממת. 102511
חובבן? מושתן? 102539
ליאור,

תראה, אני לא מבין מדוע אתה נזקק פעם אחר פעם להשתמש בשפה מלוכלכת, ועוד להתהדר בה באמצעות הסתייגות-תת-קווית כמין הפוך על הפוך. אני רוצה לציין בצער שסגנון (בניגוד לתוכן) התגובות שלך (כן, במיוחד שלך לאור הפז"ם האיילי שלך) מעורר בי (לפחות) הסתייגות של שאט נפש(*).

לעיתים הורים מסתכלים על הילדים שלהם ברגע של חוסר אונים ונאנחים לעצמם בחוסר סבלנות - יאללה, תיגדלו כבר. לא, אני לא חושב שאתה ילד אבל אני חושב שאתה מבין יפה מאד מהי האווירה האיילית האידאלית.

להגנתי אני יכול לטעון, שעל פי ההגדרה המילונית של אמברוז ביירס, "נתעב" הוא טיבה של דעת הזולת.

(*)בדומה למה שאני מרגיש כשאני רואה לפעמים את המילון של דניאלה לונדון דקל - קרא את מכתבו של אחד ש' פרי (לא, זה לא אני)

לקחתי לתשומת לבי, רב''י 102565
סיווג שגוי 101127
מדובר במדף הספרים שלא מענינים (לצערי) אף אחד חוץ ממני.

בהיותי ילד בניתי מביטן (פריסקופ) למחבואים שגרסה משוכללת שלו יצרתי אח"כ כמבוגר.
גם היום כאשר החור בקיר מתרחב והדיבל מרקד בתוכו, אני עושה כעצתו של פוטי, ומכניס אותו חזרה עטוף בצמר פלדה.

כאשר כדור הפינג-פונג נמעך קלות, נעים לגלות שבישולו במים רותחים משיבו במהרה לאיתנו.

ולענין הגומי- אין זו התשובה הנכונה.
פוטי הניח את הסרגל *באלכסון* כך שקצה הסרגל והמספר 17 נגעו כל אחד בקצה אחר של הדף שרוחבו 15 ס"מ.הוא סימן נקודות לאורך הסרגל,חזר על הפעולה במרחק מה מהסימון הראשון,ואז העביר קוים בין הנקודות.

אכן ספר מופלא* כל כך שלמרות שאיש איננו מתענין בו,רשמתי עליו את האכס ליבריס עליו הוא ממליץ:

שמעו אלי אנשי חכמה
הואיל וישנם אנשי מזימה
הרואים ספרים בלי חתימה
ונוטלים אותם תחת הגלימה
ואומרים שלהם הם מימים ימימה
-לכן לא נמנעתי מלחתום החתימה:
הספר שייך לגרושו.

*ורעיון לסקר עתידי,מי מקוראי האייל עוסק ב-DIY בשעות הפנאי,ומי מזמין חשמלאי להרים את הפקק. רעיונות לפטנטים חוסכי עבודה יתקבלו בברכה.
סיווג שגוי 101128
על מרזב יפני שמעת פעם? (אבל את זה למדתי מרוני אלקטרוני, לא מפוטי)
לא, ומי זה רוני אלקטרוני? 101132
האם הוא תלמידו של פרופסור בר-מוחאי מה"טכנאי הצעיר"?
לא, ומי זה רוני אלקטרוני? 101137
לא, הוא מ"מעריב לנוער" (או שאני מבלבל עם "הארץ שלנו").

ברז מטפטף באמבטיה באמצע הלילה. מחר תתקן אותו, כמובן, אבל מה תעשה בינתיים כדי שתוכל להמשיך לישון?
אתה מבלבל עם ''הארץ שלנו''. 101138
וגם פוטי היה משם.
לא, ומי זה רוני אלקטרוני? 101205
יש כמה פתרונות:

א. לשים אטמי אוזניים.

ב. לפתוח אותו קצת כדי שיזרזף במקום לטפטף.

ג. לקשור חוט תפירה על קצה הברז שישתלשל עד לכיור כך הטיפות יזלו במורד החוט ולא יפלו ברעש גדול.

ד. לשתות חצי בקבוק יין אדום. הברז ימשיך להרעיש אבל זה כבר לא יפריע לי. במקרה הזה יש סכנה שאני אשכח בכונה לתקן את הברז במשך כמה שבועות.
לא, ומי זה רוני אלקטרוני? 101206
ג. הוא מרזב יפני, ועדיף חוט צמר על חוט תפירה.
הספר של פוטי 101164
מה עושה מישהי שהוריה לא הורישו לה פניני חמדה אלו?
איך משיגים את הספר האלמותי?
אם הספר כבר אינו נמכר בחנויות, למישהו תהיה בעיה מוסרית אם אני אשאיל ואצלם אותו?
הספר של פוטי 101479
נסי אצל איתמר,
הספר של פוטי 101483
אם הכוונה לספר ''עלילות פוטי'' - הישגתי אותו לפני כמה חדשים אצל איתמר.
הספר של פוטי 101500
''בית ספר לממציאים'' אם אמנון לא מטעני שוב.
הספר של פוטי 102116
אכן "בית ספר לממציאים" כפי שציין הגלילי,ומהו עלילות פוטי? האם זהו ספר המשך? השם מצלצל מוכר משום מה.

אני מקווה שלא יכעסו מדי כאן אם אוסיף שאלה הנוגעת לידע המשפטי שלך.
חברי נשוי לדנית שקיבלה עתה תעודת זהות כחולה/ חומה של תושב ארעי,האם מרגע זה רשיון הנהיגה הבינלאומי שלה לא תקף, והיא צריכה רשיון ישראלי?
הספר של פוטי 102129
פוטי הוא גיבור הילדות האולטימטיבי שלי.

להלן קטע מפרק הפתיחה של עלילות פוטי:

"פוטי הוא ילד קטן וכשרונותיו גדולים; רגלים לו קצרות והוא הזריז ביותר במשחק הכדורגל; ידים לו זעירות ואגרופיו חזקים; פה לו קטנטן והוא מלא שחוק והלצות. הוא תמיד עליז ושמח, שר ורוקד, אוהב הוא משחקים וגם מצטיין בלימודים. ונוסף לכל - קונדס גדול".

הרבה תסכול גרם לי הפוטי הזה בילדותי.

בשלב כלשהו נעלם לי הספר (מקרה?), ולאחרונה כאמור השגתי אותו אצל איתמר.

במפגש המחודש בינינו - די בא לי להקיא ממנו.

לשאלתך המשפטית:

עו"ד שמחה ניר, משפטן משובח, הוא *ה*מומחה בארץ לדיני תעבורה.

היכנס לפורום שלו והשחל שם שאלה. הוא עונה ברצון.

הקישור לפורום של עו"ד שמחה ניר:

הספר של פוטי 102159
צר לי לשמוע.
פוטי מ''בית ספר לממציאים'' רק משתבח עם חלוף השנים.
תודה על הקישור.
סיווג שגוי 101227
נכון. הגומי שימש בהעתקת התשבצים בלבד.

אגב, למיטב זכרוני הרעוע, האקס-ליבריס היה בלשון יחיד (''הרואים ספר בלי חתימה'', וגו').
סיווג שגוי 101443
בדקתי, והציטוט שלך אכן מדויק. עמך הסליחה.
תפירת סינרים 100893
תפירת הסינר ‏1 היתה נוחלת הצלחה רק אם היה מותר להשתמש במחטים מעוקלות עם חוטים מתכלים מעצמם. רצוי חוטים "שני אפסים".

כדי לא להביא את העבודה הביתה ‏2, אני נמנעת מלתפור דברים אחרים.

1 מה זה בכלל סינר?
2 תירוצים, תירוצים, אז מה?
תפירת סינרים 100922
סינָר הוא מעין סדין, שלא מניחים על המזרָן אלא על הגוף.

ותפסיקי להשויץ, כולנו ראינו אי.אר. ויודעים את המלאכה. אפילו לפתוח חזה ולעשות עיסוי לב ידני אני יודע (בעיניים עצומות), תוך שאני צועק "500 סי.סי. סאלין ותביאו 8 מנות דם מטיפוס או".

מחפשים אצלכם רופאים?
תפירת סינרים 100929
(1) זה הרבה יותר ממה שאני יודעת.
מעולם לא עשיתי עיסוי לב ידני, או ניסרתי בית חזה.
לעומת זאת, כנראה כרתתי יותר גידולי שד מהאייל הממוצע
(ותפרתי יפה יפה אח"כ).

(2) לינק שקשור גם ל"אי.אר" וגם ל"ותפסיקי להשוויץ":
אבל צריך לקרוא קודם את:
(מומלץ במיוחד לארכיבאים)
ואת:
(זהו פשוט הסדר הכרונולוגי של האירועים)

(3) מה זה "אצלכם"? איפה שעבדתי בארץ - כן. נואשות. מחלקות כירורגיות כרגע נמצאות במחסור ניכר של כוח אדם.
על הסיפורים 100946
רציתי להגיד ''ואאווו'' אבל נזכרתי שיש כאן מישהו שזה גורם לו להשתין, אז אני מתאפק כדי שגם הוא.

יש משהו מאד חזק במינימליזם שם, כאילו את הולכת בשקט בשקט בנעלי גומי, כמו התמונה שהיתה פעם בקופ''ח של האחות הזאת ששמה יד על הפה ועושה ''שששש'' כדי לא להפריע לחולים. ומאחרי השקט הזה עומדת הידיעה שסיבתו היא כאבם המייסר של החולים, וסבלם הגדול... קול דממה דקה.

תשויצי, תשויצי, מותר לך.
תפירת סינרים 101133
אני לא פיוטי כמו שסכ''ג, אבל גם אני רוצה להגיד ''ואאוו''.
מוצא פלסטיני טהור 100169
בעוד שאני מסכים עם הקביעה העקרונית, אפשר לציין ששימור שמות המקומות אינו ממש דוגמא. שמות מקומות נשמרו גם אם האוכלוסייה התחלפה.
בעבר הירדן, התיישבות הצ'רקסים במאה ה-‏19 למעשה הקימה מחדש את עמאן - רבת-עמון, ג'רש - גרש, אירביד (שאינני יודע את שמה התנ"כי) ובגולן את קונייטרה ("קשת" בעברית) ועוד כפרים רבים בגולן, בבשן, בגלעד ועמון, שלפי תיאורים היו למעשה עיי חורבות באותה תקופה.
לפניהם, אוכלוסיית תושבי הקבע בעבר הירדן היתה דלילה מאוד.
אולי יפתיע רבים כאן, אך למעשה עד 1880 העיר החשובה בעבר הירדן, אחרי דמשק, היתה העיר א-סאלט, במערב עמון, שהיום די ירדה מחשיבותה ומשמשת סתם עיר מחוז.
דווקא בצד שלנו היו כבר אז הרבה יישובים, ונעשו כמה סקרים רציניים - מפת ז'קוטן בעת מסע נפוליאון בונפרטה לעכו ב-‏1799, מסעות ויקטור גרן 1871-1875, משלחת הקרן הבריטית לחקירת ארץ-ישראל 1878 (שאני משתמש גם כיום בצילומי מפותיה מלפני 124 שנים לצורך מחקר שלי על השרון הדרומי כיום), כל הנ"ל לפני ראשית ההתיישבות הציונית. רק במפת הקרן הבריטית ניתן למצוא את מקווה-ישראל, שאף היא קדמה לעלייה הראשונה בתריסר שנים.
בשורה התחתונה, רוב מכריע של היישובים הפלסטיניים כיום, התקיימו במאה ה-‏19. דווקא מוקדם יותר, במאות ה- 18-17 עד למחצית הראשונה של ה-‏19, קמו מחדש כמה עשרות כפרים. העיר א-טירה בשרון המזרחי למשל, הוקמה מחדש במאה ה-‏17 בעוד שהכפר הסמוך והחרב מיסכה, היה קיים ברציפות ככל הנראה מהתקופה הביזאנטית (או קודם) עד 1948.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים