סימן טוב ומזל טוב? | 923 | |||||||||
|
סימן טוב ומזל טוב? | 923 | |||||||||
|
פרסומים אחרונים במדור "חברה וכלכלה"
|
הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות |
|
||||
|
||||
למיטב ידיעתי, אם בעלי לא עובד אני מקבלת הטבת מס בשווי נקודה. אם יש לנו ילדים ההטבה גדלה. האם זוג לא נשוי מקבל הטבה שווה? |
|
||||
|
||||
יופסקו הנישואים בבני אדם ! |
|
||||
|
||||
יופסקו הנישואים בבעלים חיים? |
|
||||
|
||||
האם ניתן להתחתן ברבנות ולא להרשם כנשואים במרשם האוכלוסין? כלומר אדם דתי (למשל) שחשוב לו להיות נשוי על פי ההלכה אך אינו רוצה בחסרונות הכספיים שצוינו, האם הוא יכול לעשות זאת? |
|
||||
|
||||
זה די מקובל בין קשישים בגיל הפנסיה, כאשר לכל אחד מבני הזוג יש פנסיה נפרדת שעלולה להיפגע. הם מתחתנים ברבנות ולא מודיעים למשרד הפנים. |
|
||||
|
||||
אין אפשרות להתחתן ברבנות, ולא להודיע למשרד הפנים. מי שינסה את זה, יגלה שלאחר זמן מסויים מצבו במשרד הפנים השתנה... |
|
||||
|
||||
ידידי, הרבנות/משרד הדתות, כשרושם אצלו נישואין, מדווח למשרד הפנים על נישואין אלה. זו הפרוצדורה. בין אם זו הרבנות, עורך נישואין מוסלמי או כל מי שמוסמך להשיא בני אדם. במדינתנו הנישואין והיישות הם religious domain ואם משרד הדתות, לא מקבל עותק של תעודת נישואין שערך עורך הנישואין, אותו עורך נישואין מסתכן בהפקעת הרשות להשיא אנשים מידיו. אולי מי שנישאים בחו"ל (רבנות או אחרת) יכולים לא לדווח על זה למשרד הפנים, אבל בארץ הכל חייב דיווח. בנוסף, יש לנו חוק מרשם האוכלוסין. לפי החובות המוטלות על אזרח ישראלי בחוק זה, מה שאתה מציע לעשות הוא לעבור על חוק מרשם האוכלוסין. אנא, בדוק עצמך לפני שהנך מפרסם ברבים המלצות מהסוג הזה. |
|
||||
|
||||
הכוונה ב "ידידי" בתגובתי שלעיל, אינה כמובן מתייחסת לשי כהן אלא למר נתנזון :-) מצטער, רק לאחר אישור התגובה ראיתי שהיא שוייכה לדברי "האייל האלמוני"... |
|
||||
|
||||
אני לא ידען גדול בסוגיות משפטיות ישראליות, אבל הניחוש שלי נובע מהקשר ההדוק בין חוקי המדינה בישראל לחוקי ההלכה היהודית (לפחות בנושא זה). בשל קשר הדוק זה, הניחוש שלי הוא שלא ניתן להתחתן חתונה ברבנות מבלי שהמדינה תכיר בכך. הרי זהו הגוף היחידי לו נתנה המדינה סמכות חוקית לחתן יהודים בישראל. כאשר המדינה מעורבבת עם הדת, גם הדת נפגעת כנראה... מישהו יודע את הפרטים על דיוקם ? |
|
||||
|
||||
זה קורה הרבה אצל קשישים כאמור, וגם אצל הערבים והבדואים שרוצים לשאת נשים שניות ושלישיות. מתחתנים אצל איש דת ולא מדווחים. תזכור שביהדות אפילו לא צריך רב, מספיק טבעת ושני עדים. |
|
||||
|
||||
גם אני לא מהמומחים לעניינים כאלה, אך מנסיון אישי: מרגע שעורכים חתונה באמצעות הרבנות מתבצע רישום הנישואין אוטומטית במשרד הפנים. כמו כן, משנה המשרד את שם משפחתה של האישה לשם משפחת הבעל בלי לבקש את אישורה לכך. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
אפשרי בהחלט כיוון שאין צורך להתחתן ברבנות אלה על ידי 2 עדים |
|
||||
|
||||
האם מוכר למי מהקוראים הנכבדים הסכם אחר בעל תוקף משפטי מחייב שיש בו התנייה מפורשת על פיה החותמים יקיימו יחסי מין רק זה עם זו? האם חוזה כזה נראה בכלל סביר? |
|
||||
|
||||
ככל הידוע לי - גם עובדת היות האדם נשוי אינה מחייבת אותו לכך מן הצד המשפטי, ולראיה - אין סנקציה על רעיה בשדות זרים. כל חוזה שבו מוסכם על תנאים וסנקציות, והוא ניתן לביצוע, הוא סביר. |
|
||||
|
||||
ככל הידוע לי, רעיה בשדות זרים היא עילה לגירושין ותעלה לרועה ביותר ממחצית רכושו. |
|
||||
|
||||
מחצית "רכושו" היא ממילא רכושה כל זמן הנישואין. הפירוד הוא תוצאה לרוב בלתי-נמנעת של הרעִיה, והוא משמיע גם פירוד בשליטה בחצי שמראש היה שייך לבת-הזוג. |
|
||||
|
||||
טעות בידך. אם מדובר על פירוד כתוצאה מרעיה, יותר ממחצית תינתן לרעיה. אשמח כאמור לשמוע על הסכמים אחרים בעלי תוקף משפטי בעלי התנייה דומה. |
|
||||
|
||||
בגידת הגבר אינה עילה לכפיית גירושין כלשעצמה. בית-הדין אינו כופה גם את הסדר הממון. אלא: הגירושין מותנים בהסכמת הצדדים, בית-הדין רק לוחץ. לרוב הצדדים מתנים הסכמתם לגירושין בהסדר כלכלי כלשהו. במסגרת זאת יבואו לידי ביטוי הכוח של הצדדים (כמה חזק הם זקוקים לגירושין, כמה הם מסוגלים להסתיר נכסים, לטשטש את שווים, לשחק בילדים, לנקז מבן-הזוג שכר-טרחת עורך-דין, זמן וכאב לב, וכן הלאה). אין למיטב ידיעתי כל קישור ישיר בין בגידת הגבר להסדר הממוני. בדרך כלל האישה נמצאת בנחיתות במשא-ומתן הזה ממגוון סיבות. בגידת הגבר מקשה על הגבר במידה מסוימת, אבל אין היא מכריעה דבר. אבל אני לא מומחה בתחום. |
|
||||
|
||||
אמנם במצב רגיל אין יתרונות ממשיים להיות נשואים על פי חוק, אבל, כמו תמיד, יש מצבים יוצאי דופן. כאשר האיש שלי נסע להונג קונג לעבוד באוניברסיטה מקומית, הוא קיבל אשרת שהייה חוקית (ישראלים רבים עושים עסקים בהונג קונג, הווה אומר אינם רשומים חוקית כתושבי הונג קונג אלא נכנסים ויוצאים מהטריטוריה באופן קבוע), כדי שאוכל להצטרף אליו (ולא רק לבקר למשך שלושה חודשים) ולקבל אשרת תושבות, הוא היה חייב להראות תעודת נישואין. אמנם במקומות אחרים בעולם מספיקה תעודה כלשהי המעידה על חיים זוגיים (כמו הסכם ממון), אך יש להביא בחשבון גם את יוצאי הדופן. כדי שזוג ישראלים יוכל לאמץ ילד כזוג עליהם להיות נשואים. מצב זה מנוצל לרוב כנגד זוגות חד מיניים, ורבים רואים בכך תקנה שאינה נוגעת להם. עדיף, מבחינתי, לשנות את החוק כדי שלא יוכלו להשתמש בו לניגוח הורים הומו-לסבים, בנתיים כדאי לזכור שניסוח החוק פוגע גם בזוגות רגילים שאינם נשואים רישמית (ישראל אינה המדינה היחידה בה יש סעיף כזה בנוגע לאימוץ, גם בבלגיה המצב כזה). |
|
||||
|
||||
כלומר, כותב המאמר צודק - ישראל אינה מעודדת נישואין, אלא להפך. לעומת זאת, מדינות אחרות דווקא כן מעודדות נישואין. הונג-קונג, למשל. |
|
||||
|
||||
האם הבנת מדברי שלדעתי כותב המאמר טועה? זו בהחלט לא הייתה כוונתי, אלא שיש *לפעמים* יתרונות להיות רשום ע"פ חוק כנשוי. יתרונות אלו אינם כלכליים בהכרח, לעומת החסרונות הכלכליים המוצגים במאמר, ועמם אני מסכימה. |
|
||||
|
||||
מדוע עדיף לא להתחתן, מבחינת הילדים הם יהיו ממזרים בכל אופן, לא? |
|
||||
|
||||
ילד שנולד לאם לא נשואה אינו ממזר (אם כי על פי הדת היהודית, עצם הבעילה כבר נחשבת נישואין, אבל לא מתייחסים לזה בימינו, תודה לאל). ממזר הוא רק מי שנולד לאם נשואה מאב שאינו בעלה. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
1. מאיפה הקשר בין אזולאי לכהונה? 2. להלן וריאציות לועזיות וראשי תיבות על "כהן": קגן (גירסה רוסית) זילכה, זכר-לכהן-הגדול, גירסה עיראקית בעיקרה כץ, כידוע. מישהו מכיר עוד גירסאות לכהן או ללוי? |
|
||||
|
||||
נוטריקון: "אישה זונה וחללה לא יקחו". יש לציין שהחיד"א (רבנו חיים יוסף דוד אזולאי) התנגד לטענה שהשם "אזולאי" הגיע מראשי תיבות אלו. |
|
||||
|
||||
עוד גרסאות: "קפלן" (מ"קפלה"), צ'פלין. |
|
||||
|
||||
חן חן!, אבל אם אלה הן אכן ראשי התיבות אז למה זה היה נפוץ רק במרוקו או במגרב?. הייתה לחיד"א גירסה אחרת? |
|
||||
|
||||
אני באמת לא יודע את התשובות לשאלותיך. לרשימתך הוסף: סג"ל - "סגן לוויה". |
|
||||
|
||||
מה הפירוש של "סגן לוויה"? זה מזכיר לי שכבר נתקלתי ב "סגן-כהן" אותו דבר? אני מניח שיש לא מעט ווריאציות על כהן ולוי. |
|
||||
|
||||
באיזה "סגן-כהן" נתקלת ? איפה ? |
|
||||
|
||||
הכרתי רופא שינים בשם "סגן-כהן". לא זכור לי שמו הפרטי. איפה? בהדסה עין-כרם בירושלים. למה? |
|
||||
|
||||
אני חושב שכבר ציינתי את זה בעבר, אבל גם משפחתי היא משפחת כהנים. לא שיש קשר בין שם המשפחה לכהונה, זה סתם הגיע במקרה. (אבל אל תספרו לרב שלימד אותי לבר-מצווה. לא סיפרתי לו את זה, כדי להמנע מאמירת ברכת הכהנים. גם ככה לא רציתי לעשות את הבר-מצווה הזאת). |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
ההורים שלי רצו שאני אעשה, והם הבטיחו שאם אני אעשה את כל העסק הזה של העלייה לתורה - אני מקבל את כל הכסף שיתנו לי במתנה (במקום שישמש לממן את עלות המסיבה). כלומר, ויתרתי על העקרונות שלי בעבור 10,000 שקל. לזכותי יאמר שכשאת בת 13, העקרונות שלך לא משהו, ועשרת-אלפים שקל זה דווקא כן. עוד יצויין לזכותי שגם בגיל 23 10,000 ש"ח זה לא מעט. במיוחד כשזה כולל ריבית והצמדה. קנה לי אוטו. |
|
||||
|
||||
למה לי אף אחד לא מציע לבגוד בעקרונות שלי? יש לי כל כך הרבה! (אני אמנם עוד לא הגעתי לגיל המופלג של 10,000 שנה, אבל אני מניחה ש23 שקלים לא יהיו סכום נכבד במיוחד גם אז...) בכל אופן, מבחינתי, "ההורים שלי רצו שאני אעשה" היה מספיק, כלומר- אם הייתה דילמה בכלל בנושא. הכסף הוא רק בונוס... |
|
||||
|
||||
והבת שלי רצתה לעלות לתורה בבת-מיצווה, וחמתי נפלה מהכיסא כשהרבי קרא לה להחזיק את הספר תורה. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
תנסי ללכת פעם לביכ''נ באזור מגוריך ותראי מה היחס שתקבלי שם, בגלל שהאנטומיה שלך שונה מזו של הרבי. |
|
||||
|
||||
ה"למה" יוחס לנפילתה מהכיסא של חמותך. הרי אם בתך עלתה לתורה, לא היה צפוי שהיא תיקח את ספר התורה באיזשהו שלב? _______ העלמה עפרונית- לא מיודעת פעמיים. (אבל זועמת על העיוות.) |
|
||||
|
||||
חמתי הוזמנה לקחת את הספר תורה |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
כידוע באירופה (המערבית בעיקר) מתחתנים בבית העיריה המקומי. הנישואים נרשמים ע"י המדינה ומי שמבצע אותם הוא פקיד, בא כוחה של המדינה. שימו לב לעובדה ההיסטורית המעניינת (והלא כל כך מוזכרת) שהרבה מהזוגות היהודיים החילוניים במחצית הראשונה של המאה ה 20, ממערב אירופה, לא התחתנו בנישואים רבניים אלא בעיריה הקרובה למקום מגוריהם. כלומר ע"פ היהדות צאצאיהם (הורינו, סבינו) הם ממזרים. הצאצאים בתורם כבר נישאו בדרכ בישראל דרך הממסד הרבני, כמקובל. הממסד בדתי התיחס אליהם כיהודים כשרים לכל דבר. בא לומר: סבא וסבתא לא היו כאלה פוריטניים ומתחסדים... |
|
||||
|
||||
ממזר יהודי הוא מי שנולד מיחסי מין אסורים (גילוי עריות). ילד שנולד לרווקה אינו ממזר, גם אם אביו נשוי לאשה אחרת. ממזר בתרבות הנוצרית (מערב אירופה הטרום חילונית) הוא מי שנולד מחוץ למסגרת הנישואין מקובלת. תחת שתי הגדרות אלו היהודים אינם ממזרים. מה גם שאיני יודעת מי האשים את סבא וסבתא בפורוטניות והתחסדות, וכיצד העובדה שנישאו בדרך שלא הייתה מקובלת *אחרי תקופתם* הופכת אותם לפחות פוריטניים *בתקופתם* (אם בכלל). מה גם שאני לתומי חשבתי שרוב היהודים לא הגיעו ממערב אירופה, אלא ממזרחה, כך שהטענה, גם אם הייתה נכונה, אינה רלוונטית לרוב היהודים. |
|
||||
|
||||
התוכל להרחיב על כינויך "een ogenblik"? והקשר הגרמני? |
|
||||
|
||||
השם הוא בהולנדית, ולכן נראה ממקור גרמני. ogen - עיניים, blik - מבט, כמילה אחת פרושה רגע. een ogenblik - רק רגע. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
יפהפה |
|
||||
|
||||
ואם אפשר לשאול, איך הגעת לכינוי זה? סיבה מיוחדת? איך החיים באמשטרדאם? |
|
||||
|
||||
א. אני חיה בבלגיה, אין לי מושג כיצד החיים באמשטרדם. ב. אני שומרת על כינוי אחיד בכל מקום שאני כותבת בו. בפעם הראשונה שכתבתי משהו באינטרנט זו הייתה תגובה של הרגע האחרון, כך שהביטוי "רק רגע" נראה לי מתאים, ומאז אני נשארת איתו. ג. אמנם een ogenblik בתרגום מילולי לעברית נשמע כהרף עין (וכך גם למדתי אותו), אך זו לא ממש משמעותו. ג1. בגרמנית הביטוי נכתב augenblick ומשמעותו היא רגע, אך מקובל לתרגמו כהרף עין בכתבים פילוסופיים שונים. (היה נחמד אם יכולתי לטעון שזו הסיבה לבחירת הכינוי, אך זו לא האמת.) |
|
||||
|
||||
הייתי שולח לך את זה במייל פרטי אם היית מפרסמת אחד כזה. [ציניות]וכמו דינה מארץ האיילים או שאר משתתפים היושבים בנכר האם גם את, אם מותר לי לשאול, "לא יהודיה שיודעת עברית מעולה ומעודכנת באקטואליה הישראלית על כל פרטיה עם דעות נחרצות, שפע של זמן פנוי וגישה בלתי מוגבלת לאינטרנט"?[/ציניות] [חטטנות?]אולי בעצם מה שרציתי לשאול זה, מי את ומה הביא אותך (אם אכן באת מהארץ) לפלנדריה?[/חטטנות?] כי אם יש לי רושם נכון אז את די חדשה באייל. |
|
||||
|
||||
זו בדיוק הסיבה שאיני מפרסמת את כתובתי. בפעם היחידה ששכחתי למחוק את כתובתי במקום אחר, קיבלתי תוך פרק זמן קצר, הודעות למחשב הפרטי, מלאות רצון טוב ונכונות לעזור. *אני* נכנסת ללחץ מתופעות שכאלו. נוח לי שתכירו אותי רק בכינוי ותו לא (בכתובת מופיע שם משפחתי המלא). מעט למעלה מהודעה זו סיפרתי שנסעתי להונג קונג בעקבות אישי, שנסע לנהל מחקר באוניברסיטה מקומית. הוא מאד לא אהב את הרמה האקדמאית שם, כך שעברנו יבשת לאחר זמן מה, וכעת אנו בפלנדריה. אני חדשה באייל, מאחר ואיני אוהבת לכתוב באנגלית, והמחשב שלי רכש את היכולת לכתוב בעברית רק בזמן האחרון. אני קוראת את האייל מאז שיש לי חיבור לרשת (דצמבר 2000). מלבד זאת יש לי, אכן, דעות נחרצות בנושאים רבים, זמן פנוי למכביר וגישה חופשית לאינטרנט. עד כאן יכולתי לספוג כניסה לפרטיות שלי ליום אחד, אז אסיים כאן. לילה טוב. |
|
||||
|
||||
מוסד הנישואין הוא השקר הגדול ביותר של האנושות ולא רק בגלל הסיבות הנ''ל... |
|
||||
|
||||
(ואני כותב מתוך נקודת השקפה שאומרת שעדיף לא להתקרב לרבנות בכלל). ועם זאת, אולי יש גם מקום לציין את ההיגיון בשיטת המיסוי והקצבאות שהמדינה מנהיגה לזוגות נשואים. מתוך ההנחה ששני אנשים חולקים אותו בית ואותן הוצאות מחיה קבועות, סביר גם שדמי המחיה (משכורת או פנסיה) שיזדקקו להם הם פחותים - לעומת ''סתם'' מעסיק ושכיר, או שני פנסיונרים שחיים לחוד. |
|
||||
|
||||
אתה צודק ב1600 ש"ח אפשר לקנות רכב שנת 82 במצב מאוד גרוע ואולי אפילו לחשוב כמה צריך להוסיף לביטוח. |
|
||||
|
||||
זה סכום לא מבוטל, שיכול להיות קריטי עבור הרבה אנשים, במיוחד פנסיונרים, ואני יודע את זה. העניין הוא, שאני תוהה במה שונה ההמלצה להתחמק מרישום נישואין בספרי המדינה מההמלצה לרשום את העסק שלך באיי הבתולה ולחסוך מיסים. ההעלמה היא תחום אפור למדי. ובדרך כלל מבצעים אותה בצווארון הלבן ולא בצווארון הכחול. הווה אומר (וזו לא הנחה מבוססת סטטיסטית, אם כי אני מניח שאפשר לבסס אותה), רוב האנשים שעבורם 1600 שקל הם סכום קריטי, דווקא כן יירשמו כנשואים. |
|
||||
|
||||
אתה צודק למי שחי על שכר מינימום במשך חייו 3200 לחודש לכל בין זוג, זאת אומרת 6400 לעבור ל1600 ש"ח זה בהחלט דבר מדהים, בפעם הבאה שהנכדים יבואו שיביאו גם אוכל כי בשבוע שעבר שילמנו חשמל. אגב האם גרושים מקבלים סכום של 1100 לכל אחד? עם כן הרי שהייתי ממליץ להתגרש ולהמשיך לחיות בייחד, אני לא חושב שיש חוק כנגד זה. |
|
||||
|
||||
עו''ד לענייני דיני משפחה שדיברה פעם ברדיו ציינה שזוג גרוש, אפילו בילה לילה אחד יחד לאחר הגירושין (ומספיק שהשכנים הלשינו או משהו), נחשב בעיני הרבנות כנשוי בשנית. |
|
||||
|
||||
זאת אומרת שזוג גרוש שנימצא עם הילדים שלו לילה בבית מלון הופך להיות נשוי באופן מידי? נישמע מוזר |
|
||||
|
||||
מכיוון שאין באייל פורום ל"שום דבר ועיקר" אני מוצא לנכון (או שלא לנכון) לכתוב כתגובה למאמר זה. ולחייך למקרא האתר הבא: אין לי מושג אם כבר דוסקס העניין אבל מה שבטוח זה מעניין. דובי - אחלה תגובה ב למהנט. שבת שלום וגשמי ברכה. |
|
||||
|
||||
הא.נונימי התכוון בוודאי לזה: |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
נו, כזה, Y כמו why כמו למה. ובהזדמנות זאת, האם MTW הוא Mann The Who ? |
|
||||
|
||||
אפשרות מפחידה: פופק הומצא ע"י מאן. אפשרות מפחידה יותר: מאן הומצא ע"י פופק. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
מה אתה מחייך? אני במקומך הייתי בודק טוב טוב את אתר-הגיבוי ממנו אתה אמור להיות מופעל במקרה של איזו תקלה מסתורית... |
|
||||
|
||||
הלוואי והיית אומר לי זאת לפני שבוע וחצי. הלכה התוכנה, לא היה כל גיבוי, נשאר רק חיוך. |
|
||||
|
||||
אני יכול להרגיע אותך, אין קשר ביני ובין האדון הנכבד מאוד אלכסנדר מאן. יותר מזה, לפני מספר שבועות פניתי אליו בשביל לבדוק אם הוא יודע את זהותי האמיתית והוא לא ידע, אדונים נכבדים אחרים כן ידעו ואתה יכול לברר איתם. ההפרדות הזמנית שלי מהאייל היא תוצאה של שידורים חוזרים של הטלנובלה הישראלית "לגעת באושר" בערוץ 10 וכמובן התמכרותי לסידרה שניה "לחיי האהבה" המשודרת בערוץ 3 בכבלים. דעתי היא שבעוד שעופרה היא קדושה מעונה אמיתית, כל כולה טוהר וטוב וגם גיזרתה נאה ואצילית, רונה לעומת זאת היא בהמה גסה, הורסת משפחות וחסרת חן, לא שלא הייתי עושה לה טובה אם היא הייתה מבקשת. |
|
||||
|
||||
כמי שהתחתן לפני שבוע וחצי ועדיין לא נרשם במשרד הפנים... בכל מקרה, בן של כהן וחגרושה אינו ממזר אלא ''חלל'' כלומר, במידה וזו בת היא לא יכולה להתחתן עם כהן. במידה והוא בן הוא לא יכול לעבוד במקדש. מעל לכל ספק מותר לבן כהן וגרושה לבא בקהל, אפילו רצוי. |
|
||||
|
||||
לא יכול לעבוד במקדש? אני חושב שזה ייפסל בבג"צ בגלל פגיעה בחופש בעיסוק. |
|
||||
|
||||
מה, אפילו לא לשיר במקהלת הלוויים? (עם צלצלי תרועה וכל זה?) |
|
||||
|
||||
ואם אתה יהודי-ערבי, אתה חושב שאפשר להגיד שבנם של הכהן והגרושה הוא כשר? איך שלא יהיה, מזל טוב |
|
||||
|
||||
מזל טוב. (: |
|
||||
|
||||
כמי שהאמין עד לכתבה זו שנישואין נותנים יתרון כלכלי ולא חיסרון, אשחק קצת את פרקליט השטן ואנסה לבחון את הנחות היסוד של המאמר. אשמח לקבל תשובה מנומקת לדעתי. אני יוצא מהנחה שהעצה שנתנה במאמר נתנה ברצינות ולא רק כדי לנגח את חוקי מדינת ישראל ולהתריע שיש לשנותם. ראשית כדאי לשים לב שכותב המאמר פונה לכלל הזוגות, וטוען בעצם שהם יזכו ביתרון אם לא יינשאו. מסיבה זו קשה לי להתייחס לבעיה העלולה להיווצר לבני זוג הפותחים עסק יחד: רוב בני הזוג שאני מכיר אינם עוסקים באותו תחום והסיכוי שיפתחו עסק יחד קלוש. אולי אפשר להמיר המלצה זו בהמלצה לאותם בני זוג המנהלים כעת או המתכננים לנהל בעתיד עסק משותף. לגבי הגירושין, לא ברור לי. אינני בקי בהלכות הסכמי ממון, אבל האם זה לא נכון שהסכם מסוג זה קובע את חלוקת הרכוש במקרה של גירושין, ומונע את המצב העצוב המתואר בכתבה? יתר על כן, בהקשר ל'היעלמות' הרי שאני חייב לומר שלדעתי כל הרעיון בחיים ביחד הוא לסמוך זה על זה כדי לא 'להיעלם' בכוונה. גם כאן נראה לי שעניין ההיעלמות הנ"ל שולי. מה נשאר? הפנסיה. כאן יש חישוב כלכלי אמיתי, הטוען להפסד של 6700 ש"ח בשנה. בהתחשב בכך שתוחלת החיים הממוצעת בישראל היא 75-80 שנה, הרי שבהנחה ששני בני הזוג בערך באותו גיל, צפויות להם 10-20 שנות פנסיה. מקסימום ההפסד הוא, אם כך, כ- 130,000 ש"ח. מצד שני, קיים יתרון כספי לנישואין, והוא אותו סבסוד משכנתא לזוכות צעירים שהכותב הנכבד פטר אותו בקלות שכזו. איני יודע מה סכום הסבסוד, אבל אם נניח שמתחתנים בגיל 30, האם אין סיכוי שסכום זה, בתוספת 30 שנה של ריבית סבירה (נניח, בקרן פנסיה) יפצה על ההפסד הצפוי מקצבת הזקנה של מדינת ישראל? אני, אישית, האמנתי עד כה שעניין זה של המשכנתא הוא העילה הכלכלית המובילה לנישואין. האם מישהו יכול להביא נתונים בדבר ערכו הכספי של סבסוד כזה? האם הוא לא משתלם? תודה. |
|
||||
|
||||
יש לציין שההטבות (במס, משכנתא, וכו') לאם לא נשואה, גבוהות מההטבות לזוג נשוי עם ילדים. גם זה שיקול... |
|
||||
|
||||
ההטבות הן לא ל''אם לא נשואה'' כי אם ל''חד-הורית''. לפיכך, אם את חולקת את חייך עם בן זוג, נישואין או לא נישואין, אינך זכאית להטבות. יתרה מכך, מפעם לפעם מתבקשת חתימתך על הצהרה כי את חיה לבד, ללא שותף לחיים, על מנת להמשיך ולקבל הטבות שכבר ניתנו לך בעבר (גם אם לא מדובר באביהם של הילדים). |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
במו אצבעותי חתמתי על הצהרה מסוג זה, לאחר שכבר הייתי גרושה מזה שנים ורשומה בהתאם בביטוח הלאומי, על מנת להמשיך לקבל מענק-לימודים לילדי (דרך אגב, ילד בן 14 מפסיק לקבל מענק. כנראה שזה השלב שאנחנו אמורים לשלוח אותם לעבוד לפרנסתם...). במקרים אחרים, פגשתי בחורות שזכו לביקור של חוקרים כדי לוודא זכאותן למשכנתאות, הבטחת הכנסה וכד'. |
|
||||
|
||||
אבל תמיד אפשר להגיד: "אה... הגבר הגדול והבלונדיני *הזה*? הוא... סתם לנוי!" או "הוא לא *חי* איתי, אנחנו חברים, בסך הכול. הוא רק שבוע כאן" או "הוא בן דוד שלי. נכון אנחנו דומים?" |
|
||||
|
||||
לפי מה שהבנתי, משכנתא בתנאים דומים מאוד לזו של זוגות צעירים יכול לקבל גם רווק שעבר את גיל 30 (או אפילו פחות מזה) כך שהפער לא מאוד משמעותי. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
בהיותי בן 29, זו אכן חדשה טובה. |
|
||||
|
||||
זה שמשכנתא של זוג צעיר קטנה משתי משכנתאות של שני בני 27 ומעלה. כלומר, נקודה למתנגדי הנישואים בבני אדם. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
אז את המשכנתא לקחתם לפני הנישואים או אחריהם? (מזל טוב, כמובן) |
|
||||
|
||||
יכולים לקחת משכנתא על אותה דירה? |
|
||||
|
||||
"בעקבות השינוי בתפישת המשפחה יותר זוגות באירופה לא ממסדים את הקשר; המדינות מתאימות את החוקים" "הגישה הרשמית של הממשלות שונה בין המדינות השונות. באחרונה הכריזה ממשלת צרפת כי היא מחויבת לקידום מוסד הנישואים. הממשלה הבריטית, לעומת זאת, הודתה בנייר עמדה כי קיימות חלופות רבות למוסד המשפחתי הקלאסי. קבוצות המייצגות משפחות חד הוריות הפכו לכוח פוליטי בעל השפעה בכל רחבי אירופה. מדיניות הרווחה באירופה מבטיחה כי כל הילדים יקבלו את אותם הטבות פיננסיות ויזכו ליחס שווה בעיני החוק, בין אם הוריהם נשואים, חיים ביחד, חיים בנפרד, גרושים או רווקים. בריטניה גם הגדילה וביטלה הטבת מס מיוחדת המוענקת לזוגות נישואים." |
|
||||
|
||||
נראה לי יוסי, שאחרי הכתבה הזאת , לא תהיה לאף גרושה בעיה (בענין נישואיה לכהן) מאחר והיא תמצא לנכון לבחור בחירה חופשית באחת מהאופציות האחרות שהצעת-ובא לציון גואל. |
|
||||
|
||||
למשל, אם חלילה אחד מבני הזוג נפגע ונותר צמח לעשרות שנים, נגזר על בן הזוג לא להתחתן פעם נוספת, כי הרי בן הזוג בחיים. כמובן יש עוד הרבה סיבות... אבל, על אף הדברים האמורים, יש אי אילו הטבות לנשואים (אולי באמת ידועים בציבור זוכים לאותו יחס) ואני מניח שהערך הרגשי בהחלט משחק תפקיד בסיפור. מה גם שרוב האנשים קונפירמיסטים והולכים עם הזרם... |
|
||||
|
||||
הרי אם אין רצון להתחתן מלכתחילה, למה שיהיה רצון להתחתן שוב אם בן הזוג צמח? |
|
||||
|
||||
טוב, אבל אולי תספרו לנו כבר מי מתחתן? ירדן? |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |