לדעתך, איזה חלק מהציבור בישראל תומך בהקמת מדינה פלסטינית? | 768 | |||||||||||||||||||||||||
|
לדעתך, איזה חלק מהציבור בישראל תומך בהקמת מדינה פלסטינית? | 768 | |||||||||||||||||||||||||
|
הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות |
|
||||
|
||||
השאלה, כמובן, בעקבות נאומו של פרס באו"ם: |
|
||||
|
||||
נשכח קהל האנשים שחושב שכבר קיימת מדינה כזו. |
|
||||
|
||||
אני חושש שמפאת חוסר מקום, תיאלץ, כמוני, להצביע ''רק פרס תומך.'' (אני מקווה שזו אכן אופציית ''זאב רווח'' של האייל, ושלא גרמתי לעצמי מבוכה מיותרת.) |
|
||||
|
||||
לא יודע מה אתך, אבל אני לא הייתי בוחר באופציה הזו, רק הערתי כי זו דעה קיימת, שלא קיבלה ייצוג בסקר הזה. |
|
||||
|
||||
קשה לי להאמין, שמישהו בישראל, שאינו נמנה על המיעוט הפלסטיני/הערבים אזרחי המדינה (וכמובן חוץ מפרס) באמת "תומך" בהקמת מדינה פלסטינית. היה הרבה יותר נחמד אם לא היתה מדינה פלסטינית ולא היה עם פלסטיני. כמו שרוב מוחלט בציבור לא "תומך" בכריתת איברים שהתגלה בהם גידול ממאיר אלא רואה בזה "הרע במיעוטו", כך חלק כזה או אחר בציבור הישראלי רואה במדינה פלסטינית פתרון אפשרי לסכסוך הישראלי-פלסטיני, שהוא בבחינת "הרע במיעוטו". חלקים אחרים מאמינים בקיום פתרונות אחרים, או חושדים, שיתכן ולפנינו בעיה חסרת פתרון בתנאים הנוכחיים. |
|
||||
|
||||
למה להשוות נתינת מדינה עצמאית לעם כבוש שכבר מזמן לא ראה חופש לכריתת איברים? אנשים רבים דווקא חושבים שהראשון הוא דבר חיובי מאוד. אם לא היית גר פה וחווה את הסכסוך על בשרך, כנראה שההתלבטות כמעט ולא היתה קיימת והיית תומך בהקמת המדינה ללא היסוס, כפי שכמעט כולם בעולם תומכים בעצמאות לטיבט, למשל, ולא רואים בכך שום רע ושום כריתת איברים. |
|
||||
|
||||
אני בעד הקמת מדינה פלשתינאית. באטלנטיס. |
|
||||
|
||||
שי כהן, קם לך יורש! |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
צודק! גם אני בעד |
|
||||
|
||||
ברור ומובן מאליו. אני תומך נחרצות הקמת המדינות החופשיות הבאות: טיבט, קויבק, קורסיקה, ביסקיה, פלמיה, וולוניה, סקוטלנד, וולש או בקיצור בזכות ההגדרה העצמית של כל שלושה אנשים, שטוענים שהם עם. אני לא תונך בהקמה של מדינה עוינת של עם עוין בשכנות מדאיגה אל מקום מגורי. מצד שני, יתכן, שכפי שציינתי, זהו הרע במיעוטו ולכן הפתרון הרצוי ושבו אתמוך. |
|
||||
|
||||
אני מסכימה איתך אבל אם כבר צריך להקים מדינה שלפחות תקום על שטחי A ולא על חשבון עוד שטח מהמדינה שלי |
|
||||
|
||||
easy, להשקפת עולמי גם מדינת ישראל היא "הרע במיעוטו". היה הרבה יותר נחמד אם לא היתה מדינת ישראל ולא היה עם יהודי. אני רואה בציונות ברירת מחדל עקב כישלון ההתבוללות. [כמובן, אני רואה בכל מדינה "הרע במיעוטו", רק לדמיין כמה רצח היה נמנע, איזה שגשוג כלכלי היה מתרחש אם לא היינו חולים במגיפת הלאומנות...] כאן צריך להתנגן imagine... |
|
||||
|
||||
אני הצבעתי "מחציתו" כי חשבתי שזאת התגובה ההומוריסטית. תחשבו על זה, זה באמת מגוחך. בחייאת, סקר על סקר? ועוד כאלה אפשרויות? מה זה פה, y-net? |
|
||||
|
||||
תראה, פרס אמר שהרוב תומכים. רצינו לדעת אם קוראי האייל מסכימים עם ההצהרה הזו. הרבה פעמים מאוד מעניין לדעת לא רק מה אנשים חושבים על עצמם, אלא מה הם חושבים על הכלל. כ-80 אחוזים מהאוכלוסיה, למשל, חושבים שהם יותר אינטליגנטיים מהממוצע. זה לא נתון מעניין? |
|
||||
|
||||
נתון יותר מעניין היה לו היו כ-80 אחוזים מהאוכלוסיה חושבים שהם יותר אינטליגנטים מהחציון. |
|
||||
|
||||
מכיוון שבינה היא תופעה בעלת התפלגות נורמלית באוכלוסיה, עם הגבלה על החריגים (בעיקר כלפי מטה - אדם לא יכול להיות יותר מטומטם מאבן, לא משנה כמה הוא ינסה), הרי שהממוצע די קרוב לחציון, אם לא מעליו. אל תתחיל איתי. מספיק לי כל התרגילים המטופשים האלה שאני צריך להגיש בסטטיסטיקה. |
|
||||
|
||||
מי אמר שההתפלגות נורמאלית, בעולמנו הביזארי והכה _לא_ נורמאלי? אבל לא משנה. אני משתתף בצערך על כך שעליך לקחת סטטיסטיקה. (אבל לא משתתף בהכנת תרגילי הבית - יש לי מספיק משלי.) |
|
||||
|
||||
סכום של מספיק משתנים מקריים בהכרח מתפלג נורמלית. |
|
||||
|
||||
אני חושב שאכן רוב האנשים מעל הממוצע והתפלגות ה'רמה' שלהם היא בהחלט לא נורמלית והיא אינה משתנה מקרי. |
|
||||
|
||||
תגובה 42441 יש אבנים עם לב אדם ויש אבנים חושבות. לידיעתך ישנם אנשים שהם סתומים יותר מאבנים חלקם אף משמשים כנשיאים במדינות שונות בעולם. |
|
||||
|
||||
הממ... קראת (כתבת?) את השער האחורי של "העיר" השבוע? (הקטעים עם המנתחים) |
|
||||
|
||||
הצעתי פעם לעוזי וויל להשתמש בי כדמות בשער האחורי אבל הוא בחר להתעלם מהצעתי הנדיבה. |
|
||||
|
||||
בגלל ההערה הזו וגם בגלל שריפה שכילתה את כל מוצרי הנייר בביתי נמנעתי השבוע מקריאת עיתון העיר על שלל שעריו. אתה יכול לתאר לעצמך איזה סיוט היה לי בשירותים בלי מגבילית המוחות (ובלי נייר טואלט). |
|
||||
|
||||
רגע, לא העדת על עצמך שאתה דמות וירטואלית וככזו כנראה שאין לך מערכת עיכול + תוצאות מתאימות? מה, אתה משתין ביטים? |
|
||||
|
||||
אמנם אינני עוסק בפעילות מעיים אך אני יושב בשירותים למטרות אחרות. תגובה 40618 לידיעתך מדור מגבילית המוחות נמצא באותו עמוד שבו מתפרסמות מודעות על בעלי חיים למסירה. ואני תמיד רציתי לאמץ גור חתולים, הייתי קורה לו רבי לקיק. |
|
||||
|
||||
אתה מוזמן לגשת לעמותה למען החתול בישראל ולאמץ לך גור חתולים. אם עקב וירטואליותך אינך יכול לספק לגור החתולים את כל צרכיו, יש גם אפשרות לאמץ חתול בצורה וירטואלית דרך העמותה. |
|
||||
|
||||
מידע מעניין, אני אשקול אימוץ ורטואלי של חתול (לצערי ההוגה שלי אלרגי לחתולים). האם ניתן לקחת חתול מאומץ ורטואלית לסיבוב פאבים? הרי ידוע שנשים מתות על גברים שאוהבים בעלי חיים, ואם תמורת סכום סימלי אני אוכל להעלות את קרני בעיני נשות העיר, מה טוב. |
|
||||
|
||||
רוב החתולים שונאים נסיעות ולא ממש מעריכים טיולים מחוץ לטריטוריה שלהם. בכל מקרה, ניתן להשתמש באופצית הסבתא הפולניה ולהחזיק תמונות בארנק. שיטה זו אפשרית כמובן גם בלי לאמץ חתול, באתר של שונרא יש הרבה תמונות של חתולים. |
|
||||
|
||||
אופצית התמונה קצת בעייתית. לא סביר שעלמת חן תחצה חדר עמוס אנשים כדי ללטף תמונה היושבת בחיקי תוך קריאות נרגשות ''איזה חמוד, בואי צאלה תיראי איזה חתול מתוק יש כאן''. |
|
||||
|
||||
למה שלא, במסגרת היותך דמות וירטואלית, תאמץ חיית מחמד וירטואלית? אתה יכול לנסות את אלו: סביר שתוכל לקחת אותה לפאב וירטואלי, למשל: |
|
||||
|
||||
לצערי אינני נוהג להסתובב בפאבים וירטואליים שכאלו משום שבהם ניתן להשיג לכל היותר זיונים וירטואליים וגרוע מזה, בירה וירטואלית. |
|
||||
|
||||
אדם לא יכול להיות יותר מטומטם מאבן, לא משנה כמה הוא ינסה), ???!!! כנראה שאתה לא שומע ולא רואה את הפוליטיקאים בישראל |
|
||||
|
||||
אני בטוח שלערן בילינסקי יהיה מה להגיד לך על זה. אתה הבאת את זה על עצמך. (או שמא את? אבן זה הרי בנקבה...) |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
אכן, קראתי היכנשהו שבהפגנה מרשימה של אופטימיזם ובטחון עצמי הצהיר הרוב הגדול של הנהגים שנשאלו כי הם ''נוהגים טוב יותר מהנהג הממוצע''. |
|
||||
|
||||
טוב, לא ידעתי שפרס אמר. אז הסקר בעצם הוא: 1) פרס אומר את האמת, פחות או יותר. 2) פרס אומר את האמת. 3) פרס שקרן (למרות שהוא טעה רק בבן אדם אחד). 4) פרס שקרן. 5) פרס שקרן. 6) פרס שקרן וגם תגובה הומוריסטית. (אנו סתם משתעשע, דובי. אגב, כליל נאורי ענה יותר יפה ממני, במסגרת שעשועים). |
|
||||
|
||||
כן ולא. |
|
||||
|
||||
רק עכשיו ראיתי את התשובה הזו. מצחיק דווקא. |
|
||||
|
||||
דרך אגב, בטכניון נערך פעם סקר שבו הסתבר כי 95% מהעתודאים מגדירים את עצמם כ'עתודאים לא-אופייניים'. (כן, זה היה באמת) |
|
||||
|
||||
Maybe this has to do with the fact, that the Atudai stereotype has no link to reality?
Or that the typical Atudai doesn't answer polls? :-) |
|
||||
|
||||
מה ההבדל בין כלל הציבור לבן רוב הציבור? הכלל זה כל הציבור? ורוב זה על 50 %? |
|
||||
|
||||
כלל: כולם. רוב: רובם. כלל: 100 אחוזים. רוב: בין 50 אחוז פלוס אדם אחד ל-100 אחוז פחות אדם אחד. |
|
||||
|
||||
רק תסביר את ה "ב/" אם אפשר. ובדיוק בגלל זה סימנתי את מחצית הציבור בתור תשובה הומוריסטית. |
|
||||
|
||||
ב/ משמעו "בשם". בדרך כלל בא במקום חתימה - כלומר, "X" לא כתב את זה, אבל אני כותב את זה בשמו. בצבא עשיתי את זה הרבה. בשלב מסויים למדתי לזייף את החתימה של המפקדת שלי, וויתרתי על ה-ב/. לא משנה. כן, אבל למרות ההגדרה המדוייקת שלי לעיל, הכוונה ב"מחציתו" הייתה "בערך חצי", ו"רובו" משמעו בערך האזור שבין 60 אחוז לכמעט כולם. |
|
||||
|
||||
ואני בטוח שגם עשית את זה בגלל שהשתמשת במריחואנה, כי היא הייתה חוקית! חייבים להשאיר את המריחואנה מחוץ לחוק. חייבים! חייבים! (טוב, זה כבר יותר מזכיר את יאסר) |
|
||||
|
||||
שהביטוי המעצבן "רוב רובו של הציבור" פירושו 26% לפחות. |
|
||||
|
||||
אבל הוא טעה, כמובן. הוא התכוון ל 01%-{הוסף אפסים כאן}-25.00 לפחות. |
|
||||
|
||||
אסא כשר חושב כמוך אפשר גם לפרש "רוב רובו" כ"רובו הרב", בדומה לפסוק ממגילת אסתר "ורצוי לרוב אחיו", או לנאמר ב"נשמת": "ורוב ריבי רבבות". |
|
||||
|
||||
נדמה לי שיש אפקט ידוע בפסיכולוגיה חברתית, שלפיו אנשים נוטים לחשוב שהיקף התמיכה הציבורית בדיעותיהם גבוה יותר מהנמדד בסקרים. בארץ, למשל, המשמעות היא שימניים מאמינים שיש בציבור יותר ימניים מכפי שנראה בסקרים - ובאמונה דומה, אם כי הפוכה, מחזיקים השמאלנים. כנ"ל, כנראה, גם לגבי התומכים והמתנגדים להקמת מדינה פלסטינית. ובאותו נושא, סדרה מעניינת של סקרים נערכה בארה"ב מספר פעמים בתקופת מערכות הבחירות לנשיאות. השאלות שהוצגו היו: א. למי תצביע בבחירות? ב. מי אתה חושב שינצח? כצפוי, הסתבר ששיעור החפיפה בין שתי התשובות היה גדול למדי כשכל צד נוטה להאמין בנצחונו. אבל התצפית המעניינת נוגעת לאותם נשאלים אשר ענו תשובות הפוכות לשתי השאלות. למשל, בבחירות בהן זכה רייגן מול קרטר, בדקו החוקרים כמה ממצביעי רייגן האמינו לפני הבחירות שקרטר יהיה הנשיא, והשוו למספר מצביעי קרטר שסברו שדווקא רייגן ינצח. התוצאה היתה שהקבוצה השניה גדולה במידה ניכרת מהראשונה. גם במערכות בחירות צמודות יחסית בהן הסקרים בכלי התקשורת לא ניבאו מנצח באופן חד משמעי, ניתן היה לחזות את התוצאות מראש מתוך השוואת גודלן של שתי הקבוצות המיוחדות הללו. נדמה לי שעד כה לא נתן איש הסבר משכנע לשיטת החיזוי המעניינת הזו. אם כן, הצעה לשאלה לסקר הבא של האייל: "האם אתם סבורים שתקום (או תוקם) מדינה פלסטינית?" |
|
||||
|
||||
היתי שמחה להשתתף בסקר המברר את דעת הקוראים באייל בנושא מדינה פלסטינית, בעיקר לשמוע את קולן של הנשים המשוטטות באתר. ראוי לציין כי יש מדינה פלסטינית!!! זה רק עניין של זמן עד שכולם יבינו זאת. בינתיים עקשנות, אגו טריפים למיניהם ועוד מיני "עין רעה", מעדיפים לראות דם ולא להודות בזה . |
|
||||
|
||||
משטרו של ערפאת רחוק מלהיות דמוקרטי, כך שאפילו השאלה ''איזה חלק מהציבור ברש''פ תומך בהקמת מדינה פלסטינאית'' לא מעניינת אותו, קל וחומר שאלת התמיכה הציבורית בישראל. ירצה להקים מדינה - יקים מדינה. לא ירצה (לא רוצה) - לא יקים (לא מקים). |
|
||||
|
||||
יש כיום שלוש ישויות מדיניות בעולם בהם יש שיעור ניכר של פלשתינאים: 1. מדינת ישראל. הם מהוים בה כמעט 20%. יש להם ייצוג הולם בבית הנבחרים, פטור משירות צבאי, ואפליה לרעתם בהקצאת תשתיות. 2. ממלכת ירדן. הם מהוים בה רוב מוחלט. השלטון רחוק מהם, ונתון בידי מיעוט. הם מיוצגים בבית הנבחרים, אך אין לייצוג זה משמעות מעשית. הם אינם פטורים משירות צבאי, אם כי קידומם בצבא ובפוליטיקה נחסם. 3. הרשות הפלשתינאית. הם מהויים בה את כלל האזרחים. כמעט כל אזרחי הרשות הפלשתינאית הם פלשתינאים. יש חריג בולט אחד: ערפאת. השליט הרצחני הזה הוא מצרי. כל פלשתינאי יכול להעפיל עד עמדה מס' 2 ברשות, ומשם להתפלל למות הראיס, או לסייע לו בכך. רוב הפלשתינאים ברשות הם חסרי זכויות אנוש לחלוטין. הסיכוי היחיד שלהם להתקדם הוא על ידי פעולות טרור נגד ישראל, עניין מסוכן כשלעצמו. דרך הפרנסה העיקרית היא על ידי עבודה אצל השכן השנוא והשונא. מדינה פלשתינאית היא רעיון שכדאי לנסות פעם בצורה הנכונה, למשל: להשתלט על כל שטחי הרשות הפלשתינאית, להיפטר בכוח מהאליטה הנצלנית והאלימה, ולכונן שם משטר צבאי בסגנון ארה"ב ביפן. לאחר שתכונן שם חוקה וייקבעו העניינים ההכרחיים, ניתן יהיה להסיג משם את ישראל ולייסד שם מדינה. אצלנו, כמובן, עושים הכל עקום: בתחילה השלטנו שם משטר צבאי, אסרנו על כל התארגנות פוליטית של אזרחים שומרי חוק, והקמנו התנחלויות בעלות תשתיות מפוארות, שבלטו במיוחד על רקע הדלות הפלשתינאית. אחר כך ייבאנו כנופיית רוצחים בראשות ערפאת לשלוט בהם, וכעת אנו משחדים את שכבת האליטה, כדי שנוכל לשלוט בהם בעתיד (דבר שאינני רואה כל סיכוי שיצליח). אני משוכנע שלבסוף יבוצע הפתרון שאני מציע. לדעתי - שנים רבות יחלפו מבלי שננסה זאת. |
|
||||
|
||||
אתה יודע מה - מעולם לא הסכמתי עם רעיון כפי שאני מסכים עם הרעיון שלך. למעשה, הייתי חושד בך בגניבה ספרותית, אלמלא היה זה בלתי אפשרי ששמעת אותי מעלה רעיון זה ממש בפורום אחר. העניין הוא, שבהשתלטותנו על הרשות למען מטרות אלו או אחרות, יהיה זה קשה עד בלתי אפשרי להתנער מהתדמית שיש לנו ברחוב הפלשתינאי, עד שגם אם תופיע עם התוכנית האולטימטיבית לדמוקרטיזציה של הרשות, תתקל לבטח בהתנגדות מכל המגזרים, גם מהאינטלקטואלי. רוצה לומר, בעצם: קשה מאוד לדעת כמה זמן יקח תהליך ה"שיקום" של הרשות לשיטת ישראל, ונדמה כאילו הוא ימשך הרבה שנים טובות וכואבות. המעבר מנסיונות טיפול קצרי-טווח בבעיה הפלשתינאית לטיפול ארוך-טווח נראה כיום כדמיוני, ומשמעותו עבור כל מנהיג שינסה להעלות אותו - התאבדות פוליטית. |
|
||||
|
||||
נו אז תן לאמריקאים להשתלט שם צבאית, בקרוב אולי יהיו להם הרבה כוחות שאין להם מה לעשות איתם. |
|
||||
|
||||
סרי נוסיבה הציע הצעה אמיצה בתקופה האחרונה, ויתור על חזון ארץ ישראל השלמה תמורת ויתור על זכות השיבה. ''הצעה מרעננת'' לכל הדעות |
|
||||
|
||||
לך תוכיח שוויתרת על חזון. |
|
||||
|
||||
הצעות לשיחרור מחזון 1)לשרוף כמה ספרי תנ"ך במליאת הכנסת בשידור חי למול נשיא אמריקאי 2)להפריד את הדת מהמדינה |
|
||||
|
||||
I have a solution to the problem of Jerusalem. Some people say that Jerusalem should remain the capital of Israel, but that the Eastern part be turned into the capital of Palestine.
Others say that Jerusalem should remain the capital of Israel, and no-one else's. I say: let it not be the capital of either state. Move the Israeli capital to Tel Aviv, where it belongs, and let the Palestinian capital be where it practically is, Gaza. Two different capital cities for two different countries. Then Jerusalem can be turned into a purely religious center, say, for both countries, and we can all go to sleep. (Or do our homework. Or conduct absent fornication. Whatever.) |
|
||||
|
||||
דעה דומה לזו היתה שלטת במדיניות הישוב מאז עדות ראשיו לוועדת פיל. תחשוב איזה מנוף כלכלי עצום תהיה ירושלים-אל-קודס אם ישכילו שני העמים להפוך אותה במשותף למרכז רליגיוזי, כשבשוליה מתפתחת תעשיה קווזי-דיסני-וורלד. במקרה הזה היתי אומר שמעט מניות ראשוניות במרקסיזם בסיסי, שיתוף וחוסר בעלות אישית, יביא לדיוידנדים קפיטליסטיים נאים הן רוחניים או רליגיוזיים אם תרצה, והן מטריאליסטים. |
|
||||
|
||||
אפשר גם לתת לתושבי העיר התראת פינוי של 48 שעות, ואח"כ לבקש מאיזה B2 אמריקאי, שאם לא קשה לו, וממילא הוא כבר עובר באזור, שיקדיש כמה דקות עבודה לעיר הקדוש. |
|
||||
|
||||
כן, אבל את זה כבר כתב ב. מיכאל. |
|
||||
|
||||
תסריט א': וכרגיל במדינתנו דעת הציבור תתפלג פיפטי פיפטי (יענו- חצי חצי) ובמצבים כאלו הממשלה לא תפעל (לא לימין ולא לשמאל). כדי לשמור על האחדות כמובן. . . תסריט ב': דעת הציבור תתפלג חצי חצי, עד לארוע הבא ואז רוב הציבור יהיה נגד מדינה פלשתינאית למשך כמה שבועות. ואז, שוב יהיה חצי חצי. עד לארוע הבא (כמובן) ואז שוב הרוב יהיה נגד מדינה פלשתינאית למשך כמה שבועות. ואז שוב דעת . .. טוב, מקווה שהבתנם את העקרון. המסקנה המדאיגה שעולה משני התסריטים היא כי המדיניות בארץ מוכתבת מסקרי דעת קהל ומכוונת לרצות אותם בלבד. זהו מצב אבסורדי. מדיניות אמיתית אמורה ליצור מצבים חדשים, טובים יותר, לפי תרחיש אידאולוגי או (לחילופין) הגיוני. אי אפשר לקבוע מדיניות לפי סקרים שמולאו על-פי גחמה רגעית, בסגנון:" את מפריעה לי לאכול את הפיצה אבל אם תתני לי את מספר הטלפון שלך בבית אני אענה על הסקר." |
|
||||
|
||||
יש קשר ליועץ האסטרטגי חיים אסא, שמתעקש להשתתף בכל כשלון אלקטורלי של מפלגת העבודה? |
|
||||
|
||||
אין קשר לחיים אסא, דווקא חשבתי על "יהי asa" של דוד אבידן: "אני מברך על העתיד, כאשר ישחקו ילדים בלוויני תקשורת במקום עפיפונים..." " ...יהי אור יהי מאה אסא אור" אולם חלק מהרעיונות שהעלתי אכן מוזכרים בספרו של חיים אסא: " מהפכת ההזדמנויות" ידיעות אחרונות,2001 . ויתכן שהושפעתי ממנו. למרות שאני חולק על רעיונות רבים שמופיעים בספר. דרך אגב בקשר לחלקו של חיים אסא במפלה: ציטוט מאותו ספר- (עיינתי בו שוב בעקבות הערתך) : "מפלגת העבודה אינה יכולה להנהיג את השמאל בישראל מפני שהיא חפה מכל תפיסה חברתית- אידאולוגית". וכל מילה נוספת מיו תר ת . . . |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |