אפגניסטן: מאמיני ההינדו ייאלצו לענוד סמל מזהה על בגדיהם | 535 | ||||||||
|
אפגניסטן: מאמיני ההינדו ייאלצו לענוד סמל מזהה על בגדיהם | 535 | ||||||||
|
פרסומים אחרונים במדור "חדשות"
|
הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות |
|
||||
|
||||
ההשוואה לטלאי הצהוב מתבקשת. אבל הטליבאן הם רק סנונית ראשונה. בעתיד הנראה לעין האנושות תחולק למאמיני האיסלאם ולנלחמים באיסלאם. עיין גם ב- |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
נראה שמיודעינו אוסמה-בין-לדן, הchosen one של הCIA במלחמת אפגניסטן ברה"מ, הולך להתחרות על התואר "האיש הרע של המאה ה21". לפחות יציל כמה בעלי חיים מהכחדה? |
|
||||
|
||||
אינני סבור שישנו פסול עקרוני במעשה. הלא ידוע שאין להתערב בתרבויות אשר ערכיהם אינם ערכינו. אם ערכי התרבות האיסלמית-אפגנית גורמים להם לרדוף את מאמיני הדתות האחרות, הרי שזו זכותם המלאה. כל דעה אחרת הינה אתנוצנטריות מזעזעת. די לדיכוי התרבותי של המוסלמים! |
|
||||
|
||||
אני מאמין בדת שקוראת להשמדה של המין האנושי. מה הבעיה שלכם איתי? הניחו לי אתנוצנטרים שכמותכם! די לדיכוי התרבותי שלי! אה, ודרך אגב - ממחר עליכם לספק לי מלאי יומי של 15 בני אדם (רצוי בגילאים 18-25) כדי שאוכל להקריב לאלוהי. אלא אם כן, כמובן, תעדיפו שאצא לצייד בלתי מבוקר ברחובותיכם. ד"ר פריצ'ט - אני מאמין באימפריאליזם. יש להביא אל תרבויות נחותות ופרימיטיביות את בשורת הקדמה, גם במחיר היעלמות התרבות והדת שלהם. לכן, גם אם נגזר עלינו להביא כליון על האיסלאם, יש לפעול כנגד הפרימיטיבים שעדיין מאמינים בו. |
|
||||
|
||||
אם מישהו קלט את האירוניה שבתגובתי ומבין מאיפה שמי לקוח- אני מבקש שיגיב,כדי שאוכל לדעת. תודה. |
|
||||
|
||||
אני מתארת לעצמי שהשם אינו נדיר מאד, אבל האם מדובר בפילוסוף מספרה של איין ראנד "מרד הנפילים"? |
|
||||
|
||||
לא יאומן! ארבע דקות! טוב, פשוט סיקרן אותי אם המשתתפים במגזין האינטרנטי המכובד כאן מכירים את איין ראנד(מכירים לפחות ברמה של קריאת ספריה) ואת הפילוסופיה שלה. בימים של כאוס אינטלקטואלי ותרבותי כמו ימים אלה(ועוד במדינה כמו ישראל על אחת כמה וכמה) קריטי לדעתי שכמה שיותר אנשים חושבים יהיו מודעים לפילוסופיית האובייקטיביזם של איין ראנד. הגישה שתיאר כאן ד"ר פריצ'ט דרכי מיוצגת ברמות כאלו או אחרות ע"י אנשים רבים, גם במגזין הזה. שמחתי לראות שלגבי נושא השתלטות הטליבאן ישנן דעות רבות בכיוון הנכון, אך הייתי מקווה שכך יהיה גם ברוב הנושאים. בכל מקרה, ח"ח לחן! |
|
||||
|
||||
אז למה אתה מחכה? חבר מאמר על עקרונות האובייקטיביזם ומשמעותו בחברה המודרנית, ושלח לעורכי האייל. אני מחכה לקרוא. |
|
||||
|
||||
ויש מקום לתהות גם כאן, מה מבקשים להשיג מנהיגי הטליבאן האחראים לכך. צעד דרמטי כזה לא עושים "סתם", ובוודאי שלא "סתם" מפוצצים פסלים לאחר שכל העולם ואשתו התחננו שלא יעשו זאת, ואף הציעו לפדות את הפסלים בכסף רב. קשה לדעת מפירורי הכרותנו השטחית עם הפוליטיקה האפגנית. אבל אפשרות אחת היא, מישהו שם רוצה יחסים מתוחים עם הודו, האימפריה המקומית מעבר לגבול (או רוצה למנוע התקרבות להודו). אפשרות אחרת, מישהו שם רוצה יחסים מתוחים עם העולם כולו. די ברור, אם כן, שסילוק מארגונים בינ"ל לא יזיז להם את קצה הזקן - אולי זה בכלל מה שהם רוצים. עד כמה שאפשר להתרשם מכאן (במבט השטחי להחריד שלי) על החיים באפגניסטן, השרידים האחרונים של חיים מודרניים התפוררו לאחרונה, לכן גם לחץ כלכלי נראה לי חסר אפקטיביות. נראה לי שבינתיים לא נותר אלא להתפלל: ברוך שלא עשני אישה אפגנית הינדית. |
|
||||
|
||||
היכן ארגוני זכויות האדם בכל העסק הזה? אולי שיתעסקו קצת בפגיעה האמיתית בזכויות האדם בעולם מאשר להגן על טרוריסטים ומשתפי פעולה איתם כאן במזה"ת. |
|
||||
|
||||
למה כאשר במדינה מסוימת מכריחים אנשים לקיים טקסים שהם לא מעונינים בהם (נאמר ביקור במקווה), אתה לא מבין מה כל כך נורא בזה, וכשבמדינה אחרת מכריחים אנשים ללבוש תג מזהה זה נשמע לך נורא ואיום ומחייב התערבות של ארגוני זכויות האדם? (וזה בלי להזכיר שבמדינה הראשונה מונעים מאנשים זכויות כמו מי שתיה מטעמי לאום בלבד) |
|
||||
|
||||
נשמע כמו: "למה כאשר במדינה מסויימת המוכר במכולת טועה, אתה לא מבין מה כל כך נורא בזה, וכשבמדינה אחרת הממשל רוצח אלפי בני אדם זה נשמע לך נורא ואיום...?" כשההינדים יתחילו להתפוצץ כמו קפצונים ברחובות אפגאניסטן, נדבר גם על מניעת מי השתיה. :-) קצת חיוך על הפנים, סמיילי! |
|
||||
|
||||
השאלה אותה רציתי להעלות היא: למה (מלבד ההקשר ההיסטורי) אילוצי לבוש נשמעים לך (ולשאר המגיבים) כמשהו שמחייב תגובה מידית לעומת פגיעות רציניות בזכויותיהם של מיעוטים (ערבים/חילוניים) בארצנו שנראית לך כטריויאלים? |
|
||||
|
||||
הסיבה היא, כנראה, השוני בראיית המונח ''פגיעה'' בזכויות של מיעוטים. המיעוטים האתניים בארץ קוראים לאפליה מתקנת, בעוד שבאפגניסטאן קוראים המיעוטים כנגד האפליה בכלל. מעניין באמת מה להינדים יש לומר בעניין. אני בספק אם נוכל לגלות זאת בעתיד הקרוב. |
|
||||
|
||||
אנסה להיות יותר ברור: כשמדובר בפגיעה (ללא מרכאות כפולות) בזכויות הציבור החילוני בארץ, אין בקשה לאפליה מתקנת אלא לזכויות אלמנטריות (כמו זכות התנועה או העיסוק). על אחת כמה וכמה כשמדובר באפליית התושבים (שאינם אזרחים) הערבים תחת שלטון ישראל בשטחים הכבושים (זכות התנועה, העיסוק הדיבור, ההתארגנות, הזכות לבחור ולהבחר, להמשיך?). לא ברור למה זה מעניין אותך מה יש להינדים לומר בעניין, הרי אתה לא באמת חושב שהם מתלהבים מהאפשרויות החדשות שנפתחו בפניהם. |
|
||||
|
||||
אני לא אענה לשאלה אותה רצית להעלות, ואני לא אנסה להציג כאן סולם של דרגות חומרה של פגיעות בזכויות מיעוטים. בכל זאת, אני אגיד שלדעתי יש הבדל *מהותי* בין החובה להחזיק תעודת-זהות כתומה *בתוך הכיס* לבין החובה לענוד איזה תג-מזהה *מחוץ לבגד*. |
|
||||
|
||||
יפה, ומה עם לוחית זהות ירוקה *מחוץ* לרכב? (כן, אני יודע שזה לא קיים יותר, אבל בכל זאת) |
|
||||
|
||||
לוחיות ישראליות הן האופציה הפחות-בטוחה בכבישי השטחים בימים אלה... |
|
||||
|
||||
חיפוש קצר ברשת העלה את דו"ח זכויות האדם של מחלקת המדינה האמריקאית משנת 1998, ובו הפסקה הבאה: The small number of nonMuslim residents in Afghanistan may practice their faith, but may not proselytize. Almost all of the country's small Hindu and Sikh population, which once numbered about 50,000, has emigrated or taken refuge abroad. There were reports that Hindus are now required to wear a piece of yellow cloth attached to their clothing to identify their religious identity; Sikhs reportedly were required to wear some form of identification as well. This rule allegedly was imposed to spare non-Muslims from the enforcement of rules that are mandatory for Muslims and from harassment by the PVSV. PVSV הוא, כצפוי, קיצור שמה של "משטרת המוסר" של הטליבן.לינק: |
|
||||
|
||||
הניו יורק טיימס מדווח ש %75 אחוז מתפוקת האופיום העולמית באה מאפגניסטאן. אני לא יודע אם זה לא לעג לרש, אבל בפסק הלכה של המוללה מוחמד עומאר, ראש המאמינם, הוא קבע שגידול אופיום (שמשמש ליצור הרואין) הוא חטא ואסור על פי האיסלם. כתוספת מקאברית, האיסור גרם נשק כלכלי כבד לחוואים (כך!) האפגאנים, הביא אותם לפת לחם ולפנייה לעזרה בינלאומית. האם זה שווה את מחיר הכפייה והעריצות הדתית? והדרישה לעזרה של המגדלים מזכיר לי את הבדיחה על שיא החוצפה. |
|
||||
|
||||
נשים נהגות זה דבר שמנוגד לאיסלם וחוץ מזה יש להם השפעה שלילית על הסביבה - הוראה חדשה של הטאליבן האוסרת על נשים זרות לנהוג באפגניסטאן. מי בכלל נוסעת לשם ולשם מה? אבל בבקשה, לא למתוח שום השוואות |
|
||||
|
||||
מחלוקת בעדה החרדית על השתתפות נשים בקורס עזרה ראשונה. ראשי העדה החרדית מנסים למנוע מנשים חרדיות להשתתף בקורס עזרה ראשונה שיוזם ארגון זק"א בשיתוף מד"א ומשרד הבריאות. וגם דיון 1164 דיון 535 |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |