נפתחו המשחקים האולימפיים פריז 2024 4226
אמש נערך טקס פתיחת המשחקים האולימפיים 2024 בפריז.

טקס הפתיחה ומצעד המשלחות הציגו חידוש: הם לא נעשו באצטדיון, אלא באתרים מפורסמים במרכז העיר. המשלחות שטו בסירות בנהר הסן. המופעים הדגישו, לצד מורשת והיסטוריה של צרפת, ערכים של גיוון אתני ומגדרי.

משלחת ישראל למשחקים כוללת 88 ספורטאים ב-‏17 ענפים. מי שנחשבים בעלי סיכוי גבוה למדליה הם: הג'ודוקא רז הרשקו וענבל לניר; גולשת הרוח שרון קנטור; המתעמל ארטיום דולגופיאט, מדליסט הזהב מאולימפיאדת טוקיו שינסה להגן על תוארו; ונבחרת ההתעמלות האמנותית.

רוסיה נפסלה מלהשתתף, הן בגלל פרשות הסימום והן בגלל הפלישה לאוקראינה. ספורטאים רוסים אינדיבידואלים הורשו להשתתף, ללא ציון לאום, בתנאי שלא התבטאו בזכות הפלישה.
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

גיוון אתני ומגדרי? 770322
קבוצת מיעוט מדוכאת אחת לא נצפתה בכלל במופעים, עד כמה שהתרשמתי: גברים לבנים סיסג'נדרים. אצבע בעין לימין הלאומני-שמרני המתחזק? (את ההמנון קיבלה לשיר, עטופה בדגל הטריקולור, זמרת שחורה.)

בכלל, היה אירוע ממש יפה.
גיוון אתני ומגדרי? 770329
איך אומרים אחוס"ל בצרפתית?
בטח זה נשמע יותר טוב.
גיוון אתני ומגדרי? 770331
צפיתי היום. צודק בהחלט.
הפקה מאוד מבריקה ומרשימה, אבל המופעים קצת הזכירו את האירוויזיון. חגיגה פסאודו קווירית שהעלימה את הגבר הלבן הסטרייט מהמסך. האידאלים שההפקה ביטאה בקול רם (עם כתוביות, כדי שלא נפספס), גם הם נשמעו לי כמו סט חלקי מאוד מהאידאלים של האולימפיאדה. היו חסרים לי האידאלים התחרותיים- מצוינות, הישגים וכד'. לפי טקס הפתיחה הספורטאים בכלל לא באו להתחרות זה בזה אלא לשיר קומבאיה.
770323
נקווה שבשבועיים הבאים הדרמות יתחוללו בברכה, באצטדיונים ועל מחצלת הג'ודו.
(ושיהיו רק בשל ספורט, מסוכן כבר לכתוב משאלות).

יש בטקסט תקלדה:
" ונבחרת ההתמעלות" -> " ונבחרת ההתעמלות"
אופ טופיק 770382
אני חושב שהוכחתי את השערת קולץ, מי יכול לעזור לוודא?
אופ טופיק 770383
נסה את דורון שדמי, כאן. בהצלחה!
אופ טופיק 770384
תשובה לשאלה שלך תלויה במספר גורמים. למשל:
1. נניח שההוכחה נכונה. מה התוכניות שלך לגבי הפרסום?
2. מה מורכבות ההוכחה, ומה רמת הידע המתמטי שנדרש כדי לבדוק אותה?
3. מה אורך ההוכחה? (ז"א: כמה עמודי פדף נדרשים להצגה מסודרת שלה?)

אם תספק יותר מידע, אולי תקבל תשובות יותר מתאימות.

בהצלחה
אופ טופיק 770392
שאלה נוספת: האם ההוכחה קבילה במערכת האקסיומטית ZF או שיש צורך ללמוד מתמטיקה חדשה כדי להבין אותה?
אופ טופיק 770395
אתה סתם(?) נאחס. הוא חושב שהוא הוכיח‏1, ומחפש מישהו שיבדוק אותו. טרחן תקני (כולל מתמטיקאים מהחלל) כבר היה מודיע בפסקנות שיש לו הוכחה, ומחפש את האינטליגנטי היחיד שיהיה מסוגל להבין אותו.

1
אופ טופיק 770397
השאלה שמעסיקה אותי באמת היא איך זה קשור לאולימפיאדה. יהיה מגניב אם ההוכחה מתבססת על חמש טבעות (מוביוס?) שלובות.
אופ טופיק 770399
אם זה היה קשור, זה לא היה אוף טופיק

(זה קשור לאולימפיאדת המתמטיקה. מה לא מובן?)
אבל בדיוק 5? 770402
לקחתי את האתגר, אנסה לעצב inr לקולץ על סמך טבעות מוביוס שלובות :)
אופ טופיק 770409
למוביוס יש פעולות גזירה המתאימות להוספת טבעות שרירותית, להכפלה ולהחסרה.

מכאן, זה קל :)
אופ טופיק 770411
:-)
אופ טופיק 770401
עבר את Coq, אבל זאת פעם ראשונה שיצא לי להתנסות אז אולי?
עובר בלמדא, עובר כשיחת מישוב ושיכנוע על llmים כמו הג'ימיני איתו נבנתה ההוכחה, גם מאקוונטים שונים, וגם במוצרי ai מתחרים כמו קופיילוט שגם מוכן להבין ולהסביר את הוכחה אחרי שיחת הסברה (פריימינג) ומעבר על הפורמליזם,
השאלה שלי היא האם זה גם באמת נכון...

השאלה היא האם בZF אוכל להביע את הרעיון של שימוש בשיטת יצוג לא פוזיציונאלית או רק לקבל אימות על הפורמליזם של הinr המסויים הזה להשערת קולץ?
אופ טופיק 770400
1 אין לי מושג. הצעות יתקבלו בברכה?
2. על ידי שימוש בשיטת יצוג לא פוזיציונאלית אלא איטרטיבית/פראקטאלית המשמרת קשר הפיך ו"תרגים" לצעדי ההשערה אני מראה שתחת היצוג המסויים הזה אין שום אפשרות לצעידת קולץ שאינה מסתיימת ב1 במספר צעדים סופי וחסום הידוע כבר מרגע התרגום לשיטת היצוג המוצעת.
3. זה עמוד וחצי של בלוק פורמאלי ו5 עמודים של טקסט מרווח, או שתי פעולות העתק הדבק לג'ימיני ושורת פריימינג בכדי שיסביר את הכל בעצמו, או פשוט הלינק הזה: https://g.co/gemini/share/79b80949e90c
אופ טופיק 770473
שחר, ראשית כל הכבוד על העניין בטענה ועל הנסיון להוכיח אותה.
בלי קשר לנכונות (אני מניח שרוב המתמטיקאים כתבו הרבה הוכחות שגויות בדרך למציאת ההוכחה הנכונה), זה יפה מאד.
אני אישית חשבתי שהוכחתי (ולא עשיתי זאת) תשובות לבעיות רבות.

שחר, אני אנסה להבהיר קצת את האופן בו מקובל להוכיח טענות במתמטיקה וקצת רקע על האייל והנגיעה שלו לנושא.

לרוב מתמטיקאים כותבים הוכחות והן מוגשות לכתב עת אקדמי, נבדקות ואחר כך מפורסמות.
מתמטיקאים לרוב פועלים בקהילות כך שביכולתם גם לבקש משוב לא פורמלי מעמיתים.
על פי רוב, מתמטיקאים לא פונים לאתר אינטרנט שלא מיועד למתמטיקה.

בלינק שלך יש תוכנית שבודקת כמה מספרים.
זה מחזק את תחושת הבטן ואם היית מוצא דוגמה שלילית היית מפריך את ההשערה.
מצד שני, בהשערת קולץ [ויקיפדיה] מצויין שההשערה נבדקה עד 2 בחזקת 68, כך שהכיוון נוסה.

הוכחות לרוב נראות כמו בגיאומטריה בתיכון, לא כמו תוכנית.
ככל שההוכחה קצרה יותר ובנויה מצעדים פשוטים ומוכרים, לאחרים קל יותר להבין ולוודא את הנכונות.
באייל יש נסיון עגום משהו אם הוכחות שלא היו כאלו ואני חושש שזו הסיבה לחלק מהטון בתגובות.

אם אתה מעוניין, אני מציע לכתוב את ההוכחה כמאמר ולהגיש אותו לכתב עת מתאים.
אופ טופיק 770477
אני קצת מבין את שחר. לדעתי רוב כתבי העת פשוט ישליכו את המאמר לפח. אבל אני מצטרף להמלצתך להציע את ההוכחה למתמטיקאים או אנשי אלגוריתמים מקצועיים. עצם ההצעה לאנשים שאין זה מקצועם מעוררת חשד.
אופ טופיק 770514
רשימת קשר של אנשים טובים שכאלו תועיל רבות ותתקבל בברכה :)
אופ טופיק 770513
תודה על ההתייחסות הכנה :)
אם התכוונת שאכתוב את ההוכחה כמאמר, אני סוגשל עובד על זה...
אם התכוונת שנכתוב יחדיו את המאמר בהחלט אשמח לעזרה ולשיתוף פעולה :)
ואם התכוונת שתכתוב אתה מאמר על הההוכחה המוצעת, או על השימוש בשיטת יצוג מספר מקוננת, אילו חומרי גלם תרצה? מאיפה נתחיל?
אופ טופיק 770516
תודה על ההצעה אבל זה רחוק מתחומי העניין שלי.

בערך על ההשערה מצויין שטרנס טאו [ויקיפדיה] עבד עליה.
כזוכה מדלית פילדס הוא כנראה יוכל להתמודד עם ההוכחה.
שים לב שהוא כנראה עמוס וכדאי להתייחס לזמנו בכבוד.

לפני שאתה פונה אליו, אני מעודד אותך קודם כל לכתוב את ההוכחה כמאמר.
ככה
- אתה תאלץ להבהיר לעצמך את הגישה ולדייק בפרטים
- לאחרים יהיה יותר קל להתייחס למאמר שלך
ג'ודו vs היאבקות 770515
אני לא יודע אם האייל הוא מקום טוב לחפירות על ג'ודו והיאבקות, אבל פעם היה כאן דיון 2273 ערני על אמנויות לחימה, ומקום אחר אין לי, אז אנסה.

כבר הרבה אולימפיאדות אני צופה אדוק בג'ודו (ולא רק באולימפיאדות, אבל לא יצאתי מגדרי למצוא הזדמנויות אחרות). אלא שבטוקיו התחלתי להרגיש שזה לא זה, ועכשיו בפריז כבר נהיה לי ברור: זה ספורט לא נעים לצפייה, ואפשר אפילו לומר במשבר חוקתי מתמשך. הרושם הזה התחדד כשצפיתי בטוקיו בספורט-אח של הג'ודו, היאבקות (בפרט, היאבקות בסגנון חופשי), ומצאתי אותו דומה אבל הרבה יותר יפה. (יש גם היאבקות יווני-רומי, פחות דומה לג'ודו ופחות יפה מחופשי). להבהיר, אלה התרשמויות של הדיוט מוחלט, מאוד אשמח אם מישהו שיותר מבין ממני, או סתם נהנה מג'ודו יותר ממני, יתווכח איתי. כמו כן, ביום שני הקרוב מתחילות תחרויות ההיאבקות באולימפיאדה, אני אצפה באדיקות (מקווה שישדרו ביורוספורט. בערוץ חמש הישראלי אני מניח שלא, ועוד על כך בסוף החפירה), אתם מוזמנים גם.

הבעיה בג'ודו היא שרוב גדול של הנצחונות מושגים בהתקפות-נגד (ניצול התקפה של היריב נגדו). כתוצאה מזה, יש תמריץ שלילי חזק מאוד להתקיף. זה ברור גם לקברניטי הענף, כי כל כללי ניהול הקרבות נועדו לאלץ את הספורטאים לתקוף (אם לא תוקפים מקבלים עונש, ובסוף מפסידים בסוג של הפסד טכני). האילוץ הזה די עובד, הם כן מצייתים ותוקפים, אבל רוב הזמן לא תוקפים עם כל הלב (כי כמה שההתקפה היא יותר "מחויבת", יותר מסתכנים בהתקפת-נגד). במקום זה רוב ההתקפות הן חלשות, ונהיות סוג של מאבק אמינות מול השופטים (כן תקפתי באמת, לא תקפתי באמת).

בעיה שנייה היא שקרבות לא מוכרעים על כמה מהלכים קטנים, אלא על מהלך אחד גדול. זה עובד לא טוב עם הבעיה הקודמת, כי זה מגדיל עוד יותר את הפחד להתקיף. אז מה שקורה בקרב טיפוסי הוא פרק זמן של גישושים מלאי פחד, התקפות חלשות שלא מביאות לכלום, ואז התקפה אחת חזקה שאו מצליחה או נענית בהתקפת נגד מוצלחת, והקרב נגמר. כשיש פער רמות ניכר בין שני הנאבקים אין בעיה: אחרי דקה, נניח, הטוב מוצא את הרגע שלו ומנצח את הפחות טוב. אבל מה קורה כשיש פער רמות קטן? מה שאני רוצה שיקרה הוא שתהיה אפשרות להוכיח עליונות גם בקטן, וזה לא כל כך עובד. נראה שהניצחון במקרים רבים קרוב למקרי - קרוב מדי לטעמי (אולי זה דומה לכדורגל). ולעתים קרובות גם מי שבירור פחות מיומן מצליח לנצח, וגורם (לי) לתחושה של חוסר הוגנות.

פעם דווקא היו "נקודות קטנות" (מי שזוכר, קוקה ויוקו). ביטלו את זה, ומסיבה טובה - זה היה סובייקטיבי מדי לשיפוט, וקרבות שמוכרעים על שיפוט שנוי במחלוקת אף אחד לא רוצה. עדיין יש ווזארי - נקודה שלא גומרת את הקרב, רק שתיים כאלה גומרות אותו. אבל צפיתי בינתיים בעשרות קרבות באולימפיאדה הזו, בערך במחציתם הושג ווזארי בתחום הזמן הרגיל - ונדמה לי שבאף אחד מהם זה שהיה בפיגור לא הצליח להפוך את הקרב. אפשר להבין למה לאור הנקודה הראשונה - זה שביתרון כבר לא ממש חייב לתקוף חזק, לזה שבפיגור לא נותרת ברירה אלא להתקיף חזק, והראשון פשוט יכול לחכות להזדמנות שלו להתקפת-נגד.

אז מה עובד טוב יותר בהיאבקות? זה מאוד דומה: נקודות על הפלות, רצוי על הגב, וריתוקים (בג'ודו יש גם חניקה ובריח, בהיאבקות גם על גלגול). המיומנויות הן במידה רבה אותן מיומנויות. גם בהיאבקות מוטיב חזק מאוד הוא ניצול תנופת היריב, ומכאן התקפות נגד, ומכאן תמריץ שלילי להתקיף. גם בהיאבקות החוקים מתמודדים עם זה על-ידי עונשים על פסיביות. אבל בהיאבקות אני רואה ללא הרף התקפות חזקות, אקטיביות ואפקטיביות. למה?

אני חושב שהסיבה היא ששני הבדלים שרירותיים למדי בחוקים עובדים לטובת ההיאבקות. אחד הוא שלא ממהרים לתת ניצחון על מהלך אחד גדול, והשני הוא שנותנים נקודות על יותר סוגים של דברים. אירועי הנקודות בג'ודו שאין בהיאבקות - חניקה ובריח - הם נדירים (סדר גודל של אחד מעשרה קרבות. משהו כזה). אירועי הנקודות בהיאבקות שאין בג'ודו קורים כל הזמן: גלגולים, הפלה על הבטן, השכבה על הגב גם אם אינה בשליטה מלאה. כלומר, הם קורים כל הזמן גם בג'ודו, אבל לא נחשבים לכלום: הם רק הכנה לאירוע אמיתי, או אפילו אירוע שלילי (התחמקות). כחובב צפייה בהיאבקות, הצפייה בג'ודו מתסכלת מבחינה זו: יש הטלה יפהפייה, תוצאה של יוזמה ויכולת, והיא לא שווה כלום כי המופל הצליח להתגלגל באוויר וליפול על הבטן. או שאחד עבד קשה על הקרקע כדי להפוך את יריבו מהבטן לגב, והצליח - אבל היריב השלים גלגול שלם חזרה לבטן וכלום. תנו נקודות! בהיאבקות כל אלו היו נקודות - לא המון נקודות, אבל במצטבר אלו נקודות שמכריעות קרב. כך אפשר לראות קרבות מלאים באירועים חיוביים, בנקודות לשני הצדדים, ובמהפכים. לבסוף, פערי הנקודות משכנעים מאוד בהיותם פערי יכולת.

למרבה צערי, אם אני מבין נכון היאבקות לאט לאט יורדת בפופולריות שלה בעולם, וג'ודו לאט לאט עולה. שלא לדבר על ישראל. אני לא מבין את זה. יש לי השערה פרועה מאוד שהסיבה הוא הבדל אחד נוסף בין השניים: הבגדים. בג'ודו יש חליפות רפויות, בהיאבקות בגד גוף צמוד. בעיני כצופה זה עוד יתרון ענק להיאבקות: הרבה יותר קל לראות ולהבין את הניואנסים של המאבק הגופני. אבל אולי לדור של היום, מאבק גופני בבגד גוף צמוד כבר לא נראה אסתטי לצפייה, ולא נעים להשתתפות?

(עם זאת, ועם שרידי הפטריוטיות שעוד נשארו לי, אני בכל זאת ממשיך לצפות בג'ודו בשביל הישראלים. בהצלחה ללניר, פלצ'יק והרשקו, ולכל קבוצת הג'ודו של ישראל בטורניר הקבוצתי!)
ג'ודו vs היאבקות 770518
אוטה אבה דוקא הובילה בוואזרי והפסידה את הקרב. אז הנה דוגמא לפיגור שהתהפך.

וטרוניה לגבי הכותרת הסנסציונית של הכתבה המקושרת: הכותרת זועקת "הודחה בהפתעה", אבל כבר בכותרת המשנה נכתב משפט שמי שכתב אותו צריך איזה כוס קפה לאיפוס: "הופתעה בשמינית הגמר על ידי המדורגת 1 בעולם".
כמה מפתיע זה להיות מנוצח על ידי המדורג/ת מספר 1 בעולם? זה בערך הכי פחות מפתיע שיש. יום גשם בחורף מפתיע יותר.
ג'ודו vs היאבקות 770530
בסדר, אני לא אפול מהכיסא אם אחד מעשרה יתרונות של ווזארי לא נשמרים. זה לא מספיק.

בהמשך הכתבה הם כן מסבירים את הכותרת, ומכיוון שצפיתי אני מסכים איתה. זו כן היתה הפתעה גדולה, כי הדירוג לא בהכרח מייצג. הוא נקבע לפי השתתפות בטורנירים מסוימים, ואבה (כמו הרבה יפנים) מיעטה להשתתף בהם, לכן לא היתה מדורגת. איפה שהיא כן השתתפה היא לא הפסידה כבר חמש שנים. אבל כמו שכתבתי ג'ודו, ברמות של אולימפיאדה, מועד להפתעות כאלה. מזכיר כדורגל מבחינה זו.
ג'ודו vs היאבקות 770538
אלא אם היא התחרתה מול אותה מדורגת בדירוג הגבוה הנ''ל וניצחה בכל הפעמים בקלות, אני עדיין לא הייתי מגדיר את זה כהפתעה, ובטח לא דרמטית.
בטניס בהמון מפגשים בין המדורגים בעשירייה (וודאי בחמישיה) הראשונה, התוצאה לא ידועה מראש ולא קורלטיבית לדירוג. וזה לא מוכתר בתור ''הפתעה מרעישה'' כשזה קורה.
ג'ודו vs היאבקות 770540
אני כאמור לא מתיימר להיות מבין גדול, אבל אם גם אריק זאבי וגם הפרשן של יורוספורט התייחסו לזה כהפתעה מרעישה‏1 אז אני לא אאשים את הש"ג ממערכת ynet.

1 וגם אבה עצמה, לפי התגובה שלה.
ג'ודו vs היאבקות 770545
סבבה.
אבל אם כבר אריק זאבי, אנקדוטה לא קשורה:
הוא היה איתי בקורס נהיגה מונעת לפני שנים ספורות (העונש שמקבלים כשתופסים אותך פעמיים מביט בנייד באמצע נסיעה בפקק במהירות 2 קמ"ש, או על עבירות תנועה חמורות יותר מן הסתם).
ג'ודו vs היאבקות 770566
מישהו בא עם שלט "אריק, תעשה לי איפון"?
ג'ודו vs היאבקות 770568
א. אף אחד לא ידע שהוא יהיה שם מראש.
ב. זה אירוע כל כך סוריאליסטי, הקורס הזה, עם מורה שנוזף בכל מי שמוציא טלפון, שלא נראה לי שהיה למישהו את הוייב הזה. (והיו גם פחות נשים, אז זה מקטין את הסיכוי לתסריט שלך).
ג'ודו vs היאבקות 770624
היום במקרה שמעתי ברדיו את הקרב הראשון מארבעה בג'ודו ישראל נגד צרפת, והפלא ופלא - הישראלית הובילה בוואזרי והפסידה באיפון.
הדגימה המאד מאד undersampled שלי כנראה מוטה מאד, כי אצלי זה קורה באחוזים גבוהים למדי.
ג'ודו vs היאבקות 770646
נכון, ואני ראיתי עוד אחד כזה (אם לא יותר) אתמול.

לקבוצתי, כמו לדרבי, חוקים משלו. (תירוץ, אבל אני רבע מאמין בזה.)
ג'ודו vs היאבקות 770662
(השאלה במה מאמינים שלושה חברי הקבוצה האחרים 🙂)

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים