משלחת סיוע של הומאופתים ביקרה בהאיטי | 3298 | ||||||||
|
משלחת סיוע של הומאופתים ביקרה בהאיטי | 3298 | ||||||||
|
פרסומים אחרונים במדור "חדשות"
|
הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות |
|
||||
|
||||
אם אתם רוצים להמציא הלצות חסרות טעם כמו ''המחלה היחידה שהם יכולים לרפא היא התייבשות'', אנא קראו קודם לכן את התגובות למאמר בבלוג. (מעניין שמחברי הבלוג נותנים למגיבים להשתולל בצורה כזו) |
|
||||
|
||||
וואו, יש שם פנינים אמיתיות. |
|
||||
|
||||
Why did so many go? If homeopathy proves anything it's that an undetectable dose is more powerful. Perhaps only one homeopath should have gone. Or none.
|
|
||||
|
||||
"משלחת סיוע של כמרים ביקרה בהאיטי" נכון, הם מתפללים עבורם אבל הם בטח גם מועילים בדרכים יותר פרוזאיות, שלא לדבר על תמיכה מורלית. מה רע? |
|
||||
|
||||
While continuing our commitment to treat the children and staff at St. Vincent’s School for Handicapped Children, HWB is focusing on the need to create health care independence among the Haitian people. The goal is to train members of the medical community to become practitioners of homeopathy. אולי כדאי להשאיר להם קצת כבוד למילה "דוקטור"?
|
|
||||
|
||||
כל עוד הם לא ידרשו כסף עבור הקורסים, אין לי בעיה עם זה. זה סוג של התארגנות ובמצב שהם נמצאים כל התארגנות היא מבורכת. אם היו מארגנים שיעורי תנ"ך כדי שאחר כך יוכלו להיות מטיפים זה היה יותר טוב? |
|
||||
|
||||
אם הם מטפלים באנשים שצריכים לקבל טיפול רפואי, וכתוצאה מכך החולים הללו לא מקבלים טיפול רפואי, יש לי בעיה. |
|
||||
|
||||
זה סוג של התארגנות שלוקח סוג של כסף, ציוד וכוח אדם, שהיה יכול להיות מושקע ברפואה אמיתית. |
|
||||
|
||||
כן, אלו שיוכשרו כמטפלים, יקחו כסף עבור טיפולים, ואולי יקנו ''תרופות'' תוצרת חוץ. |
|
||||
|
||||
לא הייתי מפסיק לנשום עד שזה יקרה. לעניות דעתי אין חשש רציני שדווקא הסיורים הללו יולידו גל של מרפאים הומאופטים בהאיטי. אם משהו יעודד את ההומיאופטיה שם זה דווקא המחיר הנמוך של הטיפולים לעומת הרפואה. |
|
||||
|
||||
מחיר נמוך הוא עדיין מחיר, ואם אתה מבזבז שקל על טיפול הומיאופתי, אתה מקבל טיפול, ולכן אולי לא תשקיע 5 שקלים בטיפול רגיל, או שתשקיע אותם מתי שיהיה מאוחר מדי. |
|
||||
|
||||
גם נרות בכנסיה עולים כסף. מבין כל צורות הבילוי הלא מועילות והמשלות, הומאופטיה היא לא הכי גרועה. אני לא מצדד בהומאופטיה, אבל אם רוצים להלחם בתופעה המשלה המונים ולוקחת מהם את כספם ללא תמורה חומרית ממשית, יש לנו מטרות גדולות יותר (לפחות כאשר מדובר בעולם השלישי). |
|
||||
|
||||
אנחנו לא מחלקים פה מטרות להילחם בהם. לייצא את ההומיאופתיה לעולם השלישי זה מיותר ומזיק, אולי לא כמו אופיום או נשק, אבל עדיין מזיק ועדיף שלא לעשות את זה, אני חושב שאנחו מסכימים בעניין הזה. |
|
||||
|
||||
איכשהו אני לא כל כך מודאג מכך שהאמונה הטפלה1 ששמה הומיאופטיה תכה שורש בעולם השלישי בכלל ובהאיטי בפרט. אני יותר רואה את זה כקבוצה של אנשים עם אמונות קצת מוזרות שרוצים לתרום לנפגעים בהאיטי. אם תוך כדי הסיוע האמיתי שלהם ( כתיירים ובעלי רצון טוב) הם גם מיסיונרים לאמונה טפלה כלשהי, זה לא נעים, אבל לא יותר גרוע מאנשים שתורמים לשיקום הכנסיות ההרוסות (לא עדיף להקים בתי חולים או פקולטות להנדסת אוירונאוטיקה?). לו הייתי דיקטטור (כשם הבלוג שאני שוקל לפתוח2), אני מניח שהייתי כבר מטפל בחברה הללו, אבל עד אז, ברוח תש"ח, ננסה למנוע כפיה של עמדות נאורות על אנשים, לפחות כל עוד הנזק לסביבה הוא מסדר שני. גם אם חבדניקים היו נוסעים לשם כדי לשכנע את התושבים להניח תפילין (הנה לכם אמונה תפלה) לא הייתי עושה מזה עניין עד שלא הייתי רואה שאנשים פחות מוכנים לתרום איברים כמו בתגובה 560180 . 1 שאלה לקהל - האם כבר השתמשו בחידוד "אמונה תפלה" כהגדרה להומיאופטיה? אם לא, אז אני ראשון!. 2 ממש לא. |
|
||||
|
||||
' כחב''ד-ניק לשעבר אין לי אלא להרים כוסית וודקה לשם מצווה. |
|
||||
|
||||
{1] לא מתאים בדיוק להומאופתיה, אבל בדורבנות אתמול: כדורי אמונה. |
|
||||
|
||||
על פי אברהם אבן-שושן ''אמונה תפלה'' ו''אמונה טפלה'' הם ביטויים נרדפים ומשמעותם זהה. |
|
||||
|
||||
כן, אני התכוונתי שתפל זה מים בלי טעם. |
|
||||
|
||||
אני לא מחבב את הגישה ששוללת את הזכות לבקר כל עוד אין איזשהו נזק מיידי וברור לעין. ניתן להתווכח על כך, וחלק מהמגיבים אכן עשו זאת והראו שיש איזשהו נזק. אבל זה לא מעניין אותי. גם אם מדובר במשלחת שמממנת את עצמה מכספים שבדרך אחרת היו קונים מזרקי הירואין לילדים בני 12 והגיעו להאיטי תוך כדי דיווש להטענת גנרטורים בדרך שלא תפגע בסביבה ועזרו לכל הזקנות שראו בדרך לחצות את הכביש - עדין יפריע לי שיש חבורה שטוענת טענות שהן אינן אמת, ושיש חבורה עוד יותר גדולה של אנשים שמאמינים לה. |
|
||||
|
||||
אז לי נראה מוזר לדרוש מאנשים להפסיק להאמין בשטויות בכל פעם שהם רוצים לנסוע לחו''ל (לפחות כל עוד הם לא מייצגים את המדינה). |
|
||||
|
||||
בתשובה ישירה לשאלתך: |
|
||||
|
||||
גם אני פעם חטפתי צהבת במילואים. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
וכמובן, משהו קצת יותר ארוך: דיון 58. |
|
||||
|
||||
אפשר לארגן חילופי משלחות עם ארגון ''וודו ללא גבולות'' |
|
||||
|
||||
בעקבות דבריו של דן אריאלי [ויקיפדיה] בנושא הפלסבו עלתה בי מחשבה שניה על הרפואה האלטרנטיבית. כולם יודעים, כולל הרופאים והמדענים, שהפלסבו עוזר באמת. מצד שני הרפואה המדעית, בצירוף החוקים והאתיקה החלים על רופאים, עושים מאמצים גדולים להוציא את הפלסבו מן הפרקטיקה הרפואית. יוצא מזה, שרפואה אלטרנטיבית היא למעשה הדרך היחידה, מבחינה אתית וחוקית, לתת טיפול פלסבו. וככזו היא יכולה להיות מועילה מאוד. אם על הדרך ההומאופטים הללו יכניסו כמה פרקטיקות "קונבנציונליות" כמו הרתחת מי שתיה, העדפת הנקה במידת האפשר (והרתחת כלים ומים ליתומים) - הם יכולים מאוד לעזור נגד מצבים כמו מגפת הכולרה האחרונה. |
|
||||
|
||||
להוציא את הפלסבו (כזכור: כדורי אמונה) מן הפרקטיקה הרפואית? חלילה וחס. נדמה לי שבאחד הדיונים על קיומו של ערך חיובי של הרגשה טובה כחלק מהטיפול בחולי סרטן. מישהו (ראובן? השוטה?) כתב שם שהוא לא רוצה להרגיש טוב רק כי הרופא ציווה עליו (חולה: שפר הרגשתך, בפקודה!). לעומת זאת, מה שבאמת הורג את יכולתם של הרופאים להשתמש בפלסבו הוא הדרישה לשקיפות. מרפאים אלטרנטיביים הם בסה"כ די יקרים (למפגש). אם היית משלמת סכום דומה לרופא מקביל, היית זוכה לכמות דומה של פלסבו בחינם. |
|
||||
|
||||
הדרישה לשקיפות היא דרישה אתית וחוקית מרופאים. כך שאתה רוצה ''חלילה וחס'' אבל זה לא חוקי... |
|
||||
|
||||
כוונתי היתה שהקטנת הפלסבו ברפואה היא תוצאה של עליית השקיפות. שימוש מכוון בפלסבו הוא אולי חוקי, אך לא אתי. לפחות לא לפי חוקי הרפואה. את טוענת שעבור הומאופת זה כן אתי? או שמכיוון שהוא לא יודע שמדובר על פלסבו, אן בכך בעיה? |
|
||||
|
||||
אני רואה שאנחנו מסכימים לגבי המצב של הרופאים. למיטב הבנתי, כללי האתיקה של הומאופתים ושאר אלטרנטיביים בכלל לא מתייחסים לשאלת השקיפות באותה צורה. וגם לא בטוח שצריכה להיות להם התנגדות עקרונית לפלסבו - הרי זה תואם לחלוטין את עקרון ''הסתכלות על האדם כמכלול''. |
|
||||
|
||||
כדי לבדוק האם אכפת להם, הנה ניסוי מחשבתי: את הולכת להומאופת. הוא רושם לך תמיסת בלדונה, תמורת 100 ש"ח לבקבוק. קנית בינתיים בקבוק אחד לנסיון. ביציאה מהמרפאה את נתקלת בטיפוס מוזר. הוא מבטיח למכור לך את אותה התרופה בדיוק ב־10 ש"ח לבקבוק. הוא שואל אותך על איזו תמיסה מדובר. לאחר שאמרת לו, הוא מוציא בקבוק ממזוודתו, מדביק עליו את התווית המתאימה, ונותן לך. האם ההומאופת יסכים לפלסבו גם בתנאים הללו? |
|
||||
|
||||
אם את רואה אותו מדביק את התוית, זו כבר לא אותה תרופה. |
|
||||
|
||||
ההומאופת לא מדביק בעצמו את התווית על הרמדיה שהוא רוקח? |
|
||||
|
||||
יתכן שכן, טרם הספיקותי לבלות אצל אחד כזה, אבל אם כך את גם רואה אותו רוקח אותה, לא רק שולף בקבוק חסר כתובת ומדביק עליו משהו. |
|
||||
|
||||
הניסוח שלי לא היה מדויק: אם אחד מהשיקולים שמנחים את חברת "טבע" בתכנון הגלולות שהיא משווקת הוא הגדלת הפלסבו שהחולה מקבל מהגלולה - זה יראה לי סביר. אך כל עוד התשלום הוא על גלולה עם פעולה ידועה ומוגדרת. אם טבע תשווק גלולה ללא חומר פעיל ותגבה עליה מחיר מציאה של 10$ עבור כדור להקלה על כאבי ראש, זו תחשב הפרה של חוקי המשחק. אני אישית לא אוהב את זה. נדמה לי שגם ה־FCC. אחד משנינו גם חשוב לטבע. הומאופתים מתחמקים מהצורך להוכיח שהתמיסות היקרות שהם מוכרים לא משפיעות יותר מפלסבו. |
|
||||
|
||||
FCC? אדוני מבלה יותר מדי זמן בעבודה לאחרונה. |
|
||||
|
||||
זה תלוי כמובן איך היא תגדיל את הפלסבו. השיטה הכי פופולרית היא להוסיף ממריץ, אם תתן למישהו ממריץ מיידית הוא ירגיש יותר טוב ואז הוא יחשוב שבעייתו בתהליך פתירה. אפשרות שניה היא כל מיני דברים שמשפרים את מצבך מעבר לפתרון הבעייה, אולם בטווח הרחוק גורמים לסבילות. ברור שאם השינוי הוא בדברים חיצוניים (נניח אריזה מכובדת) אין עם זה בעיה. |
|
||||
|
||||
נדמה לי שחלק מהרמדיות ההומאופתיות מומסות באלכוהול. אם זה נכון, ההסבר שלך מתאים להן :-) |
|
||||
|
||||
לא ברור לי מה בדבריו של אריאלי על הפלסבו תומך ברפואה אלטרנטיבית. אאז''נ, אריאלי ושות' בדקו את האספקט המסחרי של תרופות שלפיו אנשים מרגישים טוב יותר אם הם לקחו תרופות יקרות לעומת אלטרנטיבות זולות. אפקט דומה, אגב, יש גם ליין יקר שנתפס כטעים יותר לעומת יין זול, אפילו אם היין נמזג מאותו בקבוק. ז''א, לא מה שנמצא בתרופה אלא מחירה קובע מה שאנשים חושבים על השפעתה. |
|
||||
|
||||
המחשבות שלי הן בעקבות פרופ' אריאלי. הן לא בדיוק מה שהוא אמר. |
|
||||
|
||||
לא הבנתי, לשם מה הרפואה זקוקה לגלולות פלסבו אם יש לה גלולות אמיתיות, שאפקט הפלסבו ממילא טמון גם בהן בתוספת להשפעה הגופנית. |
|
||||
|
||||
א. לא לכל הדברים יש תרופה ב. תרופות הן רעילות ג. מחיר |
|
||||
|
||||
נכון, לא חשבתי על זה, לא לכל המחלות יש תרופה ואי אפשר להוציא את הפציינט מהקליניקה בידיים ריקות, אז לפחות רושמים ויטמין C. היה לי פעם בוס נהדר, איש אהוב באופן מיוחד ואחד מהגאונים האמיתיים ההם. הוא חלה בסרטן. יום אחד באתי לעבודה עם פנים ברצפה, מדוכאת עד עפר. הוא שלף את ערכת התרופות שלו, עשרות כדורים מסודרים בתאים לפי ימים ושעות, הוציא ממנה גלולה ורודה ואמר לי שזה כדור לשיפור מצב הרוח והוא יעזור לי. וזה באמת עזר פלאים, לא הויטמין, שידעתי שזה מה שזה, המחווה שלו. כעבור שנים-עשר חודשים הוא מת. |
|
||||
|
||||
בטמקא מבכים את "נזקי עיצומי משרד החוץ: שר החקלאות ביטל ביקור בסרי לנקה". נזק? זה רווח נקי! אתכם במאבקכם הצודק, חוצניקים, תמשיכו ככה! |
|
||||
|
||||
מה היתה מטרת נסיעתו? (ואגב, מה בדבר ביקור נשיא רוסיה?) |
|
||||
|
||||
אם טובת מדינת ישראל היתה עומדת מול עיניהם, הם היו מאפשרים את נסיעת שר הביצים לסרי לנקה, אבל מונעים את חזרתו. |
|
||||
|
||||
מי אתה חושב היה מממן את שהייתו שלו ושל פמלייתו שם? |
|
||||
|
||||
חשבתי שהמדינה המארחת |
|
||||
|
||||
זה יעלה לנו פחות מאשר שהייתם בארץ. |
|
||||
|
||||
סידור גאוני. הייתי ממליצה עליו לעוד כמה אנשים. |
|
||||
|
||||
על פי הצהרת מדיניות חדשה של נציבות הסחר הפדרלית (FTC) בארה"ב, תרופות הומאפתיות יצטרכו לכלול כיתוב המציין כי (1) אין ראיות מדעיות לכך שהמוצר עובד; (2) היומרות של המוצר מבוססות אך ורק על תאוריות הומאופתיות מהמאה ה-18, שאינן מקובלות על רוב המומחים הרפואיים המודרניים. (סיקור ב-Slate) |
|
||||
|
||||
הסיבה לכך היא שבארה״ב תכשירים הומאופתיים נחשבים לתרופות. אבל לתרופות מסוג מיוחד, שאין כלל צורך להראות שהן עובדות מעבר להליכים ההומאופתיים (הידועים בקפדנותם). לכן כל מה שההומאופתיים מכריזים עליו כתכשיר הומאופתי, הוא כשיר להמכר (ע״י הומאופתים, או ע״י התעשיה) כתכשיר הומאופתי. התקנות הנוכחיות מחילות עליהם את אותם הכללים כמו תרופות רגילות. מכיוון שאין דרך סבירה שבה תרופות הומאופתיות יכולות להראות יעילות, הן חייבות לעבור לטכניקות ההתחמקות הסטנדרטיות. יש בעיה אם צעד כזה יבוא לבדו. אבל הוא צריך לבוא כחלק מצעדי חינוך נרחבים יותר. וכנראה שאי אפשר לסמוך על הממשלה שתעשה את הכל. למרות שזה היה נחמד מאוד לדרוש לקבל רשימת רכיבים מדוייקת („חומר פעיל: תמצית אכיאניצאה 0.00000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000001%״). |
|
||||
|
||||
אתה יודע, אם ידרשו רישום של החומר הפעיל וריכוזו, אז נציגי ההומיאופתים בועדה יבקשו פשרה - והיא תתקבל כי היא סבירה, נכונה עובדתית, ומועילה לוגיסטית - לכתוב רק את האקספוננט. ואז זה מצוין להם, כי "ריכוז -12" יראה לקהל היעד לא רק לא-מגוחך, אלא יותר חזק מ"ריכוז -9", מה שממילא נכון לשיטתם. |
|
||||
|
||||
חבר שלי גר מזה תקופה באנגליה, ומדווח שבבתי המרקחת שם מנסים די הרבה לדחוף לו תרופות הומואפתיות. התשובה הקבועה שלו היא ''לצערי אני מפתח תגובה אלרגית נוראית לתרופה הזו''. עד היום הוא לא נתקל בהתפרצות צחוק כתגובה. |
|
||||
|
||||
לפני כחודשיים סדקתי את העצם בבוהן הגדולה. מלבד מעקב, מה שרשם לי רופא אורטופד בכללית הוא משחה בשם ''טראומיל'', שאמורה להקל על הכאב, להקטין את שטף הדם וכדומה. לאחר שרכשתי אותה, גיליתי להפתעתי ולצערי שרשום עליה בריש גלי 'משחה הומאופטית'. לצערי - כי אילולא הייתי מגלה זאת, זה היה משפר פלאים את האפקטיביות שלה. |
|
||||
|
||||
היי, גם שלי בתגובה 611103 היתה "טראומיל". חברה מצויינת, עושה תרופות אינבו נהדרות. חבל שכתבו לך בגדול הומאופטי. אני נהניתי ממנה שנים עד שגיליתי. |
|
||||
|
||||
דוגמה טובה. יש לנו כאן מוצר מסודר: טראומיל משחה. טראומיל מיוצרת ע"י חברת Heel, חברת ההומאופתיה המובילה בעולם. הומאופתים טוענים שהם רוקחים את התכשירים שלהם בעצמם ושיש צורך בהתאמה אישית. כאן מדובר על מוצר מדף לכל דבר. הוא מיוצר ע״י חברה גדולה ששמה אמור להיות מותג אמין. אבל נקרא לרגע את רשימת הרכיבים, מתורגמת חזרה מהסימון ההומאופתי לסימון מקובל: * Arnica Montana - 10^-3 כלומר: מה שמדולל כאן בצורה יותר מדי משמעותית זה משמעות המותג ‚הומאופתי’. התכשיר הזה אינו תכשיר הומאופתי. יש בו ריכוזים די סבירים של חומרים פעילים. אין לי מושג מהי בדיוק השפעתם, אבל אני לא חותם בשתי ידיים על הצהרת החברה שזה מוצר שלא יכול להזיק. אם חברה מתיימרת לקרוא לעצמה יצרנית גדולה של מוצרים הומאופתיים ואילו הם המוצרים שלה, הרי שמדובר על שרלטנות.
* Calendula officinalis - 10^-2 * Hamamelis virginiana - 10^-2 * Echinacea angutifolia - 10^-3 * Echinacea purpurea - 10^-3 * Chamomilla recutita - 01^-3 * Achillea millefolium - 10^-3 * Symphytum officinal - 10^-3 * Bellis perennis - 10^-3 * Hypericum performatum - 10^-6 * Aconitum napellus - 10^-1 * Atropa belladonna - 10^-1 * Mercurius solbilis Hahnemannni - 10^-6 * Hepar sulfuris - 10^-6 |
|
||||
|
||||
לאור הרשימה הייתי מגדיר את התרופה "נאטורופטית" ולא הומאופטית. ואיזה יופי, לאור זה שהיא מכילה חומרים פעילים אוכל לחזור להשתמש בה בהצלחה :) |
|
||||
|
||||
אבל מהם בדיוק חומרים הפעילים? מהן תופעות הלוואי שלהם? כל תרופה מלווה בעלון לצרכן שמזהיר מפני תופעות לוואי אפשריות. יש כל מיני תרופות שהשפעתן סותרת תרופות אחרות. מתי מסוכן להשתמש בטראומיל? |
|
||||
|
||||
שאלות טובות, אין לי כמובן תשובות עליהן. |
|
||||
|
||||
ואם כבר במשחות עסקינן, בחודשים האחרונים התהייה היותר קיומית היא - לאן נעלם הסביעור? המשחה הותיקה והטובה שמקלה ומחטאת פצעים ושריטות כבר עשרות שנים, נראה שנעלמה מהמדפים כשחיפשתי אותה לאחרונה. מישהו יודע איך ולמה? והיכן אפשר אולי בכל זאת להשיג אותה? |
|
||||
|
||||
באיזה מדפים חיפשת? נסה בבתי מרקחת ותיקים ולא מעודכנים. אבל חוץ מזה אפשר לקנות ברשת: https://www.drugstore.co.il/%D7%A1%D7%91%D7%99%D7%A2%... |
|
||||
|
||||
תודה. אני בעד המשחה, לא התמיסה, והצלחתי להשיג לאחרונה. ישר קניתי שתיים, שיהיה. |
|
||||
|
||||
אני לא שם משחה על סריטות הן מתרפאות מעצמן. אם השריטה נירחבת או מדממת חובש אותה יבש. יום ראשון קצת מטריד אחר כך הגירוי נעלם. חיטוי הכי אפקטיבי הוא חיטוי באלכוהול, מנסיוני כל אלכוהול 40 אחוז מחטא יופי (פעם פעמים והזיהום נעלם). אלכוהול 40 אחוז, שורף לזמן קצר (כמה שעות מקסימום) ואחר כך לא שורף. אלכוהול 90 אחוז נראה לי אלים מדי, לא ניסיתי. במקרה של פצע עמוק לא יודע מה לעשות (לא קרה לי מזמן מזמן פצע עמוק), שווה להתייעץ עם רופא, מניח שיתן משחה אנטיביוטית בדרך כלל. |
|
||||
|
||||
השימוש העיקרי שלי בסביעור הוא עבור בנותי הקטנות. אני משאיר לדמיון הקוראים את אופצית האלכוהול 40 אחוז ותוצאותיה במקרה הזה. |
|
||||
|
||||
חשבתי שאתה מדבר על שימוש אישי של, לא לבנותיך, כי לא הוזכרו. |
|
||||
|
||||
רצוי להדגיש שמדובר באלכוהול רפואי. ערק יכול להוות תחליף? |
|
||||
|
||||
ההבדל בין אלכוהול לשתיה 40 אחוז לאלכוהול רפואי כנראה זניח מבחינת תוספת זיהום (כלומר שום זיהום לא מסוגל להתקיים בתוך אלכוהול בשיעור כזה). לא יודע מה הריכוז של אלכוהול לחיטוי עור שנימכר בבתי המרקחת (יתכן שזה קרוב יותר ל- 90 אחוז בבקבוקי אלכוהול שנמכרים בבתי המרקחת, זה מספר שזכור לי באופן עמום משאלותי את הרוקח/רוקחת או מהתווית על הבקבוק, אבל לא מתחייב שזה המספר. בכל מקרה תוכל לשאול בבית מרקחת, אם הרוקח מנוסה סביר להניח שהריכוז של אלכוהול שהוא מוכר ידוע לו). מה שחשוב לצורך העניין שחיטוי כזה לא מזיק משום שהאלכוהול בריכוז 40 אחוז הוא סטרילי. אם בפועל לא מופיעים זיהומים ב- 90 אחוז מהמקרים הרי כנראה שהחיטוי הזה מספיק. אצלי אי הופעת זיהומים בחיטוי סריטות על ידי אלכוהול היא 100 אחוז. אני לא מתחייב ל- 90 או 100 אחוז הצלחה אצל אחרים, אבל אפשר לנסות ללא לקיחת סיכונים ואם זה מצליח - מה טוב. מה שאמרתי מתייחס לסריטות שטחיות בלבד (כלומר לא מגיע לתת-עור, עומק של מספר מילימטרים). במקרה של סריטות עמוקות מוטב טיפול במרפאה. אבל כמעט כל הסריטות הרגילות הן שטחיות לכן זו הצעה פרקטית. כל הרעיון הזה הגיע לידיעתי מתוך סרט או שניים (מערבון, פשע) שבהם עושים ניתוח מקומי מאולתר של הפצוע כאשר וויסקי או משקה דומה משמש לצורך החיטוי המקומי (וגם להמם את המנותח שלא עובר הרדמה). |
|
||||
|
||||
עראק הוא בעיקר אלכוהול נקי + תרכיז אניס. באנגלית ANISE . הניסויים שלי היו גם עם ערק וגם וודקה פשוטים, לא היו הבדלים בתוצאות. מטעמי זהירות ומחיר עדיפה וודקה פשוטה כי לאניס בכמויות מופרזות יש השפעות לוואי שקשה לנבא אותן. אפשר גם לקנות אלכוהול נקי 90-96 אחוז בחנויות למשקאות אלכוהול. אחר כך כך למהול אותו במים מינרלים לקבלת 40 אחוז ריכוז, אבל זה מסורבל לטעמי למרות שזה זול יותר. |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |