הממשלה החליטה למנוע טיסות שכר לניו-יורק | 1052 | ||||||||
|
הממשלה החליטה למנוע טיסות שכר לניו-יורק | 1052 | ||||||||
|
פרסומים אחרונים במדור "חדשות"
|
הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות |
|
||||
|
||||
נו, ואני אמשיך לטוס קונטיננטל. השרות באל על אמנם השתפר ללא הכר, אבל עדין אין לאנשים מעל מטר שישים מה לחפש על הטיסות (אלא אם כן תשאירו את הרגליים בבית).שלא להזכיר שבפעם האחרונה שטסתי אל על, עמדו לי מעל הראש כל הטיסה מניין של דוסים מקו ברוקלין-בני ברק בפילפולי קודש למיניהם במשך 11 שעות. הספיק לי. לזכותה של חברת התעופה הלאומית שלנו יאמר, שכשהייתי צריכה להגיע לישראל במהירות בשעת חירום (להלויה של סבא שלי), נציגת אל על הודיעה לי פשוט להגיע לשדה התעופה כמה שיותר מהר, ולא לדאוג, ואכן העלו אותי על הטיסה הבאה, וגבו ממני מחיר מופחת. |
|
||||
|
||||
מהי סמכות הממשלה בענין? ישראיר היא חברה פרטית, לא כן? |
|
||||
|
||||
אבל הממשלה מחלקת רשיונות (או זכיונות) |
|
||||
|
||||
הייתם פעם השופט, התובע והתליין גם יחד? כי לדעתי, זה מה שהממשלה בסיפור הזה. אל על היא עדיין חברה ממשלתית (ככל הידוע לי) והממשלה, שהיא הבעלים של אל על, מחליטה למנוע מישראייר להתחרות בחברה שלה - אל על (שהיא רכוש המדינה, כאמור) - כי זה יפגע ברווחים שלה! תחשבו למשל שאני הייתי הולך ומוחק תגובות שמראות שאני כותב שטויות - איזו צעקה הייתה קמה? וזה בדיוק זה. אני אישית מקווה שבג"ץ "יכנס" בהחלטה הזו, ואני מקווה שחברת ישראייר לא תרים ידיים לנוכח העוול והחוצפה השערורייתית הזו. והנה הקונטרה לעצמי: אל על היא בכל אופן חברה ממשלתית שמספקת שירות חיוני, וכמו שאני חושב שצריך בארץ שידור ציבורי, אולי גם צריך חברת תעופה ציבורית. ולכן, אולי יש לממשלה את הזכות להגן על אל על ולשמר את מעמדה המיוחד, שכן הפגיעה בישראייר אינה כה גדולה לעומת הפגיעה הצפוייה בהכנסות אל על. רה-קונטרה: אבל כמה באמת הפגיעה באל על? על הקו לניו-יורק תקום או תיפול אל על? אם כן, אוי ואבוי לנו, ואולי באמת צריך שם שידוד מערכות כללי. פגאט! (מחווה לארבינקא). |
|
||||
|
||||
אתם מנהלים דיון פורה ומעניין בינכם. אני מרגיש קצת מיותר. :-) |
|
||||
|
||||
הרבה פעמים אני מוצא שאנשים עסוקים מדי בלהילחם על דעתם שהם שוכחים להסתכל על שני צידי המטבע. זה, לדעתי, ההבדל בין ויכוח לדיון פרודוקטיבי. בדיון פרודוקטיבי הצדדים לא מעוניינים להשכנע כל אחד בדעתו שלו אלא לברר ביחד איזה עניין, תוך מוכנות להכיר בכך שדעתם הייתה לקויה/שגוייה/בעייתית. נראה לי שאנשים מפחדים מדיונים אמיתיים, שכן הם מתביישים להודות בטעויות. אני חושב שהבנתי את זה באחד הדיאלוגים של אפלטון (לא זוכר את שמו) שבו סוקרטס מראה לבן שיחו את הבעיות בעמדה שהוא מציג, ובן השיח מכיר בכך שעמדתו הייתה שגוייה. חבל שרובנו עסוקים בלהגן על האמונות שלנו ולא מוכנים לדיון אמיתי. (נכתב לאחר תגובה לאסף עמית ב- 792 :) ) |
|
||||
|
||||
יפה. התגובה הזו שלי, אני מקווה שברור, לא הייתה אלא דרכי המוזרה להחמיא לך על הביקורתיות. |
|
||||
|
||||
הבעת את העמדה הנכונה, שמוחה על החוצפה של הממשלה שמשמנת את קופת קברניטי אל-על על חשבון משלם המיסים, מבלי לחייב את אל-על ליתר-איכות בטיסותיה. ההשוואה שלך למחיקת התגובות היא כמובן מגוחכת, כי זוהי זכותך המלאה לעשות באתר שלך ככל העולה על רוחך(נניח לצורך העניין שהאתר בבעלותך), ואילו אל-על היא בבעלות כל אחד ואחת מאיתנו(כלומר, אנחנו משקיעים אבל כמובן לא רואים תמורה). ה"קונטרה" שנתת היא חסרת כל רלוונטיות, כי בניגוד לתקשורת, שניתן לטעון* שחייבת להיות גם חופשית מתלות בגורם עסקי, האלמנט הרלוונטי בטיסה הוא אלמנט הנוחות, הן הכלכלית והן הטכנית של הטיסה עצמה, ולכן אין שום צורך בחברות טיסה ממשלתיות. בקיצור, אין שום צורך לסייג את עצמך במקרה הזה. אין ספק שמעשה הממשלה הוא חוצפה מהמדרגה הראשונה. נ.ב ארבינקא של אפרים קישון? *אני לא טוען כך, אבל לא נשמע לי מופרך לגמרי לטעון כך לגבי שידור ציבורי, ואילו אין שום טיעון סביר שיצדיק חברת-טיסה בבעלות הממשלה. |
|
||||
|
||||
כמובן שארבינקא, בפיליטון "פוקר יהודי". האם צריך "תעופה ציבורית" כמו שצריך "רשות שידור ציבורית"? אני לא בטוח. אולי זה שווה דיון. הממשלה למשל לא מקימה "רשת מסעדות ציבורית" אבל מחזיקה "רכבת ציבורית". במקומות אחרים (בריטניה למשל) הרכבת היא בבעלות פרטית. יאללה, מישהו רוצה להציע קריטריון ל"אילו שרותים ציבוריים הממשלה חייבת לספק"? |
|
||||
|
||||
על "הפרטת אל על" לא שמעת? למיטב הבנתי, מדיניות הממשלה הרשמית איננה ש"יש צורך בחברת תעופה ממשלתית" אלא "יש להפריט את אל על*". למעשה, לא אתפלא אם אחד מטיעוני המדינה בפני בג"ץ יהיה כי החלטת הממשלה נועדה למנוע מאל על הפסדים כדי לאפשר את הפרטתה סוף סוף. * רק שעכשיו זה לא הזמן, בדיוק אין משקיעים מתאימים, לא נפריט חברה מפסידה - נייצב אותה קודם, קודם נדאג להסדרי-הפרישה של העובדים בהתייעלות העתידית, מי יקנה חברה שלא טסה בשבת?!, אם נמכור את החברה, הבעלים יטיסו אותה חו"ח בשבת, וכיו"ב. |
|
||||
|
||||
אז למה אפריים סנה לא אומר את זה? |
|
||||
|
||||
המממ... שמת לב שבעתון כתוב "אפרים" ולא "אפריים"? :-\ למה לדבר על הפרטה? זה מעצבן את העובדים. |
|
||||
|
||||
אם מותר לעסוק בנבואה, תהיה בשנים הקרובות זו של רכישה מחדש של חברות ציבוריות והפיכתן לשרותים ממשלתיים. כך תעשה צרפת עם France Telecom וקרוב לוודאי שגם בריטניה וארה"ב עם שירותי הרכבת שלהן. אם המצב ישאר כפי שהוא, אני חושד שגם חברות התעופה והתקשורת בארה"ב הן בדרך לחזרה לסטטוס קוואזי-ממשלתי כזה או אחר. |
|
||||
|
||||
אין לי מושג אם זאת דוגמה מייצגת, אבל כמי שגר בבריטניה ונהנה מאוד מרשת הרכבות שלה בימי "British Rail" העליזים, נדהמתי לגלות את עליית המחירים, הירידה בתדירות, הפגיעה בשרות והחריגות המוגזמות מלוח הזמנים 10 שנים מאוחר יותר, כאשר רשת הרכבות הופרטה. אני מאוד מקווה, שממשלת בריטניה תלאים בחזרה לפחות את שרות Intercity (יש הגיון בהפרטה של הקווים הפרווריים) כמו גם את התשתיות. |
|
||||
|
||||
ככל הידוע לי, אין למטוסים בכלל ולמטוסי תובלה ונוסעים בפרט, מנגנון ביות, כמו שניטען במקרה של הטיל שפגע במטוס בים השחור. מהו הסיכוי ששני מטוסים יתנגשו בטעות. ההתנגשות היתה בגובה רב רחוק מיעדי הנחיתה, כלומר לא לקראת נחיתה או המראה, מקום בוא צפיפות המטוסים גבוהה. אפילו אם ישנם נתיבי טיסה מוגדרים שהם חוצים זה את זה, באופן תלת מימדי, כלומר בהתחשב גם בגובה. אני משער שהנתיבים הם לא מדוייקים בקנה מידה של עשרות מטרים. עבור מטוסים שעוברים כ-150 מטרים בשניה, כל תזוזה קלה, רוח, כיסי אויר, מסיטים את המטוס עשרות מטרים. כל זה עדיין כלום עבור הסיכוי שגם אם כל הנאמר לעיל מתקיים, יעברו מטוסים באותה נקודת מפגש, ממש באותו זמן. זמן זה נמדד בעשיריות-שניה עבור מטוסים שגודלם הוא כמה עשרות מטרים. לעומת זאת, צריך גם להוסיף לחשבון מה הסיכוי שכל זה יתקיים, לא בפעם אחת בודדת עבור שני מטוסים ספציפים, אלא עבור כל המטוסים הטסים בעולם, במשך שנים. כמו כן, יכל להיות שלא מחוייבת התנגשות ממש על מנת שהמטוסים יתרסקו. יכל להיות שמעבר קרוב בניהם, ואפילו בהפרשי זמן, שיבש באופן מהותי צפיפות האויר וכיוונו, וכתוצאה מכך את יכולת הטיסה בכלל. הדבר פחות סביר כאשר הדבר קורה בגובה רב, ולטייסים יש זמן להחזיר את המטוס למצב טיסה. ע"פ התמונה, אחד המטוסים הגיע לקרקע די שלם. הדיון פתוח לספקולציות, והנה קצת שמן למדורה: מטוס התובלה המריא מבחריין. כלומר מהמידל-איסט, ובמקום שאולי האבטחה בו לא מי יודע כמה. |
|
||||
|
||||
לפי הדיווח העדכני התאונה נגרמה עקב טעות אנוש (הטייס הרוסי). המטוסים פגעו ישירות זה בזה. מה שנשאר זה לחכות ולראות אם תיק דבקה ישכרו את היכולת הקונספירטיבית שלך. |
|
||||
|
||||
המדינה טוענת שיש צורך להגן על אל-על מפני ''גניבה'' של הקו הרווחי ביותר. אל-על חייבת לטוס בכל ימות השנה, ולכן לכאורה מחיריה גבוהים יותר כדי להשיג רווחיות זהה. אם גונבים להם את הקו הרווחי לתקופה הרווחית, מעמידים אותם בעמדת נחיתות. לשיטתם השאלה היא איך להגיע לשוויון בעניין הזה. |
|
||||
|
||||
בכל ימות השנה?! ואני חשבתי שאיזה 52-53 ימים בשנה יש לה פטור מלא... |
|
||||
|
||||
מה פתאום. היא כנראה עוקפת את זה בחינניות על ידי כאיללללו להעביר את המטוס, הטייסים, הדיילות, הדלק, האוכל הכשר, הנוסעים, וכל היתר - לחברת בת בבעלותה המלאה בשם סאנדור, אשר איננה כפופה להבלי העולם הבא, והיא ממריאה כרצונה. |
|
||||
|
||||
בשונה מהחלטה קודמת מ- 1998, החליטה היום ועדת השרים לענייני הפרטה את הצעתו של שר התחבורה להפריט 100% ממניות אל על. עם זאת, בפועל נקבע לוח זמנים רק למכירת 49% מהמניות, בדרך של הצעה לציבור הרחב בבורסה בת"א. ("הארץ") |
|
||||
|
||||
אם יפריטו 100% ממניות אל על, אז לא הממשלה לא תוכל להטיל וטו על טיסות החברה בשבת? |
|
||||
|
||||
כמו ב"בזק" וב"חברת החשמל", המדינה יכולה (ועדת השרים לא קיבלה החלטה בעניין, לכאן או לכאן) לשמור בידה "מניית זהב" או ליצור תנאים(!) אחרים שיאפשרו לה להמשיך לקבוע דברים מסוימים בחברה. לדוגמא, הרי "אגד" ו"דן" אינן בבעלות הממשלה, ובכל זאת הן אינן רשאיות לפעול בשבת. |
|
||||
|
||||
כמה עשורים כבר מנפנפים ומפמפמים בבלון הזה? אל על לא תופרט משום שהיא משאב חיוני ואסטרטגי. (שלא לדבר על זה שהיא מכונת כסף למקורבים - למשל, עלות טייס באל על גבוהה בכ%25 מעלות טייס בבריטיש, לפי הארץ) |
|
||||
|
||||
אני מניח שהממשלה אומרת שהיא מוכרת 100% כיוון שהיא רוצה להקפיץ את מחירי ה 49% שהיא באמת מוכרת (אם החברה תטוס גם בשבת הרווחים יעלו וכולי). אחרי שהיא תשאיר את מצב החברה העכשווי על כנו, באמצעות ה 51% שעדיין בידה, מחירי המניות ירדו, והיא תוכל לקנות אותן בזול, או לאפשר לחברות של המקורבים לצלחת לקנות אותן בזול. כשמסתכלים על זה ככה, צריך להיות משוגעים כדי להשקיע במניות באופן כללי, כיוון ששיקולים מסוג זה קיימים בכל חברה, וזאת באמת דרך פשוטה ודי זריזה לעשות כסף מטפשותם של אנשים. |
|
||||
|
||||
העיקר שבסוף עובדות מאותן חברות מצטלמות בעירום. |
|
||||
|
||||
מה שקרה באנרון הוא תוצאה של ניסיון לביצוע התרגיל הזה? |
|
||||
|
||||
לא התרגיל הזה, אבל בהכללה תרגיל כזה - תרגילים בורסאיים מושחתים, אם הבנתי נכון. |
|
||||
|
||||
ונראה מטוסים של ישראייר בדרך לניו-יורק. השר סנה החליט לאשר לחברת ישראייר לטוס לניו-יורק החל מהשנה הבאה. החברה בתגובה משכה את עתירתה מבג"ץ: |
|
||||
|
||||
איכסה, סנה. פוי, סנה. למה רק בשנה הבאה? |
|
||||
|
||||
השר הירשזון אישר לחברת ישראייר מעמד של "מוביל נקוב" בקו לניו-יורק, מה שיתיר לה לבצע טיסות סדירות לניו-יורק בשנתיים הקרובות. האישור צפוי להביא לירידת מחירים של 10%. Ynet: http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3201079,00.h... |
|
||||
|
||||
מוביל נקוב? חשבתי שהשם הזה שמור לימים שאחרי פגיעת טיל כתף באחד ממטוסי החברה. __________ כן, רב"י, אני יודע. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
היה כדאי לסייג ולציין ש"מישראייר נמסר ... כי השינוי יוביל לירידת מחירים של כ-10 אחוזים." |
|
||||
|
||||
אל על עתרה לבג"ץ נגד החלטתו של שר התיירות הירשזון. Ynet: http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3207705,00.h... |
|
||||
|
||||
רק עתרו לבג"ץ וכבר ילד בן תשע נפצע קשה בשעור התעמלות! |
|
||||
|
||||
המ... לא ברור לי איך זה קרה. הנה הקישור: http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3207533,00.h... |
|
||||
|
||||
התאחדות המלונות, איגוד לשכות המסחר, והתאחדות התעשיינים מבקשים להצטרף כמשיבים לבג"ץ. Ynet: http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3215399,00.h... |
|
||||
|
||||
בג"ץ דחה את העתירות: http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3220193,00.h... |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |