56 |
|||||
|
המאמר המלא |
פרסומים אחרונים במדור "חברה וכלכלה"
|
הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות |
|
||||
|
||||
עניין הגאווה כאן הוא ודאי לא המצאה של התרבות ההומו-לסבית הישראלית. "שחור וגאה" ("Black and proud") נשמע מוכר? נושא הגאווה נובע מתוך רצון להציב אנטי-תיזה לתימה המקובלת שהיות אדם הומוסקסואל הוא דבר משפיל, מביך ומבזה. הרעיון הוא "אתם רוצים שנרגיש מושפלים - ניתן לכם בהפוכה". וזאת לא מתוך מחשבה שנטייה מינית זו או אחרת היא נעלה על אחרות, אלא מתוך הפיכת היות גאה באדם שאתה לערך מרכזי. זה הכל. ובקשר לטענתך שאל לה לקהילה "להתגרות" בדעת הקהל באמצעות מצעדים פרובוקטיבים נותר רק לספר את הסיפור הישן על הילד שיצא את הבית בשעת צהריים ואמו הדואגת שואלת: "קוטי, לאן אתה הולך?", ועונה קוטי "לעשות הפיכה צבאית", ועונה האם "בסדר, רק אל תעיר את השכנים". כשחוטבים עצים ניתזים שבבים, אני יודע, חטבתי עץ ותקוע לי שבב בבוהן כבר חצי שנה, אתה לא מאמין איזה כאבים. בקיצור, מותר להיות שונה ושווה, שוויון אין משמעו היטמעות. ורק נ.ב. קצר את הסיפור על הילד, המצאתי לצורך סימוך דברי, אני חושב שהוא נחמד, זכויות היוצרים הן שלי ולכן בקשו רשות לפני שתפיצו אותו בקרב קהל מכריכם וידידיכם. |
|
||||
|
||||
האמנם? והאם מעט הפרקטיקה לא משחקת כאן תפקיד? ההגיון הפשוט שאומר שאומנם יפגינו כמה שיפגינו לא זה מה שישנה לא מוזכר בתגובה שלך. המאמר טוען" הפיעלות הזאת טיפשית ומזיקה ונובעת משיקול דעת ללא יחס לשכל הישר" ואתה עונה"אבל זהה מה גורם להם להרגיש טוב" מבן את חוסר ההגיון שבתשובתך? האם המצעדים האלו הם מסע גיוס לקהילה שלהם? קודם כל פרקטיקה אח"כ רגש ועל זה נאמר "נו באמת" נ.ב הסיפור על הילד אולי חביב אבל למי קוראים קוטי. חוץ מזה דומני שב"ספר הבדיחה והחידוד" למוהר"א דרוינוב יש משהו דומה |
|
||||
|
||||
קהילה היא לא רק ציבור מאורגן, אלא במקרה זה לפחות, משמשת כמילה נרדפת בעלת קונוטציות חיוביות יותר למיעוט, אשר בין חבריו מקשרת תכונה אחת המאחדת אותם. כל זמן שישנה גזענות נגד הומוסקסואליות כתכונה, חייבת הקונטרה להתמקד גם היא בתכונה עצמה. למרות דבריך, אגב, שים לב לעובדה כי בחברה המערבית הנוכחית מי שמוצג בצורה נלעגת ושלילית בתוך התרבות הם ההומופובים ולא ההומוסקסואלים, וזהו בהחלט הישג של ה''גאווה'' לעומת המצב לפני אפילו עשרים שנה בלבד. בנוגע למצעדים ולהחצנה, דעותי הם כדעותיך. מאחר כהטרוסקסואל כמובן שאסור לי לבטא אותם במצב רגיל, אני מודה לך על שעזת לנפץ את הפרה הקדושה הזו. אין קשר, מלבד בעיני ההומופובים המושבעים ביותר, בין מופקרות (או שחרור, תלוי מה הן דעותיך האישיות הנושא) מינית לנטיות מיניות, ואין קשר בין פורנוגרפיה לגאווה. הקישור הטפשי אשר עשו חברי ה''קהילה'' בצורה ילדותית במיוחד גורם לאנשים מתונים וליברלים אשר מעולם לא היו מעלים מחשבה גזענית אחת במוחם לפתח הומופוביה, מאחר והבדל בין הומוסקסואליות לפורנוגרפיה וזנות כבר לא נראה מהותי כל כך. |
|
||||
|
||||
מה שכנראה לא עלה על דעתכם האגוצנטרית היא שיכול להיות שלפעילויות של הקהילה יש עוד מטרות מלבד לרצות את ההטרוסקסואלים ולדאוג לשלוות הנפש שלהם. אני אישית לא מתלהב ממצעד הגאווה בגלל שאני לא חובב המון אבל אם זאת אני חושב שיש שני דברים במצעד שאתם כנראה לא מסוגלים לראות בגלל רגישותכם למיניות מתפרצת. 1. אחת המטרות העיקריות של מצעד הגאווה היא לתת לאותם בני נוער החיים בפריפרייה השמרנית לראות שהם לא לבד ושיש עוד הרבה הומואים\לסביות כמותם ומהבחינה הזו לתת להם תחושה של שייכות שבמקרים מסויימים יכולה אף להציל חיים - את זה יכולים כמובן להבין רק אלו שחוו נידוי חברתי על רקע שוני ביניהם לחברה בה הם חיים (אני לא זכיתי לחוויה אבל יצא לי לעבוד עם הרבה בני נוער שחוו והמחשבה על התאבדות בקרב בני נוער הומו-לסבי נפוצה פי שלושה מאשר אצל נוער בכלל - יש כאלו שהמצעד המוחצן הוא מה שנתן להם תקווה להמשיך לחיות, עד כמה שזה נראה לכם מופרך) 2. רוב האנשים הצועדים במצעד הם אינם מוחצנים מבחינה מינית, אך כמו תמיד הקיצונייים הם אלו שתופסים את העין. יש לא מעט הומוסקסואלים ולסביות המזדעזעים ממש כמוכם על ההתנהגות הפרובקטיבית וטוענים לנזק שהיא עושה, אם זאת הרעיון האידיאולוגי שעומד מאחורי המצעד - אל תתבייש במי שאתה - מחייב לתת גם לאלו שדרכם היא הדרך המוחצנת מקום להיות מי שהם גם אם זה לא מוצא חן בעיני הרוב. מעבר לדיון הספציפי במצעד, וביחס לנושא הכללי של המאמר, אציין שהבעיה של הקהילה זהה לחלוטין לבעיה של הנשים - יש פארדוקס במקום בו מנסים מצד אחד להיות כמו כולם ולהשתייך לאוכלוסיה הכללית ומצד שני מנסים לשמור על הייחודיות ועל הזהות הספציפית כקבוצה נפרדת. דבר זה מוליד גם אצל הנשים וגם אצל ההומוסקסואלים פעמיםרבות פעילויות שלמראיתעין הולכות אחת כנגד השניה, אך בסופו של דבר גם מצבן של הנשים וגם מצבם של ההומוסקסואלים השתפר (למרות שיש עוד הרבה מה לעשות) אז כנראה שזה עובד |
|
||||
|
||||
מי זה ה"אתם" האלו, שעל דעתם (דעתנו?) האגוצנטרית לא עלה מה שאמרת? היתכן שאתה פונה אל כותב המאמר? למיטב ידיעתי מדובר באדם אחד. כפי שציין אותו אדם אחד, הוא חלק מהקהילה המדוברת, מה שהופך אותו לאחד מאותם "הומוסקסואלים ולסביות המזדעזעים ... על ההתנהגות הפרובקטיבית וטוענים לנזק שהיא עושה" - אז אם אתה יודע שהתופעה קיימת, מה אתה רוצה מהדובר? אה, כי לא שמת לב. חשבת שהוא סטרייט. ולסטרייטים, כמובן, אסור להעביר ביקורת, כי הם אגוצנטרים וכל מה שמעניין אותם זה הרגישות שלהם למיניות מתפרצת. סטרייטופוב. |
|
||||
|
||||
לא, דווקא הגבתי לתגובות לכתבה ולא לכתבה עצמה. ואין לי שום בעיה עם סטרייטים שמביעים עמדה וגם לצורך העיניין תגובתי רלוונטית גם להומואים שמזדעזעים, ולהם אפילו יותר מכיוון שהם צריכים לדעת מהי החוויה של הנידוי. והשימוש במילה - אגוצנטרית באה להגיד שהמגיבים עסוקים בעצמם ולא באחרים ולא להבדיל בין הטרוסקסואלים להומוסקסואלים, כיוון שכל הטענות נגד מבוססות על הקושי האישי של המגיבים עם הפרובוקציות מבלי לנסות להבין מה המצעד בא לשרת - משמע להשים את העצמי במרכז על חשבון האחר. אם אתה מרגיש כמו סטרייט רדוף זה כבר עניין שלך |
|
||||
|
||||
נשאלת השאלה, האם אין דרך יותר יעילה לתת לבני הנוער המדוברים את התמיכה שהם זקוקים לה, מבלי לתת לפרובוקטורים לתפוס את קדמת הבמה. האם בני הנוער מצליחים לראות גם מעבר לפרובוקטורים, או שהם מקבלים את הרושם שחזות הקהילה כחזות הפרובוקטורים, ושהומוסקסואליות גוררת סגנון, אורח חיים ואורח התנהגות מסויימים מאוד? אגב, מטרת המצעד היא לומר "אל תתבייש במי שאתה" או "אל תתבייש בכך שאתה הומו"? כי המסר הראשון הוא זה שמועבר, לא השני, ואני לא בטוח שהראשון הוא מסר חיובי לחלוטין. |
|
||||
|
||||
לאותו נער שנמצא בישוב ספר בסביבה שמרנית הדרך היחידה לפגוש את הקהילה היא דרך התקשורת. לצערי התקשורת לא מתעניינת בפעילויות יותר "שקטות" של הקהילה והייצוגים שבד"כ מעניינים אותה הם הייצוגים הצבעוניים. הנערים רואים מעבר לפרובקטורים כי כפי שאמרתי, הרוב במצעדים הם לא פרובקטורים אם תסתכלו טוב תראו. מטרת המצעד להגיד "אל תתבייש במי שאתה" ולא רק אל תתבייש בהיותך הומו, כל הרעיון בששת צבעי הדגל הוא שיש מגוון של אנשים בעולם ולכל אחד (צבע) יש זכות קיום משל עצמו. לא ברור לי מה רע במסר הזה ? אני מבין שיש אנשים שפרובוקציות בכלל ומיניות בפרט אינן נעימות להם, אני אישית לא טיפוס של פרובוקציות מסוג זה אבל אין לי בעיה עם קיומן. ולא, אני לא חושב שיש משהו רע באנשים שהדרך שלהם לבטא את עצמם היא דרך מינית מוחצנת ומוגזמת. חוסר הנוחות שלי מול פרובוקציות כאלו יגרמו לזה שהם לא יהיו חברי הקרובים, אבל אני בטח לא אצא בהצהרות שהם צריכים להתבייש, עם זה מה שטוב להם שיבושם להם. זה לא הופך אותם לאנשים רעים, פגומים או מזיקים. יש מגוון רחב של אנשים בתוך מגוון רחב של קהילות וקבוצות שאני לא מסכים עם דרך הפעולה שלהם ובכל זאת אני לא שולל את זכותם של אנשים אחרים לעשות כטוב בעיניהם כל עוד הם לא פוגעים פגיעה אמיתית באחרים, ואי אפשר לטעון שהמוחצנים מינית מזיקים לאחרים, מי שקשה לו להסתכל עליהם שלא יסתכל. אני שונא את ההמוניות והברבריות שמלווים את יום העצמאות ברחובות אז אני פשוט לא יוצא מהבית אני לא בא בטענות לאלו שחוגגים רק בגלל שדרך החגיגה שלהם לא מקובלת עלי. |
|
||||
|
||||
אני לא מבין. בשורה הראשונה אתה אומר שהתקשורת מראה את הפרובוקטורים ולא את ה"שקטים", ומייד אחר כך אתה אומר שהנערים רואים מעבר לפרובוקטורים אם הם "מסתכלים טוב". אבל איך אפשר להסתכל טוב אם בתקשורת מראים רק את הפרובוקטורים? ואם אפשר להסתכל טוב בלי התקשורת, מה הנערים צריכים את התקשורת? או אולי הנערים צריכים את התקשורת כדי לדעת שהמצעד קיים אבל אז יטרחו לבדוק בעצמם לעומק? אבל אם הם נרתעים מפרובוקטורים וכל מה שהם רואים זה את הפרובוקטורים, למה שיטרחו לבדוק לעומק? כל העסק לא ברור לי. מסר כללי של "אל תתבייש במי שאתה" הוא דבר חיובי רק אם אתה מאמין שבושה אינה משרתת אף פעם משהו חיובי - כלומר, שאין התנהגות לא פלילית שכדאי למנוע - לא על ידי איסור, אלא על ידי הבעת דעה שלילית. אם לדעתך יש רק שתי סוגי פעילויות בעולם - אלו שהן מותרות ולגיטימיות, ואלו שהן פליליות ואסורות בכוח - לא נתקדם יותר מכאן. |
|
||||
|
||||
לגבי החלק הראשון אני נאלץ להסיק שמעולם לא ראית מצעד. התקשורת מראה את המצעד בגלל הפרובוקציה, אבל כמובן שהיא לא יכולה להעלים את ה"לא פרובוקטורים" הנמצאים מסביב לפרובוקטורים בהמוניהם. הטענה שאתה טוען כאן היא כמו להגיד שאם התקשורת מצלמת שלושה בחורים שמסתובבים חצי ערומים בטייץ יש לה אפשרות למחוק את כל מי שמסביבם שלא מסתובב בטייץ. אתה רציני? לגבי החלק השני יש לי שני דברים להגיד: 1. אני לא מגדיר התנהגות מוחצנת מינית כגון זו הנראית במצעדי גאווה כמשהו לא פלילי שצריך למנוע. 2. אני באופן עקרוני לא מתיימר להיות מי שקובע בעולם מה מוסרי ומה לא מוסרי ומה מותר ומה אסור, מצטער אין לי את חוסר הצניעות הנדרש לגישה יומרנית שכזו. אני בסך הכל יכול להגדיר מה מתאים לי ומה לא מתאים לי, וממה שלא מתאים לי אני נמנע אבל אני לא אנסה למנוע מאחרים. אני שונא טונה ואת הריח שלה, לא תראה אותי מתקרב לטונה כל עוד זה תלוי בי והדחייה שאני חש כלפי המאכל הזה היא כזו שאני גם מתרחק מאנשים שאוכלים טונה, בזמן שהם אוכלים אותה. בנוסף לכך יש לי דעות אידיאולוגיות כנגד דייג של טונה והנזקים שהוא מביא. למרות כל האמור לעיל אני לא יוצא במסעות צלב כנגד מי שאוכל טונה, שיבושם להם, רק לא אצלי בבית. אני לא מחרים חנויות שמוכרות טונה או מסעדות שמגישות טונה ואני לא טוען שאנשים שאוהבים טונה הם לא בסדר וצריך ליצור אצלם הרגשה רעה ע"י הגדרת הבעת דעה שלילית. בהשוואה לטונה התנהגות מוחצנת מינית מפריעה לי הרבה פחות. אני עצמי אמנע מהתנהגות כזאת אבל אין לי בעיה עם מי שמתנהג ככה. הרי כל השמרנות והזעזוע מקורם בנורמות חברתיות שמרניות שבין השאר הפכו את המין במשך שנים לנושא שאסור לדבר בו ואפילו להתבייש בו. עצם זה שגבר שמזיין הרבה בחורות הוא גבר גבר וזה שבחורה ששוכבת עם הרבה בחורים היא זונה, בעיני מעיד על הפגמים שנמצאים בנורמות החברתיות לגבי מיניות. ואם נתחבר שניה למקורות הרי שהאדם נברא עירום וגילה את הבושה בגלל שחטא. מה שמעיד שהבושה היא החטא ולא העירום (וזו גם דעתי על מיניות ובושה) הסיבה שאני לא מתנהג במוחצנות מינית היא שאין לי צורך להחצין את המיניות שלי, הסיבה שאין לי בעיה עם מוחצנות מינית של אחרים היא שאין לי בעיה עם המיניות שלי ומוחצנות מינית של אחרים לא מאיימת עליה. |
|
||||
|
||||
ראיתי מצעדים, כאחד שלא אוהב מצעדים ולא מסתכל עליהם ברצינות, וכל מה שנשאר לי מהם הוא הפרובוקטורים. אם אתה מניח שמי שצופה במצעדים יתעודד מזה שהוא יראה את ה''נורמליים'' לצד הפרובוקטורים, לא אתווכח איתך. גם בכל הנוגע לחלק השני לא אתווכח איתך. אני כבר רואה לאן זה יילך, ואין לי כוח לזה. איש באמונתו יחיה. |
|
||||
|
||||
אני באופן עקרוני לא מתיימר להיות מי שקובע בעולם מה מוסרי ומה לא מוסרי ומה מותר ומה אסור. מצטער, אין לי את חוסר הצניעות הנדרש לגישה יומרנית שכזו. אני בסך הכל יכול להגדיר מה מתאים לי ומה לא מתאים לי, וממה שלא מתאים לי אני נמנע אבל אני לא אנסה למנוע מאחרים. אני נגעל מלגעת בילדים קטנים בצורה מינית, ולא תראה אותי נוגע בילד בצורה מינית כל עוד זה תלוי בי, והדחייה שאני חש כלפי מגע מיני בילדים היא כזו שאני גם מתרחק מאנשים שנוגעים באופן מיני בילדים, בזמן שהם עושים זאת. למרות כל האמור לעיל, אני לא יוצא במסעות צלב נגד מי שנוגע באופן מיני בילדים, שיבושם להם, רק לא אצלי בבית. אני לא מחרים אנשים שנוגעים מינית בילדים או מסעדות שהמלצרים שלהן נוגעים מינית בילדים, ואני לא טוען שאנשים שאוהבים לגעת באופן מיני בילדים הם לא בסדר וצריך ליצור אצלם הרגשה רעה ע"י הגדרת הבעת דעה שלילית. (דיסקליימר: אני לא טוען שהומוסקסואליות דומה במשהו לפדופיליות. אני רק מדגים למה הטענה שלך, שאי אפשר ואסור לקבוע מה מוסרי ומה לא, היא אדיוטית לגמרי, ושדוגמת הטונה היא חסרת שחר). אה, ואדם לא גילה את הבושה בגלל שחטא. כלומר, לא מדובר בעונש על החטא, אלא בתוצאה של "ידיעת טוב ורע". העונש היה הוצאתו מגן-עדן. לא שאכפת לי. |
|
||||
|
||||
"אני לא יוצא במסעות צלב נגד מי שנוגע באופן מיני בילדים, שיבושם להם, רק לא אצלי בבית". הא? אתה לא חושב שפדופיליה/התעללות מינית בילדים נחשבת לאונס וצריכה להיות אסורה על פי חוק? |
|
||||
|
||||
עצם זה שאתה משווה פדופיליה ללבישת טייץ צמוד והחצנת המיניות במצעד הגאווה די מסכם את ההבדל בתפיסת העולם שלנו. פדופיליה ד"א נחשבת למעשה פלילי ומוזכרת ב DSM - שהוא ה"אינצקלפודיה" של מחלות והפרעות הנפש. החצנת המיניות במצעד הגאווה לא נמצאת ב DSM ולא נחשבת להתנהגות פלילית, אז כנראה שתפיסת העולם שלי בכל זאת קרובה יותר לתפיסת העולם של המחוקקים והפסיכולוגים\פסיכיאטרים מדעתך - וזה מספק אותי. |
|
||||
|
||||
אני בספק אם דובי ניסה להראות שפדופיליה והחצנת מיניות הן אותו דבר, אלא להראות שבטיעון שלך בעצם לא אמרת שום דבר, כי כמו שהוא הוצג, ניתן להשתמש בו כדי להצדיק פדופיליה. כלומר, האובר-פלורליזם שהצגת זקוק לריסון, ואפילו אתה מסכים לכך. אגב, אם איני טועה, היו עוד במאה ה-20 ארצות "מתקדמות" שבהן הומוסקסואליות נחשבה הן למחלת נפש והן להתנהגות פלילית. לכן גם הטיעון שלך באשר להפרדה בין פדופיליה והומוסקסואליות נשמע קלוש ביותר. |
|
||||
|
||||
מן הסתם רצית לענות לא לי אלא לדובי (תוך התעלמות מהדיסקליימר שלו). |
|
||||
|
||||
אתה מכיר את משמעות המילה "דיסקליימר"? הומוסקסואליות הייתה עד לא מזמן ב-DSM, והיה צריך הרבה מאוד מאמץ מצד הקהילה ההומוסקסואלית ואנשים ליברלים באופן כללי כדי להוציא אותה משם. אבל זה לא קשור. אתה הבאת אכילת טונה כהוכחה לכך שזה שאתה לא אוהב משהו לא אומר שהוא חייב להיות לא מוסרי ושצריך לצאת נגדו. אני הבאתי, מן העבר השני, את הפדופיליה, כדבר ששנינו לא מסכימים איתו, ושנינו חושבים שהוא לא מוסרי. אתה אמרת שיש שני סוגי דברים - כאלו שמתאימים לך, וכאלו שלא מתאימים לך, ואמרת שהדברים שלא מתאימים לך, לא תנסה למנוע אותם מאחרים. אז הנה, הבאתי לך דוגמא של משהו שלא מתאים לך, ושכן תנסה למנוע אותו מאחרים. |
|
||||
|
||||
My dear friend, not so long ago, homosexuality was in the DSM as well. The DSM definitions are not the word of God; they reflect social conventions and not scientific eternity. Ditto about what counts as criminal behavior (gay sex was an offense until 1980 in Israel: does this mean it was not moral until then? Bullshit).
The difference between gay behavior and paedophilia lies in the exploitative, coercive nature of the latter, and in the fact that the former is not prohibited as long as it is done by adults out of mutual consent. Don't bring the DSM or the criminal law into this. It's really, REALLY, a very bad argument for anything. |
|
||||
|
||||
Folks might find Conrad and Schneider's book "From Badness to Sickness: Deviance and Medicalization" of interest. It's one of my favorite books about framing social problems.
|
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
אמממ... ברקת? הכל בסדר? |
|
||||
|
||||
עזוב אותה, יש לה הורמונים. נשים בהריון אינן מבינות אירוניה. זאת התאמה אבולוציונית שמאפשרת להן להסתכל על הבטן בלי להבין שאלוהים עושה מהן בדיחה מהלכת. |
|
||||
|
||||
בדיחה, הא? חרררררמפ. גם לי יש בדיחה. היא מתחילה ב"שינקינאית אחת הזמינה אינסטלטור הביתה". |
|
||||
|
||||
וההמשך שלה הוא ? |
|
||||
|
||||
ההמשך הוא שמאז השינקינאית מדברת באתר כל פעם על לידות ועל לידות בבתי חולים ועל לידות בבית ועל מיילדות ועל מדריכות הנקה ועל בגדי הריון, ועוד מעט כשהברק הקטן ייולד במז''ט היא תרגע סוף סוף ותעבור לנושאים אחרים. |
|
||||
|
||||
אה שאלוהים יסלח לי על הבחירות הקשות שאני נאלץ לקבל ב"חיתוך" דיונים שלמים מפאת חוסר זמן. ותודה רבה על מנוע החיפוש החדש. מסתבר שביצועיו מעל לסבירים. עכשיו רק נשאר להחליט איזה חלק מהפתיל ההוא משעשע יותר, זה שבין החרמנית, השרמוטה והשוטה, או בין האדון פז ומר בילינסקי. סקר, מישהו ? |
|
||||
|
||||
איפה אתה חי? זה מתחיל הרבה קודם. יש לך דיון ארוך בערך מכאן תגובה 235828, והוא ישעשע אותך וגם יתן לך הרבה ידע אם לא תקיא ותתעלף לפני כן. (מומלץ לדלג על חלקים שאתה רגיש להם ולעבור לסיפורים המצחיקים) |
|
||||
|
||||
הייתי ממליצה לכל המבקרים באתר הזוועה לסיים בעצירה קלה ליד תגובה 238340 |
|
||||
|
||||
טוב כבר הודיתי שאני חותך דיונים נכון ? למה אתה כזה ! (תודה על הלינק) |
|
||||
|
||||
סליחה, לא התכוונתי להעליב |
|
||||
|
||||
סליחה, לא התכוונתי להראות רציני. |
|
||||
|
||||
מכובדי, האייל עמוס וגדוש בפתילים בני 500 הודעות המתפתלים סחור סחור וללא תועלת סביב נושאים רבי הוד כמו שוק חופשי, אמונה באל וכיוצא באלה. לכל אחד מהנושאים האלה יש לוביסטים משלו באייל, בין אם בעד או נגד, קיצוניים או מתונים, ורובם יגיעו בקלות לנושא "שלהם" גם אם הדיון יעסוק ביתרונות גרעיני החמנייה על גרעיני האבטיח 1. לכאורה מסירות לדבר אחד - בעצם כר פורה לאובססיות ופטישים באשר הם, דוגמה ומשל יפהפיים לאופקיה הצרים של הנפש האנושית מוכת הצרבת. אז מי אמר לך, נעבעך, לבזבז את זמנך דווקא על קטלוג חצי-תריסר ההודעות העלובות שלי, שעוסקות בנושאים שמעניינים 2 אותי? 1 ואפילו הערתי על זה ליעקב פעם. הוי, מי חלם שאתפס באותה עבירה ממש! בעצם, קבל תיקון - אני משתדלת להתמקד בדיונים הרלוונטיים בלבד. 2 ולמה נראה לך שאחרי לידתו של ברק ג'וניור העניין שלי בו יחלוף? אם כבר, יקרה ההפך. בברכת סופגנייה מעופרת יצוקה. |
|
||||
|
||||
סליחה גם לך, נסחפתי קצת אבל לא התכוונתי להעליב. |
|
||||
|
||||
גם היא לא התכוונה להשמע רצינית. כנראה עוד סייד-אפקט של ההורמונים. |
|
||||
|
||||
האם הדמיון הלשוני בין ברק לבורקס מקרי בלבד? |
|
||||
|
||||
והאם יש מקום להזמין את אבו ברק למפגש האלמונים? |
|
||||
|
||||
במפגש האחרון דוקא הסתובב איזה אחד עם שבדי בכיס האחורי |
|
||||
|
||||
ואני חשבתי שזה היה מאפה תרד וגבינה בולגרית. (טוב, די, אני מפסיקה פה). |
|
||||
|
||||
אבל במבט מקדימה התגלה הוא עצמו כשבדית :) יש תמונות אצל השכ"ג. |
|
||||
|
||||
אכן, ניחשת נכון. אני מתכננת לפתוח דוכן קטן, ממש מול הפינה של "בורקס של אמא" (שנקנה בינתיים בידי מתחרים והפך ל"בורקס של מאמא"). There goes the neibourhood.
|
|
||||
|
||||
המאמא של הבורקס והמאמא של העוף זה אותו מאמא? |
|
||||
|
||||
יתרונות גרעיני החמנייה על גרעיני האבטיח? יש לגרעיני החמנייה איזה שהוא יתרון על פני גרעיני האבטיח? אין על גרעיני אבטיח, גרעיני אבטיח שולתים!!!1 (והכי טוב זה גרעינים של אבטיח בלי גרעינים) |
|
||||
|
||||
אה... הגיע הזמן להפסיק עם תגובות המראה האלה! |
|
||||
|
||||
שוב השנאה העצמית המבצבצת תחת כל תחת רענן.... [quote]המוחצנות ההומוסקסואלית מעסיקה אותי זה כבר זמן רב, בעיקר בשל היותה מנוגדת לכל מה שהציבור ההומו־לסבי מתיימר להשיג: שוויון זכויות, הטמעות בחברה וביטול אפליה על רקע נטיה מינית, מתנגשים עם הבלטת המיניות ונוצר מצב של דו פרצופיות וצביעות. במאמר זה, אנסה לעמוד על מצבו של הציבור ההומו־לסבי, כפי שהוא נגלה לעיני. [/quote] והקשר בין מוחצנות לבין שוויון זכויות הוא ??אהה... התשובה ברורה מיד : אסור להתבלט ולהתגאות. ההומואים המוזרים צריכים להצניע ולהתבייש בעצמם. [quote] במקביל לניסיונות הציבור הנ"ל להשתלב בחברה, הציבור ההומו־לסבי תחם עצמו בתוך חומה דמיונית, אשר בודדה אותו מן השאר. עצם השימוש במילה "קהילה" מדגיש זאת. על־פי מילון אבן־שושן מוגדרת קהילה כ"עדה, ציבור מוגדר, קהל מאורגן". האם הציבור ההומו־לסבי חולק מנהגים משותפים? האם ניתן לאפיין את אותו ציבור בתרבות שבטית או מנהגים אופיניים, פרט לנטיותיו המיניות? הרי הומוסקסואליות הינה העדפה ותו לא! אולם ה"קהילה" ההומוסקסואלית תחמה עצמה לתת־מדינה בעלת ריבונות קהילתית, דגל הגאווה והמנון משלהם. כלומר, במקביל למלחמה למען קבלת זכויות אזרח, נלחמה "הקהילה" למען הגדרתם עפ"י זהותם המינית, וסגרה את עצמה בגטו דמיוני. הדבר הוליד לתפיסה, כי הומוסקסואליות באה בד בבד עם מיניות מופרזת.[/quote] ו... ? הקהילה החרדית לא מגדירה את עצמה ? קהילת יוצאי בוכרה לא מגדירה את עצמה ?שוב עולה המסר הסמוי והמגעיל :"ההומואים צריכים להתבייש בעצמם" ההומואים אשמים בתפיסה המעוותת - "כי הומוסקסואליות באה בד בבד עם מיניות מופרזת" הרעיון הזה הגיוני בערך כמו ניסיון להאשים את קורבנות האונס באונס עצמו. [quote] לדוגמא, רוב הסדרות של ימינו בהן מוצגים הומוסקסואלים ולסביות, מתמקדות אך ורק בחיי המין והבעיות הנובעות מנטיותיהן המינית של אותן הדמויות, בין אם מדובר בבלבול, התמודדות עם הורים, ואיידס שנקשר קשר הדוק עם המילה "הומו". שמתי לב לעובדה, שסדרות פופולריות כגון "מלרוז פלייס", "בברלי הילס", "שולחן לחמישה" ו"דוסון קריק", מתעלמות מן העובדה כי נטייתן המינית של הדמויות אינה התכונה העיקרית שלהן, ובטח שלא היחידה.[/quote] מה לעשות שהבלבול, ההתמודדות עם ההורים והחברה היא מנת חלקנו היומית ?אה ! אולי אם נתבייש בעניין ולא נספר לאף אחד אז לא יהיו לנו בעיות שכאלה ותסריטאי הסדרה יוכלו להתרכז בדברים אחרים. [quote] נראה, כי גם הציבור ההומוסקסואלי עצמו קיבל עליו את מרות ההגדרה. העפת מבט בעיתון "הזמן הורוד", עיתון "הקהילה", חושפת תמונות פורנוגרפיות בוטות. השימוש במילה "גאווה" תמוה בעיני אף הוא, שכן איני מוצא כיצד אדם יכול להתגאות בנטייתו המינית, תהיה אשר תהיה. יש לקבלה, להשלים עמה, אבל להתגאות בה?[/quote] יצא המרצע מן השק....ילדים, מי יודע מה ההפך מגאווה ? - בושה. שוב ושוב חוזרת מנטרת השנאה העצמית. הומואים, התביישו בעצמכם. [quote] הדוגמא הבולטת ביותר היא מצעד הגאווה. במצעד זה ניתן לראות את שיא החצנת המיניות והדגשת השוני. במקום להוכיח כי "הומו" אינו קללה, אלא אדם מן השורה, מוכיח המצעד את ההפך.[/quote] איך זה מוכיח בדיוק ? עפ"י המשוואה המעוותת שכותב המאמר נהנה להנציח : הומואים=פריצות.כמו שאמרו מונטי פייתון : We are all different, רק כותב המאמר רוצה להיות סטרייט קטן ומעומלן. [quote] המצעד מתעלם מן הבעיה העיקרית של "הקהילה". במקום להקל על אנשים לקבל את ההומוסקסואליות, זורק המצעד בפניהם של אלו הסולדים מן התופעה את פחדיהם, ומרחיק כל סיכוי לקבלת התופעה בחברה. האם זוהי מטרת שבוע הגאווה? האם ההנאה מריקודים בחצי עירום ברחובות תל אביב חשובה יותר מביעור ההומופוביה? שבוע הגאווה יכול היה להציב בפניו מטרות נעלות יותר, כאשר הנעלה בעיני היא פניה לנערים ונערות אשר מתלבטים במיניותם ולבני משפחותיהם באמצעות תשדירי שירות, או נסיונות לרפורמות במערכת החינוך. אולם, במקום לעזור לאלו שזקוקים לעזרה זו, מעדיפה "הקהילה" לארגן קרנבל בחוצות העיר.[/quote] ילדים, עזרו לסטרייט המסכן להתמודד עם פחדיו. איך עושים את זה ?תשאלו כל בת-יענה. בואו נטמין את ראשינו בארון, אולי מיעל דיין תבוא הישועה. בינתיים נתחבא ונסכים לרמיסת זכויותינו, אולי יכמרו רחמיו של אלי ישי והוא יסכים שנסתובב ברחוב. [quote] אני מאמין, כי בתגובה לדברי אואשם בהומופוביה של אדם המתבונן מן הצד. צר לי להרוס תיאוריה זו בכך שאודה בהיותי חלק מאותה "קהילה". לאלו מכם הטוענים כי איני שלם עם עצמי או מושפע מהסביבה, אענה כי לא כל מה ששוחט את הפרות הקדושות של "הקהילה" הינו בגדר הומופוביה. אפשר להיות אדם השלם עם נטייתו המינית ובו־בזמן לא להסכים עם מעשים מסויימים.[/quote] אפשר להיות גם הומו וגם הומופוב, עובדה.מדוע אנחנו מבקשים מסטרייטים לשנות את עורם, אם אנחנו בעצמנו לא מסוגלים לעשות זאת ? [quote] אני מאמין שכשתתעורר "הקהילה" מעוורונה, יטופלו עניינים כגון הומופוביה והדחקת הזהות המינית. עד אז, אני מניח, נאלץ להסתפק במצעדי יהירות.[/quote] טול קורה מבין עיניך. אף אחד לא ידאג לטפל בעינייני ההומופוביה והזהות המינית עד שאנחנו לא "נהיה על המפה".כל ההצדקות לביטול המצעד הן זהות לקריאה להומואים לשוב ולהתבייש בעצמנו ובנטייתנו ומקורן במוסר מזוייף ועיוור. |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |