ערבי, דבר עברית! | 3634 | ||||||||
|
ערבי, דבר עברית! | 3634 | ||||||||
|
פרסומים אחרונים במדור "חברה וכלכלה"
|
הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות |
|
||||
|
||||
"עלה דפנה בא במקום וַרַק אִלְעָ'אר" - הצלחנו לקלקל אותם. |
|
||||
|
||||
אם זה יימשך ככה, תיווצר בישראל מקבילה ערבית ליידיש. |
|
||||
|
||||
יש עיראקית-יהודית ויש מרוקאית- יהודית מאז ומעולם. |
|
||||
|
||||
מאז ומעולם? עיראק לא הייתה קיימת לפני מאה שנים. |
|
||||
|
||||
אבל היו יהודים בעירק עוד הרבה לפני שהיתה עירק |
|
||||
|
||||
עיראק הוא שמו הערבי של אותו חבל ארץ מאז שהערבית הפכה רלוונטית לגביו, מהכיבוש המוסלמי או לפניו עם חדירת שבטים ערביים לאזור. |
|
||||
|
||||
מאמר מעניין. לא ברור אם המחברים רק מתארים את המציאות, או גם נוקטים עמדה. מי שצופה ב''עבודה ערבית'' ודאי שם לב לשפה של אמג'ד. לעיתים נראה שהיא נלקחה מחוברת התרגול של הספר. |
|
||||
|
||||
התקשורת על סוגיה השונים מתבקשת בזאת להפסיק את הפסטיבל האיום של "נו, הוא מת כבר"? המתחולל בימים אלה סביב רה"מנו לשעבר אריק שרון. תנו לאנשים למות מהר, או לאט, בקצב שלהם, ובפרטיות הראויה, בלי להתגודד סביב חדרם בבית החולים כמו עופות טרף רעבים. הספיקו לנו חגיגות מותו של המרן, אין כוח לעבור את זה שוב. תפסיקו, טוב? |
|
||||
|
||||
עדיף להדביק בדיון 2533 |
|
||||
|
||||
מבלי להיכנס לכל הקטע האתולוגי להבנת מציאות האסלאם, ישנם מס' מונחים המאפיינים את המוסלמי באשר הוא והם חלק מימנו. לאדם החילוני המערבי המונחים זרים. לפשט את המונחים אקח את שלושת הדתות המונותאיסטיות ואאפיין אותם במהותם עפ"י קטגוריה אותה מאמצים המאמינים של כל דת. האסלאם מאמץ מידת הדין(משפט), לכן אגב שמו אסלאם-כניעה. אם אתה עומד לפני שופט, אתה חייב לקבל את הדין-מי שלא עושה כן כופר. "דין מוחמד ביל סייף"-דין מוחמד בחרב. האסלאם מנסה להפוך את כל העולם למוסלמי ומי שלא מצטרף כופר שיש לשכנע, אם הוא לא משתכנע יש להרגו. הנצרות אמצה את מידת הרחמים(למרות מסעי הצלב הברוטליים והרג אין סופי במהלך ההיסטוריה). דת המגישה את הלחי השנייה, מנסה להמיר את אוכלוסיית העולם לדת הנצרות ואם לא עושים כן, יש לגשת בנעימות, בשטיפת מוח ועם המיסיון לשנות דעתו של אדם. היהדות הינה דת המשלבת בין המונחים דין וחסד והם מאזנים אחת את השנייה כביקורת המנטרלת קיצוניות לשני הצדדים. על דתות המזרח לא רשמתי, משום שהן עובדות על איפוס-התאיינות(מלשון אין של המציאות), זאת קטגוריה אחרת. אני אדם חילוני, אני לא רוצה לשכנע אף אחד לחזור בתשובה ואין לי שום אינטרס לכך, מה שכן, יש לי רצון להסביר את המציאות האסלאמית לאדם המערבי, על מנת שיבין עם מי יש לנו עסק. "דין", "כניעה"....מושגים ערטילאיים? צפו בסרטון הבא: http://www.youtube.com/watch?v=Hqp1y_DaUnE |
|
||||
|
||||
בתור חילוני אתה יודע המון על שלוש הדתות המונותיאיסטיות ויודע משהו על דתות המזרח הרחוק. |
|
||||
|
||||
נניח שאני דתי. נו....מה משנות העובדות? נ.ב למדתי מחשבת ישראל בעברית. |
|
||||
|
||||
מניין לך שאילו העובדות ? דת היא עסק מורכב עם המון ווריאציות, הדתות משתנות עם המקום והזמן והחברה בה הדת מקויימת. אתה מכיר בקושי רב חלק מהיהדות בת זמננו . מכיר מקצת או יותר מקצת את היהדות התנ"כית, שגם היא עברה גילגולים תוך כדי תקופת התנ"ך. היהדות עברה מהפך ענק בתורה שבעל פה ובמקביל עברה מהפך לנצרות. היהדות המשיכה לעבור שינויים רבים בזמן הגלות. על האיסלם והנצרות אתה כנראה יודע רק על קצה המזלג (יחסית לכל הווריאציות שלהן). לכן כל מה שאתה אומר נראה כאוסף קלישאות וקיטלוגים. לא חושב שאפשר לסכם במספר מילים מה זו יהדות, מה זו נצרות, מה זה איסלם, מה ההבדלים ביניהן. לדעתי, מוטב לא להסביר את התנהגות הקנאית של המוסלמים באזורינו על פי עקרונות דתיים, אלא לקבל את התנהגותם כ"דבר נתון" (ללא נסיון להסביר מניין ה"דבר נתון" נובע). |
|
||||
|
||||
אין יהדות תנ''כית. מה שקרוי יהדות שייך לתקופת הבית השני. אולי בעצם רק עזרא ונחמיה זה כבר יהדות. |
|
||||
|
||||
בטח שהייתה יהדות: דתה של מדינת יהודה (ובסוף תקופת התנך: פחת יהודה), שבה דברו יהודית. מה הייתה הדת הזו? זה כבר הוויכוח המקורי. |
|
||||
|
||||
צודק. התכוונתי לדת משה שקוימה בצורה שונה ע"י כל אחד משבטי ישראל, רק שאז הניסוח של תגובתי היה מסתבך. לגבי הרפורמה הגדולה בדת משה (יצירת התורה שבעל פה): יש אכן נטיה לחשוב שהיא החלה להיווצר כבר בגלות בבל, בין השאר מפני שעבודת הכוהנים בבית המקדש הושבתה עקב חורבן בית ראשון. השבתת עבודת בית המקדש ייצרה ווקום דתי שהתמלא על ידי תוספת חקיקה דתית _שאינה_ קשורה בעבודת הכהנים. אבל זו רק השערה ללא הוכחות חזקות. |
|
||||
|
||||
צודק. התכוונתי לדת משה שקוימה בצורה שונה ע"י כל אחד משבטי ישראל, רק שאז הניסוח של תגובתי היה מסתבך. לגבי הרפורמה הגדולה בדת משה (יצירת התורה שבעל פה): יש אכן נטיה לחשוב שהיא החלה להיווצר כבר בגלות בבל, בין השאר מפני שעבודת הכוהנים בבית המקדש הושבתה עקב חורבן בית ראשון. השבתת עבודת בית המקדש ייצרה ווקום דתי שהתמלא על ידי תוספת חקיקה דתית _שאינה_ קשורה בעבודת הכהנים. אבל זו רק השערה ללא הוכחות חזקות. |
|
||||
|
||||
אם אי אפשר לסכם מבלי לחטוא לאמת אין טעם לדבר. השפה היא סיכום של משמעויות למילים. סיכום במספר מילים שכל הדיוט יכול להסיק מהיכרות עם היהדות הנצרות והאסלאם של ימינו: יהדות- משתנה מתגוננת ופאסיבית. אסלאם- מקובעת תוקפנית ואקטיבית. נצרות- משתנה ניטרלית ואקטיבית. ביאור: יהודים לא מנסים לייהד עמים אחרים ומקבלים (יחסית) צורות אחרות של אמונה יהודית. מוסלמים, בעיקר ערבים (הלכות, משפט ופוסקי הדת) נלחמים או עוינים למוסלמי שמאמין אחרת ולבני דתות אחרות. אין ערבי מוסלמי חילוני, יש כופר. נוצרים נהנים מעול מצוות לייט ולא כופים את דתם על אחרים. כולם חוטאים בכל מקרה. את העדויות לסיכומים ניתן לפגוש בעיתונות היומית מדי יום. |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |