ברשימה "בין שתי ערים" בבלוג "קורות ממלכת עילם", דן הבלוגר טל גוטמן במגמה של הפיכת הטכנולוגיה לפשוטה יותר לשימוש.
לדבריו, "בעשור וחצי האחרון, הטכנולוגיה נהיתה ממש טובה בלקחת דברים מסובכים, ולפשט אותם". למשל, כדי להזמין חופשה, היה צריך עד לא מזמן להסתמך על סוכן נסיעות שהיה "כהן מוסמך שידע איך לעבוד את מערכות הזמנת הטיסה המסובכות", ואילו היום, "גם אנשים שמקלידים בשתי אצבעות יכולים להזמין טיסה, מלון, ומכונית". דוגמא נוספת היא תוכנות לעריכת תמונה: "מהלך שמתחיל בפוטושופ, ממשיך בפיקאסה ונגמר באינסטגרם. ממיליון כפתורים, פילטרים וצ'ופצ'יקים, לשישה פילטרים וכפתור אחד בערך".
כחריג למגמה זו מציין גוטמן מערכות מידע בארגונים גדולים וממשלתיים, שלמרות סכומי העתק המושקעים בהן, הכל אצלן "מכוער, קשה, לא זורם, מיושן". גוטמן מקביל את המערכות האלה להוגי הדעות הצרפתיים כדוגמת פוקו, דרידה, דלז ובורדייה, שלדבריו "מקדשים ... חוסר בהירות מוחלט". הוא תוהה: "האם הם עושים את זה בכוונה כדי להיות פלצנים, או האם באמת יש דברים שאי אפשר להעביר בצורה פשוטה? האם מערכות המידע בתוך ארגונים הן מורכבות יותר כי באמת התהליכים שם מורכבים יותר מאשר כל הדברים שפושטו עד עכשיו?"
גוטמן מאמין שהתשובה לשאלה האחרונה היא "לא" - למרות שהתהליכים שמאחורי מערכות המידע של הארגונים הגדולים מורכבים עד מאד, ניתן להפוך את המערכות האלה לפשוטות וברורות יותר. עם זאת, הוא מזכיר רשימה בבלוג של אריק אנגברקט, מהנדס מערכות אמריקאי שהתלבט בדיוק בסוגיה זו, ושסיפר כיצד התגלה בחברה שבה הוא עובד כי אחד התהליכים השכיחים במערכת המידע מצריך לא פחות מ-44 שדות חובה. לאחר בדיקה מדוקדקת הסתבר שכל אחד מ-44 השדות הוא אכן חיוני, תוצאה שלדברי גוטמן, "משאירה אותי מהורהר".
|
קישורים
קורות ממלכת עילם - הבלוג של טל גוטמן
|