3146
המאמר המלא פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "יצירות אמנות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

א''א לקרוא את השיר הזה משום כיוון. 526814
זה שיר תמיכה להתעללות בנשים?
א''א לקרוא את השיר הזה משום כיוון. 526827
זה שיר התגרות באנטישמים (היא - עם ישראל, אתה - שונאי ישראל: לפי הסדר - פרעה, טיטוס, חמליסקי, היטלר ואחמנידיג'אד אם אני מבין נכון).
א''א לקרוא את השיר הזה משום כיוון. 527473
שכחת את בריטניה הרשעה ועוד כל מיני מרעין בישין, וכמובן את גולדסטון.
א''א לקרוא את השיר הזה משום כיוון. 526832
התעללות? תראה כמה צמידים הוא קנה לה. (תשעה, ספרתי).
א''א לקרוא את השיר הזה משום כיוון. 526836
אלוהים ישמור אותנו ממתנות כאלו - בסך הכל יעזרו להטביע את הגופה מהר יותר...
526844
ת'אמת, הדיבורים על מזוודה, ועל הטבעה, העלו אצלי אסוציאציות לא נעימות.
זה בסדר 526845
נראה לי שאצל כולנו השיר הזה העלה את אותן האסוציאציות הלא נעימות האלו, ולכן מיעוט המגיבים.
זה בסדר 526846
אני חושב שאצלי לא... על מה אתם מדברים?
526848
רוז ז''ל.
526850
אבל כאן זה לא ''היא במזוודה'', אלא ''אלוהים אצלה במזוודה'', ולא ''אתה יכול להטביע אותה'' אלא ''אתה יכול לנסות להטביע אותה... אתה תטבע''.
526851
מה לעשות, זה טיבן של אסוציאציות, שהן לא אחראיות, ולא נצמדות לנושא, ומעלות כל מיני דברים אופ-טופיקיים אל פני השטח.
א''א לקרוא את השיר הזה משום כיוון. 526894
אני חשבתי שזה שיר על אחת שמאוהבת מעל הראש במישהו אחר בזמן ש''אתה'' מחזר אחריה.
אהבתי את השורה האחרונה 526849
של השיר.
אני לא אהבתי את השורה האחרונה 526895
לי המשפט הזה מזכיר סצנה ב-''לקרוא את לוליטה בטהרן'' שבה סטודנט אסלאמי מנסה לשכנע בלהיטות את הכותבת למה לבישת צעיף מכבדת אותה כאשה.

(אוי, האירוניה).
שיר מקסים 526978
אהבתי מאוד.

נראה לי כמו תאור של אפס הסיכויים לנסות לכבוש את ליבה של מישהי שתקועה באהבה בלתי ממומשת (בלתי מושגת?) למישהו אחר.
הדוברת רוצה לומר. 527255
הדוברת בכלל לא התכוונה לומר את שרובכם הבנתם.
בצירוף המילים החוזר "אתה יכול...." אין הכוונה אני מבקשת, מתחננת וכו'. אלא והיה אם אז....
הדוברת חשה תחושה גדולה של אושר פנימי שאף אחד לא יוכל לקחת ממנה ושתגבר על כל קושי בנוגע למין השני. היא חשה שהגורל עומד לצידה ושכל אירוע שינסה להפריעו בדרכו והיה אם יהיה אירוע כזה, גורלה לצידה והיא תנצח.
אולי תנסו לקרוא עכשיו את השיר שוב?
בברכה גליה אבן-חן
הדוברת רוצה לומר. 527259
אני דווקא הבנתי את ''אתה יכול...'', באופן הנכון, כלומר - ''אפילו אם אתה תעשה כך וכך, לא תוכל למנוע את אושרי''. אבל למרות זאת, הרושם החזק שעולה מהשיר הוא שמדובר על אושר מתוך שכנוע עצמי (אולי אפילו אשליה עצמית), כשהמציאות האובייקטיבית היא מציאות של זוגיות מלאה סבל. זה בולט שהצד הנשי בזוגיות הזאת הוא הצד המאוד פגיע, והדיבורים על אושר לא מצליחים לבטל, לטשטש או להחביא את הפרט הזה, לא מהקורא וכנראה גם לא מהדוברת עצמה.
בשיר זה נדגים מספר תחושות: 1) אושר פנימי. 2) הגורל לצידה 3)... 527270
חבל שמשוררים לא נותנים מן הקדמה קטנה לכל שיר שהם כותבים וכך למנוע מקוראים פרשנויות.
בשיר זה נדגים מספר תחושות: 1) אושר פנימי. 2) הגורל לצידה 3)... 527271
להיפך.
הטענה המקובלת היא שפרשנותו של המשורר אין בה יותר מפרשנותו של הקורא, וההמלצה היא שאם המשורר רוצה להגיד משהו, שיעשה את זה בשיר, ואת הפרשנות ישאיר לקוראים.
בשיר זה נדגים מספר תחושות: 1) אושר פנימי. 2) הגורל לצידה 3)... 527273
מה, באמת?
הדוברת רוצה לומר. 527274
מה זה "גורלה לצידה"? ה"גורל" כגורם מיסטי? אני מקווה שלפחות בתחומים החשובים בחיים ובגבולות מסויימים, אנחנו עצמנו קובעים את גורלנו. לפעמים, עם כל ההסתייגויות, המעבר מ"גורל רע" ל"גורל (יותר) טוב" מחייב עזיבת בן זוג שהוא מתעלל רגשי או שמסיבה כלשהי פשוט רע לנו איתו.
הדוברת רוצה לומר. 527275
בתור הקורא חסר הבנת השירים רק רציתי להעיר שאת תגובת המשוררת קראתי בהתחלה: "לא משנה מה שתעשה, יש גורילה לצידה".

סוף סוף שיר שמבינים אותו, וגם ההבנה הזו שגויה? :-)
הדוברת רוצה לומר. 527310
תודה.
האייל האלמוני קלע בול 527875
השיר אכן נכתב בתקופה של מצוקה גדולה. בדידות מוחלטת ללא חברים, ללא בן-זוג. אבל מתוך אופטימיות מסויימת שדברים יסתדרו גם מול האויב הגדול ביותר. כך שאכן יש בו המון עצב אבל גם תקווה.
האייל האלמוני קלע בול 527876
את הגבת לאלמוני שהסתפק בלומר "תודה" (וזה נחמד כשלעצמו, אך מותיר תעלומה מסויימת באשר לכוונותייך). "האייל האלמוני" הוא לא אחד אלא רבים - כל אלה שהגיבו מבלי לכתוב שם או ניק בשורת ה"שם", אבל לא נורא...

דיון 1009, שאלה 23.
529062
זה כל כך מקסים.
אלוקים שלה איתה. איתה על כל רבדי הנוכחות, על כל ההדרגתיות שבהם.

אלוקים איתה כמשאב פנימי (מזוודה), כמקור השראה (יציף), כמקור לאושר, כנוכח מוחשי וכרע מקסים(יספר לה בדיחות שיצחיקו אותה)
הוא הפרטנר שלה לשירה, אולי פה פסגת הקשר שבינהם.
המכשולים שאתה תציב יהפכו לסוג של בדיחה פרטית ולחומר הכתיבה המשותף שלהם.
והקשר הניגודי והמשלים בין הפגיעה שלך לבין תגובת האלוקים שלה שבאה לידי ביטוי ב"אני" שלה המתואר כפועל יוצא הוא נאדר (מעל לנהדר). [אתה תטביע, והוא יציף. אתה תראה אותה בוכה, הוא יצחיק. אתה תשים אצעדות, הוא ילטף (פה גם תצא השירה..)אתה תסגור, היא תשמע קולות של חופש]
הנה חוסר השליטה שלך עליה, על מה שהיא באמת. המקום שלך ממונף על ידה והיא הופכת לאכילס נטול עקבים..אולי יש לומר: נטול עכבות בשחרורה המוחלט, במעופה אל מעבר למקום שבו פגיעותיך אפשריות.
כי אלוקים שלה מספר לה על החופש.
החופש הוא סיפור אלוקי.

(צר לי על ה- ק' המחליפה לאורך מכתבי את ה- ה' הגרונית והיפה והההההאלוקית.
זה האלוקים שלי, שהוא מעבר ל- ה' ול- ק' גם יחד..)

תרשי רק לשאול לגבי המשמעות של "שלה" בפיסקה שלפני האחרונה: "אצלך הוא יהיה כפתור/ללא שמלה/ הוא אלוקים שלה". (ה- ש' בחיריק, מה היא אומרת?)
תודה על ההנאה הצרופה
בר'
היי, בץ 529068
אלוהים הוא טיפוס סבלני למדי, ובדרך כלל הוא לא מעניש אנשים שמחליפים את ההא שלו באותיות אחרות. אבל לא כדאי לנסות את סבלנותו יותר מדי.
היי, בץ 529079
לדעתי בכלל לא מדובר על עונש, הוא איתה מנקודת מבטה שלה.
היי, בץ 529080
התכוונתי שאלוהים לא אוהב שקוראים לו אלוקים, כמו שהגברת בץ עשתה.
היי, גמלוני 529108
למה אתה עויין? אז מה עם גיליתי משהו מתפיסת עולמי הדתית?
לא חבל לערב זאת עם אלוקים האומנותי?

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים