![]() |
285 |
![]() |
|||
![]() |
|
![]() |
![]() |
|
המאמר המלא | ![]() |
פרסומים אחרונים במדור "טור אישי"
|
הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
בסיור בעיר העתיקה לפני כחודש נימקה המדריכה את האיסורים ההלכתיים לעלייה אל הר הבית בתבונתם של הרבנים, אשר בעקבות הכיבוש המוסלמי הכירו בסכנה הקיומית לישוב המדלדל בא''י במקרה של עימות סביב נושא הר הבית. כדי למנוע זאת קודש באופן מלאכותי מה שידוע כיום בתור הכותל המערבי, שהוא לא יותר מאחד מקירות התמך שהוקמו ליצוב העפר בעזרתו הרחיב הורדוס את הר הבית. את הטענה הראשונה שמעתי רק מאותה מדריכה, אם כי לי היא נשמעת סבירה, בעוד שלית מאן דפליג לגבי הטענה האחרונה, פרט לגורמים המתלהמים הרגילים. כמובן שהטענה שהופיעה בספרי הלימוד לפיה הכותל המערבי היווה את הקיר המערבי של ההיכל היא שקר וכזב. למותר לציין שהרגישות הפוליטית סביב התפילה על הר הבית לא פחתה מאז, למרות שליטתנו במקום, ולראייה השתיקה הרועמת של ממשלת נתניהו בעוד הואקף מפזר לכל רוח משאיות מלאות בשרידי בית המקדש תחת הנימוק של הרחבת אולמות התפילה באורוות שלמה. אמנם כאשר העימות היה נוצרי-מוסלמי ולא יהודי-מוסלמי טענו המוסלמים שהמסגד הקדוש, השלישי בקדושתו באיסלם, הוא דווקא זה הצמוד לכנסיית הקבר, ואילו עתה ''הפלה ופלה'' מדובר דווקא במסגד הקטן על הר הבית, אך לא הייתי מציע לנסות להסביר זאת למיליוני מוסלמים משולהבים. מלחמה סביב הר הבית היא הדבר האחרון הנחוץ לעם היהודי אחרי השואה, ולמען האמת גם לפניה. סליחה על הפאתוס. |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
סיפור מרתק יפה נכנסתי אליו כי יש לי עבודה חקר לעשות ועינתי בכל דבר ושהגעתי לכאן אמרתי בואי ניכנס ונראה קצת טוב קראתי 2 3 שורות והתחלתי להידלק להיתמכר. נ.ב רק שתדעי שאני לא אוהבת ממש לקרוא סיפורים אבל פשוט הוא היה מרתק ומעניין. |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
כבר העליתי את הנקודה בקשר לפחד הגורמים המעורבים מהתחדשות הדת, באחד הדיונים הקודמים. הרי כמה בעיות יתעוררו עם התחדשות הפולחן בהר הבית! לא רק שמנהיגי החרדים יאבדו את כל הבסיס בעזרתו שלטו, אלה גם יהיה עליהם מעתה להתמודד עם רצון העם לחדש את ימי בית המקדש. ברור גם שמדינאי חילוני יעדיף שלא לתת לדת זריקת אנדרנלין שכזאת. מה שמדהים אותי הרבה יותר הוא איך ממשלת ישראל, נותנת יד להרס המקום היקר ביותר לעם היהודי? אני מוכרח לציין, שבכל פעם שהנושא מועלה מחדש אני מרגיש חוסר אונים מוחלט. איך אנו בשם סובלנות דתית נותנים לוואקף להרוס את שרידי המקדש, ואולי אף לבנות שם מקדש חדש? הרי משיבנה לא נעיז להורסו. מה שמתחתיו ישאר אסור למגע לא-מוסלמים לעולמים. ברור לחלוטין, שאי-תגובת הציבור הדתי מצביע על צביעות מוחלטת. או שהם באמת מאמיניים שאין שם שום דבר חשוב, או מה ששם חשוב פחות מגבעה בשטחים. מעניין אותי לדעת כיצד יגיבו קוראים אחרים על הענין. מה שקורה שם חמור הרבה יותר מזריקת אבנים בשער פטמה. אני נותר פעור פה נוכח היחס הזה, יחס מזוכיסטי שמביא להרס עצמי. אני מתפלל ומקוה (למרות שאיני דתי) שכל מי שיכול להשפיע יתעורר ויעשה הכל למניעת הדבר הנורא הזה. ונקודה אחרונה לסיום. ראו מה קורה בשטח עם ניהול אזרחי מוסלמי. אין ולו סיבה אחת להאמין, ששטח, שיועבר לשליטה אזרחית של ערפאת, לא יסבול מאותה הגזירה. אפילו דעת הקהל העולמית לא מזדעקת נוכח מה, שהמוסלמים מרשים לעצמם לעשות. |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
הוריי מיודדים עם פעילת שמאל בולטת (חילונית). לפני שנים אחדות היא הפתיעה אותי בהתבטאות בנושא הנדון. היא אמרה כמעט בלשון זו: המחווה של משה דיין במסירת הר הבית לשליטת הוואקף היא בכיה לדורות. זו השגיאה החמורה ביותר בתולדות התנועה הציונית. | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
יש להקפיד ולהבחין בין האיסור הדתי בעליה ותפילה בהר הבית לבין הבעיה המדינית- פוליטית. זכותנו הלאומית על ההר אינה נפגעת בגלל ההלכה וההלכה אינה רלוונטית בדיון המדיני. בגלל אי נוכחותנו שם נוצר בילבול ויתכן שבגללו פתחה הרבנות הראשית את הנושא. | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
מזדהה לחלוטין עם הכתבה אולי כדאי להוסיף את דברי הרב ישראל רוזן ראש המינהל לגיור ברבנות הראשית וראש מכון "צומת" לחקר טכנולוגי של ההלכה על הפסוק במגילת "איכה" "דרכי ציון אבלות מבלי באי מועד ,שעריה שוממים" הוא אומר מאחר שאסרו על הכניסה להר הבית ודרכי ציון הן אבלות התוצאה היא של שעריה שוממים כלומר עצם איסור הרבנים על כניסה להר [בניגוד לנהוג בתקופת הרמב'ם] גרמה לשטח להיות בידי המוסלמים והווקף |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
בס"ד לפני שעולים להר הבית אנחנו היהודים הדתיים צריכים לדון מה אנחנו רוצים לעשות עם האתר ? בהנחה מראש שיש לנו יד חופשית לעשות הכל. מה אנו רוצים: בית כנסת גדול, חידוש עבודת הקורבנות (בעייתי), שיחזור בית המקדש כמו שהיה ? ועוד רעיונות. או שאנו רוצים לשמור על קדושתו ולאסור גישה בכלל לאף אדם להר הבית. ורק אחר כך נוכל לדון מה אנו עושים עם השליטה של המוסלמים בהר הבית בעושק ולא בזכות! לפי סידרי העדיפות שלנו. |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
אז ככה: דבר ראשון אנחנו רוצים שיתנו לנו לעלות ברוב עם ולהתפלל, בבית כנסת שייבנה במידה ובגודל המתאימים להכיל את ציבור המעוניינים להתפלל שם. מכיוון שרובו הגדול של הציבור הדתי והחרדי לא יעלה לשם בכל מקרה מסיבות הלכתיות, הדבר בגדר האפשרי. דבר שני, אנחנו רוצים שחוקרים יוכלו לחקור את שרידי הר הבית והמקדש ויבררו את מקום העזרה והמזבח, כדי לדעת איפה לבנות אותם, אם וכאשר יגיע הזמן לבנות. דבר שלישי, אנחנו רוצים להמשיך ולעסוק בענייני חידוש עבודת הקרבנות כעניין שהוא הלכה למעשה ולא הלכתא למשחיחא. ברגע שהנושא יהיה אקטואלי, יקדישו הרבנים ותלמידי החכמים את מיטב זמנם ומרצם לבירור הבעיות ההלכתיות השונות הכרוכות בחידוש עבודת הקרבנות ויבחנו את האפשרויות לחידושן הלכה למעשה. כל דבר בעיתו, ואין להקדים את העגלה לפני הסוסים. ועד שנזכה למימוש המשאלות הצנועות הללו, נמשיך להתפלל לבניין בית המקדש במהרה בימינו, ונקרא בתורה בפרשת הקרבנות, "ונשלמה פרים שפתינו". |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
בין הרבנים המתירים עלייה לחלקים מסויימים של ההר לאחר טבילה נמצא רב חרדי מסויים המקובל כפוסק הלכה מהשורה הראשונה בציבור החרדי. שוחחתי עימו אישית והוא התיר לי לעלות לאחר סייגים מסויימים (הוא התנה את העלייה בטבילה במעיין. מהתכתבות עם תלמידים שלו עלה בידי כי די בטבילה במעיין פעם אחת, ומכאן ואילך ניתן להסתפק בטבילה במקווה, אך זו צריכה להיעשות לאחר ניקוי מדוקדק של הגוף כמו אשה נידה לפני טבילה, דבר שגברים חרדים הנוהגים לטבול במקווה אינם מודעים לו). אינני מפרסם את שמו כאן מכיוון שאינני רוצה לעשות לו ''אאוטינג''. למרות שהוא מאמין בפסק המתיר ומורה כך לכל מי ששואל אותו, הרי שהוא נמנע מלתת פרסום לפסק הזה. יש לי יסוד להניח שהוא חושש שיוטל עליו ''חרם'' מצד פלגים מסויימים קיצוניים בציבור החרדי, ומתוך חוסר רצון לחלוק בגלוי ובפרסום על הרבנים של ''העדה החרדית'' שהטילו איסור גורף על העליה להר. ייתכן שהוא גם מבדיל בין הוראה ליחידים השואלים לבין פרסום היתר גורף, שעלול להכשיל אנשים שאינם בקיאים בפרטים ועלולים להיכשל חלילה באיסור כרת. כמו כן יש לציין כי עבור ה''עדה החרדית'' וההולכים בדרכה מהווה עליה יהודית המונית להר הבית ותפילה שם בניגוד לרצון הוואקף השולט שם משום ''עלייה בחומה'', שאסורה משום ''שלוש השבועות''. |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
ועד רבני יש"ע קבע כי על פי ההלכה מותר ליהודים לעלות להר הבית בזמן הזה. פסיקה זאת מנוגדת לפסיקה המסורתית של הרבנות הראשית ושל מרבית הפוסקים החרדים וחלק מהפוסקים הדתיים לאומיים הקובעים כי בגלל סיבות הלכתיות הקשורות לדיני טומאה אסור ליהודים לעלות כיום להר הבית. "הארץ": http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArt.jhtml?it... |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
אתם חושבים שועד רבני ישע באמת כתב "ואילו אנו איננו עולים אפילו לא 'אחד בעיר ושניים ממשפחה"'? (כך כתוב ב"הארץ"). | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
לא יודע. יש לך את הקריאה המקורית? לא מצאתי באתר ערוץ 7. | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
את הקריאה המקורית לא מצאתי, אבל ספר ירמיהו דווקא יש לי. כתוב ''אחד מעיר''. | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
אז כל הסיפור הוא ש"הארץ" עשה שגיאת כתיב? נו, מילא. כאחד שעוקב אחרי אתרי החדשות כל הזמן אני לא ממש מתרגש מזה. | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
המשטרה עיכבה צעירה לחקירה בחשד למלמול תפילה בעת ביקור בהר: מזכיר את המקרה הזה: ואני שואל, איזה מהמקרים יעורר "סערה ציבורית" גדולה יותר? |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
אני רוצה את הר הבית, אך פוחד. כשיבנה המקדש תעלה הדרישה שהמדינה תמממן את אחזקתו, את השחיטות, וכמו שהיה בעבר, את השחיתות. מהומות והתכתשויות אין ספור תתרחשנה מדי יום, ומלחמות יהודים תהיינה לשיגרה. אני רוצה את הר הבית, אך פוחד. |
![]() |
![]() |
![]() |
חזרה לעמוד הראשי | ![]() |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
![]() |
© כל הזכויות שמורות |