הכנסת ביטלה דיון בנושא השואה הארמנית | 2826 | ||||||||
|
הכנסת ביטלה דיון בנושא השואה הארמנית | 2826 | ||||||||
|
פרסומים אחרונים במדור "חדשות"
|
הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות |
|
||||
|
||||
לפני כל הטיעונים המוסריים והצדקניים, הצצה אל המישור המעשי: לא היה כאן דיון רשמי של מדינאים בנושא העם הארמני אף פעם, וזאת בשל העובדה שהסיפור הנורא תם ונשלם, ופתיחת דיון עליו משמעותה אחת - משבר עם טורקיה. בהקשר זה מעניין לדעת מדוע נחפז אורון. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
גודווין. הפסדת. |
|
||||
|
||||
מה פירוש: * בלבניסט * גודווין ? |
|
||||
|
||||
בלבניסט - מנתח מהלכים פוליטיים עפ"י פרופ' בלבן (פחות או יותר) -התחלה טובה של להכיר את הנושא היא דיון 1430. גודווין - שיטה לסיים דיונים עקרים - תגובה 391164 |
|
||||
|
||||
רציתי לשאול כבר מזמן: מהם ראשי התיבות מלש"ב? |
|
||||
|
||||
מועמד לשירות בטחוני - האומללים שהצבא כבר סימן בתור כאלו שמחוייבים להיכנס לשורותיו. |
|
||||
|
||||
תודה. זה אומר גם משהו על טווח הגיל האפשרי של המלש"ב? זאת אומרת - הבלבניסט הוא מאוד צעיר? בסביבות גיל הגיוס? |
|
||||
|
||||
מלש"ב - מנתח לפי שיטת בלבן (תגובה 383765). |
|
||||
|
||||
אוי ואבוי. |
|
||||
|
||||
מה אוי ואבוי? |
|
||||
|
||||
שום דבר. היה לו התקף חרדה. |
|
||||
|
||||
א. בלבניזם: בנוסף על הסברו של הבלבניסט הנה נקודת ראות נוספת על הנושא, מן התגובות היותר פופולאריות שבפנתיאון ההומור של האייל: תגובה 184248. ב. גודווין: http://en.wikipedia.org/wiki/Godwin%27s_Law בעברית: חוק גודוין [ויקיפדיה] |
|
||||
|
||||
בהקשר הזה ההשוואה עם השואה, לדעתי, כן נמצאת במקום.גודווין היה מוצדק אם הייתי מאשים אותך שאתה נאצי(כלומר דיון לגופו של מתדיין ולא של עניין), או מכניס את השואה במקום שהיא לא מתאימה.מאחר ולא א' ולא ב' נכונים השתמשת בגודווין במקום לא מתאים, מה שאומר שהפסדת אוטומטית בוויכוח, אם היה פה אחד.אבל לא היה.פשוט היתה לי שאלה שאני אישית משתמש בה כמורה דרך.רוצה תענה, לא רוצה אל תענה. השאלה הפשוטה שלי היתה "האם תחת נסיבות דומות היית מצדיק מדינה שהיתה מתעלמת מהשואה למען שמירת יחסים דיפלומטיים טובים עם מדינה אחרת?" |
|
||||
|
||||
זו לא שאלה פשוטה. זה גודווין בהגדרה. |
|
||||
|
||||
האם השוואת "הפתרון הסופי" להחלטות אחרות שעשו הנאצים בשואה גם היא תיחשב לגודווין? |
|
||||
|
||||
לא יודע. אבל שוב גודווין. הפסדת. |
|
||||
|
||||
הבאת את הגודווין לכלל אמנות. אם מישהו היה מזכיר כאן את אדולף כרמיה היה נאשם על ידך בגודווין. שלא לומר שהזכרת מתבודדי הרמן גם כן היה גורר זעקות: גודווין! כך גם הקראת שיר של היינריך היינה. |
|
||||
|
||||
הגזמת. סוף סוף הבלבניסט מגלה חוש הומור קל, וכבר אתה מנסה לסכלו? |
|
||||
|
||||
הבאת השואה כדוגמא במקום שהוא רלוונטי היא פטורת גודווין. |
|
||||
|
||||
אני חושש שאתה לא מבין את חוק גודווין. זה כנראה בגלל שאתה משתלב. |
|
||||
|
||||
אהלן. התעוררת? (דרך אגב, אני לא משתלב, כי אני לא פוליטיקאי. לכל היותר אני תומך בעמדת המשתלבים). |
|
||||
|
||||
תאמין לי שהתאפקתי. |
|
||||
|
||||
לא הוא לא. הכנסת השואה כאן היא רלוונטית בהחלט. |
|
||||
|
||||
זה קצת מתחיל להזכיר לי משהו ( http://www.mindspring.com/~mfpatton/sketch.htm ) וכהמשך: כן, הוא כן. גודווין. הפסדת גם את. |
|
||||
|
||||
ויקיפדיה העברית טוענת ש-''בנוסף, כל מי שמצהיר שחוק גודווין תקף עבור דיון מסוים ''מפסיד'' אף הוא בדיון, משום שהזכרת החוק באופן מפורש נחשבת פסולה''. גם אם זה לא חוק רשמי, כדאי שהוא יהיה. את גודווין צריך להזכיר בצחוק, לא כתירוץ להתחמק מטיעונים קבילים. |
|
||||
|
||||
נו פרובלמו, סניור. שלושתנו הפסדנו. (וזה לא טיעון קביל, כי הוא לא טיעון כלל, בתור התחלה.) |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
ממתי עורכים בכנסת דיונים על אירועים היסטוריים? |
|
||||
|
||||
מה הייתה אמורה להיות מטרת הדיון? האם הטורקים מכחישים את המאורע? חלוקים לגבי הפרשנות, ו/או ההשלכות העכשויות שלו? |
|
||||
|
||||
כן, הטורקים מכחישים. אבל הדיון בכנסת לא נועד להגיע לחקר האמת ההיסטורית, אלא לדון בעמדתה של ישראל בנושא, ולהעלות מודעות לו. חלק מפעילות הכנסת היא דקלרטיבית מטבעה. |
|
||||
|
||||
לא עשו דיון לא מזמן על עלילת הדם לגבי הילד הנוצרי סימוננו מהמאה ה-13? |
|
||||
|
||||
לא מכיר. |
|
||||
|
||||
הנה: חפש "פסח של דם". הנה עוד לינק בו מוזכר הדיון: |
|
||||
|
||||
הדיון לא היה בדיוק על עלילת הדם, אלא על הספר של טואף אבל ניחא. בכל אופן אני מרוצה מההתנהלות האקדמית של טואף - קודם ספר, אחר כך כמה מאמרים ש''מבהירים'' למה הוא התכוון למעשה. אחלה שיטה לעבות את רשימת הפירסומים. |
|
||||
|
||||
ובדומה לכך, אני מנחש (ניחוש זהיר משהו) שהדיון המיועד היה פחות על ההיסטוריה של השואה הארמנית (סקירת נקודת הגירוש בטרביזון, לדוגמה) ויותר על היחס הישראלי הראוי לשואה הארמנית. וכן, אין ספק שפרופ' טואף עלה על פטנט לא רע. כבר הכנת את הספר בו אתה מבהיר כיצד לעשות היתוך קר? |
|
||||
|
||||
לא, אבל אם אתה יכול לפרסם מאמר אחד ממש לא נכון, המאמר עשוי להיות מצוטט הרבה על ידי חוקרים שמראים שאתה טועה. |
|
||||
|
||||
אני מתאר לעצמי שהבעיה היא להצליח לפרסם כזה מאמר. האם גם ספרים צריכים לעבור Peer Review? אני מנחש שלא, כי זה מנגנון של המגזינים המדעיים. |
|
||||
|
||||
גם ספרים בהוצאות ספרים אקדמיות עוברים ביקורת עמיתים. |
|
||||
|
||||
...בצירוף התנאי שתהיה קודם די ידוע ו/או שלנושא שתשגה בו כל כך יהיה פוטנציאל רגיש ביותר. |
|
||||
|
||||
דיון בכנסת? |
|
||||
|
||||
לעיתים מזומנות עורכים דיונים כאלו, כדי להעלות על סדר היום ארועים חשובים מההיסטוריה ולדון בהשלכותיהם על ההווה ועל המדיניות של ישראל. למשל, דיון בנושא שואת הארמנים יעלה את שאלת המחויבות של ישראל לעשות ככל האפשר להנצחת נסיונות להשמדת עם, כחלק ממורשת השואה שלנו. העובדה שישראל מתעלמת רשמית מהשואה הארמנית (כמו גם האין-יחס של ישראל לג'נוסייד בדרפור) היא די מבישה עבור מדינה שבנתה חלק גדול ממדיניות החוץ עלה על זכר השואה. |
|
||||
|
||||
ביטול הדיון בכנסת בנוגע לשואת הארמנים הוא רק עוד סממן אחד בפרופיל הלא מחמיא שמדינת ישראל מגבשת לעצמה לאורך שנים. אטימות,דו- פרצופיות וחוסר הרגישות של מדינתינו האהובה\שנואה מצליחים לשבור שיאים מדי יום ביומו. |
|
||||
|
||||
מצוין היום,24 באפריל. |
|
||||
|
||||
בעקבות ההיתקלות שלי עם יהודיה שנשואה לארמני, הבנתי שמישהו יכול להיות בו זמנית דור שני לשואה (היהודית) וגם דור שלישי לשואה (הארמנית). |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |