תלונה ליועץ המשפטי כנגד פרופ' רות גביזון | 2754 | ||||||||
|
תלונה ליועץ המשפטי כנגד פרופ' רות גביזון | 2754 | ||||||||
|
פרסומים אחרונים במדור "חדשות"
|
הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות |
|
||||
|
||||
אבא שלי מעירק, אמא מרומניה, בעלי נולד באיטליה ואני בישראל, הילדים שלי נולדו בקנדה. האם הם נידונים לחיי חרפה ועוני? |
|
||||
|
||||
אני לא חושב שגביזון אמרה ש*כל* מי שנמנה על הציבור הערבי או היהודי מזרחי נדון לחיי עוני. |
|
||||
|
||||
קרא עוד פעם מה שמצוטט בידיעה |
|
||||
|
||||
"חלק גדול מהמצוקה של האוכלוסייה היפנית, נובע מתרבות של שליטה פטריארכלית, מחוסר עידוד תקשורת בין אישית ומכוח עבודה קונפורמי חסר יכולת מעוף המדוכא על ידי המערכת. כל אלה יוצרים מתחים אישיים חמורים המובילים לתופעה נרחבת של נאורוזה קיצונית בכלל והפיכת הנשים לרחמים מהלכים ועצמים מיניים בפרט." האם ההכללה הזו אינה נכונה ואם היא נכונה האם משתמע ממנה שכל היפנים סובלים מקבעון אנלי והגברים הם עברייני מין? |
|
||||
|
||||
מה העניין עם האסוציאציות החולניות האלה? מה אין מסםפיק בשר בהכללה הנכלולית של השוםטת? |
|
||||
|
||||
הערה: גביזון לא הייתה, היא איננה, ולאור התבטאותה - גם לא תהיה לעולם שופטת. |
|
||||
|
||||
*נקווה* שלא. |
|
||||
|
||||
אם תוסיף ל"טענתך" "ואצל היפנים נוספה לכך עוד בעיה: הם יפנים", אכן ישתמע שכל היפנים סובלים מקבעון אנלי. |
|
||||
|
||||
לפי מה שכתוב בחדשה פה באייל, ובלי לבדוק את המקרה יותר לעומק במקומות אחרים: "כל אלה יוצרים עוני, גם ללא אפליה מטעם אתני" עשוי להיות הרקע ל"נוספה לה עוד בעיה: היותם ערבים." |
|
||||
|
||||
או, יפה. בכוונה לא הוספתי את הסיומת של הציטוט. אם אתה/את ( דרך אגב, נקודותיים זה ניק מגניב כזה כאילו אבל לא יקרה כלום אם תבחר/י שם אנושי וקבוע סתם לצורך תרבות הדיון) מסכים עם ההצהרה מהתגובה הקודמת הרי שאין בהוספת הסיומת משום גריעה. אם אני מוסיף 'לטענתי' הרי זאת משום שאני בוחן את החברה היפנית דרך מכלול הערכים הפרטי/תרבותי שלי ויש יפנים שיחלקו עלי לחלוטין. אם אני מוסיף ש'יש עוד בעיה: הם יפנים' הרי שאפשר להסיק מכך שאני לא אוהב יפנים, להיעלב ולעשות פרצוף של דוד לוי. אפשר גם להתעמק קצת יותר ולהבין שאני מאוד אוהב יפנים (ויפנית) אבל אני חושב שהבעיות התרבותיות שלהם נעוצות בעובדה שהם פיתחו תרבות מאוד סגורה, מקובעת וקשה להסתגלות ולכן מדובר בבעיה בזכות עצמה. לדעתי גביזון התכוונה בהתיחסות הזו לבצע איזו הבדלה בין הערבים ליהודים יוצאי ארצות ערב. בעוד היהודים מכל העדות בארץ נטמעים, נחשפים בצורה הדדית והדרגתית לתרבויות של יהודים מארצות אחרות ומאמצים ערכים חדשים, הרי שהעולם הערבי נמצא ברגרסיה תרבותית וערכית בהיקף שאולי אין לו תקדים בהסטוריה האנושית. הפתיחות להשפעה תרבותית שונה שואף לאפס ולכן גם הסיכוי לשינוי וקדמה בעולם הערבי לא נראה באופק. אבל אולי אני טועה וגביזון היא גזענית ובעצם אסור לומר שום דבר רע על התרבות הערבית הנשגבת. |
|
||||
|
||||
ראיתי בטלוויזיה איזו תוכנית לא מזמן, שבה ראיינו ערבי מסורתי אחד, שהקפיד לחיות (או לפחות לארח) באוהל. התוכנית התעסקה בקפה. עצבן אותו המונח "קפה טורקי" - "מה טורקי? זה קפה ערבי." עד כאן הכל טוב, אבל הוא גם טרח להגיד שקפה ערבי הוא הקפה היחיד, ושקפוצ'ינו, אספרסו וכו' לא ראויים למשתה אדם. גם זו דיעה לגיטימית, אבל זה לא נגמר פה. הוא התגאה בכך שהוא מעולם לא לגם קפוצ'ינו, אספרסו או כל וריאנט אחר, ונשבע לעולם לא לגעת בזבל הזה. טיפוס מעניין. |
|
||||
|
||||
זה בסדר. פלצני קפה יש בכל מקום, גם באייל |
|
||||
|
||||
גם ביוון, אם תזמין קפה טורקי, תקבל מבט זועם או סטירה - ולא קפה. |
|
||||
|
||||
זה מזכיר לי את הבדואי מחניון בארות שהיה מחכה שיעלמו אחרוני המטיילים ואז זורק את הפינג'אן לעזאזל ומוציא מהסליק קולה. |
|
||||
|
||||
שוב אתה מתקיף דחלילים ''תרבות ערבית נשגבת''. היא הביעה דעות קדומות נגד מזרחים בישראל, דעות שטחיות שאבד עליהם הכלח בימי סלח שבתי והיא לא מסתמכת על שום דבר רציני יותר מקריאה במעריב של שבת |
|
||||
|
||||
לא חייבים להגיב אם אין מה לומר. |
|
||||
|
||||
זו לא דעה קדומה, אלא אמת כואבת. היהודים-הערבים מדוכאים ומוחלשים בישראל. למרות מאבקה של ה''קשת'' וגופים שקדמו לה, הם לא הצליחו עדיין להשתחרר מהמשבצת הפסווית שבה הם נכלאו בידי השלטון הציוני-אשכנזי. |
|
||||
|
||||
ואיך זה שמיעוט ציוני-אשכנזי מצליח לכלוא את המדוכאים במשבצת פאסיבית למשך שנים רבות כל-כך? כנראה מפני שהוא מוכשר יותר. (הקורא איציק ש. מתבקש לשמור על קור רוח. אני לא חושב שהרישא נכונה, ולכן הסיפא חסרת תוקף) |
|
||||
|
||||
"רגרסיה תרבותית וערכית בהיקף שאולי אין לו תקדים בהסטוריה האנושית" הבה לא נגזים. הרגרגסיה המדינית הערבית היא בת 500 שנה לערך, מאז כיבוש ספרד בידי הנוצרים והלבנט בידי הטורקים. ההתבדלות הקנאות ומלחמות-השכנים ששלטו במערב אירופה מאז חורבן האימפריה הרומית המערבית היתה תקופת דרדור ארוכה ועמוקה יותר. |
|
||||
|
||||
טוב שסייגתי את עצמי. בכל זאת אני רואה הבדל עמוק וחושב שקשה להתייחס לתופעות בימי הביניים באותו המדד לאותן תופעות המתרחשות כיום. |
|
||||
|
||||
את כל הפלפול באשר לאי-הוסםת הסיומת לא הבנתי כלל ועיקר. אבל כמובן, ניכרים דברי חוכמה עליונה. |
|
||||
|
||||
חס וחלילה. האמא הרומניה מצילה אתכם מעוני, כי כידוע כל הרומנים גנבים. הבעל האיטלקי נופל גם הוא לקטגוריה זו, כידוע לכל מי שראה את הסרט ''גונבי האופניים''. כך שכלכלית אתם מסודרים. אבל החרפה לצערנו נשארת, ותצטרכו פשוט ללמוד לחיות עם זה. |
|
||||
|
||||
ללמוד לחיות עם זה? לא הקשבת? הם לא מסוגלים ללמוד. |
|
||||
|
||||
אבל הילדים נולדו בקנדה ולכן קיים סיכוי קל שזה יאזן את הגנים הרעים. |
|
||||
|
||||
תלוי, אם הם מחזיקים בערכים תרבותיים של משפחות גדולות, חוסר השכלה ומכוח עבודה בלתי מהימן וכשיר לחיים מודרניים אז רוב הסיכויים שכן. |
|
||||
|
||||
במידה ואת רצינית הרי שאם התרבות הרומנית-איטלקית היתה דומיננטית אינך צפויה לחיי חרפה , כי בכל זאת החוש המסחרי הרומני והתרבות הרנסנס האיטלקית יחד עם השפעת התרבות המערבית בקנדה יביאו אותך לחיי נוחות ורווחה אידיאליים מערביים.הבעייה היא כמובן מידת השפעת העירקיות על אופי התנהגותך. צמצמי בקובות ושרפי את הפיג'מאות הייצוגיות שנהגת להסתובב איתם בשבת בבוקר וכך תוכלי להעלות את רמת חייך. |
|
||||
|
||||
באופן כללי מומלץ להיעזר באנליזה גנטית לסילוק הגנים הפגומים. |
|
||||
|
||||
למרות הפיתוי, לא הייתי רוצה שאפילו שקל אחד מהמיסים שלי יממן הליך פלילי נגד גביזון. אבל אני אשמח מאד לראות את ה''קשת'' מנהלת תביעה יקרה, מפסידה בה ומחוייבת בהוצאות עתק. אני מקווה שמתישהו תוך כדי, הם גם ייצרו עילה לתביעה נגדית ושהם יפסידו גם בה. |
|
||||
|
||||
באמת לא יעלה על הדעת ששופטים יגידו את האמת, קל וחומר כשהיא לא PC. במצב הנוכחי לא ברור לי איך אדם כזה יכול היה אפילו להחשב מועמד לעליון. |
|
||||
|
||||
למה אתה רושם שהיא אמרה אמת? היא היסטוריונית? סוציולוגית? אנתרופולגית? היא מסתמכת על עבודות מחקר כלשהם? בטח היא לומדת על זה מקריאה בידיעות |
|
||||
|
||||
אם מעניינים אותך המקורות עליהם היא הסתמכה, זו בהחלט שאלה לגיטימית להפנות אליה, להבדיל מצעקות ''גזענות''. מצד שני אם אתה זקוק למחקרים כדי לדעת שמשפחות גדולות וחוסר השכלה נמצאים במתאם למצוקה כלכלית, שבתורה נמצאת במתאם למצוקות אחרות, אזי לא בטוח שמחקרים יעזרו לך. |
|
||||
|
||||
היפאני לא רשם, כי אם כתב. או הקליד. |
|
||||
|
||||
וישנה: לא יפאני אלא קהלת. |
|
||||
|
||||
לא לא. הוא רשם, אתה רשמת, כולנו רושמים: הרי מתחילת כל הימים נקבע מה נרשום כולנו לדורותינו, והכל מוכתב, ומה שמוכתב - נרשם! |
|
||||
|
||||
שכ"ג חפץ בעיקר ביקרן של אותיות בכל"ם, תגובה 392629, וביקרה של העברית באופן כללי. נדמה לי שההערות בעניין ה"רשם" לא באו ממנו, בד"כ, אלא יותר ממקורות אלמוניים (ומל.ב.פ. [?], בהזדמנות או שתיים). אגב, הפירוש המילוני ל"רשם" הוא "כתב", "העלה על הכתב", ולא נאמר במפורש שהדבר כולל רק פעולות מסוג שרטוט דיאגרמות או עריכת רשימות מכולת וכדומה. כדוגמאות ל"רשום", מצטט אבן-שושן מספר דניאל: "אגיד לך את הרשום בכתב אמת", וכן גם מן המכילתא: "המקרא הזה רשום ומפורש על ידי איוב". כך שאולי תחושת ההתנגדות ל"רשם" כ"כתב", והנטיה לשוב ולהעיר הערות בעניין זה - אולי אלה נובעות בעיקר מכך שאיננו רגילים (עדיין?), ולאו דווקא משום שיש בשימוש זה משהו שגוי בעליל. |
|
||||
|
||||
הדוגמאות שאת מביאה מתאימות גם הן למשהו שנרשם "מפי מישהו", לא בדיוק נכתב בידי ה"רושם". גם היום, אם את מכתיבה לי משהו, אני *רושמת* אותו: הכתיבה היא יותר פעולה שהיא פרי רוחו של הכותב. |
|
||||
|
||||
גם רשימה למכולת היא פרי רוחו של הכותב, וגם רשימת המסעדות האהובות עלי או רשימת החברים שאני מתכנן להזמין לחתונה שלי. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
סליחה, התגובה הריקה נלחצה בטעות. ודאי שרשימת מכולת או רשימת חברים הן דברים שאתה רושם. אבל כך גם דברים המוכתבים לך, כמו הודעה שעליך להעביר או דברי מרצה בשיעור. אבל תגובות, למשל, אתה כותב. |
|
||||
|
||||
ממש לא טעות - הודעה של אלמוני על המסעדה האהובה עליו, ועל חתונתו הקרבה, ודאי שמצדיקה הודעה ריקה. |
|
||||
|
||||
נדמה לי שהחליטו כאן מתישהו שהודעה ריקה היא הודעת תמיכה אילמת או משהו. אולי התחיל את זה עוזי ו. |
|
||||
|
||||
הפוך- תגובה ריקה היא מחאה על תגובה ללא תוכן. |
|
||||
|
||||
בדיוק בגלל זה לא הבנתי. |
|
||||
|
||||
אפילו לא מחאה. היא מציגה את האבסורד שבתגובה של אלמוני המגלה משהו על עצמו. |
|
||||
|
||||
ראשית, בתגובה שעליה הגבתי (בטעות) התגובה ריקה, לא היה כל עניין של אלמוני המגלה משהו על עצמו: האלמוני דיבר שם על ההבדל בין "לכתוב" ל"לרשום". שנית, כבר הסברתי מזמן לעוזי מדוע יש דברים שאני (כאלמונית) מגלה על עצמי ובכל זאת אין בזה אבסורד. אין לי סבלנות לחפש את הלינק, אז אני חוזרת על ההסבר - כאשר אני "תומכת" בדעה מסוימת או מתנגדת לה, גם בלי להוסיף עליה דבר, האינפורמציה שאני מעבירה היא שיש ייצוג נוסף באייל לבעלי דעה זו או לשולליה בהתאם. משהו מעין סימון תגובות ב-ווי נט לשהח, נאמר. |
|
||||
|
||||
הגבתי ל תגובה 422561 . חזרה על ההסבר אינה מחזקת את נכונותו (כמו שאלף תגובות בווי-נט לא הופכות מאמר ליותר מעניין). |
|
||||
|
||||
בדיוק לאותה תגובה התייחסתי. קראי אותה שוב ותראי במה היא עוסקת. תמיכה ב*דעה* או עמדה אינה מחזקת את נכונותה, אבל היא מחזקת בהחלט את "נוכחותה". |
|
||||
|
||||
קראתי. נו? |
|
||||
|
||||
נראה לי שקראת, כנראה, בחוסר ריכוז מוחלט. האלמוני באותה תגובה מגיב לתגובה שלי, המתייחסת לשאלה באילה הזדמנויות ''כותבים'' ובאלה ''רושמים''. נושאי ה''רישום'' שהוא מעלה שם נועדו להדגמה בלבד, לא כדי לומר משהו על חתונתו או צורכי המכולת שלו. |
|
||||
|
||||
לצורך העניין הנה ניסוח מחודש של תגובה 422561 והפעם בגוף שלישי: "גם רשימה למכולת היא פרי רוחו של הכותב, וגם רשימת המסעדות האהובות עליו או רשימת החברים שהוא מתכנן להזמין לחתונה שלו." הנושא הוא "פרי רוחו של הכותב" (או של הרושם), דבר שבא מהתגובה של האלמונית, והנושא הוא לא המסעדות או החתונה שנתתי רק בתור דוגמאות (אבל את וכולם מוזמנים, שאף אחד לא יעלב :) |
|
||||
|
||||
אבל האלמוני (את או מישהו אחר, לא משמעותי) לא כתב בגוף שלישי אלא בגוף ראשון. דווקא עם נושא ההודעה אין שום בעיה. לפני שאת שולחת אותי לקרוא שוב ומשוכנעת שהפעם אבין ואפנים, הציצי במשפט השני של תגובה 423173 . |
|
||||
|
||||
שכ''ג, אאז''נ. אבל מעולם לא הצלחתי למצוא את התגובה ההיא (אין מספיק מילות חיפוש). |
|
||||
|
||||
ההמצאה היא של עוזי וישנה, שכ''ג רק ''פירש'' אותה מחדש אחרי שהועתקה. |
|
||||
|
||||
נו, אז אפשר לינק? |
|
||||
|
||||
תגובה 352228 |
|
||||
|
||||
זה לא ציטוט מכתבה במוסף הארץ, אלא מספר שצוטט גם במוסף הארץ. וכדאי להוסיף קישור לכתבה http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArtPE.jhtml?... עוד קישורים שכדאי להוסיף (אם כבר) הם http://www.idi.org.il/hebrew/article.asp?id=21112006... http://www.idi.org.il/hebrew/catalog.asp?pdid=559&am... שם אפשר לקרוא גם שני פרקים מהספר |
|
||||
|
||||
נסו להחליף את המילה ''ערבים'' ב''חרדים''. הרי התבטאויות כאלה נאמרות חדשות לבקרים ואף אחד לא נזעק. |
|
||||
|
||||
בעקבות קללות בכנסת http://news.google.co.il/nwshp?client=firefox-a&... שמעתי הבוקר ברדיו ח"כ לשעבר (ששכחתי את שמו) טוען שיוסי שריד היה מוחה בחריפות יתרה אם הקללות היו מושמעות ע"י ליברמן. חריפות המחאות תלויה לטענתו בדעה הפוליטית של המקלל ושל המוחה. |
|
||||
|
||||
אני: מוחה בחריפות. אתה: מנבל את פיך. הוא: חתיכת זבל מזדיין. |
|
||||
|
||||
אם אתה מכניס מילים לפי, ומילים אלו הן מילים לא יפות (בלשון המעטה). אז אפשר לומר, ש-"אתה מנבל את פי"? |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |