לראשונה, משלחת תלמידים בדווים תצא למחנות ההשמדה בפולין 2376
משלחת בת 16 תלמידים מבית־הספר התיכון "א־נג'אח" שביישוב הבדווי רהט תצא באוקטובר הקרוב לסיור במחנות ההשמדה בפולין. זוהי המשלחת הבדווית הראשונה היוצאת לסיור מסוג זה.

היוזמה הגיעה ממחוז דרום של משרד החינוך, שאנשיו מחפשים דרכים לטפל בהקצנה בקרב הנוער הבדווי, ולקרב אותו לחברה הישראלית. מנהל בית־הספר ברהט, סאלם אל־קרינאווי, נענה מיד לפניית משרד החינוך בנושא, ותלמידים רבים בבית־הספר כבר הביעו רצון להשתתף בנסיעה.

אל־קרינאווי אמר "אני יודע שיכתבו ויגידו עלי דברים קשים. יהיו התנגדויות מהתנועה האסלאמית ומגופים קיצוניים אחרים. אני לא מתייפייף ולא רוצה לרצות אף אחד, כאדם חשוב לי ללמוד על זה ולראות את זה". פרופ' איסמעיל אבו סעד, מרצה וחוקר חינוך באוניברסיטת בן גוריון, אמר "אני לא נגד הנסיעה הזו, אבל לו היתה הבחירה בידי הייתי קונה בכסף הזה מזגנים לילדים. הנסיעה הזו היא גימיק, היא לא פותרת בעיות אמיתיות." הוא הוסיף כי "לתלמידים האלה אין הרבה הזדמנויות לצאת לחו"ל, והם יודעים שבמשלחת כזו תימצא בסופו של דבר העמותה שתכסה את ההוצאות".
קישורים
הארץ
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

לראשונה, משלחת תלמידים בדווים תצא למחנות ההשמדה בפולין 311172
דוגמא מצוינת לסדר עדיפויות מעוות. בחיים לא ביקרתי בתיכון ברהט, אולם תמהני, האם האנשים במשרד החינוך שבעי רצון ממצבם של הספרייה, המעבדות, אולם הספורט, הצפיפות בכיתות, אחוזי ההצלחה בבגרות ומספר הבוגרים הלומדים באוניברסיטאות? ברהט ישנו האחוז הנמוך ביותר של זכאות לבגרות. במדינה מתוקנת הייתה כבר ממזמן מגובשת תכנית מקיפה לטיפול בחינוך במגזר הבדואי.

אבל כמובן, "הקירוב לישראלים" עומד לפני הכל. אין ספק כי שבוע של מפגן אדנות גס ומעליב באירופה יהפוך אותם לישראלים טובים יותר.
לראשונה, משלחת תלמידים בדווים תצא למחנות ההשמדה בפולין 311182
ואם היתה כתבה שמשרד החינוך החליט להשקיע בספריה ברהט, ודאי היית כותב:

"דוגמא מצוינת לסדר עדיפויות מעוות. בחיים לא ביקרתי בתיכון ברהט, אולם תמהני, האם האנשים במשרד החינוך שבעי רצון ממצבם של המעבדות, אולם הספורט, הצפיפות בכיתות, אחוזי ההצלחה בבגרות, מספר הבוגרים הלומדים באוניברסיטאות ומספר הנוסעים לפולין?"
אל תהייה קטנוני 311290
יש הבדל מהותי בין נסיעות לפולין לבין תנאי לימוד בסיסיים בתיכון. לא מטפלים פה בתשתיות החינוך. לא בונים כיתות כדי שאלפי תלמידים יהנו מהם במשך שנים. לא מנסים לשפר את איכות ההוראה.
מה שכן עושים, זה כותרות. אני בטוח שתוספת כיתות לימוד ברהט (שאין ספק שהיא יותר מועילה ממשלחת לפולין) היתה בקושי נכנסת למקומון "הדרום" וגם זה בעמוד 49.
אל תהייה קטנוני 311301
אתה צודק, לסיפור כזה וודאי יש יותר כיסוי בתקשורת מאשר לתוספת כיתות.

אבל לא תמיד חייבים לקרוא למישהו קטנוני, אפשר גם לומר שהוא מסתכל על חצי הכוס המלאה.

כן, למה לא להיות רציונליים ולומר, ממש כמו בכתבה, שמשלחת כזו יש סיכוי שאיזה תורם יממן, בעוד שתוספת כיתות לא? ולמה לא לברך על היוזמה, שהרי אם היא לא פותרת את בעיית הבדווים, לפחות היא מעשירה אותם? הרי אנשי משרד החינוך לא התכוונו לפתור את הבעיה הבדווית (ואולי יש להצר על כך), אלא לקרב את האוכלוסיה לחברה הישראלית - ואפשר לומר שזה צעד כלשהו בדרך.
אל תהייה קטנוני 311311
בוא לא נתבלבל..

אפשר להסתכל על חצי הכוס המלאה. יכול להיות שסמיילי באמת רואה את חצי הכוס המלאה. אבל קשה להגיד שה--הודעה-- של סמיילי מדברת על חצי הכוס המלאה. כל מה שהיא אומרת זה: אין שום הבדל בין ספריית בי"ס לבין משלחת לפולין. ועל זה נאמר: אם מסתכלים מספיק מרחוק, כל הדברים נראים דומים.

אגב, אני לא תמיד קורא לאנשים קטנונים ואני מניח שסמיילי הוא אדם טוב. אני פשוט התייחסתי להודעה שלו. אני חושב שההבחנה שיובל עשה היא חשובה. יש לחינוך במגזר הבדואי בעיות הרבה יותר חמורות ודחופות - וחבל שמה שמשרד החינוך עוסק בו הוא "קירוב לבבות" בעזרת גימיקים ‏1.

1 נכון - התיאור הזה הוא שוב הסתכלות על חצי הכוס הריקה. אבל זה רק כדי להדגיש את הנקודה.
קטנוניות 311468
חצי הכוס *המלא*. חצי הכוס *הריק*. מה שמלא או ריק הוא החצי, לא הכוס.
קטנוניות 311473
הגזמת.
קטנוניות 311525
לא נכון!
אם כוס היא בלשון נקבה, ושתי כוסות הן עדיין בלשון נקבה. ובאופן כללי כל כמות של כוסות נשארת נקבה, אז אין סיבה ליצור יוצאי דופן עם כמויות שבריות. חצי הכוס ה*מלאה*!

חוץ מזה, ככה כולם אומרים, ולכן זה מה שנכון.
אתה יכול ללכת לאקדמיה ללשון עם השפה המוזרה שלך, *אולי* שם יבינו אותך.
קטנוניות 311532
תלוי לאיזה "חצי" אתה מתכוון.
לחצי ה"מלא" או לחצי ה"ריק" של הכוס, או לחצי מהכוס ה"מלאה" או ה"ריקה".

_________
העלמה עפרונית, לא מספיק ממוקדת.
קטנוניות 311550
רבותי המלומדים (ומלומדות):

מה שמשנה זה מהי הצורה הנפוצה בציבור. עשיתי גיגול, והצורה "חצי הכוס המלאה" נפוצה פי 30 (רוב מוחץ!). פעמים רבות, הצורה הזו מופיעה במאמרים עיתונאים, ואפילו מצאתי אותה בנאום של ראש הממשלה מהשבוע שעבר לזכרו של עזר ווייצמן (ואני מניח שהנאום הזה עבר הגהה). בסופו של דבר האקדמיה תקבל את הצורה הנפוצה. ואז "חצי הכוס המלא" יכנס (ולא תכנס, חלילה) לפח הזבל של ההיסטוריה, בדיוק כמו "שחרחוק" ויפה שעה אחת קודם.
קטנוניות 312438
הכוס לא מלאה - יש בה מים עד כדי מחציתה בלבד.

העברית של אריק שרון אינה אילן יציב מספיק להיתלות בו. חפש עץ אחר.
קטנוניות 312494
העברית של אריק שרון היא בקושי שיח.
קטנוניות 313253
ובכל מקרה - לא דו שיח.

____
אגב: איך נקראה תקופת כהונתו של ביל קלינטון בבית הלבן?
sex between the bushes
קטנוניות 312524
אגב, על מה אתה מדבר? איפה "פי 30"?

חצי הכוס המלא - 652 פעם בגוגל ‏1
חצי הכוס המלאה - 944 פעם
אבל...
החצי המלא של הכוס - 269 פעם. יחד עם ה-‏652 זה יוצא כמעט תיקו (921). לכל היותר אפשר לטעון שכחצי מהמאזכרים שוגים, לכאן או לכאן.

1 אם כי כל אזכור של הביטוי באייל עשוי לשנות את התמונה. אולי כדאי להריץ על זה קמפיין.
קטנוניות 312537
חצי הכוס המלא - 29 http://www.google.com/search?sourceid=mozclient&...

חצי הכוס המלאה - 758 http://www.google.com/search?sourceid=mozclient&...

החצי המלא של הכוס (שהוא ביטוי אחר לגמרי, אבל מילא) - 66 http://www.google.com/search?sourceid=mozclient&...

סה"כ, מכבי תל אביב מול הפועל תל אביב, 1 ל-‏26, מכבי תל אביב מול הפועל תל אביב יחד עם הפועל ירושלים 1 ל-‏8.

חצי הכוס הריקה - http://www.google.com/search?hl=en&lr=&biw=1... 617

החצי הריק של הכוס - http://www.google.com/search?sourceid=mozclient&... 32

חצי הכוס הריק - http://www.google.com/search?sourceid=mozclient&... 2

נוקאאוט.
קטנוניות 312564
אה נו, טוב. חיפשתי בלי מרכאות.
אבל ''החצי המלא של הכוס'' כמוהו כהסכמה ש''חצי הכוס המלא'' הוא הביטוי המדויק.
קטנוניות 312591
וכל מי שאומר "מעל גלי האתר" מסכים שגלי רדיו נישאים על אתר?
קטנוניות 312608
נראה לי שההרגל לדבר על "חצי הכוס המלאה" נגזר מהעובדה שבתחילה נהגו לומר *מחצית* הכוס המלאה.
קטנוניות 312892
LOL.
קטנוניות 312923
אוי אוי אוי. אני לא יכולה אתכם. אנא כבדו מעט את הסניליים: כמובן שכחתי כבר מה זה LOL.
קטנוניות 313059
צב''ר (שכ''ג יסביר לך).
קטנוניות 313070
אהה... ככה מטילים את האחריות על מישהו אחר, מה? מה עוזרים לי עוד ראשי תיבות? אותם אני זוכרת לדעתך?
קטנוניות 313091
צוחק בקול רם.

laughing out loud.
קטנוניות 313098
תודה. ידעתי שאתה כזה שעוזר לקשישות לחצות את הכביש.:)
קטנוניות 313388
את קראת לי אגואיסטית עכשיו?!
קטנוניות 313398
את זה את אמרת!
קטנוניות 313525
לא, היא קראה לך קשישה.
קטנוניות 311792
תגובה 233129
אל תהייה קטנוני 311471
לא הבנת את ההודעה שלי. בכל השקעה תמיד אפשר למצוא משהו "טוב" יותר להשקיע. כשהמדינה משקיע בחינוך יבוא איזה חכמולוג ויגיד, "אני מבין שכל בעיות הבריאות נפטרו כבר שאתם משקיעים בחינוך", כשמשקיעים בבריאות יכול לבוא איזה חכמולוג ולהגיד "אני מבין שכל בעיות הביטחון נפטרו כבר שאתם משקיעים בחינוך" וכך הלאה. לכן, הטיעון הזה לא לגיטימי בעיני. משרד החינוך משקיע X שקלים בחינוך ברהט, מתוכו פחות מאחוז הולך לנסיעות לפולין, אז נכון, אפשר היה לוותר על האחוז הזה לגמרי, כמו שאפשר לבטל את השקעות המדינה בתרבות, ספורט, תחבורה, תשתיות או חינוך. גם במשק הבית אתה יכול להשקיע את כל כספך בדברים בסיסיים, אוכל, דיור, מיסים וזהו, מצד שני, עצם זה שאתה כותב במחשב יותר מרומז שאתה משקיע גם במותרות. אבל מצד שני, אם תוסיף את האחוז הזה להשקעה בבסיס החינוך תוסיף אולי עוד שעת לימוד שבועית, וההשפעה של זה תהיה זניחה לעומת ההשפעה של נסיעה לפולין. לפעמים צריך להסתכל על התמונה השלמה.
אל תהייה קטנוני 311478
עכשיו אני מבין. אני לא חושב שאני מסכים עם הדימויים שלך. דימוי יותר מתאים הוא אם אתה לא מרוויח מספיק בשביל להאכיל את הילדים שלך, אם לקנות להם לחם או עוגות. אפשר גם להקצין את זה: משרד האוצר יכול ל"טפל באבטלה" ע"י ביקור של משלחת מובטלים בחברת היי טק (כולל ארוחת צהריים כמובן.. (-; ) וכו' וכו'.

הטיעונים לגבי מותרות נכונים רק אם עומדים באיזשהי צורה מינימלית בצרכים הבסיסיים. הצרכים הבסיסים שלי (דיור, מזון וכ') מסופקים מעל הרמה הבסיסית. כך גם צרכי הבטחון של מדינת ישראל, וצרכי החינוך באיזור ת"א. זה לא נכון לגבי צרכי החינוך ברהט. לגבי שעת לימוד אחת או נסיעה לפולין - שעת לימוד שבועית נוספת בבי"ס בתל אביב היא לא משמעותית. בבי"ס ברהט היא מאד מאד משמעותית (וכיתת לימוד נוספת אפילו יותר משמעותית ובטח יותר משמעותית מנסיעה לפולין).

אם אתה חושב שצרכי החינוך ברהט הם כן מספקים איזשהו סף בסיסי, ושנסיעה לפולין יותר חשובה משעת לימוד שבועית ברהט - זה לגיטימי. אני פשוט לא מסכים איתך.
אל תהייה קטנוני 316375
תמיד אפשר להגיד שאת הכסף ששמנו בהבימה היה אפשר להפנות לסל התרופות. לדעתי זאת גישה שטחית. זה לא אומר שלדעתי הבימה חשובה יותר מחיי אדם.

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים