2283 |
|||||
|
המאמר המלא |
פרסומים אחרונים במדור "יצירות אמנות"
|
הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות |
|
||||
|
||||
צ"ל "תֵּעֵב". |
|
||||
|
||||
ל"האייל האלמוני": מצטער, אבל טעית. נטיית פועלי ע' גרונית (ה. ח. ע) בבניין פיעל היא על דרך השלמים ללא תשלום דגש: נהל, כחש, יעל - כולם בחיריק ב-פ' הפועל (חריג אחד: אחר [א' בצירה]). ובדוק, למשל, בלוחות הפעלים של ברקלי או של צדקה. |
|
||||
|
||||
לא חשבתי שזה אפשרי, אבל יש מלה שאני לא מכיר ומבין. מה זה רהה? |
|
||||
|
||||
ע"פ מילון ספיר - רוהה: 1. מהסס, ירא, פוחד. 2. מתקדם בהיסוס. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
או-לא... עכשיו משנכנסתי ללינק שלך השב''כ בטח התחיל לעקוב אחרי... |
|
||||
|
||||
נו, אז מה הפתרון? תעב בחיריק או בצירה? |
|
||||
|
||||
נוסח מעט יותר ארוך - מתוך בראשית מט: ח יְהוּדָה, אַתָּה יוֹדוּךָ אַחֶיךָ--יָדְךָ, בְּעֹרֶף אֹיְבֶיךָ; יִשְׁתַּחֲווּ לְךָ, בְּנֵי אָבִיךָ. ט גּוּר אַרְיֵה יְהוּדָה, מִטֶּרֶף בְּנִי עָלִיתָ; כָּרַע רָבַץ כְּאַרְיֵה וּכְלָבִיא, מִי יְקִימֶנּוּ. י לֹא-יָסוּר שֵׁבֶט מִיהוּדָה, וּמְחֹקֵק מִבֵּין רַגְלָיו, עַד כִּי-יָבֹא שִׁילֹה, וְלוֹ יִקְּהַת עַמִּים. יא אֹסְרִי לַגֶּפֶן עִירֹה, וְלַשֹּׂרֵקָה בְּנִי אֲתֹנוֹ; כִּבֵּס בַּיַּיִן לְבֻשׁוֹ, וּבְדַם-עֲנָבִים סוּתֹה. יב חַכְלִילִי עֵינַיִם, מִיָּיִן; וּלְבֶן-שִׁנַּיִם, מֵחָלָב. |
|
||||
|
||||
בראשית מט הוא אחד הפרקים היותר יפים שיצא לי להתקל בהם. |
|
||||
|
||||
הוא בטח אמר "למה אתה לא מסתכל לאן שאתה הולך!?". |
|
||||
|
||||
לפחות עכשיו אנחנו יודעים למה בראשית *מט* |
|
||||
|
||||
ממש שיר יפה. מזכיר לי את הבלדה האנגלית על אדוארד בתרגום של אלתרמן: "מה חרבך נוטפת דם אדוארד אדוארד .. ואל מה כה ליבך נעצב... כי היכיתי את נץ טיפוחי ולא קם, אימי אימי... " וכו' |
|
||||
|
||||
לי הוא מזכיר את ''על חטא'' של רטוש (בעיקר בגלל המבנה). |
|
||||
|
||||
שילה הוא ישו נכון? |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
הנוצרים כמדומני הרבו להתלות במשפט הזה ולטעון שהוא מבשר בעצם את הופעתו של ישו (שתגרום בד בבד לחורבן יהודה) |
|
||||
|
||||
זה כבר התפרסם מזמן מזמן באוקפי. ואפילו התעורר פולמוס זוטא בין בין א. אוסטר ליעקב ש"ש.. ואוקפי? גוסס בנעימים. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
היפה והעמוק ביותר שהתפרסם באייל עד כה, ולמעשה אחד היפים ביותר שקראתי בשנים האחרונות, הן תמטית והן צורנית. כל הכבוד ויישר כח |
|
||||
|
||||
- מה הכוונה " תמטית" ? |
|
||||
|
||||
תֶמה (theme) - נושא. "מבחינה תמטית" פירושו מבחינת הנושאים המטופלים בשיר. |
|
||||
|
||||
וכמו בכל שיר טוב (כמעט), יש גם מטאפורה שכדאי לזכור - ''סם הנסך''. |
|
||||
|
||||
מצאה חן בעיני האליטרציה כאן. אליטרציה היא כלי נהדר שהצלחתו בפועל נדירה. |
|
||||
|
||||
איפה ראית כאן אליטרציה? ולךמה אתה קורא *הצלחה* שלה? |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |