![]() |
עד כי יבוא שילה | 2283 | ![]() |
||||||||
![]() |
|
![]() |
![]() |
עד כי יבוא שילה | 2283 | ![]() |
||||||||
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
פרסומים אחרונים במדור "יצירות אמנות"
|
הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
צ"ל "תֵּעֵב". | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
ל"האייל האלמוני": מצטער, אבל טעית. נטיית פועלי ע' גרונית (ה. ח. ע) בבניין פיעל היא על דרך השלמים ללא תשלום דגש: נהל, כחש, יעל - כולם בחיריק ב-פ' הפועל (חריג אחד: אחר [א' בצירה]). ובדוק, למשל, בלוחות הפעלים של ברקלי או של צדקה. | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
לא חשבתי שזה אפשרי, אבל יש מלה שאני לא מכיר ומבין. מה זה רהה? | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
ע"פ מילון ספיר - רוהה: 1. מהסס, ירא, פוחד. 2. מתקדם בהיסוס. |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
או-לא... עכשיו משנכנסתי ללינק שלך השב''כ בטח התחיל לעקוב אחרי... | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
נו, אז מה הפתרון? תעב בחיריק או בצירה? |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
נוסח מעט יותר ארוך - מתוך בראשית מט: ח יְהוּדָה, אַתָּה יוֹדוּךָ אַחֶיךָ--יָדְךָ, בְּעֹרֶף אֹיְבֶיךָ; יִשְׁתַּחֲווּ לְךָ, בְּנֵי אָבִיךָ. ט גּוּר אַרְיֵה יְהוּדָה, מִטֶּרֶף בְּנִי עָלִיתָ; כָּרַע רָבַץ כְּאַרְיֵה וּכְלָבִיא, מִי יְקִימֶנּוּ. י לֹא-יָסוּר שֵׁבֶט מִיהוּדָה, וּמְחֹקֵק מִבֵּין רַגְלָיו, עַד כִּי-יָבֹא שִׁילֹה, וְלוֹ יִקְּהַת עַמִּים. יא אֹסְרִי לַגֶּפֶן עִירֹה, וְלַשֹּׂרֵקָה בְּנִי אֲתֹנוֹ; כִּבֵּס בַּיַּיִן לְבֻשׁוֹ, וּבְדַם-עֲנָבִים סוּתֹה. יב חַכְלִילִי עֵינַיִם, מִיָּיִן; וּלְבֶן-שִׁנַּיִם, מֵחָלָב. |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
בראשית מט הוא אחד הפרקים היותר יפים שיצא לי להתקל בהם. | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
הוא בטח אמר "למה אתה לא מסתכל לאן שאתה הולך!?". | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
לפחות עכשיו אנחנו יודעים למה בראשית *מט* | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
ממש שיר יפה. מזכיר לי את הבלדה האנגלית על אדוארד בתרגום של אלתרמן: "מה חרבך נוטפת דם אדוארד אדוארד .. ואל מה כה ליבך נעצב... כי היכיתי את נץ טיפוחי ולא קם, אימי אימי... " וכו' |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
לי הוא מזכיר את ''על חטא'' של רטוש (בעיקר בגלל המבנה). | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
שילה הוא ישו נכון? | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
הנוצרים כמדומני הרבו להתלות במשפט הזה ולטעון שהוא מבשר בעצם את הופעתו של ישו (שתגרום בד בבד לחורבן יהודה) | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
זה כבר התפרסם מזמן מזמן באוקפי. ואפילו התעורר פולמוס זוטא בין בין א. אוסטר ליעקב ש"ש.. ואוקפי? גוסס בנעימים. |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
היפה והעמוק ביותר שהתפרסם באייל עד כה, ולמעשה אחד היפים ביותר שקראתי בשנים האחרונות, הן תמטית והן צורנית. כל הכבוד ויישר כח |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
- מה הכוונה " תמטית" ? | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
תֶמה (theme) - נושא. "מבחינה תמטית" פירושו מבחינת הנושאים המטופלים בשיר. | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
וכמו בכל שיר טוב (כמעט), יש גם מטאפורה שכדאי לזכור - ''סם הנסך''. | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
מצאה חן בעיני האליטרציה כאן. אליטרציה היא כלי נהדר שהצלחתו בפועל נדירה. | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
איפה ראית כאן אליטרציה? ולךמה אתה קורא *הצלחה* שלה? | ![]() |
![]() |
![]() |
חזרה לעמוד הראשי | ![]() |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
![]() |
© כל הזכויות שמורות |