מחבלים מחופשים לנשים ירו לעבר המשתתפים באזכרה למשפחת חטואל | 1934 | ||||||||
|
מחבלים מחופשים לנשים ירו לעבר המשתתפים באזכרה למשפחת חטואל | 1934 | ||||||||
|
פרסומים אחרונים במדור "חדשות"
|
הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות |
|
||||
|
||||
ראש המועצה האזורית חוף עזה אבנר שמעוני מפנה את האצבע המאשימה לבג"ץ: "רק בנס הערב נגמר ללא נפגעים. אנחנו דורשים בצורה ברורה ליצור שטח סטרילי בכביש ולהקים גדר באורך קילומטר מכל צד ... לא יכול להיות שכבארבעה וחצי קילומטר של הכביש אנחנו משלמים ברצח נורא כפי שקרה לפני שבוע וגם היום, שבנס זה נגמר ללא נפגעים ... בג"ץ שלא נתן אישור לצה"ל להרוס את הבתים סמוך לציר שבחסותו יוצאים המחבלים, ידם לא יהיו נקיות כשהם לא מאפשרים לצה"ל לתת את הביטחון המלא לתושבי המדינה." |
|
||||
|
||||
ואפשר לנחש איזו אצבע זו |
|
||||
|
||||
מצד אחד המתנחלים צודקים- כי הם אזרחי המדינה שהמדינה עודדה אותם להתישב באזור עימות תוך שמירה על בטחונם מצד שני הם כבר יודעים שהלגיטימיות להתישבות שם על הקרשים - באזור שהוא לא נחלת אבותינו לכל הדיעות כמעט- http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/425293.html המדיניות של המדינה עכשיו היא בלתי ברורה אבל מזכירה את המצב של צה"ל בחודשים האחרונים בלבנון בזמנו המדינה אחראית לבטחון אזרחיה, והמדינה אחראית לא לפגוע סתם בתושבי עזה. המדינה רוצה לוותר על עזה (כדי לשמור על רוב יהודי בשטחה) אבל המתנחלים לא. |
|
||||
|
||||
עוד שתי כתבות בנושא: הרס בתי פלשתינים כתגובה על פיגועי הירי בכיסופים סקרים מראים תמיכת רוב מכריע מהציבור בהתנתקות מעזה |
|
||||
|
||||
המדינה זה אתה? |
|
||||
|
||||
עם חלקי גופות החיילים המוצגות לראווה. ולפני שבוע- וידוא הריגה מטווח אפס, בראשן של ילדות. מישהו פה רוצה להשוות את זה למשהו שישראל עשתה? לנדוור? לדרמן? מישהו?? כי לדעתי,שום דבר שמדינת ישראל עשתה או עושה לא מתחיל אפילו להשתווה לברבריות הזוועתית הזאת. ואם אלה המנהגים הנפוצים במזרח התיכון, אני מאוד לא רוצה להשתלב בו. זהו. |
|
||||
|
||||
כן, ו..? |
|
||||
|
||||
מי שזו תגובתו על רצח של ילד בן 13,אין הבדל בינו ובין החמאס. |
|
||||
|
||||
רצח? רצח זה כשהורגים מישהו בכוונה. את הילד הזה לא הרגו בכוונה. ובטח שלא שמחו בחלקיו. |
|
||||
|
||||
מי שגוזר גזר דין מות על אדם אחר ללא משפט,והורג במהלך ביצוע גזר הדין ילד בן 13 הוא רוצח. את הילד הרגו כחלק משיטה מתוכננת. יש יהודים ששמחים על הנקמה. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
ממתי עורכים משפט לחייל אוייב בזמן מלחמה (אלא אם הוא נפל בשבי, במקרה)? |
|
||||
|
||||
אם הוא נפל בשבי, במקרה, לא עורכים לו משפט אלא מעניקים לו מעמד של שבוי מלחמה. אם הוא חשוד בביצוע פשעי מלחמה, או אז אתה צודק. פציפיסטים מסויימים מכנים כל פעילות מלחמתית שעלולה לעלות בחיי אדם ''רצח''. לכן שאלתי את האלמוני אם הוא נמנה עליהם. |
|
||||
|
||||
אנשים מסויימים מכנים הרג תרנגולות "רצח" ודווקא מזה אתה מתפלא? |
|
||||
|
||||
אתה כותב בתוך מקלט? |
|
||||
|
||||
למה אתה שואל? |
|
||||
|
||||
כי יש מלחמה |
|
||||
|
||||
אני חושש שהתפיסה שלך את החיים במדינה תחת מלחמה שגויה להפליא. במיוחד כשלאוייב אין יותר מדי מטוסים... |
|
||||
|
||||
ביתו הוא מבצרו. |
|
||||
|
||||
כן, זהו בדיוק. את לא חייבת לאכול אצלם חומוס, או לבנה (בכל זאת, הם מאפרים פנימה), אבל יותר מכך - רצוי מאוד לא לאמץ את הנורמות שלהם - אפילו לא כקנה מידה. |
|
||||
|
||||
אז "אסור להשוות"? |
|
||||
|
||||
אסור? מותר. אני רק שואף(1) שההשוואה תהיה מופרכת. הטענה שאם החמאס הוא 8 בסולם אדולף, אזי אנחנו בקושי 2, היא טענה מקוממת (אותי). אין בה כדי להצדיק ולו את מותו של אדם אחד אשר ניתן היה למונעו. העובדה שהחמאס נמצא גבוה מעלי על הסולם אינה משנה את העובדה שגם אני על הסולם. ___ (1) "הבחירות שלנו, הארי, הן שמגלות מי אנחנו באמת - הרבה יותר מאשר היכולות שלנו." (ג'יי קיי רולינג, הארי פוטר וחדר הסודות, נוסח עברי גילי בר-הלל.) |
|
||||
|
||||
(1) מי אמר להארי? |
|
||||
|
||||
זאת אמירה של ג'יי קיי רולינג, אבל היא שמה אותה בפיו של אלבוס דמבלדור. |
|
||||
|
||||
רק להבהיר: אני לא אומרת שזה "בסדר" להיות בדרגה 2 על סולם הזוועה מפני שמישהו אחר נמצא בדרגה 8. ברור שהשאיפה צריכה להיות- שלא להימצא בכלל על הסולם הזה. ני רק יוצאת נגד מי שמעמיד פנים שאם אתה על 2, ומישהו אחר על 8, אז אין הבדל ביניכם. זה קו מחשבה מעוות, וגם מסוכן. שהרי ברור, שבעוד שאלה שטוענים שאין הבדל מתכוונים (כנראה) להוריד אותך לגמרי מסולם הזוועה, המסקנה יכולה להיות גם הפוכה- מפני שאם אין הבדל, אז למה לא לעלות בסולם עד למעלה, ל-10? אם הרג ילד בן 13 כתוצאת לוואי, עצובה ככל שתהיה, של נסיון לפגוע בחמושים הוא בדיוק אותו דבר כמו לגשת לחלון רכב הפוך, ולירות שני כדורים מטווח אפס בראשה של כל אחת מארבע הילדות שבתוכו- אז היי, בוא נהרוג את כל העזתים אחת ולתמיד, בהפצצה אווירית גדולה אחת, וככה לא יהרגו לנו עוד חיילים בכניסות קרקעיות לשם. והאשמה היא הרי אותה אשמה... |
|
||||
|
||||
מעוות ומסוכן כמו קו המחשבה,שבגלל שאנחנו לא יורים שני כדורים מטווח אפס בראשה של כל אחת מארבע הילדות,מותר לנו להרוג ילדים בני 13 כתוצאה משמוש בטכנולוגיה מתקדמת. שהרי מוסריות ההרג היא תוצאת לואי של סוג הטכנולגיה שהשתמש בו הרוצח. |
|
||||
|
||||
לא. "מוסריות ההרג" היא /לא/ "תוצאת לוואי של סוג הטכנולוגיה". קודם כל, בוא נבהיר דבר אחד: הביטוי "מוסריות ההרג" הוא אוקסימורון. אין הרג מוסרי. אבל יש הרג שהוא מוצדק בנסיבות מסויימות, בסוג צדק של "לא מוסרי, אבל הכרחי". אפשר להתווכח על הנסיבות, ומתי ההרג הזה הוא באמת הכרחי, ומתי לא. ואין ספק שגם נעשו טעויות בחישובי ההכרחיות, ובביצוע. אבל בגדול: הרג שבא למנוע הרג יותר גדול- הוא הכרחי. ואם חפים מפשע נפגעים במהלכו- זה רע, אבל זה לא רצח. רצח הוא הרג חפים מפשע בכוונה, /טיווחם-הם/ כמטרה בפני עצמה. ואם אתה עוד יכול [אולי, ורק אם אתה ממש מוכרח]לטעון שמתנחלת היא לא חפה מפשע (למרות שאני מניחה שגם אתה היית לפחות /ממצמץ/ לפני שהיית יורה לאשה הרה בראש), הרי לא תטען שארבעת בנותיה גם הן "מתנחלות", ולכן (לשיטתך) פושעות. ברגע שאתה /מטווח/ חף מפשע כדי להורגו- זה רצח. ולא משנה אם זה מתבצע עם אבן-קלע, כדור בראש, פצצה באוטובוס, או טיל. הטכנולוגיה לא משנה פה בכלל. לעומת זאת- אם אתה משכים להרוג מישהו שאחרת יהרוג אותך, וכתוצאת לוואי נפגע חף מפשע- זה לא רצח. ושוב: לא משנה אם חיסול המחבל הוא בטיל, פצצה, או בלוק ענק שאתה זורק לו על הראש ברגע הנכון. הטכנולוגיה לא מעלה ולא מורידה מבחינה זו. הרג ילד שהיה בסביבת מכונית-מחבלים שטווחה- אינו רצח. הרג ילדים כדי להרוג אותם עצמם, מפני שהם מתנחלים, ישראלים, יהודים, או כל דבר אחר- זה רצח. ואם ישראלי ייצא ויהרוג את הילד הערבי הקרוב ביותר בשל ערביותו- אז זה יהיה רצח. על כן: לא הטכנולוגיה היא המדד ל"רצח", אלא הכוונה. ולחוד: תגובתי מאתמול מתייחסת גם, ובעיקר, לברבריות השופעת של שכנינו, שהולך ונראה שהיא תופעה די קבועה אצלם, ולא מקרה חריג פה ושם. נראה לי שהעם הערבי נתקע בהתפתחותו המוסרית אי שם בימי הביניים המוקדמים. ואני אומרת זאת כאבחנה [אד הוק, ועד יתברר הלאה מה יש לנו כאן מתחת לאף כל השנים האלה, ואנחנו לא ידענו], ולא כשיפוט לשמו. יחס לגופות, שלך ושל האוייב, הוא בעיניי אינדיקטור טוב [אם כי לא יחיד], לשלב ההתפתחות התרבותית שבו נמצאת חברה זו או אחרת. והולך ומסתמן יותר ויותר, שהערבים1 הם חברה פרימיטיבית במובן הכי רע של המלה. 1 "ערבים", ולא "פלסטינים", מפני שסצנות דומות של התעללות בגופות נראו כזכור גם בפלוג'ה לפני כמה שבועות. |
|
||||
|
||||
ההגדרה "ערבים" לא בדיוק נכונה. בחלק גדול של העולם המוסלמי ישנה נטייה מתחזקת והולכת של התנערות מאחריות לכל מעשה המתבצע על ידי מוסלמים ע"י אימוץ תפיסת הקרבן. האחראים למעשה יהיו תמיד הכופרים, הם אחראים למצב בו שרוי האיסלם ולכן הם הנושאים באחריות למעשים המבוצעים ע"י מוסלמים במטרה 'להשתחרר' מעול הכופרים. זה התחיל עם הכיבוש המונגולי שגדע את השאיפות הפרסיות להתפשט לצפון מזרח אסיה, המשיך במעצמות המערב אירופאיות אשר השתלטו על הסחר הימי, האימפריה העותומנית אשר ניסתה לקדם רפורמות בשטחה, האימפריאליזם המערבי של המאה ה 19 וה 20 והיום זה בעיקר היהודים ואמריקה. לפני כשבוע דווחו על פאתווה מבית היוצר של אל סאדר המתירה הרג של כל אדם מערבי בעיראק ומאפשרת לכל עיראקי אשר ישבה חיילת זרה להחזיק בה. זו דוגמא טובה שממחישה את הקפאון התרבותי והמוסרי השולט במדינות האיסלאם. בשנת 1855 ניסו התורכים לקדם רפורמות ברחבי האימפריה. כאשר הציעו לשלטון הסעודי המקומי לבטל את הסחר בעבדים זו הפאתווה שהם קיבלו: "...with such proposals the Turks have became infidels. Their blood is forfeit and it is lawful to make their children slaves" נשמע מוכר?קחי בחשבון שאנחנו מדברים על תרבות אשר במשך מאות שנים היתה דוגמא כמעט מושלמת לדרך בה המשטר מתייחס למיעוטים. אותה תרבות ערבית שבמהלך המלחמות אשר ניהלה באירופה הכתיבה קוד התנהגות אצילי בעוד האירופאים אונסים את הנשים של השבט השכן... הבעיה היא שלאור האירועים האחרונים אין שום אינדיקציה שהתופעה תדעך, להפך. בזמן שארצות הברית מנהלת מלחמה בעיראק היא מטפחת משטרים ערביים אשר מייצרים את הבן לאדנים הבאים. שלא כמו מדינות אחרות בעולם אשר סובלות מסנקציות אמריקאיות בשל פגיעה בחופש הפרט, ממשלות כמו מצרים וסעודיה שומרות על כסאן תחת מטריה אמריקאית. בו בזמן אותן ממשלות כורתות ברית עם הממסד הדתי הפונדמנטליסטי על מנת להבטיח את תמיכת הרחוב. למה הרחוב לא מבסוט את שואלת? כי האבטלה מגיעה לשלושים אחוזים, זכויות האדם לא קיימות ובעידן האינטרטן הממשלה כבר לא יכולה להסתיר שבמקומות אחרים מותר לאשה לנהוג וצעירים עם פוטנציאל מוצאים עבודה וכבוד עצמי. אז במקום רפורמות שיסכנו את המשטר כדאי לתת למולות אוטונמיה על החינוך כל עוד הם מבטיחים להפנות את הזעם החוצה. זה לא מקרה שאף מתאבד לא הגיע מהודו למשל שם יש את אחד הריכוזים המוסלמים הגדולים בעולם. מדינה כמו בנגלדש שיכולה בקלות להמשיך לדשדש במיץ של הזבל בעודה מאשימה את כל העולם ואחותו מעבירה בעשור האחרון סדרה של רפורמות ובמטה קסם הכלכלה המקומית מטפסת בצורה קבועה ובריאה. בסעודיה ההכנסות לנפש איבדו חמישים אחוז מערכם בעשרים השנה האחרונות. תוסיפי לזה שיותר משלושים אחוז מהאוכלוסיה במדינות המזה"ת היא מתחת לגיל עשרים, צעירים אשר לומדים במוסדות החינוך הממלכתיים כי יש להלחם בכל כופר, צעירים אשר בעוד מספר שנים יגלו שאין להם אלטרנטיבה חוץ מלשחק שש בש במהלך היום ומידי פעם ללכת למסגד. מה קיבלת? חוץ מכאב ראש לאור הניסוח הגמלוני שלי, קיבלת הון עצום של כח אדם אשר כועס עלייך ומשעמם לו. זה מזעזע ומחריד לראות את הזוועות האלו אבל צריך להבין שאם ארצות הברית תמשיך להלחם בעיראק אבל במקביל לעשות עסקים כרגיל עם פאהד הרי שהיא מכשירה בעקיפין את הדור הבא של חוטפי המטוסים ומשספי הגרונות. |
|
||||
|
||||
5 פלסטינים הרוגים בחפושי גופות. זה המוסר היהודי החולני,להרוג פלסטינאים בעבור גופות של יהודים.ואחר כך להתלונן על הברבריות של האויב. החיסולים של הגנרלים שלך מתבצעים ללא משפט,ללא בקרה וללא ביקורת.אם את מוכנה לאכול סיפורים של גנרלים ישראלים על הרג שבא למנוע הרג יותר גדול,ללא ביקורת זה בעיה שלך. זאת שיטה רצחנית. |
|
||||
|
||||
אני מבין שהפלסטינאים שנהרגו פשוט יצאו לעשות קניות בשוק, ובמקרה עברו ליד חלקי גופה. עוד לפני שהספיקו לטלפן לסהר האדום כדי שידאג להעביר אותה לישראל, קלגסי הצבא הישראלו-נאצי ירו בהם לתיאבון ורקדו על גויותיהם המרוטשות. ב"מבט" יראו הערב תמונות, יהיה אחלה. אגב, למה הגנרלים הם יותר של אסתי מאשר שלך? אתה לא אזרח ישראלי? |
|
||||
|
||||
עזוב, אתם הציונאצים זה תמיד אותו הדבר איתכם. כמו הטבח הנורא שביצעתם במצרים התמימים שחיפשו פטריות בשדות נגבה ויד מרדכי, והרצח הברוטאלי של הסורים המסכנים שפיספסו את הפניה בצומת צמח, ושחיטת הירדנים על גבעת התחמושת בשנתם, ו..., ו... אז ירו עליכם קצת. אז מה? בשביל זה צריך להרוג? |
|
||||
|
||||
אני מבין שמחפשי הגופות מגיעים עם טנקים ומסוקי קרב, כחלק מן הסיוע ההומניטרי שהם מגישים לתושבים. הם גם דופקים יפה בדלת,לפני שהם הורסים את הבתים, שבהם הם מבצעים חיפושים. אני אזרח העולם. |
|
||||
|
||||
יופי לך. |
|
||||
|
||||
צ'מע, זה באמת יפה שיש מקום שהוא מרגיש שייך אליו. אם המאדימים מתקיפים, הוא בטוח מתגייס עם אש בעיניים. (אבל עדיין תמיד יהיה מי שיכנה אותו טרהנאצי). |
|
||||
|
||||
מה אתה הופך אותו לשוביניסט פלנטרי קטן? הוא אזרח ה*עולם*, ורק אם נותקף ע"י מישהו מאחד היקומים המקבילים של אוורט-ווילר נוכל לצפות ממנו לסולידריות לוקאלית. (אבל עם הניק שלי, אני האחרון שיכול להעביר עליו ביקורת) |
|
||||
|
||||
הריגה של פצצה מתקתקת (מחבל מתאבד שכבר נמצא עם החגורה עליו) הוא לא רק הרג מוסרי, הוא מוסרי בעליל. ואני לא מתכוון בכלל להתווכח על ערכי מוסר כל כך בסיסיים. |
|
||||
|
||||
איפה הפצצה המתקתקת? אתה לא מסוגל להתוכח על משהו שאין לכך. |
|
||||
|
||||
היום אני מוצאת את עצמי חושבת כמו אסתי - בסי.אן.אן אמרו לפני חצי שעה ש''פלסטינים נהרגו בעזה, כולל ילדים''. |
|
||||
|
||||
(מאחורי ישבו שני שריונרים ש - כפי שהבנתי משיחתם הארוכה - משרתים בעזה. הנה ציטוט-במגבלות-הזיכרון:) חייל א': גזרה X הכי שווה; הם הורידו כבר Y חמושים. חייל ב': מה, אנחנו הורדנו יותר. חייל א': כן, אבל אצלכם זה לא חמושים-חמושים; אצלכם זה "חפים מפשע". חייל ב': אה, כולם אותו חרא. ----------- אני לא מעוניין להשוות זוועות. רק להכניס את אירועי הימים האחרונים להקשר המתאים. |
|
||||
|
||||
יש לא מעט ברוטליות בחברה הישראלית, עם קשר ובלי קשר לפלסטינים. ויש בכלל המון דברים שצריכים להשתפר לפני שנוכל להחשיב את עצמנו כבני תרבות- החל מיושר אישי וציבורי, ועד אדיבות פשוטה בין בני אדם. ובדיוק בגלל זה, בגלל שגם החברה הישראלית לא כזאת נפלאה, אני חושבת שכדאי מאוד להתרחק מ''השתלבות'' בסביבה הקרובה, גם היא תתאפשר. הסטנדרטים סביבנו הם עוד יותר ירודים מאלה שלנו. והכיוון שישראל צריכה ללכת בו מבחינה תרבותית הוא- עם הפנים למערב, והגב למזרח התיכון. ושאנשי הפוליטיקלי קורקט יקפצו לי. |
|
||||
|
||||
אני בכלל לא בטוח שבפרמטר של אדיבות פשוטה בין בני אדם הסטנדרטים שלנו לא ירודים יותר מאלו של שכנינו. |
|
||||
|
||||
יכול להיות שבבחינה של פרמטר-פרמטר, יש דברים שבהם הפלסטינים עולים עלינו. השאלה היא מה הסך הכול. אם הם אדיבים ואנחנו לא אדיבים מחד. ולעומת זאת הם רוקדים עם חלקים גופות מדממים, ומניפים אותם אל על באושר, ואנחנו לא רוקדים כנ''ל- אז עדיין אני מעדיפה את החברה שלנו. |
|
||||
|
||||
יולי תמיר אמרה שהיא רואה בימים הקרובים מבחן לפלסטינאים שרואים בעצמם בני-שיח להסדר עתידי: אם הם מצפים שגם ח"כ תמיר תראה בהם בני-שיח, הם צריכים לפעול באופן נחרץ וגלוי להחזרת חלקי הגופות מיד, ללא כל משא ומתן. מהנסיון, למבחנים כאלה יש מועד ב', וג', וד', עד קץ כל האותיות (זוכרים את יוסי "שיחפשו אותי" שריד?). |
|
||||
|
||||
אלו שטויות. דברי עם אדם שפוי ששירת בשטחים, ותשמעי עד כמה אנחנו ''תמימים''. |
|
||||
|
||||
אני לא חושב שדווקא תשובה שלי תניח את דעתך, אבל אם את ממש רוצה לשמוע אותה: כפי שכבר ניסיתי להסביר (את דעתי בלבד כמובן), הברבריות קשורה יותר לרמת הממסדיות והבירוקרטיה של הלחימה, ופחות לערכים. ולראיה: יאסר ערפאת היה בין הראשונים שפנה אל הפלגים הפלסתינים על מנת שינהגו בהומניות המתבקשת בגופות חיילינו. האם זה בשל עליונותו המוסרית על מנהיגי החמאס, או אולי משום אנושיותו העדיפה? לדעתי התשובה ברורה למדי - יאסר ערפאת פועל במגרש אחר, עם כללים משלו. הרג ישראלים וחיילים ישראלים בפרט לא מרתיע אותו או מזעזע אותו יותר מאשר את אחרון ה"חמושים" בג'יהאד, ובכל זאת הוא לא היה חולם להתנהג כברברי עם גופות אויביו. הברבריות הזו בצורה זו או אחרת מצויה אצל כל כוח לוחם. יהיו אלו החיילים ב"מטאל ג'אקט" של קיובריק אשר משתעשעים עם גופת "צ'ארלי", או חיילים מגולני שמצטלמים עם גופות לוחמי חיזבאללה מובסים למזכרת (דיווחים שהוזכרו לפני הנסיגה מלבנון). ואלו עוד צבאות אשר מהווים את הצד החזק, בעוד הנטיה לנקמה ברברית הולכת וגדלה דווקא אצל הצד המובס והנפגע. כמובן שאני רואה את המעשים הברבריים של החמאס כמזעזעים, אולם חומרתם של מעשים לא נשפטת על פי כך. מכונת ההשמדה הנאצית היתה הרבה פחות ברברית ומלוכלכת ממערכה של הלגיון הרומאי על מאות הצלובים המעונים ששוקיהם רוסקו ואשר הושארו לגווע לאיטם, או הקדושים הנוצרים המעונים שנשרפו בעודם בחיים. מן הסתם גם השמדת העם הרואנדה אשר נעשתה לעיתים קרובות בידיים מגואלות מדם באופן פיזי ממש היתה מבעיתה יותר. אולם זהו לא קנה המידה העיקרי להשוואה מבחינה מוסרית לדעתי. |
|
||||
|
||||
ב. מיכאל: "קשה להעלות על הדעת התבהמות גרועה מהתעללות במתים. קשה, אבל אפשר. כי יש התבהמות גרועה יותר: התעללות בחיים." עשרות או מאות פלשתינאים שנשארו ללא בית בימים האחרונים, עשרות פלשתינאים שנהרגו בימים האחרונים בנקמה על מות החיילים, כל זה לדעתי נחשב להתעללות בחיים. |
|
||||
|
||||
אם הם אבדו את בתיהם או נהרגו כנקמה, אתה צודק. |
|
||||
|
||||
לו היה עדכון חדשות על פיצוץ הנגמ"ש, הייתי מביא שם את דברי השר פורז בישיבת הממשלה אתמול: במקום לסכן חיילים בכניסה קרקעית לעזה כדי לפוצץ בתי-מלאכה לייצור מרגמות, יש להפציץ אותם מן האוויר אחרי שמפזרים כרוזים הקוראים לאזרחים להתרחק מן המקום. לא שמעתי אם שאלו אותו את שאלת בילינסקי (מה יקרה אם הם יקראו את הכרוזים ודווקא לא יברחו). |
|
||||
|
||||
שלא לדבר על השאלה- מה יקרה אם גם יעמיסו את המחרטות על המכוניות בזמן העזיבה. אולי צריך לפזר כרוזים מהאויר הקוראים רק לאזרחים חפים מפשע לברוח, ושמי שמעורב בטרור ישאר עם ידיים מורמות וימתין ליד המחרטות. |
|
||||
|
||||
אאל''איש צבא, אבל אולי אפשר, מרגע פיזור הכרוזים, לקיים נוכחות אווירית עם יכולת צילום טובה, ולטווח כל מחרטה שמנסה להימלט, וכל אובייקט נע שיכול להסתיר בתוכו מחרטה (הכרוזים יבהירו שאנשים צריכים לפנות את השטח רגלית). |
|
||||
|
||||
המזל"ט מצלם מיניבוס מלא ילדים מגיע לאזור, מעמיס כמה מחרטות, ונוסע משם (לפזר אותן במסגדים). מטווחים? |
|
||||
|
||||
לא צריך, ברגע שהכרוזים יגיעו, הם פשוט יעבירו את בית היתומים של מחנה הפליטים לקומה השניה של בית המלאכה לכמה שבועות. |
|
||||
|
||||
למה לטווח? שולחים איזה אזרח העולם לחלק סוכריות לילדים ולכתת את המחרטות לאתים. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
(אם שמי כבר עלה: אני מניח שיהיה עדכון חדשות הערב, כאשר יתבהר המצב) |
|
||||
|
||||
ומה דעתך הבלבניסטית על הידיעה הבאה מ Ynet: "גורמים בי-ם: אם הגופות יוחזרו זו תוצאה של לחץ מאסיבי ולא של מו"מ" - נראה כאילו מישהו ממש לא מעוניין בסיום הפרשה. |
|
||||
|
||||
בקטע קצר בטלוויזיה שמעתי את פואד אומר שאחרי התקרית בזייתון כולם מבינים כמה חשוב היה לסגת מגוש קטיף. על דבריו אלה הקשה אחד המשתתפים ואמר שהפעולה בזייתון התנהלה דווקא בעזה כשלושים קילומטר צפונה מגוש קטיף, במקום שכבר יצאנו ממנו מזמן, כנגד מקומות ייצור של טילים שנועדו לפגיעה ביישובים שבתוך הקו הירוק, ולכן לא ברור איך היציאה מגוש קטיף שהייתה דווקא מקילה על הפלשתינים לרכז במקום הזה אמצעי לחימה הייתה עוזרת במלחמה הזאת. על הטענה הזאת ענה פואד במשפט חד וקצר כדלהלן: "על ציר הזמן." דבריו אלה הזכירו לי מייד קטע מהמערכון "טבריה" של הגששים: וזה לא ישפריץ (צינור הגומי מאלומיניום) ? תוהה פולי. "אלומיניום. עיוני." משיב לו גברי, חד וחלק. |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |