הרשות השנייה תאשר מראש פרסומות עם מסרים בוטים | 1905 | ||||||||
|
הרשות השנייה תאשר מראש פרסומות עם מסרים בוטים | 1905 | ||||||||
|
פרסומים אחרונים במדור "חדשות"
|
הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות |
|
||||
|
||||
ו"מדינת עולם שלישי" זה מין דקלום אוטומטי שכזה. ומיהו בדיוק ה"מיעוט הסהרורי" ? אולי מי שרוצה להטביע אותנו בפרסומות מגונות ? |
|
||||
|
||||
נכון מאד! שלא לדבר על ההשוואה המחוצפת בין פרסומות לספרות, שירה וקולנוע. |
|
||||
|
||||
מיעוט סהרורי גם מגביל את "זכותנו" לנהוג נגד כיוון התנועה, או "זכותנו" להרעיש באמצע הלילה כאהבת נפשנו. אז מיעוט סהרורי שם קצת רסן על פירסום בוטה, אני מוכן לסבול את זה*. *בהתחשב בזה שאני לא חי בארץ ובכלל אין לי טלוויזה כבר 12 שנה זה קצת מגוחך אבל לא נורא, העיקר הכוונה. |
|
||||
|
||||
השאלה היא מה תגיד כשהרסן יוטל על משהו שדווקא לא תחשוב שהוא "בוטה מדי"- תביע התנגדות לרסן(אם כן, מאילו טעמים?) או שתבין שאתה הכשרת את המעשה כשהסכמת לרסן על משהו אחר. |
|
||||
|
||||
התנגדות מהסוג הזה אפשר להעלות על כל דבר ועניין, מפיקוח של משרד הבריאות על מוצרי מזון ועד החוק למניעת רעש בשעות המנוחה. |
|
||||
|
||||
נכון. אני לא הבעתי בתגובה הקודמת התנגדות אלא שאלה*. האם האדם שתומך בהטלת רסן ע"פ שיקול דעתו של רגולטור מטעם המדינה מבין שבזה הוא מכשיר את הרגולטור להפעיל את שיקול דעתו בהחלטות אחרות, ומה הוא יעשה אם אחת ההחלטות הנ"ל תהיה מנוגדת לדעתו. למה במקרה הזה, שהוא לא מקרה של סכנת-חיים(כמו פיקוח תעבורתי), מוכן אדם לתת כזה כוח ליישות אחרת? *למרות שכמו שהבנת,אני אכן מתנגד. |
|
||||
|
||||
לא שיש משהו בעד פירסומאים (כמה משנואי הטובים הם פירסומאים ושחקניותסרטאי פירסומות), אבל בכל זאת צורם לי האופן הדידקטי שבו עוקפים את חוקי הטעם הטוב. כמו כן יש פה סוג של צביעות - פירסומת עם קצת עירום-לא, אבל פירסומת שמשתמשת בבני נוער להציג דימויים מעוותים של יופי והתנהגות-זה סבבה*. * בהנחה שאין חפיפה ביניהם. |
|
||||
|
||||
עוקפים=אוכפים כמובן. ותודה לדיסלקציה שהבעתני עד הלום |
|
||||
|
||||
הפתרון הנכון, אם כך, הוא לא להתחיל להתלונן על צנזור הפרסומות, אלא להתחיל לצנזר את הפרסומות הנכונות. לא מזמן חבר שלי הראה לי כמה אנימות (סדרות טלוויזיה יפניות). ביניהן הייתה אחת שהוגבלה לצפייה מעל גילאים מסויימים. המאפיין המשותף של כולן הוא אלימות, עוד אלימות, המון אלימות, דם, אש, תמרות עשן, התנהגויות כוחניות ומרושעות וגועל נפש טוטאלי. זה לא נורא, לדעתי רוב הסדרות הללו לא מסוגלות להזיק למוח של אף צעיר בצורה רצינית, ואני לא בא לצאת נגדן. מה ש*כן* שעשע אותי הוא שבכל הסדרות הללו, לא היה שום סקס. היו לכל היותר רמיזות לקיום של דברים כמו יחסי מין ומיניות. בסדרה ה"מצונזרת" הייתה חבורה מרושעת של בריונים שלכדה ילדה קטנה והחליטה להשתעשע איתה. מה הם עושים, לפני שהגיבור השרירי משסף את כולם (בצורה גרפית למדי)? שום רמיזה לכיוון המתבקש כל כך. במקום זה הם הולכים לפאב, שופכים שיכר על השולחן ודורשים ממנה ללקק. הבני זונות! |
|
||||
|
||||
לא חסרות סצנות של אונס (או לפחות כמעט אונס) בסרטי אנימה למיניהם- זכור לי במיוחד סרט יישן בשם Wicked City שבו הגיבורה נאנסת ע"י מפלצות לא אנושיות פעמיים בצורה די בוטה! אפילו בסרטים יותר מיינסטרימיים כמו אקירה וקאובוי ביבופ ניתן לראות את הבחור הרע מפשיט את הבחורה וכמעט-כמעט מבצע בא את זממו... על מה שקורה בסרטים המחתרתיים (אנימה פורנוגרפית וכדומה) אני לא רוצה אפילו לחשוב. |
|
||||
|
||||
את אקירה לא ראיתי, כמו גם את הסרט של ביבופ (צריך, צריך) אבל אין ממש ספק שבסדרה, ביבופ מכילה הרבה, הרבה, הרבה יותר תכני אלימות (הומוריסטיים, אמנם) מאשר תכני סקס. סצינה אחת של כמעט עירום, שום אונס או יחסי מין (אלא אם שכחתי משהו) בסדרה כולה, לעומת אלימות בכל אחד מהפרקים כמעט - ובכמה פרקים אלימות מדממת מאוד (שני האחרונים, למשל). על פורנו באמת כדאי שלא לחשוב. אבל פורנו זה פורנו, אני לא חושב שהוא גורם במשוואה שתוהה למה יש כל כך הרבה אלימות במיינסטרים היפני אבל בקושי סקס. אגב, אני היחיד שמטריד אותו מכך שאם הילדים לומדים על סקס באמצעות האנימות (נ-נ-י-ח) הם ילמדו עליו רק מהאנימות הפורנוגרפיות, כי במיינסטרים כמעט ולא מדברים על זה? |
|
||||
|
||||
קודם כל צריך להעביר למועצת הרשות השניה את השליטה על מתג הווליום במהלך שידור פרסומות, כי הרי כבר הוכח שכל הזכייניות מצפצפות על החוק בעניין המעצבן הזה. רק אח''כ אפשר לתת לתסביכים הפוריטנים שלהם לבוא לידי ביטוי. |
|
||||
|
||||
אז תתלונן על-כך בפני נציב תלונות הציבור של השרות השניה לטלוויזיה ולרדיו: נציב תלונות הציבור רחוב כנפי נשרים 5 ת"ד 3445 ירושלים גילוי נאות: יש לי דיון כבר כמה חודשים עם המכותב לעיל, בנוגע לשידור כתוביות פרומו קופצןת (POP-UPS) בזמן תוכניות הטלוויזיה. |
|
||||
|
||||
תודה, במקום להיאבק במפלצות ההון והשלטון אני מעדיף להימנע מטלויזיה. מספיק לי פעם בשבוע להוריד מ.ק. 22 ושלושה ימים אח"כ את סאות'פארק. |
|
||||
|
||||
מנסיוני העגום נציב תלונות הציבור של הרשות השניה תופס את תפקידו כמי שמוטל עליו להגן על הזכיינים מפני הציבור המתלונן. |
|
||||
|
||||
מה זה הכותרת הזאת: שלהבת, מאיה... ובייחוד מה זה גי דו-אזו (אני לא יודע אם אתה הגורם הנכון לשאול אותו) |
|
||||
|
||||
אתה צריך לשאול את ליאור גולגר, שהוא אבי הכותרת. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
אני מסכים איתך. לכן חליפת המכתבים נמשכת זה כמה חודשים, ואני כבר מתכנן את הרחבת הנמענים במכתב הבא. בתור התחלה, אני חושב להוסיף את חברי מועצת הרשות השניה ואת ארגון המתרגמים. חוצמזה, הטרדת מוסדות בירוקרטיים הם תחביב תרפואי ומרגיע עבורי. |
|
||||
|
||||
כדאי לך להוסיף עותק (מתורגם) גם לאחד מבעלי הזכויות המקוריים על התוכניות שעל גביהן משודרות הפרסומות הללו. אם אני זוכר נכון - אסור להם לכסות שום חלק מהמסך בזמן הקרדיטים, אבל הם עושים זאת בחופשיות. |
|
||||
|
||||
נו, יצא משהו מזה? |
|
||||
|
||||
תגובה 212818 |
|
||||
|
||||
הבעיה העיקרית שיש לנו היא לא מה משדרים אלא מתי משדרים את זה. פרסומות בוטות מאוד,מיניות מאוד,אלימות מאוד - כל אלו באות לייצר דבר יחיד - אינטריגה.אינטריגה זו תגרום לכם לזכור את הפרסומת דבר ישגרום לכם לזכור את המותג ובפעם הבאה שתגיעו לחנות תוכל לאמר "היי,את המותג הזה אני מכיר." וזה לא ישנה מה הסיבה שאתה מכיר את המותג. מבחינה זו - הפרסומות עושות את שלהן ובצורה טובה.הבעיה מתעוררת כאשר הפסומות משודרות לקהל הלא נכון בשעות הלא נכונות. פרסומות למוצרי היגיינה לנשים,למשל, ניתו לשדר לפני 12 בצהריים (לטובת עקרת הבית ) או אחרי 10 בערב,כשהילדות (שבהחלט לא נכללות בקהל היעד) לא רואות אותן. באותה מידה ניתן לשנוטת את מועד שידור הפרסומות הבוטות יותר לשעות מאוחרות יותר,כאשר הצופים הם אנשים מבוגרים שלא יתלהמו או ילתהבו יתר על המידה מפרסומת עם קונטציה מינית או אלימה (לעומת בני טיפש-עשרה). מכאן אמור מידור - כלומר שידור הפרסומות בשעות מסויימות ולא צינזור ... |
|
||||
|
||||
אם אני לא טועה, פרסומות שופעות סקס ויעל בר זהר מיועדות בדיוק לאותם בני טיפש עשרה. ואגב, מימי הטיפש עשרה שלי, בני טיפש עשרה יכולים לראות טלוויזיה גם בשלוש לפנות בוקר. אתה יכול לנסות להגן על ילדים רכים, אבל לא על בני טיפש עשרה. |
|
||||
|
||||
מימי הטיפשעשרה שלי, יש פחות פרסומות בשלוש לפנות בוקר. בלילות בהם הקליטה טובה, אני מצליח לפעמים לראות "תיקים באפילה" (מתחיל בסביבות 1 ביום ב?), עם הפסקת פרסומות אחת או שתיים בלבד. שווה. בגלל זה אני גם מרוצה מהמעבר של "הבית הלבן" לכיוון 11 - פחות פופ-אפים. גם ככה לא תמיד פשוט לעקוב אחרי כל הדיאלוגים, בלי ביקור מיאיר לפיד בזמן הלא נכון. |
|
||||
|
||||
מן הסתם יהיו פחות פרסומות - פחות אנשים רואים. אבל זה לא אומר שמי שכן רואה הוא לא בן נוער, כלומר אפשר לשדר חופשי פרסומות שופעות סקס. |
|
||||
|
||||
העונה הנוכחית של ''תיקים באפילה'' לא שווה צפיה, לדעתי, עם או בלי פרסומות... אבל אני איתך לגבי המעבר של ''הבית הלבן''. ככה זה צמוד ל''פרקליטים''. |
|
||||
|
||||
מה בדיוק הבעיה עם הפרסומות למוצרי היגיינה ולמה חשוב לך שהן יוקרנו בשעות שהילדות לא יראו אותן? ומהמשך דבריך - האם ניתן ללמוד שאתה רואה בפרסומות למוצרי היגיינה פרסומות עם קונוטציה מינית? אם כך, אתה הראשון שראיתי, שחושב עליהן ככה. |
|
||||
|
||||
למרות שאני מניח שלא לכך הוא כיוון, לפני כמה חודשים התרוצצה בטלוויזיה פרסומת של אישה שחופפת את ראשה במטוס (?) ומקבלת "אורגזמה" (שמתבטאת בצעקות "יס! יס!"). הפרסומת, כמובן, לשמפו. זה נחשב "היגיינה" או "קומסטיקה"? הנקודה - כמעט בכל תחום משתמשים היום בקונוטציות מיניות ברורות, גם אם אין לתחום שום קשר למין. חשבתי שזו אקסיומה ידועה. |
|
||||
|
||||
אני חושב שבמילים ''מוצרי היגיינה'' הוא התכוון בעיקר, או רק, למוצרים הקשורים במחזור החודשי. לכן לא הבנתי מה הבעיה שלו עם הילדות שרואות או לא, ומה יש אם הן רואות. בכל תחום משתמשים בקונוטציות מיניות ברורות, אבל בתחום הזה פחות, אני חושב. |
|
||||
|
||||
כן, שיערתי שזו בערך הייתה הכוונה. גם בפרסומות האלה רואים כוסיות מפזזות על החופים כחול אשר על שפת הים, וגם מראים פה ושם בחורות שכבר לא מפחדות להתמזמז עם החבר השרירי שלהן, אבל להגיד לך את האמת, עבר כל כך הרבה זמן מאז שממש ראיתי פרסומות, שאני כבר לא יודע. |
|
||||
|
||||
המפיקים , היוצרים , הפרסומאים , וכיו"ב . מטבע הדברים אינם מבקשים את טובת הציבור . או את חופש היצירה הבונה . כי אם את טובת חשבונות הבנק שלהם , ותהילתם האישית . עליהם יש להוסיף את רמת חייהם הגבוהה , הראוותנית ומנקרת העיניים . כל חברה . אם מבקשת היא להתקיים ערכית , ומוסרית . עליה לתחום גבולות , וזאת מן הטעם הפשוט . החופש אין לו סוף . בימים אלה , פרסומת פוקס . שבה חוץ מזיון פראי . יש הכל . מחר . אותה פרסומת להומוסקואלים , נשים כגברים . מחרתיים אותו הנוסח לפדופילים . לנקרופילים ועוד כהנה וכהנה פילים למיניהם . אחר כך מה ? פרסומת לסטייקים כאשר אישה מקיימת יחסים עם פר , והיות והיא לא באה על סיפוקה הופכת אותו לסטייקים בנוסח אורגזמה ? גם בתחומי יצירה רבים כגון ציור , פיסול , ספרות . או כל חופש ביטוי אחר אין גבולות ליצירתיות . כיצד למשל יגיבו היהודים על יצירות " אמנות " ניאו נאציות ? כיצד מגיבים אנו כיום על " חופש היצירה " האנטישמי ? יש ואני מתקנא באתונאים הקדמונים כגון . אריסטופאנס , ואיסכלוס שידעו גבולות מהם ? לגבי פרסומות יש נישה אינסופית של אפשרויות פרסום המוצר בתחום התיחכום . ללא בוטות עכשווית . לדאבוני הרב . " בוטות " היא הדבר הכי " עכשווי " והכי מפרסם את את המוצר או האיבר . ראה ערכים : שדיים , עכוזים , פאלוסים . המבורגרים , " בלונדיניות " . כוסיות וכיו"ב . אך ההפקרות ניכרת גם בכבישים . בפשיעה ( המאורגנת והפרטנית ) , ובעצם בכל תחום שבתחומי החיים . כי בימינו אלה . אין שופט בישראל , ואיש הישר בעיניו . יעשה ! |
|
||||
|
||||
אפשר להרחיב מעט בנושא הסטייקים? אני מחפשת רעיונות למפגש האייל הבא. (וברצינות - התגובה של אורי באה למחות על בוטות, והנה היא בוטה פי שניים ומלוכלכת פי שניים מכל דימוי ויזואלי של נשיקה צרפתית מסכנה שרואים בטלוויזיה. מזכיר לי את החוגים שחשדו שטינקי ווינקי מהטלטאביז הוא הומוסקסואל). |
|
||||
|
||||
טינקי ווינקי אולי לא, אבל שני הבובים מהפרסומת לחברת החשמל בהחלט כן (קוראים להם שקע ותקע! דאההה!). וכמובן גם אריק ובנץ. |
|
||||
|
||||
(מה הוא לא? אז למה הוא לובש סגול?) |
|
||||
|
||||
ברקת שלום.במחילה מראש. חלקת יער.חבורה של אינטלקטואלים מקיימת שם מפגש ברביקיו לדיון בשאלה עד כמה אפשר להיות בוטה? ברקע רחבה מגודרת ובה איילה עדינה עומדת להמליט. הדיון האינטלקטואלי נכנס לצהריים,והגיעה שעת הארוחה.האיילה ממליטה עופר יפהפה,וזה מנסה לעמוד על רגליו.לפתע מגיח הטבח,טיפוס גס מראה ומלוכלך טובח את העופר לעיני אימו,הסביבה ובגדיו מחמיצים מדמו של העופר,וטבחנו פורס סטייקים עסיסיים וצעירים מאד.צולה אותם ומגיש לאינטלקטואלים הרעבים.הללו אוכלים בהנאה.ממצמצים שפתיים,מנקים את שיניהם בעזרת קיסמי שיניים מיוחדים העשויים מעצמות של עופרי איילים קוראים,ולפתע יורדת כרזה צבעונית מבין פואורת(ענפים,בדים,עפאים.מחק את המיותר) העצים והכרזה היא בעצם פרסומת לסטייקים מבשר עופרים של אייל קורא. שוטה שבעולם ! הבנת? (אל נא תיעלב מן השאלות האחרונות.אינני מכיר אותך,ואני בטוח שכוונתך הייתה חיובית,ושאתה בחור נפלא וטוב.רקר עוד דבר אחד לסיום.לי אישית אין דבר וחצי דבר נגד הומוסקסואליזם.להם/ןזו בעיה נפשית גופנית.על כן מוטב שיישארו בארון,ועוד אגב אחד.לקנדה היה פעם ראש ממשלה הומוסקסואל,והוא היה מוצלח מאד בתפקידו) אם נעלבת ולא הבנת,קח לך שיעורים בהבנת הנקרא. |
|
||||
|
||||
אולי כדאי שתצטרף אליה לשיעור הבנת הנקרא; נוסף על העובדה ש"ברקת", בפעם האחרונה שבדקתי, זה שם שניתן לבנות בלבד, היא גם השתמשה במילה "מחפשת", כך שגם אם שמה היה, נניח, עדי, עדיין אפשר היה להבין שהיא בחורה. אבל העיקר שאתה בטוח שהיא בחור נפלא וטוב. |
|
||||
|
||||
את הפסקה האחרונה היה כדאי להפוך ללשון נקבה, שכן כתבתי שאני ''מחפשת'' (ולא ''מחפש'', דהההה). בעצם אל תטרח. התגובה שלך מוכיחה את דבריי בשנית. |
|
||||
|
||||
יש לך משהו נגד בלונדיניות או כוסיות (מעניין שדווקא את הבלונדיניות שמת במרכאות, בעוד "כוסיות" אצלך זו מילה כשאר המילים)? כי הן מסתובבות חופשיות ברחוב, לידיעתך. ואני אפילו לא אשאל מה הבעיה עם המבורגרים... |
|
||||
|
||||
למרות שאולי היה כאן שירות דוב, יש דווקא הגיון במה שהוא אומר. "בלונדיניות" הן קונספט - הבלונדינית הטיפשה. זה לא אשה בלונדינית, זו בלונדינית שמוגדרת על ידי בלונדיניות. בלונדינית היא לא בהכרח בלונדינית לעומת כוסית, שהיא תמיד כוסית. הבנת? נהדר, אני לא. הבעיה איתן, בכל מקרה, היא לא שהן מסתובבות חופשי ברחוב, אלא שמשתמשים בהן כדי לפרסם דברים שלא קשורים. הפתרון? אל תראה פרסומות, כמובן. |
|
||||
|
||||
מנכ"ל הרשות השנייה מוטי שקלאר נסוג מההחלטה הנ"ל. "הארץ": http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArt.jhtml?it... |
|
||||
|
||||
... אבל ממנה ועדה שתפקידה לנסח מדריך לאתיקה בפרסומות. המדריך יכלול הרחבה של כללי הרשות הנוהגים כיום וייתן לפרסומאים כלים להתמודד עם גבולות המותר והאסור בפרסום. בנוסף, יהיו בו קווים אתיים מנחים להפקת תשדירי פרסומת. חברי הוועדה יהיו פרופ' אסא כשר, מומחה לאתיקה מאוניברסיטת תל אביב, פרופ' דפנה למיש, ראש החוג לתקשורת באוניברסיטת תל ביב, פרופ' זאב סגל מאוניברסיטת תל אביב ודוד טמיר, בעל משרד הפרסום טמיר כהן. |
|
||||
|
||||
מזל שיש רק אוניברסיטה אחת בישראל. זה היה יכול להיות מבלבל אחרת. |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |