אמנסטי: אחת מכל שלוש נשים בעולם סבלה מאלימות, התעללות או מין בכפיה | 1842 | ||||||||
|
אמנסטי: אחת מכל שלוש נשים בעולם סבלה מאלימות, התעללות או מין בכפיה | 1842 | ||||||||
|
פרסומים אחרונים במדור "חדשות"
|
הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות |
|
||||
|
||||
אם הבנתי נכון, המקור לנתון שבכותרת הוא המחקר הזה אשר פורסם בשנת 1999. חברים יקרים, קיראו והשיגו השגותיכם. |
|
||||
|
||||
אחד מכל כמה גברים סבל מאלימות, התעללות או מין בכפייה? אחד מכל כמה גברים יהיה קורבן אונס או נסיון אונס במהלך חייו? כמה אחוז מהגברים שעוברים התעללות לא מספרים על כך לאיש? כמה גברים עוברים השחתה של איבר המין בצורה שמונעת מהם ליהנות מיחסי מין? בכמה מדינות יש חוקים מפלים נגד גברים? האם במדינות מסוימות גברים מאולצים להתחתן עם נשים זרות כדי לשפר את מצבה הכלכלי של משפחתם או מכיוון שבמקומות מסויים רווחות האמונה לפיה קיום יחסי מין עם בתול מרפא את מחלת האיידס? מקווה שכל מי שרוצה לפרסם תגובות נזעמות נגד הדו"ח יעצור לרגע לענות מה ההערכה שלו לגבי התשובות לשאלות הללו. |
|
||||
|
||||
ואני חשבתי שסבל אנושי עומד בפני עצמו ולא דורש השוואה... אבל לגופו של עניין: אין לי ספק שיש גם הרבה גברים שנפלו קורבנות לאונס, ואין לי ספק שלגבר שעבר התעללות יהיה, בנסיבות תרבותיות מסויימות ובלתי נדירות, קשה מאוד לספר עליה, גם בשל הבושה מהעניין עצמו וגם בשל סטריאוטיפים קשים ומדכאי רגשות, המחייבים חיקוי מודל של גבריות קשוחה, אמיצה ומסרסת, שבה אין מקום לקורבנות. גדי, אני מופתעת שאתה מצפה לתגובות נזעמות נגד הדו"ח, למעט מאנשים קשי לב וחסרי חוש מציאות. קשה לי להאמין שמישהו יפרסם תגובה נזעמת נגד הוקעה של התעללות ורוע. סך הכל, אם הכותב אינו אונס נשים או מתעלל בהן, הוא אינו צריך להתגונן פה מפני האשמות (ואם הוא מרגיש שהוא צריך להתגונן, כדאי שישאל את עצמו מדוע). ואם בכל זאת מישהו יאמר שמספרי הגברים שהיו קורבנות הם משמעותיים (ובאמת שבתחומים כאלה קשה למצוא נתונים וקשה להעריכם, ור' הדו"ח של אמנסטי עצמה), התשובה היא שאפשר למצוא מקום בלב לחמול גם על אלה וגם על אלה, בלי למעט מסבלה של אף אחת מהאוכלוסיות. אם יש (ויש!) גברים הסובלים מאלימות ואכזריות, אין זה אומר שנשים סובלות פחות. |
|
||||
|
||||
סבל אנושי ודאי עומד בפני עצמו. ההודעה שלי כוונה בעיקר אל מי שהולך לנקוט בטקטיקות שגיל רונן נקט בהן היום כשתקף את אותה כתבה בדיוק, של לתהות למה מכלילים, ומה מנפחים נתונים, וכדומה. מאחר ששמעתי התקפה חריפה ביותר על הדו''ח הזה עוד לפני שהמבזק הזה עלה, את לא צריכה להיות כ''כ מופתעת שאני מצפה לתגובות נזעמות נגדו - ואני מעדיף שמה שאני כתבתי יבוא לפני התגובות הנזעמות, לא אחריהן. |
|
||||
|
||||
איכס, איכס, איכסה ופיכסה - זה טקטיקות? (-: |
|
||||
|
||||
טוב, ''אסטרטגיות'' אני לא חושב שאפשר לקרוא להן. |
|
||||
|
||||
בכמה מדינות שאתה מכיר - נשים נשלחות בכפייה לשרת בצבא ביחידות שבהן הסיכויים להיפצע או להיהרג גבוהים? - נשים נאלצות להתחתן עם גברים זרים מתוך תקווה שאלה לא יתייחסו אליהם בזלזול כמו הגברים המקומיים? - נשים הן אלה שמבצעות את העבודות המסוכנות ועובדות במשמרות לילה וסופי שבוע? - נשים מחונכות להאמין שתפקידן כנשים לפרנס את משפחתן ואלה שאינן מצליחות לעמוד במטלה זאת בכבוד נדחפות לייאוש ולעיתים אף להתאבדות? - נשים מופרדות ברבבותיהן מילדיהן, מושלכות למעצר, מורחקות מבתיהן ונשלחות לקושש מזונות למשך שארית חייהן - באופן שיטתי, ע"י רשויות המדינה? - גובה המזונות שנשים נדרשות לשלם נקבע ללא קשר ליכולת השתכרותן, ואי עמידה בתשלומים גוררת מעצר? - גברים זוכים לפרוש לפנסיה בגיל 65 למרות שתוחלת חייהם ארוכה יותר ואילו נשים נאלצות להמשיך לעבוד עד גיל 70? - בבתי המאסר לנשים אונס עצירות הוא תופעה קבועה, מוכרת וידועה והחברה מתייחסת אליו כאל בדיחה, ולא כאל עוול? - במרבית פורומי האינטרנט הקול הדומיננטי הוא קולם של גברים חננות שנהנים לדכא את עצמם ואת בני מינם וממהרים להגיב מראש על אייטמי חדשות בכדי למנוע מגברים שאינם חננות להגיב כפי שהם מוצאים לנכון? |
|
||||
|
||||
קשה להבין האם אתה רוצה שאני אצא נגד מה שאתה מביא. אני לא חושב שצריך שוויון בתנאי הפנסיה, השירות הצבאי, הגירושים והעבודה? ודאי שאני חושב ככה. אני אשמח מאוד להתווכח עם מי שלא חושב ככה. אבל במה זה קשור לנושא הכתבה הזו? עוולה אחת אינה מתקנת עוולה אחרת. האם אתה טוען שבגלל הטיעונים שאתה מעלה כאן, יש הצדקה להתעלמות ממה שהכתבה אומרת? |
|
||||
|
||||
גדי, כמי שקרא (אני מקווה) חלק מהחומרים שהבאתי במאמרי ''ההוא'', אתה אמור לזהות את סגנון התעמולה המניפולטיבי של הפמיניסטיות. כל המאמר רצוף הכללות לא מבוססות, במקום נתונים יש ''הערכות'', הדוגמאות לא רלוונטיות, המספרים לגבי ישראל שקריים, וגם מה שכאילו מבוסס, מבוסס על מחקרים שנעשו ע''י אנשים שרצו מראש להגיע לתוצאות מסויימות. בהסתמך על הטראק-רקורד של הפמיניסטיות, אף אדם בר דעת כבר לא אמור להאמין להן לכלום. חוץ מזה, אם גם קופים מרביצים לקופות וגם קופות מרביצות לקופים, ויש לך מיליון כתבות על קופים מרביצים ואפס כתבות על קופות מרביצות, אז בשלב מסויים אתה כבר לא רוצה לראות את הכתבות על הקופות המרביצות, כי אתה מבין שלא מדובר בדיווח אלא במניפולציה. עכשיו שלום, הדוקטור אמר לי לא להיכנס ל''אייל'' יותר מפעמיים ביום והוא צודק. תנסה לחשוב לפני שאתה מגיב. |
|
||||
|
||||
אם יש לי מיליון כתבות על קופים מרביצים ואפס על קופות מרביצות, אני אמור לחשוב שקופים מרביצים זה טוב, כי מדווחים עליהם רק בתור מניפולציה? נסה שנית. באשר לטיעון שלך של "גם קופות מרביצות לקופים" - בדיוק בשביל זה שאלתי את השאלות הספציפיות בהודעה הראשונה שלי. השאלות שלך הן לא קונטרה. הן מצביעות על מקומות שבהן יש חוסר שוויון לטובת הנשים, וזה עניין אחר בפני עצמו. אני באמת לא מבין למה אצלך כל מי שהוא נגד אפליית נשים לרעה הוא בעד אפליית גברים לרעה. |
|
||||
|
||||
כנראה זאת תוצאה של חשיבה בינארית ויחסית. ואולי חשיבה "פוקואיינית" - רחמנא ליצלן - שרואה בכל דיווח והיסטוריזציה מעשה פוליטי שבהכרח (ופה אני קצת חורג מפוקו) מתבצע ע"ח חשבון הקבוצה ההופכית או המתחרה (כך הם נשים וגברים ע"פ החשיבה הבינארית-סטרוקטוראליסטית). לכן אין מבחינתו טעם בניסוח כמו זה למשל:התעללות בנשים היא אכן בעייה עם זאת אסור לשכוח תופעה מקבילה גם בקרב הגברים ובלי קשר יש לדייק בדיווחים כמותיים ולא להשתמש בהערכות גסות או חובבניות כפי שנעשה בדיווח זה. כמבון יש לנסות ולהפריד - עד כמה שניתן -בין פשעים שקורבנם הוא במקרה אישה (שוד) לפשעים שהם נגד הג'נדר הנשי (הטרדה מינית). וכן את עניין ההערכות החובבניות הוא גם צריך להוכיח. |
|
||||
|
||||
לגבי המשפט האחרון - עד כמה שהבנתי, גיל רונן סבור שכבר מזמן אין אפליית נשים לרעה, ושמדובר אך ורק בשיח שבא להסתיר את אפליית הגברים. |
|
||||
|
||||
אני חושב שיש רק שני מינים של בני אדם בעולם הזה, חוץ מדנה אינטרנשיונל אולי. או שאתה זכר, או שאתה נקבה. כאשר מאמר טוען שנשים מופלות לרעה, כוונתו שהן מופלות לרעה בהשוואה לגברים. אם תסתכלו על גיבוב השטויות במאמר הזה תראו גם שיש insinuation בין השורות, שמדובר באפליה והתעללות *על ידי* גברים. הרי לא מסופרים שם סיפורים על פגיעה בנשים ע"י נשים אחרות. לא מדובר על התעללות בילדות ורציחתן ע"י אמהותיהן, למשל, למרות שאנחנו ב"אייל" כבר יודעים שאמהות רוצחות את ילדיהן הרבה יותר מאבות. הרי זו מהות הפמיניזם: הפמיניזם לא אומר רק "נשים מסכנות וצריך לשפר את מעמדן". את זה הוא אומר כשלא נוח לו לומר יותר מזה. אבל מול קהל ביתי יותר, הפמיניזם אומר במפורש שהעולם *נשלט על ידי פטריארכיה שמתעללת בנשים באופן שיטתי*. זו השקפת העולם הפמיניסטית: יש מלחמת מגדרים וצריך לנצח את הפטריארכיה. אם אתה כל הזמן מראה כיצד גברים מפלים נשים לרעה ומתעללים בהן ומתעקש לא להראות כיצד גברים מופלים לרעה וסובלים התעללות, אתה מנסה להעביר מסר פמיניסטי: הגברים הרעים מתעללים בנשים המסכנות. מכיוון שאני אומר דברים שלא מאוד קשה להבין אותם, אני חושב שאולי מישהו לא מנסה להבין אותם, או מנסה לא להבין אותם, וחבל. |
|
||||
|
||||
אם יש לך מיליון כתבות על קופים מרביצים ואפס על קופות מרביצות, אתה אמור לקלוט שבלי קשר לזה שקופים מרביצים זה רע, אתה קורא עיתון שמנסה לשטוף לך את המוח ולעוות את תפיסת המציאות שלך. אם אתה בעצמך קוף, אתה אמור לקלוט שבהחלט ייתכן ש/מישהו מנסה לגרום לך להתבייש בעצמך ולחשוב שאתה חייב משהו לכלל הקופות. ואם הסיקור הוא מגמתי, מוטה ומעוות, סביר מאוד להניח שהוא גם לא מדייק בפרטים. זה כמו שתקרא בעיתון רק טורים בסגנון גדעון לוי על התעללות בערבים, אבל לא יהיה בכלל סיקור של פיגועים נגד יהודים. אז אני אתעצבן על העיתון אבל אתה תגיד "מה? גיל רונן חושב שמותר לפגוע בערבים?" מסובך, אני יודע. |
|
||||
|
||||
אוקיי, אני מתחיל להבין את הכוונה שלך. העניין הוא שהיה קשה לי לתפוס אותה, כי מעולם לא חשתי צורך בעקבות פרסום פמיניסטי זה או אחר להתבייש בעצמי, או לחשוב שאני חייב משהו לכלל הנשים. מה כן חשתי שאני צריך לעשות? לא להכות אותן, לא לכרות להן את הדגדגן או לתמוך בתרבות שדוגלת בזה, וכו' וכו'. אבל גם את זה קשה לומר שהכתבות עשו לי, כי אני ממילא דוגל בשיטת מה ששנוא עלייך לא תעשה לרעך. מה שלכל היותר הכתבות גרמו לי אישית הוא לחשוב שקיימים בעולם אנשים לא נחמדים, זאת מבלי שהוצבע על אף אחד ספציפי. דוגמת גדעון לוי שלך מעט בעייתית, כי גדעון לוי עושה יותר מאשר להציג את סבל הערבים - הוא מנתק אותו מההקשר. הוא יכול לספר עד מחר על משפחה של ילד שנהרג מפגיעת כדור צה"לי, אבל להתעלם מכך שאותו ילד יצא לזרוק אבנים, או סתם נקלע למרדף של צה"ל אחרי מחבל מתאבד, וכדומה. להתעללות בנשים אין קשר להתעללות בגברים, אלא אם שוב תנקוט בגישת "הודיה קדם נרצחה בגלל שאימא שלה סאדיסטית". |
|
||||
|
||||
השאלה היא האם יחסי גברים נשים באמת עד כדי כך דומים ליחסי האיבה ישראלים-פלסטינאים? |
|
||||
|
||||
לפי המחקר, שיעור הגברים שנוצלו מינית הוא כרבע משיעור הנשים שנוצלו מינית. הנתון העצוב יותר הוא שגם רוב הניצול המיני של גברים הוא על ידי גברים. המחקר: |
|
||||
|
||||
אדיפוס שמדיפוס, העיקר שהילד אוהב את אמא. |
|
||||
|
||||
אגב, למיטב זכרוני זה באמת שלו, והופיע באחד מספרי (ומופעי) "שלושה בסירה אחת". הרבה לפני הספר של דנקנר. ואם כבר, במיוחד אחרי שאורי קציר ביקר אצלנו לפני כמה שעות (תגובה 203398), אז הנה המאמר שלו "לאן נעלם דן": דיון 908 |
|
||||
|
||||
20-70 זה חתיכת טווח. בערך כמו להגיד "אולי כן ואולי לא". אמנם 20 אחוז זה גם הרבה, אבל לא אם לוקחים בחשבון שמדובר על כל העולם, כולל כל מיני מדינות שהחירות והבטחון האישי לא ממש נמצאות בראש מעיניהן. 70 אחוז - זה כבר אחוז מפחיד. אבל אם הטווח נע בין "הגיוני בהנתן הנסיבות" ועד "בלתי נסבל ומחפיר", אנחנו בבעיה. |
|
||||
|
||||
ואחד מכל שני גברים, באומדן זהיר עד מאד, היה קורבן לעלבון, אי-צדק, כפיה, התעמרות של מפקדים, ניצול על-ידי בוסים, גזל על ידי בעלי מלאכה, בגידה של אוהב, לכלוך ורעש של שכנים, תוקפנות של נהגים, רמיסת כל היקר לו, התעלמות, נו? www.shva.org
|
|
||||
|
||||
אני לא משווה (ואין מה להשוות) אבל האם יש באיזה מקום נתונים על מספר הגברים שעברו השחתת אברי מין (מה שמכונה "מילה")? |
|
||||
|
||||
אני מקוה שההודעה שלך צינית כי כידוע ''מילה'' נשית היא כריתת הדגדגן ואיתו פגיעה חמורה בהנאה ממין, ופגיעה בנשיות, בעוד שמילה גברית אין לה נזק גדול כ''כ חוץ ממקרים יחידים |
|
||||
|
||||
מילה גברית-לא כולם מסכימים לגבי החיוביות וחוסר הנזק שבה- |
|
||||
|
||||
לפי מחקרים רבים המילה הגברית מזיקה. לבד מזאת, הנזק הפיסי חמור פחות, אבל הטקס לא פחות פרימיטיבי ודוחה. |
|
||||
|
||||
איך מודדים "פרימיטיביות" ו"דחייה"? |
|
||||
|
||||
פרימיטיביות באמצעים אנתרופולוגיים ודחייה באמצעים פסיכולוגיים כמובן שלנושאים האלה אין דין אחד ואין דיין אחד, אבל אאל''ט הוגש בג''ץ נגד ברית מילה לפני שנתיים והנושא נדחה |
|
||||
|
||||
את הפרימיטיביות אומדים באמצעות התייחסות ליעדים שהטקס מבקש להשיג; ואילו את הדחיה מודדים בהתייחס לאופן שבו הטקס מבוצע. טקס שמטרותיו הן סירוס סמלי של הרך הנולד על ידי השבט, או רעיונות של העלאת הבן הבכור לקרבן (העברה למולך) נחשב בעיני פרימיטיבי, במיוחד כשהוא מבוצע בכפייה וכרוך לעתים (קרובות מדי) בפגיעה באיבר המין. אופן ביצוע טקס הברית, שכרוך בגדימת חלקים מאיבר המין, מציצת דם מאיבר המין ו"פריעה" (חיתוך נוסף שיעדו למנוע משיכת שריד העורלה על פני העטרה) הוא דבר דוחה בעיני. |
|
||||
|
||||
יותר מארבע שנים אחרי, ובכל זאת: קראתי לאחרונה לגבי נוהגי המילה הנשית באפריקה - כריתת הדגדגן היא הסוג המינורי יותר של מילה נשית. מילה "פרעונית", ש(הייתה?)נפוצה במצרים וארצות אחרות כוללת גם תפירה של שפתי הפות שמביאה לאיחוי השפתיים, אותן צריך לפתוח בניתוח אחרי הנישואין, ושוב לקראת לידה (דבר שלעיתים קרובות גורם לנזק ניכר לשרירים באזור ולתופעות לוואי לא נעימות במיוחד). בקיצור, עם כל הסלידה שלי ממילת גברים, מילת נשים מגיעה לדרגות הרבה יותר קיצוניות. |
|
||||
|
||||
והאם נאמר שם (או ידוע לך ממקור אחר) אם מילת נשים - מכל סוג שהוא - היא מצווה דתית בדת גלשהי? |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |