צה''ל יאפשר לנשאי איידס להתגייס | 1606 | ||||||||
|
צה''ל יאפשר לנשאי איידס להתגייס | 1606 | ||||||||
|
פרסומים אחרונים במדור "חדשות"
|
הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות |
|
||||
|
||||
לא חולי איידס. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
אמור נשאי HIV. יש הגורסים(1) כי קיים מיתאם בין נשאות נגיף הHIV לבין מחלת האיידס, אך לא קשר סיבתי. ___ (1) ולאו דווקא קוטלי קנים. היתה על כך פעם כתבה במוסף הארץ, לצערי אין לי קישור. |
|
||||
|
||||
עוד הוכחה שגם מדענים יכולים להיות טרחנים כפייתיים (ע''ע פאולינג). |
|
||||
|
||||
מה פאולינג? ספר. |
|
||||
|
||||
לרומן שלו עם מגה דוז של ויטמין C כמרפא לסרטן, מחלות לב ופרונקלים בישבן. רומן שכלל, לפי עדות אחד מעוזריו, "עיגול פינות" של תוצאות מחקריות על גבול הרמאות. |
|
||||
|
||||
נכון, שכחתי. |
|
||||
|
||||
גם אני זוכרת את הכתבה. אבל זה היה יותר מזה - הועלתה שם טענה שהקוקטייל שנותנים לנשאים הוא הגורם האמיתי למחלה, לא הוירוס. אם אני לא טועה (גם לי אין קישורים לצערי) היה גם סיפור על ''התערבות'' בין מדען אחד שתומך בתיאוריה הזו ובין מדען אחר שמתנגד לה. התומך בתיאוריה יזריק לעצמו את הוירוס והמתנגד יקח את הקוקטייל. לא שמעתי על זה מאז ואני מקווה שזה לא היה רציני. |
|
||||
|
||||
תגובה 138194 |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
למה לא? יש אנשים אשר, מסיבות לא ברורות לי, *רוצים* לשרת בצה"ל, וצה"ל אינו מגייס אותם מסיבותיו הוא. האנשים הללו, במקרה זה, ירצו להתנדב לצה"ל. למה לא לאפשר להם? אם כי, כמובן, אני חושב שצה"ל לא לקח בחשבון את הבעיה הקשה של חתכים מנייר. (אין בעברית ביטוי נורמלי יותר לתיאור paper cuts?) (דובי, פקיד במיל.) |
|
||||
|
||||
נגיף האיידס לא עמיד באוויר. כדי להידבק צריך מגע ישיר של נוזלי גוף. לכן חתכי הנייר אינם גורם סיכון. |
|
||||
|
||||
(אני לא הייתי רציני, אם זה לא היה ברור) |
|
||||
|
||||
להתנדב לצה''ל זו חובה, לא זכות. אנשים שיש להם את כל הלגיטימציה שבעולם לא לבזבז את מיטב שנותיהם בשירות מדינה חסר משמעות צריכים לנצל את ההזדמנות. להיות נשא איידס הפך להיות מעין סטטוס חברתי כזה, כמו 'סגנון חיים'. אנשים נלחמים על 'זכותם' של נשאים לשרת בצה''ל כאילו שזו באמת זכות ושיש פה איזה עוול שמתבצע נגד הנשאים. כמו כן, זו סטירה בלחי לכל אותם מתשתמטים שמנסים בכל כוחם לא להתגייס או להשתחרר מוקדם. |
|
||||
|
||||
ממתי התנדבות היא חובה? זה רק אני או שהמשפט הזה די סותר את עצמו? |
|
||||
|
||||
לא שירתת בצה"ל? הדבר הראשון שהסבירו לנו, עוד לפני צו ראשון - בבי"ס, זה שלצה"ל חובה להתנדב. בשלשות. |
|
||||
|
||||
שרתתי, מה הקשר? כלומר ההתנדבות אינה חובה, אלא התנדבות. ירצה - יתנדב. לא ירצה - לא יתנדב. |
|
||||
|
||||
בצו ראשון, זכור לך אם שאלו אותך אם בא לך לשרת בצבא או שאתה מעדיף שלא? |
|
||||
|
||||
לא. מצד שני, לא היה לי פרופיל 21. לו היה לי, תלוי בסעיפי הליקוי, היו מציעים לי להתנדב. לא מחייבים אותי. |
|
||||
|
||||
מה, לא ראית את 12 קופים? |
|
||||
|
||||
תסביר לי את הקשר? |
|
||||
|
||||
למרות שגיוס ( לא התנדבות) הוא אכן חובה ולא זכות, יש מקומות (חשוכים כמובן) בחברה הישראלית שביצוע החובה הזאת מלווה בסטאטוס יותר גבוה מאנשים שלא שרתו מכל סיבה שהיא. אי לכך, אדם שלא שירת בצהל עלול לסבול מאפליה עקב אי השירות, ולא בגלל הסיבה המיידית לאי השירות ( זה שאתה נשא לא משנה לי, אבל זה שלא שירתת בצבא - שלא תעיז להתקרב לבת שלי, אתה שומע!). בעניין סטירת הלחי. אמנם כן, וזוהי מן הסתם אחת מהסיבות שהצבא נעתר לדרישה - כדי להרתיע מוראלית את המשתמטים בפוטנציה, משהו כמו- מה אתם מייללים, אפילו נשאי איידס משרתים. |
|
||||
|
||||
אה הא... אל תתקרב לבת שלי כי לא שירתת בצבא, לא בגלל שיש לך איידס. |
|
||||
|
||||
אירוניה יא יווניק, אירוניה. |
|
||||
|
||||
אירוניה או לא אירוניה, הטענה שישנם מקומות עבודה שיפלו לרעה נשאי איידס *בגלל שהם לא שירתו בצבא* היא מגוחכת. זה כמו לא לקבל נכה לעבודה כי הוא לא שירת בצבא. |
|
||||
|
||||
מנסיון אישי, השאלה "האם אתה נשא אידס?" נדירה בתהליכי מיון לעבודה בעוד שהפרטים לגבי שירות צבאי הם חלק מרוב השאלונים הסטנדרטיים שמועמד ממלא עוד לפני הוא נכנס לראיון ראשון. |
|
||||
|
||||
ונדיר שמישהו לא שירת בצבא ולא ישאלו אותו מדוע. |
|
||||
|
||||
אבל לרוב יסתפקו בתשובה כמו סיבות בריאותיות שאינן משפיעות על תיפקוד יומיומי. |
|
||||
|
||||
נראה לך? לי לא. |
|
||||
|
||||
"לבזבז את מיטב שנותיהם בשירות מדינה חסר משמעות"?? גם אתה מאלה שחושבים שאנחנו נמצאים בסקנדינביה? האלו! להתעורר שם ביוון! אם לא צה"ל, כבר מזמן שכנינו "האירופאים" היו טובחים בנו! אולי בשבילך זה חסר משמעות, אבל בשביל רוב הישראלים לא! |
|
||||
|
||||
גם בלי מס הכנסה לא הייתה מדינה. נו אז? אתה מתכוון להתנדב לשלם מס הכנסה אפילו אם המדינה תודיע לך שאתה פטור כתוצאה מנכות או מחלה קשה? |
|
||||
|
||||
כן, אם אני אוכל לעמוד בכך מבחינה כלכלית. מצידי שהחרדים והערבים (ושאר המשתמטים) ישלמו מס מיוחד, שהחיילים הקרביים יהיו פטורים ממנו, והג'ובניקים ישלמו חלקית. בכל מקרה, בניגוד למה שאמרת, השירות בצה''ל הוא בטח לא חסר משמעות. |
|
||||
|
||||
חסר משמעות, מהבחינה שזו סתם עוד חובה אזרחית. אבל אם אתה מאלה שמתנדבים לשלם מיסים אז אני משער שאין לנו ממש מצע משותף לדיון הזה (במיוחד לאור מה שאמרת על ג'ובניקים - מזל שאתה אלמוני). |
|
||||
|
||||
"יש אנשים אשר, מסיבות לא ברורות לי, *רוצים* לשרת בצה"ל" אתה לא מאמין בערך שנקרא "הגנת המדינה"? השמאלנים של היום... |
|
||||
|
||||
אני מאמין שאנשים צריכים לשרת בצה"ל כשצה"ל קורא להם, כי זה החוק במדינה, זה חוק לגיטימי והוא אפילו די הגיוני, ברוב המקרים1. לעומת זאת, אני חושב שכשצה"ל אומר למישהו "עזוב, לא צריך אותך", האיש צריך להגיד יפה "תודה", וללכת להעסיק את עצמו במשהו חשוב יותר. 1 בניגוד לכל שאר הדברים שקשורים בצבא. |
|
||||
|
||||
ואם החוק לא היה מחייב אותך להתגייס? מה היית עושה אז? עזוב אותך מכפייה וחוקים, השאלה שלי אחרת: האם אתה *רוצה* להתגייס כדי להגן על המדינה או לא? האם אתה בכלל מאמין שחשוב 1 להגן על המדינה? 1 שים לב, "חשוב", בניגוד ל: "צריך", "כי זה החוק" וכיו"ב. |
|
||||
|
||||
חשוב ש*מישהו* יגן על המדינה. אם הייתי יודע שלמדינה יש צבא מקצועי, שעבור החיילים בו מדובר יהיה במקום העבודה שלהם (כמו, למשל, צבא ארה"ב), לא הייתי רואה כל טעם בהתגייסות לצבא. אני יכול לתרום למדינה (ולעצמי, אבל זה לא קשור) הרבה יותר בתפקידים לא צבאיים. בהתחשב במצב כיום, שבו צבא שכזה אינו אפשרות ריאלית, ומכיוון שאני מכיר בחשיבות של שיוויון בין אזרחי המדינה, ברור לי ש*צריך* לשרת בצבא, בהנחה שהצבא מעוניין בי בכלל. האם אני *רוצה* להתגייס? אם הייתי יכול להמנע מזה באופן חוקי (כלומר, בלי לרמות את הרשויות), לא הייתי מתגייס. האם זה עונה על שאלתך? |
|
||||
|
||||
אני עם דובי. |
|
||||
|
||||
העם עם דובי! |
|
||||
|
||||
העם על אדולן |
|
||||
|
||||
אני אחדד את השאלה. כאמור, אנחנו לא בסקנדינביה. לו היינו במצב של אירופה (לאחר מלה"ע II) או אמריקה (לאחר מלחמת וייטנאם), לא היה צורך בצבא גדול ובגיוס חובה. במצב שכזה, השיקולים שלי היו כלכליים-אישיים (כמו משכורת טובה, קריירה צבאית וכו'), ולא שיקולים ערכיים כמו "הגנת המדינה". כפי שאתה עצמך אמרת, זה לא ריאלי לגבינו. נראה לי שנצטרך לחיות עוד הרבה שנים על החרב, מוקפים במדינות ערביות דיקטטוריות. כעת נניח שבית המשפט העליון מבטל את החוק המאפשר גיוס חובה, וקורא למלש"בים להתגייס מרצונם החופשי כדי להגן על המדינה. האם היית נענה לקריאתו? במילים אחרות, האם הערך "הגנת המדינה" מספיק חשוב לך (אם בכלל) כדי להתגייס לצה"ל, כשהמצב הביטחוני מחייב זאת, מרצונך החופשי על אף הסבל הכרוך בשירות צבאי? |
|
||||
|
||||
אני אצטרך לשקול את כל התנאים במצב כזה (זמן השירות, יכולתי הבריאותית, התנאים המוצעים למשרתים, מידת האבטלה הלא-כל-כך הסמויה בצבא וכד'). בהנתן התנאים הקיימים כיום (כלומר, אם שום דבר לא השתנה למרות החלטת בג"צ), לא הייתי מתגייס. (רב"ט דובי, מקצוע צבאי: שלם) |
|
||||
|
||||
מה עושה שלם? |
|
||||
|
||||
אחראי על הקופה הקטנה של היחידה, אבל יותר חשוב1 - מחלק כרטיסיות אוטובוס לחיילים. עבודה אחראית, מלאת אתגרים ומעניינת לכל הדעות. 1 כלומר, זה מה שכולם רואים אותו עושה וחושבים שזו כל העבודה שלו1. 2 אין לי מושג אם הפונקציה הזו עדיין קיימת כי יש הסכם בין צה"ל לאגד שמאפשר גם לחיילים בנים נסיעות חינם3. 3 אם כי שמעתי שכרגע יש בעיה עם זה. |
|
||||
|
||||
בישראל נהרגים כל שנה מעל 500 איש בתאונות דרכים. משטרת ישראל זקוקה לכח אדם נוסף להתמודדות עם מטלותיה במניעת תאונות, וקוראת לך להתנדב לעזרתה http://www.police.gov.il/tnua/hitnadvut_atan/hitnadv... האם נענית לקריאתה ? האם ערך "הגנת חיי המשתמשים בדרכים" מספיק חשוב לך כדי להתגייס, כשהמצב מחייב זאת, מרצונך החופשי על אף כל הסבל הכרוך בכך? |
|
||||
|
||||
בישראל מתבהמים כל שנה אנשים בכמויות שלא ניתן לספור עקב המצב הבטחוני/כלכלי, מזג האויר, התאונות, העובדה שאנחנו חיים במזרח התיכון ועוד. אנשים מאבדים את רגישותם בלי להרגיש, וללא רגישות אין מוטיבציה ליצירה, להרהור ולפילוסופיה. בלי דעת, הולכת החברה עם הזרם, מייצרת חיילים מצויינים, אך לא יודעת לאן כל זה מוביל ובשביל מה אנחנו בכלל חיים. האמנות והפילוסופיה קוראות לך לפרוש מזה לרגע, לעסוק ברוח, להסתכל מהצד. לעצור את ההתבהמות.להעיז להיות שונה, למען עתיד החברה. האם נענית לקריאתה? האם "שנהיה כאן מחר משהו קצת יותר טוב מבהמות" מספיק חשוב לך כדי לעצור, כשהמצב מחייב זאת, מרצונך החופשי על אף כל המחיר החברתי הכרוך בכך? |
|
||||
|
||||
אני לא חושב שזאת אנלוגיה טובה. ראשית, תאונות הדרכים, עם כל נזקיהן, אינן מהוות סכנה קיומית (בניגוד לפלישה של צבא סוריה למשל). שנית, זאת ודאי לא הדרך היחידה להילחם בתאונות דרכים, למשל מספיק שכל אחד מאיתנו יתנהג כמו בן-אדם על הכביש (רוב התאונות נגרמות בגלל הגורם האנושי). שלישית, אאל''ט, בנות (ובנים בעלי פרופיל לא-קרבי) כבר היום יכולים להמיר שירות צבאי בשירות במשטרה. (האייל האלמוני, מתנדב מזה שנתיים וחצי במשא''ז) |
|
||||
|
||||
אני רק מתאמן כאן, לא לקחת ברצינות- עזוב אותך מכפייה וחוקים, השאלה שלי אחרת: האם אתה *רוצה* [ללמוד רפואה] כדי [לרפא את אזרחי] המדינה או לא? האם אתה בכלל מאמין שחשוב 1 [לרפא את אזרחי] המדינה? 1 שים לב, "חשוב", בניגוד ל: "צריך", "כי זה החוק" וכיו"ב |
|
||||
|
||||
ודאי. אם נניח עוד כמה מאות שנים המדינה תעמוד בפני מכת מגיפות, כך שהדרך היחידה להילחם בהן תהיה גיוס אזרחים לשלוש שנים אינטנסיביות שבהן ישרתו כחובשים, אנשי עזרה ראשונה, רופאים וכו'. אזי *ארצה* ללמוד רפואה כדי להגן על [אזרחי] המדינה, על אף שבימים כתיקונם לא הייתי בוחר לעסוק ברפואה. |
|
||||
|
||||
המקרה המתואר כאן מזכיר להפליא את ''הדבר'' של אלבר קאמי. |
|
||||
|
||||
אה. אם ככה, אז גם אני מוכן להתגייס לצבא כאשר מתנהלת מלחמה נגד המדינה ולשרת עד תום המלחמה. |
|
||||
|
||||
אתה יכול לחשוב על כל התקופה מהקמת המדינה ועד היום, כעל מלחמה אחת ארוכה עם הפסקות אש והודנות מדי פעם. למעשה, אאל"ט, מבחינה משפטית אנחנו עדיין נמצאים במצב חרום. מאידך, אני מסכים איתך שיש הרבה אבטלה [לא] סמויה בצה"ל, ושיש לייעל את כל מערך הגיוס. |
|
||||
|
||||
תשובה נאה ואתה ראוי להערכה כאדם, אבל השאלה היתה בקשר להתנדבות, לא במקרה של גיוס. השאלה היא, במקרה של התנדבות, יש פגם מוסרי באדם שלא מתנדב? המדינה(ההיפוטתית) לא החליטה ש<רפואה> זה דבר מספיק חשוב כדי לחייב גיוס חובה, כאשר תחליט כך, גם ליווניק ולדובי אין בעיה עם הגיוס ואולי היו גם רואים ערך בהתגייסות. השאלה היא מה קורה כאשר אין דרישה ברורה מצד המדינה (כמו במקרה של רפואה *היום*). |
|
||||
|
||||
אחת הוא לי אם במדובר בגיוס כפיה או בהתנדבות, במקרה הצורך אלמד רפואה כדי להילחם במכת המגיפות. אני לא חושב שאדם המסרב להתנדב הוא רע. ודאי שאיש אינו אוהב לסכן את חייו, ומטבע הדברים הגנה על המדינה כרוכה במוות (ע"ע "טוב למות בעד ארצנו", "למות או לכבוש את ההר" וכו'). אפילו במלחמת העצמאות היו רבים שהעדיפו את בית הקפה על פני שדה הקרב. עם זאת, אני כן חש הערכה מוסרית גבוהה יותר למי שמוכן להסתכן למען הגנת המדינה מתוך רצון חופשי ואידיאליזם. כיוון שהנשיאה בעול כיום היא לא שוויונית בעליל, הצעתי ליווניק לנסות לכפר על כך באמצעות מיסוי. אין שום סיבה שחיילים לא יקבלו משכורת מינימום שתמומן מכספי משלם המיסים (כלומר כל הציבור), בניגוד למצב האבסורדי היום שבו החיילים *משלמים* כמה אלפי שקלים כמס, ומקבלים כמה מאות שקלים כמשכורת. |
|
||||
|
||||
אני מוחה! אז אפופידס קישר לאיזו תגובת מראה שלי. איני הראשון שהשתמש בשיטה זו. חפש תגובות עם כותרת "מראה מראה שעל הקיר." למשל: תגובה 47159 למעשה, אאז"נ, מתגובתו זו של גלעד דנבום שאבתי את ההשראה לעשות כן. |
|
||||
|
||||
למעשה, ולמען הסדר הטוב, ראוי לומר שג. דנבום טען פעם (בתגובה 36655 למעוניינים) שתגובה 14817 שלו היא הראשונה באייל שמשתמשת בשיטה. האם יש מי שימצא תגובה עתיקה יותר? בכל מקרה, שתיהן עתיקות מתגובה 47159. אגב, קצת למעלה, בתגובה 36653, מכנה "אורח לרגע" את השיטה כ"מראות מאן". |
|
||||
|
||||
איזה מין "ערך" זה "הגנת המדינה"? זהו הכרח, לא ערך. היש "ערך" לנאמנות כוחותיו של סאדאם אשר "הגנו על המדינה" מפני האמריקאים? אני משרת בצבא (במיל') מכיוון שזו חובתי ואינני רוצה להתבלט ע"י השתמטות. מאידך, אם הצבא היה אומר לי מראש "לא תודה" הייתי על המטוס הראשון לקולג' אמריקאי במקום לבזבז את זמני במשך 3 שנים תחת פיקודם של אנשים קצת פחות צעירים ממני. אולי אתה מרגיש תחושה של שליחות בגלל שנתנו לך רובה ביד. גם פקח חניה מרגיש תחושה של שליחות בעבודתו. אל תדאג, זה עובר עם הזמן. |
|
||||
|
||||
ודאי שהגנת המדינה הוא ערך. *המימוש* שלו בצבא הוא (לצערי) הכרח. גם "הגנה על משטרו של סאדאם חוסיין" הוא ערך, אלא שאם הייתי עיראקי לא הייתי מאמין בערך הזה, בגלל שמשטרו של סאדאם היה משטר דיקטטורי אכזרי. לעומת זאת, כישראלי אני כן מאמין בערך "הגנה על מדינת ישראל" מפני שאנו מדינה ליברל-דמוקרטית (אם כי הנושא הזה ודאי טעון שיפור ניכר). תחושת השליחות שלי נובעת מכך שאני מאמין בערך "הגנת המדינה", ומכיר בכך שמבחינה ריאלית הדרך היחידה לעשות זאת היא ע"י צבא. אם כולם היו נוסעים ללמוד בקולג' באמריקה במקום לשרת, שכנינו "הנאורים" כבר היו עורכים שואה שניה 1. 1 לפני שמישהו מזדעק "גודווין, גודווין!" זאת האמת לאמיתה. |
|
||||
|
||||
המדינה מעגנת בחוקיה חובות וזכויות המתייחסות לאזרחים. מכך מתקבלת לעיתים האשליה שחוקי ההתנהגות הנ"ל הם "צודקים" או "טובים" במהותם. לא כך הדבר. הם בסה"כ משרתים את טובת הכלל אשר במקרים רבים, מטבע הדברים, מתנגשת עם טובת הפרט. מי שמחזיק בחוקי המדינה כערכים מוסריים התקפים לגביו ללא סייג סתם פוגע בעצמו. מי שבוחר לשלם מס הכנסה גם כאשר המדינה לא דורשת זאת ממנו - לבריאות, שישלם במקומי. מי שמאמין ששירות חובה קרבי הוא "ערך" ויש בו משהו נעלה, צודק ויפה חי באשליות. זהו סתם שכנוע עצמי, מנטליות של ה"דפוקים": "אם מה שאני עושה לא משרת את טובתי האישית אז כנראה שזה משרת את טובת הכלל - מצוין! אני תורם, אני בעל ערך." ה"ערך", אם צריך בכלל לדבר על מושגים מעורפלים שכאלה, עדיף שיבוא מבפנים. בדוק כיצד מה שאתה עושה עוזר לך בחייך לפני הכל, ורק אח"כ כיצד זה עוזר לך בעקיפין ע"י תרומה לזולת. אל תרגיש בעל ערך רק משום שאתה במרכז הקונצנזוס המוסרי של המדינה, היה אמיתי לעצמך. |
|
||||
|
||||
what about a soldier carrying the aids and having a love affair with another person with out them knowing the soldier has aids ? this is a dangerous game. and should not have students with aids in school for the same reason.
|
|
||||
|
||||
מה זה משנה, במקרה זה, אם הוא חייל או לא? גם נשא שאינו חייל יכול לקיים יחסי מין עם אנשים בלי ידיעתם. |
|
||||
|
||||
איך מקיימים יחסי מין עם אנשים בלי ידיעתם? |
|
||||
|
||||
זו שאלה לפולניות. |
|
||||
|
||||
מתגנבים. |
|
||||
|
||||
ישר כשלחצתי על אישור חשבתי על זה שמישהו יבוא ויתקרצץ על הניסוח הלא מוצלח הזה, למרות שלכולם ברור למה התכוונתי. לא עונה לך, פרינציפ. |
|
||||
|
||||
לרגע כבר חשבתי שיש אפשרות שאאבד את בתולי עוד לפני תום העשור. |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |