תיאטרון ''הבימה'' יתחיל בהליכי סגירה | 1517 | ||||||||
|
תיאטרון ''הבימה'' יתחיל בהליכי סגירה | 1517 | ||||||||
|
פרסומים אחרונים במדור "חדשות"
|
הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות |
|
||||
|
||||
ראו את הכתבה הנ"ל. התיאטרון לא ייסגר בסוף, אל תדאגו (אישית, אני לא הולך להצגות שם. הקאמרי ובית ליסין עדיפים פי כמה) |
|
||||
|
||||
רק כדאי לשים לב לתאריך פרסום הכתבה (ינואר 2002). |
|
||||
|
||||
אינני יודע אם תיאטרון הבימה ייסגר בסוף או לא. כבר נסגרו בעבר תיאטראות. אני רק יודע שאם מישהו מחפש את יורשיהם של רובינא, או מסקין, או ברטונוב, או איזה שם שעולה על דעתו, מהשמות הגדולים של ''הבימה'', הוא לא צריך לחפש אותם בתיאטרון הבימה, אלא בתיאטרון גשר (ולא בגלל המבטא). |
|
||||
|
||||
אני דווקא חושב שהצדדים החזקים של תיאטרון גשר הינם ההקפדה על התכנים, הבימוי והעיצוב, ולא אנסמבל השחקנים שדי קפוא על השמרים. (אף כי הוא עדיין עולה על האנסמבלים ברוב התיאטראות) |
|
||||
|
||||
הבעיה שלי עם ''גשר'' היא שההצגות שלהם דומות יותר מדי זו לזו. גם יש להם מעט מדי שחקנים, כך שכמעט בכל הצגה מופיעים יבגניה דודינה, סשה דמידוב והשחקן הנמוך הזה ששכחתי את שמו (שיחק גם בסרט ''חצוצרה בואדי'' שהוצג בכבלים לא מזמן -- אני עוד זוכר אותו משחק את דון ז'ואן במבנה הישן של ''גשר''). בא לי ללכת ל''שושה'' ו''העבד'' שהם מציגים עכשיו, אבל לא בא לי לראות שוב את דודינה. מזל שיש להם קבוצת צעירים עם חבר'ה צברים. בהבימה אפשר לראות כמה הצגות טובות, והשחקנים הראשיים שונים. |
|
||||
|
||||
נכון, ועדיין, מבחינת ההתיחסות, בהכללה, "גשר" מתיחס אל התיאטרון (=הקהל, המחזה, המשחק) ביראת כבוד מסוימת, התיחסות "קלאסית" (הייתי אומר "סטניסלבסקאית", ובזה הוא ממשיך דרכם של ראשוני הבימה). הבימה שמה יותר דגש על פירוטכניקה, במות מסתובבות וקריצה לקהל. אגב, במוסף הארץ לפני שבועיים או שלושה היתה כתבה על שחקנית צעירה בהבימה (ששמה, בעוונותי זרח מפרחוני), החושפת את שדיה לעיני הקהל באחת ההצגות. אם כי הכתבה לא היתה רק על חשיפת השדיים, הרי השדיים וחשיפתם תפסו מקום די מכובד בכתבה, חידוש במקומותינו - שדיים חשופים עלי במות. העובדה שיבגניה דודינה עמדה על הבמה בעירום מלא בהצגת העבד כנראה פחות משמעותית(1). טוב, עם שם כמו ז'ניה, למה אתם מצפים מהגברת? ___ (1) האמת היא שאינני יודע כמה סנסציונית היא אותה חשיפת שדיים בהצגת הבימה. עירומה של דודינה בהצגת העבד אכן אינו סנסציוני, והוא משתלב עם ההצגה, מהלכה ואופיה. |
|
||||
|
||||
למה אנחנו מצפים?! שתשאל אם יש לנו כרטיס מועדון, כמובן! |
|
||||
|
||||
אני ראיתי את ג'וליאנו מר בעירום מלא בהצגה ב"הבימה", אבל גם שם לא היתה בזה סנסציה, וגם לא הרגשתי נבוך, כי זה אכן התשלב בהצגה. (זהירות: עלבון עדתי) מה הבעיה עם השם "ז'ניה"? בכלל, השם נפוץ יותר דווקא אצל בנים. בשם המלא יש הבדל בין זכר לנקבה: יבגני לעומת יבגניה, אבל שם החיבה אותו דבר. ואם בתיאטרון גשר עסקינן, למנהל האמנותי שלו קוראים יבגני אריה - למה תצפה ממנו? |
|
||||
|
||||
העירום המלא בתיאטרון היה אאל"ט בהצגה יסורי איוב של חנוך לוין. כל הקהל לקח נשימה אחת עמוקה בבת אחת כשיוסי כרמון התפשט לגמרי והתחיל לגרד ולקלף את עורו בחרסים. בזונה הגדולה מבבל, שהועלתה אחרי איוב, השחקנית הראשית, למרבה הבושה שכחתי את שמה, שכבה פשוקה רגליים על הבמה, גופה התחתון מופנה לעבר הקהל. במסגרת ההצגות הסצינות האלה היו ממש מתבקשות. בעצם, חנוך לוין הכין את הקהל שלו במשך כמה שנים לעירום ישיר. מי שזוכר את המיניות המכוערת, המביישת והמתריסה של זהרירה חריפאי או חנה רוט הלבושות קומבניזון (או אולי קומבליזון?), או את יוסי כרמון או אולי זה היה עזרא דגן, מאוננים עליה ומלטפים את אבריה בחרמנות פתטית. |
|
||||
|
||||
אני לא מתפלאה שהקהל נושם עמוק כששחקנים מתפשטים על הבמה. עירום תיאטרלי הוא כלי רב עוצמה, בגלל הקונוטציות החברתיות הנלוות לבגדים (ולהיעדרם). אצל חנוך לוין (שמחזותיו אהובים עליי מאוד, אם כי איני בטוחה ש"אהובים" היא המילה הנכונה), יש לעירום תפקיד חשוב בסמליות ובעולם המיוחד והחשוף שהוא בונה. בכל זאת, קשה לצפות מקהל הצופים שיידע להתייחס לעירום דרך התפקיד הסמלי שלו במחזה, בלי ששבריר שניה קודם (או יותר) תחלוף במוחם המחשבה "יו! בלי בגדים!". אני נזכרת בימים היותר מוקדמים של קריירת המחול שלי (זצ"ל): הייתי בכתה ו', והמורה שלנו למחול הראתה לנו וידאו של "פולחן האביב" - בביצוע תיאטרון מחול פינה באוש (כמובן, למוסיקה של סטראווינסקי). בשלב מסויים, לקראת סוף היצירה, הרקדנית הראשית מתערטלת לפני הקרבתה לאלים. זה רגע קסום ומטריד מבחינה כוריאוגרפית, אבל אני בפירוש זוכרת שלא הייתי בשלה לזה ושזה עורר צחקוקים עצבניים בקהל. אני מניחה שכיום אוכל להנות מהיצירה בלי להיות נבוכה, אבל שבריר השנייה הזה של "ווי! היא ערומה" עדיין נמצא שם, איפה שהוא. |
|
||||
|
||||
כנראה החמצת את אמוטיקון הציניות (שהיה חבוי) בשאלה לגבי ז'ניה. כאשר שחקנית צברית, בעלת שם ישראלי, חושפת את שדיה עלי במות, הרי זה אדם שנשך כלב, ומצדיק כתבה במוסף הארץ. כאשר "רוסיה" ששמה ז'ניה (1) מופיעה בעירום מלא, זהו כלב שנשך אדם, שכן היא רק ממשיכה על הבמה את מה שהיא עושה בד"כ בסימטאות ובמכוני הלווי. ___ (1) או יבגניה, או אולגה, או נטשה, זה באמת לא משנה, וגם מי מבדיל. הרי באזניים ישראליות ז'ניה, או לוניה, או ליושה (שלא לומר ליושינקה) זה שם של בחורה. |
|
||||
|
||||
לשחקנית הצעירה, החושפת את שדיה (בהצגה המצויינת, אגב," שבוע" מאת שלומי מוסקוביץ) קוראים מיכל ורשאי. ומלבד זוג מרשים מפגינה היא יכולות משחקיות, שאינן נופלות מאלה של דודינה או כל שחקנית טובה אחרת . אז גורו המלעיזים! |
|
||||
|
||||
בעיניי ''הבימה'' עדיף על הקאמרי ובית ליסין ביחד. בית ליסין מייצר בסיטונות קומדיות דומות זו לזו, וקאמרי מתחנף גם כן בקומדיות מגוונות יותר וגסות יותר. ראיתי בשנתיים האחרונות כמה הצגות ב''הבימה'' שהיו ממש מעולות. |
|
||||
|
||||
אני דוקא מעדדיף את הקמרי יש שם את יוסי גרבר שהוא ענק הדור |
|
||||
|
||||
כן אבל מירב גרובר שהיא ענקית הדור עברה לבית לסין. מצד שני לכותבים והמתרגמים של תאטרון בית לסין יש את היכולת המדהימה להפוך כל נושא שבעולם, מעליית הנאצים, דרך מלחמת יום הכיפורים ועד פרשת אלטלנה (גילוי נאות, את אלטלנה לא ראיתי) לרקע ססגוני לסיפור על מערכות יחסים בין גברים לנשים. ויש שם גם את גיל פרנק שהוא הרבה יותר טוב בתור שחקן טלהנובלות מאשר שחקן תיאטרון. |
|
||||
|
||||
זה שמירב גרובר "עברה" לבית לסין לא מפריע לה לקטוף את פרס *הבימה* לשחקנית הטובה לשנה זו. ובצדק. |
|
||||
|
||||
הבימה הוא "התיאטרון היחידי בישראל שמנוהל על ידי נאמן ציבורי... משום שנקלע בעבר לגרעונות כבדים". אותם גרעונות "צומצמו באופן משמעותי מאז כניסתו של יעקב אגמון לתפקיד". אז רגע, הגרעונות כבדים או לא כבדים? אם הם לא כבדים, למה עדיין צריך נאמן ציבורי? ואם הם כבדים, למה צריך את אגמון? |
|
||||
|
||||
- איך היא נראית רזה? - שמנה! או במילים אחרות, גם לאחר צמצום הגרעונות, הם עדיין כבדים. ואת יעקב אגמון לא צריך בכלל. (אבל זה אישי). |
|
||||
|
||||
הניסוח פשוט מאפשר להחזיק את המקל משני קצותיו - גם לשכנע שאגמון הקטין את הגרעונות, וגם לבקש עוד כסף כי הגרעונות כבדים. |
|
||||
|
||||
זה תאטרון גרוע ושחקניו חלשים מאוד. למה הציבור צריך לממן את זה ? צריך להביא את her majestis tehatre ואז אולי שווה לשלם מינוי. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
מנכל הבימה צריך לנהל תאטרון ולא לאיים ,מי שנכשל שילך הביתה ,עבור השכר הנאה שהוא מקבל שיעבוד!!! |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |