נפתח לתנועה הקטע הראשון של כביש חוצה ישראל 1106
הבוקר (א'), נפתח לתנועה הקטע הראשון של כביש חוצה ישראל.

הקטע מוביל מקיבוץ אייל (צפונית מזרחית לכפר סבא) עד למחלף נחשונים (סמוך לראש העין) ואורכו 18 ק"מ. קטע הכביש השני, האמור להיפתח בעוד כחודש, מחבר בין צומת נחשונים למחלף בן שמן, ויחבר את חוצה־ישראל לכביש מס' 1. בחודש נובמבר צפוי להיפתח הקטע השלישי - בין מחלף בן שמן למחלף נשרים. עד חודש מאי 2004 צפויה להסתיים סלילת כל הקטע המרכזי של הכביש בין חדרה לגדרה שאורכו 86 ק"מ. בהמשך מתוכנן הכביש להגיע לאורך של 300 ק"מ בין באר־שבע לראש הנקרה.

זהו כביש האגרה הראשון בישראל. בשבועות הראשונים תהיה הנסיעה עליו ללא תשלום. בעתיד יתבצע תשלום האגרה רק ב-‏86 הק"מ המרכזיים של הכביש, שיחולק לתשעה קטעים. מכונית פרטית תשלם עבור נסיעה של עד 25 ק"מ כ-‏7 שקלים, נסיעה של עד כ-‏50 ק"מ תעלה 11 שקלים. משאיות ואוטובוסים ישלמו פי שלושה ואופנועים 50%. תהיה אפשרות לרכוש מנוי.

התנועה לעצירת חוצה־ישראל ביחד עם ארגונים חברתיים וסביבתיים מפגינות הבוקר בצומת נחשונים בעת פתיחת הקטע, תחת הסיסמה "כולנו מממנים כביש לעשירים". המפגינים מוחים על החלטת הממשלה להקציב בשנה הבאה 200 מיליון שקלים לסלילת חלקו הדרומי של הכביש.

בנוסף לכך, ד"ר אורי שיינס ורחל הורם מהפורום למען תחבורה ציבורית עתרו ביום ה' לבג"צ כנגד פתיחת הכביש בטענה שלא נעשתה כל בדיקה מקצועית ומדעית בנוגע לסיכון הפוטנציאלי שיש בקטע הכביש לזיהום המים.
קישורים
Ynet
הארץ
מעריב
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

וזה גם כביש האגרה הראשון בארץ... 82885
שיש לו אתר אינטרנט: http://www.kvish6.co.il/
וזה גם כביש האגרה הראשון בארץ... 82893
וזה גם כביש האגרה הראשון בארץ שמספרו 6.
:-) 82895
נכון. פשוט ניסיתי לנסח משפט חביב במקום סתם לתת רק את הלינק.
בכל זאת קצת מצחיק אותי הרעיון שיש לכביש אתר אינטרנט...
Waste of public money 82994
I already wrote about the road an article in Haayal - why there is no link from this news?

The sections that will be opened until 2003 help only a minor part of the Israelis - those live in the stars settlements like Kohav Yair, former house of Ehud Barak and house of Saul Mofaz.
The road will not solve the traffic problems of over 2 million people in Greater Tel Aviv (Gush Dan), half million in greater Haifa and nearly 750 thousands in greater Jerusalem.
The width roads that are planned to access the road 6, are mostly not ready, like road 7 Ashdod - Shoreq interchange and road 9 Michmoret - Lahavot Haviva.
Some of these roads will cause more damage than the central part of road 6 (E.g. road 9 will tear the Sharon park, and road 551 will harm the Poleg valley).
It is still not late to stop more work on this road and invest the money in trains and improvement of existing roads.
Waste of public money 83050
Enjoy your time at Copacabana .
Waste of public money 83655
Thanks.
Unfortunately, I have to return work...
This is the last night in wonderful Bolivia.
Next time I'll be much longer.
I hope to publish article(s) about the trip in Haayal during the next few weeks (depends on editorial considerations, and the article should yet be written).
Waste of public money 83731
היי again,
האם במקרה קראת השבוע (איני זוכר בדיוק באיזה יום) את
המאמר של נחמיה שטרסלר על כביש חוצה ישראל ושפירית הביצה ?
בכל מקרה,הוא העלה שם כמה נקודות מעניינות,
אני בטוח שלך יש כמה דברים להגיד בנדון,
אשמח אם תתייחס לכך בהזדמנות.

תמשיך להנות בלה-פס.
Waste of public money 83804
יש פה פונטים בעברית, אז יותר נוח:
1. הטיעון "שקודם כל ימכרו את המכוניות הפרטיות שלהם" נראה לי כטיעון אד-הומינם - התקפה אישית על מנהיגי הירוקים, במטרה לסטות מהנושא האמיתי.
גם אני, בהעדר קו אוטובוס או רכבת ישיר לעבודתי, משתמש ברכב פרטי בכל יום עבודה. אין זה אומר שאני מרוצה מכך, ואשמח ליום בו יהיה קו אוטובוס מרמה"ש לאזור התעשייה עתידים.
מר שטרסלר מדבר על הקלה גדולה שתהיה בכבישים הראשיים עם פתיחת כביש 6. ברור מאליו שהקלה כזו תעודד יותר אנשים לקנות רכב פרטי, ובסופו של דבר יימחק יתרון זמני זה.
בצמוד לכביש 6 ברוב הקטע המרכזי, מבן-שמן עד צומת משמר הגבול (צומת עירון לשעבר), עוברים כבישים 444 ו-‏574. כבישים אלו צרים ומשובשים. בעבר הציעו הגופים הירוקים את הרחבת כבישים אלו לציר דו-מסלולי, כתחליף סביר לכביש 6, בלי לסלול כביש חדש ומיותר. נראה שכביש חדש יותר אטרקטיבי.
מר שטרסלר מדבר על תושבי באר-שבע ויקנעם. זו דוגמה גרועה. כביש חוצה ישראל לא עובר בבאר-שבע, אלא יעקוף אותה. תחנת הרכבת החדשה בבאר-שבע נמצאת במרכז העיר, וניתן להגיע אליה מכל מקום בעיר יותר בקלות מאשר להגיע לכביש שיבתר את רכס הגבעות מצפון-מזרח לעיר ואינו נכנס אליה. גם לתושבי יקנעם אין שום בעיה תחבורתית להגיע כיום למרכז הארץ. אם יש להם בעיה, היא נעוצה בהעדרה - עד היום הזה - של תשתית רכבתית בצפון מחוץ לקו חיפה - נהריה.
הפקקים גורמים לתאונות, אך תאונות במהירות 25 קמ"ש הן הרבה הרבה פחות קטלניות מתאונות במהירות 110 קמ"ש. זו עובדה ידועה ומוכחת.
נחמיה שטרסלר מתעלם בשיטתיות מנושאים סביבתיים שונים כמו השפעת הכביש על מקורות הירקון. שטח ניכר סביב מקורות הירקון אסור לבנייה שכן המים משמשים לשתייה בגוש-דן, ונמצאים בסכנת זיהום. סלילת כביש מהיר תיצור בהכרח תשטיפים של מים מזוהמים בדלק ושמן לצידי הכביש - ומשם הדרך קצרה למאגר המים החשוב.
מצוקתם של תושבי המשולש, שהכביש מבתר את אדמותיהם החקלאיות, אינה מעניינת כלל, וכך גם השאלה הבטחונית של התבונה שבסלילת כביש מהיר צמוד לקלקיליה וטול-כרם.
מעבר לכך, מר שטרסלר מתעלם מכך שלשכבות החלשות באמת, גם החזקת מכונית פרטית היא בחזקת מותרות. במה בדיוק יעזור הכביש לאנשים אלו?

נזקים כלכליים של 750 מיליון ש"ח בשנה? אני מערער על כל שיטת החישוב. האם היא כוללת את הנזק לציבור עקב הטיפול באלפי פצועי תאונות הדרכים בכבישים בשנה? (להזכיר - הרכבת היא כלי התחבורה הבטיחותי ביותר לנוסעיו בישראל). האם היא כוללת את הנזק לציבור עקב זיהום האוויר המתמשך? הנזק הבריאותי? הנזק התיירותי שנגרם לתל אביב, שמרכזה נבנה כעיר לבנה והיום הוא ברובו אפור דהוי?
האם היא כוללת את הנזק שנגרם עקב ניצול קרקע בזבזני? שטח הקרקע הדרוש לרכבת קטן יותר מהכביש, בפרט במחלפים - ששטחי הקרקע הכלואים בהם חסרי כל ערך סביבתי, ויש בעיה ממשית של נגישות תחבורתית לתוכם. יותר מכך, אפשר היה להכניס קטעים מהכביש למנהרות ולאפשר כך שימוש כפול - על-קרקעי ותת-קרקעי. לאחר שנסלל הכביש, איש לא ינצל את תת-הקרקע מתחת לתוואי.
האם היא כוללת את הנזק שנגרם למדינה עקב בריחת הון לחו"ל? אין כיום שום ייצור של רכב פרטי בישראל. כל רכב חדש שנקנה בארץ מיובא, ומשמעות הדבר בריחת כסף ישראלי לטובת הכלכלה היפאנית, הקוריאנית, הגרמנית ואחרות. זאת בעוד השקעה ברכבת מצמצמת את בריחת ההון לחו"ל - בכך שלאחר השקעה ראשונית גבוהה, יש הרבה פחות צורך ברכישת כלי רכב פרטיים חדשים. זוהי נקודה שלדעתי לא הועלתה מעולם מצד הגופים הירוקים בארץ - וחבל.
ישראל מחמיצה את ההזדמנות לפרוייקט לאומי אמיתי של עורק רכבתי שני בישראל. לו היו לנו מנהיגים בעלי חזון סביבתי אמיתי, יכולנו היום - במקום כביש מיותר - לסלול עורק רכבתי ארצי, שהיה נכנס לערים לאורך התוואי בקטעים תת-קרקעיים.
הגיע הזמן. 83353
סוף-סוף נפתח הכביש - לאכזבתם הרבה של הירוקים הפרופלורים - וכעת, משהושלמה המלאכה, ותוך כמה שנים ייפקק גם הוא - לא תהיה עוד ברירה, אלא להשקיע ברכבת... ולהגיע צ'יק-צ'יק-צ'ק.
העיקר שאפשר יהיה, סוף-סוף, לנסוע *בלי* לעבור בתל-אביב!!! :-))
114730
כביש עוטף סחבקיאדה לאומית 114746
אחרי שגמרנו לסלול את כל הכבישים למתנחלים
צריך לסלול כבישים גם לעשירים החיים מעברו הזה של הקו הירוק.
כך לא יישאר אף אחד שיתלונן, מקרב סחבקייאדת הצמרת והמועדפים של מה שעוד נקרא מדינה, והולך ומתברר שהיא לא יותר מאחוזתה הפרטית של הסחבקיאדה העשירה, זאת שלא צריכה להתייצב שלוש פעמים בשבוע בלשכת אבטלה, זאת שלא צריכה רכבת כי עוד מעט לכל אחד בה יהיה מטוס פרטי, רק היא צריכה להמשיך ולעבות את הקו המפריד בינה לבין שאר העם.
וכל הלוזרים שם בדרום, בשכונות ובשאר המקומות שלא יהיה להם כסף לקנות מכונית אפילו בשביל לנסוע בכביש, וגם אין להם בדיוק לאן לנסוע בו, כל החד הוריות וכל הפראיירים האומללים האלה שהולכים ומהווים את רוב העם, שיתחילו סוף סוף להבין את הרמזים העבים שמשדרים להם עם כל תקציבי הממשלה, ולגווע מרצונם. ושילמדו בגלגול הבא להיוולד בצד הנכון.,
ומה עם החצי השני? 127333
מאה אלף משתמשים בכביש 6 בחודש הראשון להפעלתו ככביש אגרה.

ומה עם החצי השני? 127365
מאה אלף נוסעים בכביש 4 (גהה) ביום אחד.
עוד "הצלחה" כזו ואבדנו.
ומה עם החצי השני? 127370
100,000 משתמשים, אבל 500,000 נסיעות. תקרא בקישור. אני מניח שהמספר יגדל ככל שיתר חברות יחתמו על הסכמים עם חברת דרך ארץ, וככל שהכביש יספק מעבר זמין יותר מדרום לצפון ויפתחו שאר הקטעים והמחלפים, אבל נחכה ונראה.
ומה עם החצי השני? 127371
המספרים אולי יגדלו מעט, אבל כביש 6 לא יקח אליו נתח משמעותי מנפח התנועה, כל עוד למפעיליו אין אינטרס כזה.
מכיוון שמובטח להם פצוי על מיעוט משתמשים, האינטרס אינו קיים.
אגרה רמה? 131060
נתיב נסיעה חדש שיסלל בכביש מס' 1, בקטע שבין מחלף שפירים לכניסה הדרומית לנתיבי איילון, ישמש לתחבורה ציבורית וכנתיב אגרה לכלי רכב פרטיים. עם זאת, בעלי כלי רכב פרטיים יהיו זכאים להשתמש בנתיב ללא תשלום יום בשבוע לפי הזמנה מראש.

הארץ:
אגרה רמה? 131077
ובזמן שהם מוציאים לנו את הנשמה עם נתיב אחד לפה או לשם, מרחיבים את כביש הגישה הצפוני לירושלים - זה שמגיע מכיוון בית-אל וממשיך אל תוך דרך בגין. העובדה שגם ביום עמוס עוברת שם לא יותר ממכונית בדקה, זה לא מפריע להם.

(דובי, שהחליט לנעול את מגף הנוגש כדי לקצר את זמן הנסיעה מהמרכז וירושלים וחזרה)
מגף הנוגש? 131081
מגף הנוגש? 131289
בקיצור, אני נוסע דרך השטחים, דבר שפעם לא הייתי עושה. גם הדלק הרבה יותר זול בבית חורון.
כמובן שכל העקרונות שלי הלכו לעזאזל כשהסתבר לי שמבחינת האו''ם אני בכלל מתנחל...
אגרה רמה? 131386
זה בגלל שהם מתכננים כביש גישה חדש לירושלים מכיוון מערב, שיחבר בין מחלף שורש/מוצא (תלוי בתקציב, בהרגשה ובהרכב הקואליציה) למחלף החדש על דרך בגין בין רמות לגבעה הצרפתית. ואז נוכל סופסוף להשתמש בכניסה לא-פקוקה לעיה"ק, מוזרקת ישירות לתוך עורק התנועה הארוך והמהיר ביותר בעיר, במקום להתמזמז במשך עשרים דקות עם רמזורים בגינות סחרוב ואוטובוסים גולמניים בואכה התחנה המרכזית. כשזה יקרה, יעברו באותו כביש הרבה-הרבה יותר ממכונית אחת לדקה.
אגרה רמה? 131419
אה. טוב לדעת. אבל זה בטח יהיה כבר אחרי זמני. תשמח אגב לדעת שאם אתה אדם חסר עקרונות, אפשר לקצר את הכניסה לירושלים, אפילו ביום ראשון בבוקר, בעשרות דקות על ידי נסיעה דרך 443. אמנם יש רמזור אחד או שניים יותר, וגם מחסום צבאי - אבל זה עדיין הרבה יותר מהר.
אגרה רמה? 131446
מרחיבים גם את הכביש ממישור אדומים עד מצפה יריחו (ראיתי שלשום) גם בו כמעט לא נוסעים.
ושלשום-אתמול נסעתי לראשונה במנהרות הר הצופים. תצפית מדהימה על כיפת הסלע, והשקעות עצומות שיכלו למצוא את דרכן לפרוייקטים תחבורתיים יותר נחוצים כעת.
למחלף החדש בין א-זעיים וא-טור קוראים "מחלף הזיתים". למה? ככה. הר הזיתים לא כ"כ קרוב, אם אם בישראל הקטנה יש קומץ צמתים בשמות כמו "צומת פוריידיס", נראה שבשטחים גם זה אין.

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים