חברת ההסעות "אובר" דיווחה על הפסד רבעוני בסך 5.2 מיליארד דולר. זהו אחד ההפסדים הגבוהים של חברה כלשהי מאז 2008, לפי TheMarker. זאת בעת שמספר המשתמשים החודשיים של החברה עלה ל-99 מיליון. הכנסות החברה גדלו ב-14%, קצב גדילה נמוך ברבעונים קודמים - זהו רבעון שישי ברציפות של ירידה בקצב הגדילה.
מנכ"ל החברה דארה קוסרשאהי תולה חלק מההפסדים בהחמרת הרגולציה על החברה בניו־יורק, בניגוד לצרכי התושבים, לטענתו. הוא מבטיח כי ההפסדים יקטנו בשנה הקרובה.
לפי ניתוחים שונים, הנשענים בין השאר על התשקיף של אובר לקראת ההנפקה שלה במאי האחרון, האסטרטגיה שלה היא לסבסד את הנוסעים בכספי המשקיעים במשך זמן מספיק לדחוק את מתחרותיה, ואז כשכוח השוק שלה יגדל, להעלות מחירים. בישראל אובר פועלת רק כאפליקציית הזמנת מוניות, והמוניות כפופות לרגולציה הממשלתית הרגילה – להבדיל מהמודל שאובר שואפת אליו, לפיו הנהגים לא יידרשו לרישיון מיוחד, ויעבדו כעצמאים עבור תעריפים שיוצעו על־ידי האפליקציה.
לפי מחקר שהתפרסם לאחרונה במימון אובר ומתחרתה ליפט, בין 54 ל-62 אחוז מהנסועה של נהגי אובר היתה עם נוסע במכונית, ויתרת הנסועה היתה בדרך ללקוח. מומחי תחבורה שונים, למשל המפקח לשעבר על התחבורה בניו־יורק, מאשימים כי אובר וליפט מחמירות את בעיית הגודש בערים – בכך שהן הופכות נסיעות דמויות־מונית לנוחות, הן מושכות נוסעים בעיקר מתחבורה ציבורית.
|
קישורים
|