תוחמר ענישת עברייני תנועה סדרתיים 1865
משרד התחבורה מגבש חקיקה שתחמיר עם עברייני תנועה סדרתיים. על פי ההצעה המתגבשת, תוגדר בחוק "עבריינות תנועה קשה" על פי תדירות ביצוע עבירות תנועה וחומרתן. תוחמר שיטת הניקוד עבור נהגים שיפלו תחת הגדרה זו וסמכות רשות הרישוי לפסול אותם מנהיגה לאורך זמן תורחב.

משרד התחבורה מציע למשל להכפיל את התקופות להפסקת השימוש ברכב לנהגים עבריינים: תתאפשר החרמת כלי הרכב ל-‏60 יום (בצו מינהלי) והחרמתו עד 120 יום (על פי צו שיפוטי), לשם ביצוע ההחרמות יוקמו מגרשים להעמדת רכב שניתן לגביו צו איסור שימוש.

החקיקה המוצעת מצטרפת לשורה של חוקים חדשים ומחמירים שהכנתם הושלמה ב-‏2003, שנמצאים היום בהליכי חקיקה בכנסת ביניהם החמרת הענישה על נהיגה בזמן פסילה, תחת השפעת סמים או אלכוהול ונהיגה ברכב שהורד מהכביש מטעמי בטיחות.

עוד מציעים במשרד התחבורה, בעקבות מעורבותם הגבוהה יחסית של נהגים צעירים וחדשים (בגילאי 18 עד 24) בתאונות דרכים, להאריך את התקופה שבה נדרש נהג חדש לנהוג עם מלווה מחודשיים לשישה חודשים לנהג עד גיל 24 ולשלושה חודשים לנהגים חדשים מבוגרים יותר. כמו כן מוצע להטיל מיגבלות על הסעת נוסעים על ידי נהגים חדשים.

משרד התחבורה מגבש גם הצעת חוק שתחייב הסעת ילדים עד גיל שנה עם הגב בכיוון הנסיעה, שימוש במושבי בטיחות עבור ילדים עד גיל 3 ושימוש במושב מגביה עבור ילדים עד גיל 7. כמו כן תאסר הושבת ילד במושב מול כרית אוויר.
קישורים
הארץ
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

  ומה עם הגדולים? • איילת בועזסון
  ללא כותרת • הקשה המקשה • 17 תגובות בפתיל
  מהן באמת הסיבות לתאונות דרכים ? • זד • 14 תגובות בפתיל
  חוסר האחריות • ברקת • 27 תגובות בפתיל
  מישהו מבין מה קורה פה? • ידידיה • 30 תגובות בפתיל

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים