|
מר א. מאן, ההתנשאות שהיא רק סוגיה אחת מתוך המאמר המאלף, הינה נושא מורכב הרבה יותר, מ"פיצוי על חיים יהודים בעלי צימצום סובלימיטיבי" זו לא רק ההתנשאות היהודית נוסח "אתה בחרתנו" זהו גם מיון מדוקדק עד לכעיס בתוך הקבוצה ה"נבחרת" פנימה, כפי שהזכיר ברזיק לעיל אשכנזים/ספרדים נשים/גברים, שכן ליצור גולם רשאי רק צדיק, קרי: המסויים מתוך קבוצת ה"אתה בחרתנו", מה שמותר לגבר אסור לאישה ועוד כיוצא בזה. זו גזענות ומיון תוך-קבוצתי במובן המקומם והמכוער. אינני מסכימה לדבריך כאילו "…הצורך העמוק בהתנשאות כפיצוי על חיים יהודיים בעלי צימצום סובלימיטיבי…". אחד ההיבטים לאותה התנשאות הינה עניין השתלת האיברים. למיטב ידיעתי העדר תרומות מקורו בבעיות דתיות הלכתיות והן אלה שמערימות קשיים ומעכבות. יחד עם כל זאת התעסקותם של פילוסופיים יהודים מקדמת דנא, בסוגיה הנדונה מרתקת כשלעצמה, שכן (עדיין!) שיבוט אנשים שייך לעתיד (יתכן ועתיד קרוב מאוד), ובכ"ז נראה כי ישנה איזו הסכמה אצל המתפלספים היהודים שניצול אותם גלמים כאובייקטים סוג ב' (תורמי איברים, נותני שירותים וכו) זה קביל. האימה הגדולה (והיהודית במיוחד) היא מ"הגולם" שיעלה באיכויותיו ויכולויותיו על יוצר, כלומר האל יצור בצלמו ובדמותו דבר נעלה ממנו עצמו, הייתכן?! לאימה הזו תוצאות מרחיקות לכת.
|
|