|
||||
|
||||
אם יורשה לי - עוד אחת בסדרה של בחירות תמוהות עד מאוד. עם כל הכבוד, אתה לא סופר. אולי היו יכולים לתת לך את פרס "ספר העיון הטוב ביותר" (וגם אז יצאו טובים יותר). סופר הוא מי שכותב פרוזה. מי שכותב ספרי עיון הוא חוקר. אגב, אולי חאלס עם הפרסומת העצמית? זה מתחיל (מתחיל?) להיות מזא"ה מעיק... |
|
||||
|
||||
לא אני בחרתי את עצמי אלא מעריב ומן הסתם יש להם את סיבותיהם הטובות שלהם . ולגבי הפירסומת העצמית כפי שאתה מכנה זאת אני רק מביא כל ידיעה שמופיעה על הספר בין חיובית ובין שלילית(כפי שאני עושה לגבי סופרים אחרים כשאני כותב עליהם )ונותן לקוראים כאן לפרש אותם בעצמם . . זה יהיה מגוחך להתעלם מהידיעה הזאת לגבי הספר אינך חושב? |
|
||||
|
||||
ראשית, אין הנחתום מעיד על עיסתו. שנית, קצת מיהרת. קראתי את הכתבה ב''סופשבוע'' של מעריב, ורציתי להכניס את הקישור לאייל וכבר מצאתי שהזדרזת לספר לכולם. תאמין לי, אם היית מחכה יום-יומיים לראות אם מישהו יתייחס (ורוב הסיכויים שאם לא אני, אז ערן או מישהו אחר היה מתייחס) ורק אז (אם אין תגובות) מעלה את הידיעה, זה היה יותר ראוי. |
|
||||
|
||||
בבירור לא הייתי צריך להביא את הידיעה אלא לסמוך על אחרים להביא אותה. להבא זה לא יקרה. אם זאת נראה שיש אנשים שחושבים שאני צריך להתנצל על עצם הזכיה . מצטער על זה אינני מתכוון להתנצל. |
|
||||
|
||||
בתמיהתו הכיצד יתכן שכותב שורות זה זכה בתואר סופר השנה כאשר הוא לא שמע את שמי כלל . "יכול להיות שמר אשד הוא סופר מצויין אבל יותר מעירית לינור או אתגר קרת ?" שואל לפיד בתדהמה". תשובתי ללפיד היא שלפני שיביע את תדהמתו יטריח את עצמו לפחות לברר מה אותו האיש שמעולם לא שמע את שמו כתב ויטריח את עצמו לקרוא את מה שכתב . מי יודע אולי יגלה שזה אכן ראוי לתואר. נראה שלפיד יוצא מנקודת ההנחה שרק סלבריטאים למיניהם ראויים לקבל תארים . וזה יש לציין משתקף גם בתוכנית שלו שאליה כידוע הוא מקפיד מאוד שלא להזמין מי שאינו סלבריטאי מסוג כלשהו . אפשר להתווכח עם הטיעון של דובי אבל זהו לכל הפחות טיעון רציני,מה שאי אפשר לאמר לגבי הטענות של לפיד שמראות שהאיש חי ונושם את תרבות הסלבריטאים שאוכלת כל חלקה טובה במדינה הזאת . |
|
||||
|
||||
טוב זה ברור. דובי, הוא תומך נלהב של טומי לפיד, וזה פנה לבנו יאיר, כדי שיצטרף לדובי מעל גבי מוסף "סופשבוע". ככה זה בבראנז'ה, מאפיה (שמאלנית) אחת גדולה. האמת, רציתי להגן על לפיד, שאת טוריו בניגוד לתוכניתו, אני דווקא די מחבב ומעריך1, אבל מקריאת הקטע הסרוק המצורף, נדמה לי שהפעם , הקטע הנידון הוא באמת די שטחי (סאבלימינל זאת לא להקה בכלל? ושאני אבין, עירית לינור מוצגת שם כדוגמה לסופרת טובה?) 1 אם הייתי קורא את הטורים של דייב בארי (ראיתי את הסדרה), הייתי אולי יכול להגיד שהוא בארי הישראלי. |
|
||||
|
||||
תיקון: סאבלימינל זאת לא להקה, זה זמר כמו שלפיד ציין. יכול להיות שהוא גם שר לבד, אבל אני פשוט מכיר רק את "הפרד ומשול", וזכרתי שהוא מושר ע"י צמד. כנראה ש"סאבלימינל" הוא אחד מהם (שמעון משהו), ו"הצל" הוא שני. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
כאילו אני לא לוחץ עכשיו על לינקים (שום דבר אישי, פשוט כל פתיחה של חלון נוסף גורמת לחרחורי אין קץ מצידו של מחשבי הוותיק), אבל אני מניח שקישרת לכתבה של פלטי1 במוסף הארץ. במקור נכנסתי לכתוב את התיקון לעצמי אחרי שריפרתי עליה. אז עוד זכרתי את שמו המלא של "סאבלימינל" (נו, שמעון משהו), אבל אז שקעתי בטעות באיזה דיון שממש אילץ לכתוב משפטים רציניים ומנומקים (או לפחות גרם לי לנסות). 1 "לכתבה של פלטי", עלק. אפשר לחשוב שהיא ואני הלכנו ביחד לגן. חוץ מזה, פתאום אני גם רק כמעט בטוח, ששמה הפרטי הוא מיכל. |
|
||||
|
||||
בגלל זה אני נאלץ להגיב כל הזמן להודעות של עצמי כאילו הייתי אתם יודעים מי. אז בקיצור, אחרי שהשלמתי את כל חובותיי באייל, הצלחתי סוף כל סוף להגיע אל קריאת מוסף הארץ, ול"סאבלימינל" לא קוראים שמעון משהו, אלא קובי שמעוני. ול"צל" קוראים יואב אליאסי. ולפלטי באמת קוראים מיכל. ואיך קוראים למבקר המוזיקה השחורה של "הארץ"? בדיוק כמו שקוראים לכתבו הצבאי של העיתון. וזה אפילו לא צירוף מקרים. זה ממש אותו עמוס הראל. |
|
||||
|
||||
[הערת האלמוני: האמת היא שהביקורת שלך כנגדו צודקת, אבל למה אתה מעתיק ומדביק את אותה הטרוניה בכל הפורומים האלו?] |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
איכותם של קרת ולינור אולי מוטלת בספק (כמו כל עניין אחר הקשור בטעם), אבל להגדיר אותם כסלבריטאים ששלחו ידם בכתיבה ולכן מדברים על הספרים שלהם, זה כבר ממש גובל באיכסיות.1 לינור מפרסמת מאמרים כבר שנים, וקרת, כשפירסם את "געגועי לקיסנג'ר", לא היה מוכר. להכליל אותם באותה קבוצה כמו סופי צדקה ובריטני ספירס?2 1לא מצאתי הגדרה טובה יותר. אני עדיין לא סופרת. מותר לי. 2שלכל הלא מעודכנים, הוציאו ספרי הגיגים כל אחת בתורה. |
|
||||
|
||||
קרת היה מוכר כשהוציא את ''געגועי לקיסינג'ר'' ולו בגלל העובדה שמספר שנים קודם לכן הוא פירסם את ספרו ''צנורות''. חוץ מזה הוא גם נהג לכתוב באחד המקומונים התלאביביים. |
|
||||
|
||||
צינורות יצא לראשונה ב- 92'. געגועי לקיסינג'ר ב- 95'. המכירות הראשונות של צינורות היו נמוכות מאוד. אתגר קרת התפרסם בגעגועי לקיסינג'ר, ואז אנשים חזרו וקנו גם את צינורות שיצא בהדפסות נוספות. |
|
||||
|
||||
אנחנו יכולים, כמיטב המסורת באייל, לריב עכשיו על משמעות המונחים "מוכר" או "מפורסם", אבל אני אסתפק בקביעתי כי קרת לא היה לא מוכר (=היה מוכר), כשפירסם את "געגועי לקיסינג'ר" ב95. |
|
||||
|
||||
הטיעון של לפיד הוא פשוט מאוד - אם אדם כתב ספר מדהים, אדיר, מהמם, ענק, שמזכה אותו בתואר סופר השנה, סביר להניח ששמו היה מגיע לאוזניו דרך קצת יותר מאשר מוסף החג של מעריב. לתוכנית שלו לפיד לא מזמין סלבריטאים1 משום שזו טלוויזיה, ולטלוויזיה מזמינים בעיקר סלבריטאים. הביקורת שלך נכונה גם לגבי ערב אדיר, לילה גוב, ד'ה טונייט שואו, וכל תוכנית אירוח אחרת בהיסטוריה של הטלוויזיה. אני בטוח שאתה חושב שמגיע לך שיזמינו אותך לכל תוכנית כדי שתוכל לספר להם על תוכידס. שאר הקוראים כאן, לעומת זאת, דווקא חיים על כדור הארץ. 1 לא מדוייק, מדי פעם מזמינים כל מיני "אנשים שבחדשות" או סתם אנשים שקרה להם משהו מספיק מעניין. |
|
||||
|
||||
מאשר ההערה המטופשת על תוכידס . אבל בסדר לכל אחד יש נפילות מידי פעם . |
|
||||
|
||||
אני מזמן חושד בדובי שהוא מעביר את משמרת יום שישי המשמימה (כסא העורך התורן) בעזרת כמה לגימות ממשקה משובח.:-) אני כותב זאת ע"ס ניתוח סגנוני של ההבדל בין תגובותיו בימי חול לתגובותיו בשישי בלילה, אבל כמו שאמר (בערך) מאור גרינברג לא מזמן: אל תצפו ללינקים זו תחושה כללית. ואגב אלי, הערה מטופשת אבל הצחיקה אותי כנראה שתוכידס עושה לי את זה ועוד יותר ממנו-גברת פשקוביצי. |
|
||||
|
||||
היה פירסום מספיק על הספר בכל אמצעי התקשורת. העובדה שהוא הסלבריטאי הדגול לא שמע עליו מעידה עליו יותר מאשר על הספר שככל הנראה הוא אינו טורח לשים לב לספרים שלא נכתבו בידי שמות מפורסמים כלשהם. ואכן זוהי אחת הבעיות הגדולות של הביקורת בארץ שעליה אני מתריע שוב ושוב בפורומים שונים .המבקרים נהתקשורת וטים לדון תמיד רק בספרים של ''שמות ידועים '' וללא קשר לאיכותם . כאשר יוצא ספר חדש של דוד גרוסמן אתה יכול להיות סמוך ובטוח שמיד יופיעו עליו בו זמנית ביקורות בכל העיתונים . לעומת זאת ספרים של סופרים שאינם ידועים לא יזכו לעיתים קרובות לכל ביקורת בגלל שאינם ידועים ואין מאחוריהם מסע יחצנות. המבקרים יכולים לטעון להגנתם שמדי שבוע יוצאת לאור כמות עצומה של ספרים שהם אינם יכולים להשתלט עליהם ועדיין מן הראוי היה שיקדישו יותר תשומת לב גם ללא ידועים וללא קונבנציונליים . |
|
||||
|
||||
זה שאם לפיד לא שמע על הספר שלך הוא לא משוטט בכלל באתרי אינטרנט ישראליים. |
|
||||
|
||||
אולי מקור העוינות (שאותי באופן אישי משעשעת עד מאוד) שדובי מפגין כאן נעוץ בכך שלא איתת נכון את שם משפחתו בתודות בספר? (הקרדיט ללבשן, ואם היה לי מחשב קצת פחות איטי גם הייתי מביא את הלינק). |
|
||||
|
||||
אלי, אם לא הייתי מכיר את השם שלך, הרי שכל פעם שהייתי נתקל בכתבה על הספר שלך הייתי מדלג עליה מיד אחרי שהייתי קורא את הפתיח (למעשה, זה בדיוק מה שעשיתי בכל מקרה). אותך אולי הנושאים הללו מרתקים, אבל יש סיבה טובה מאוד שהספרים הללו נזרקו מזמן לפח הזבל של ההיסטוריה. כמו כן יתכן שבקוראו את מדורי הספרות, מעדיף לפיד לדלג על הספרים תחת הכותרת "עיון", פשוט משום שהוא לא חובב גדול של ספרי עיון ומעדיף סיפורת - שזה, כאמור, סוג הספרות שאמור לזכות את כותבה בתארים דוגמת "סופר השנה". בקיצור, אתה קוצף ושוצף בגלל שמישהו (אללי!) העיז להגיד שהוא לא שמע עליך מאודו. חוצפן שכזה. ועוד הגדיל האיש לעשות, ואפילו לא דאג לזמנך לתוכנית הטלוויזיה שלו כדי שיוכל לכפר על העוול. זוועה. גט א לייף. לגבי הערתי על תוכידס - היא נובעת כל כולה מהחוויה המעניינת שהייתה לי כשהחלטת להקריא באחד מערבי הבמה את המאמר שלך (בגרסתו הלא ערוכה, אם זכרוני אינו מטעני) על תוכידס. ההקראה המתמשכת אל מול קהל שהפגין באופן אקטיבי למדי את חוסר העניין שלו במה שאתה מקריא הייתה פשוט מפליאה, ועבורי סייעה להשגת תובנה מסוימת אודותיך. |
|
||||
|
||||
נבצר ממני להבין מדוע עורכנו, אותו אנו מוקירים מאד, איננו מסוגל להביע את דעותיו בצורה מעט יותר מאופקת ומכובדת, כנדרש ממי שכתר העריכה מונח אחר כבוד על ראשו. |
|
||||
|
||||
כי איש מר ונמהר אנוכי, וגם אם לעיתים מעירים לי לאחר מעשה ואני מודה בטעות, אין זה מסייע לי כהוא זה לזהות טעויות מבעוד מועד בפעמים הבאות. לא שאני חושב שהמקרה הזה הוא מקרה שכזה, בכל מקרה. |
|
||||
|
||||
גם ממני נבצר. לא מתאים לו. |
|
||||
|
||||
מישהו מוכן להזכיר לי איך ממשיך הפסוק ''המלבין פני חברו ברבים כאילו...'' |
|
||||
|
||||
זה באמת לא מתאים לדובי, לדעתי הוא נסחף, ובגדול. אולי זה לא הוא ורק חקיין שלו או משהו? |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
דובי אם נפגעת מאי האיות הנכון של השם שלך צר לי זה יתוקן במהדורה הבאה . לגבי אותה הקראה מתמשכת שאתה מזכיר בערב במה חדשה זאת הייתה חוויה לא נעימה גם לגבי, מצד שני היא תוקנה בידי כמה אנשים שאמרו לי אחר כך שהם נהנו ,כמה צדיקים בסדום אולי אבל זה הספיק. כמובן אינני יכול לדעת מה יעניין את הקהל בערב במה חדשה ומה לא אני לומד רק בדיאבד. |
|
||||
|
||||
נראה שהטענה העיקרית כנגדי ( מלבד זה שהכיצד מעז אדם שמי שמע עליו קודם חוץ מכמה עשרות אנשים באינטרנט לקבל תואר שגדולי הדור כמו עירית לינור לא זכו בו ) היא שאני לא ''סופר''. נראה שההנחה כאן היא שרק כותבים בפרוזה זכאים לתואר זה. זה אומר שמשוררים כמו נתן זך או מחזאים כמו חנוך לוין וניסים אלוני לא יהיו זכאים לקבל את התואר שהרי לא כתבו בפרוזה. אני טוען שאני זכאי לתואר ''סופר'' טכנית שכן אני כותב מסות שזוהי סוגה ספרותית גם אם אינה נחשבת בתחום ''הפיקשין''. לאמיתו של דבר כל הויכוח הזה הוא מגוחך נראה שמעריב פשוט הגדיר את התואר לא במדוייק והיה צריך להגדירו כ''איש הספרות '' של השנה ואז אפשר היה להכניס גם מבקרים ומתרגמים וכו' מבלי שאיש ישמיע מילה ויצפצף . |
|
||||
|
||||
נתן זך יכול להבחר כמשורר השנה, וחנוך לוין עשוי בהחלט לזכות בתואר המחזאי המת של השנה, אם ממש רוצים. כמובן שפתרון הרבה יותר אלגנטי היה לבחור ב''ספר השנה'' שהוא תואר הרבה יותר רלוונטי, אך גם אז, לצערי, לא היה מגיע לספרך לזכות בתואר, כי בכל זאת יצאו כמה יותר מוצלחים, לטעמי. |
|
||||
|
||||
תן אחד לדוגמא, סתם בשביל הסקרנות. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
אני לא יודע מה איתך, אבל אני, בתור דמות שאמורה (בין היתר) לנצל את אלמוניותה כדי להגיב בבוטות, בארסיות ובפרובקטיביות, פשוט שוקל לתלות את הנעליים, אחרי המופע שדובי נתן כאן. אפילו אני הרגשתי בסוף (כלומר אחרי שהתפקעתי מצחוק) קצת לא נעים בשביל אלי, ואני עוד בכלל לא מכיר אותו. דובי בטח יפגוש אותו תוך כמה שבועות או חודשים באיזה אירוע, וזה אפילו לא גורם לו למצמץ. |
|
||||
|
||||
איכשהו הצלחתי לשמור על straight face ממש עד השלב של הדג מנחם. |
|
||||
|
||||
זה השלב שבא אחרי שלב ההכחשה? כי אין לי מושג על מה את מדברת. |
|
||||
|
||||
נו, בלינק שנתנו לספרים שקננגיסר קרא: תגובה 91655 יש שם איזה אחד, הדג מנחם. בראותי אותו, נגדשה הסאה ויצאו לי זרמים סוערים של צחוק מהאוזניים. |
|
||||
|
||||
איך ניסית בכלל להשוות עקיצת צרעה שהתרככה http://haayal.co.il/thread.php3?rep=91616 למהלומה דובית? שמע זה התפתח פה לסיפור קלאסי לערב יום כיפור אבל אני חושש שלא יהיה לו הפיאנד כי אחד הצדדים פטור פר הגדרה עצמית מחובת חשבון נפש. אז נכון שאלי אשד שהוא בעיני כותב מאמרים מוכשר חוטא לפעמים בפרסומת עצמית, אבל אני סלחן מטבעי כלפי חולשות של אנשים אקסצנטריים באמת.1 1לעשות מחקרים על תוכידס זה אקסצנטרי באמת.2 2להשתמש בהערות רגל זה לא. |
|
||||
|
||||
________ העלמה עפרונית, באמת רוצה לדעת. |
|
||||
|
||||
המאסטרו פה בסביבה אז אני עונה לך בזהירות. תוכידס הוא תוכי מדבר שעוזר לכמה ילדים לעשות שיגועים לכל העולם.היריבה הגדולה שלו היא השכנה הרומניה/פולניה גברת פשקוביצי אל תציצי. או נסי לחשוב על קופיקו(מי זה?) עם כנפיים. וכל השאר כתוב בספר השנה "מטרזן ועד זבנג". ___________ האייל האלמוני והארסי שאוהב לעזור. |
|
||||
|
||||
תוכי מדבר? על זה כל הרעש? לאור הדיונים באייל, ורמת חוסר ההבנה המשוועת שלי, הייתי משוכנעת שמדובר באיזה פילוסוף יווני קדום או מינימום פיזיקאי גאון. _______ העלמה עפרונית מחכה כבר לבליסת הספרים הגדולה. |
|
||||
|
||||
אכן יש חסכים גדולים יותר.דנידין למשל או מלכוד 22:) חוצמזה מה היה אקסצנטרי לו אלי היה כותב על פילוסוף יווני? ___________ אהמ... |
|
||||
|
||||
טריוויה על תוכידס : הנ"ל הוא הנכד של התוכי של דוקטור דוליטל פולינסיה . נקודה חסרת חשיבות אולי שמעניינת רק אותי אבל יש לה גם השלכות ,סופרים כמו עידו סתר ומירון אוריאל שהפגיש את טרזן עם דמויות שונות מהספרות הקלה כמו דרקולה ומיסטר הייד הקדימו בכך זרם "פוסט מודרניסטי " שפופולארי היום מאוד . של הפגשת דמויות ידועות מהספרות ולפעמים מתקופות שונות זה עם זה . פיליפ חוזה פארמר יצר אתה ז'אנר והקומיקסאי אלן מור חוגג עכשיו עם הרעיון עם סדרת "הליגה של אנשים מדהימים" שלו שנעשית כעת לסרט עם שון קונרי . אפשר להשוות את זה עם סיפורים מהרנסאנס שבהם דמויות מהסיפורים על המלך ארתור הופגשו עם דמויות מהסיפורים ממחזור השירים על קרל הגדול ( שבכלל חי 200 שנה מאוחר יותר ) עם אלכסנדר הגדול וגיבורי טרויה וכו' . |
|
||||
|
||||
ואפשר להוסיף לרשימה גם את המחזה המעולה מרה סאד. |
|
||||
|
||||
אם כבר להפגיש דמויות: האתגר הוא לזהות מי נפגש עם מי. |
|
||||
|
||||
את צודקת בעצם (כמעט). היה היסטוריון יווני קדום בשם תוכידידס. (כתב ספר היסטוריה על מלחמת הפלפונס). |
|
||||
|
||||
טוב, נו, שיהיה: אלי, סליחה על שתקפתי אותך והעלבתי אותך. (אבל אתה עדיין לא סופר השנה) |
|
||||
|
||||
מה לעשות אבל מעריב הכריז עלי ככזה .אתה יכול יכול לטעון שאני סופר השנה לדעת מעריב . ... אני לא הייתי נוגע יותר בעניין מעבר לאיזכורו ותו לא, אבל הודות לך ולאנשים כמו לפיד שנחושים בדעתם לצרוח שאני לא לא לא סופר השנה אנשים רבים מאוד שלא שמעו על כך (ואם כן זה לא היה איכפת להם ) או עלי עכשיו מודעים לעניין . |
|
||||
|
||||
מצד אחד אני רוצה לחשוב שאולי גם בזכות ההודעה שלי, דובי התנצל בסופו של דבר. מצד שני למה לעזאזל זה בכלל איכפת לי?! |
|
||||
|
||||
נשאלת כמובן השאלה דובי : האם בכלל קראת את הספר ? |
|
||||
|
||||
א. קראתי את המאמרים שלך, שחלקם היוו לפחות בסיס לחלקים מהספר. היום ערב יום כיפור, אז אני לא אמשיך את המשפט הזה. ב. עיינתי בקצרה בספר. הנושא לא מעניין אותי להפליא, ולכן אין לי כוונה לקרוא אותו עד תום. ג. אתה לא סופר השנה. |
|
||||
|
||||
כלומר שלא קראת באמת את הספר שמורכב מעשרות מאמרים שרובם לא הופיעו באינטרנט כלל . |
|
||||
|
||||
לא קרה לך פעם שהתחלת לקרוא ספר, גילית אחרי שני פרקים שהוא משעמם אותך, והחלטת שהספר רע? אז אני קראתי שניים שלושה פרקים עוד לפני שיצא הספר, והחלטתי שאני לא רוצה לקרוא את השאר. |
|
||||
|
||||
במוסף של מעריב היום : "לאור גל מחאות על בחירתו של אלי אשד לסופר השנה (כנראה שדובי ויאיר לפיד לא היו היחידים א.א. ) ברצוני להבהיר כי אלי אשד נבחר על ידי כ"איש השנה בספרות "שהוא מושג גורף ופתוח לכל מי שמשתייך לסצנה הספרותית. הבחירה לא באה לבטל את חשיבותם של "הסופרים". אני עצמי כפי שציינתי מעדיף את התואר הזה על פני התואר "סופר השנה ". עם זאת אני מתנגד לטענתו של ריקין ש"אלבומו היפה של אשד "מטרזן ועד זבנג" שאמנם אינו מעשה של יצירה ספרותית אך בהחלט מהווה מחווה מפתיעה ומשמחת לפרק נשכח בתולדות הספרות העברית שבין השאר עיצב את טעמו הספרותי של החתום". לדעתי בהחלט הייתה כאן יצירה ספרותית אבל נניח לזה למען השלום והשלווה במקומותינו ובא לציון גואל . |
|
||||
|
||||
אלי, מה דעתך על הגילוי שתום שגב הביא לפני כשבוע? הוא כתב על מחקר של איתן בר יוסף שגילה בספריה של נחום גוטמן עותק מספר של אחד הדלי צ'ילברז משנת 1930, עם הערות של גוטמן וזהות טסקטואלית לספר לובנגולו מלך זולו. |
|
||||
|
||||
רון, אומר לך מה דעתי: ראשית, "לובנגולו", ספרו של גוטמן נפלא. נתחיל מהציורים המקסימים דווקא, טוב שאיש אינו טוען שהם פלגיאט, גוטמן הוא צייר בעל איכות ייחודית והציורים בספרו הם חלק בלתי נפרד מהטקסט. ובאשר לטענתו של שגב. ספרו של גוטמן מחזיק 120 עמודים ויש בו שלושה שערים: השער הראשון כלל אינו עוסק בסיפור האוצר, אלא מספר על המסע באוניה לאפריקה ועל המפגש עם הארץ המופלאה, עם שחורים ולבנים ועם בעלי-החיים שם. השער השלישי מספר על המסע חזרה לא"י, כ-20 עמודים. רק השער האמצעי, המחזיק כ-40 עמודים (שליש הספר) מספר את סיפור האוצר. איני רואה כל רע בכך שגוטמן עיבד את הספר של צ'ילברז ושילב אותו בספרו. לשונו של גוטמן מיוחדת כל כך, ישראלית כל כך, שגם אם שאל את העלילה לחלק זה בספרו מצ'ילברז עדיין ניתן לראות בה יצירה מקורית (אף שאפשר כי מן הראוי היה לציין במקום כלשהו בסוף הספר שקיבל השראה מספרו של צ'ילברז כשכתב את סיפור האוצר). |
|
||||
|
||||
הגילוי הוא כמובן של איתן בר-יוסף במאמר עליו המלצתי פה לפני זמן מה מתוך "תיאוריה וביקורת" מספר 20, ולא של תום שגב. מה גם שהגילוי הזה הוא חלק מזערי מהמאמר של בר-יוסף, ובהחלט לא החשוב ביותר שבו. נ.ב. - אפופידס, לא שכחתי אותך. תגובה תגיע בקרוב. |
|
||||
|
||||
וזאת ההזדמנות הנאותה לחשוף שאיתן בר יוסף ( אותו אחד שפירסם עלי את הכתבה במוסף הספרים של ''הארץ'' וכתב את המאמר על לובנגולו ) הוא שפירסם לפני כעשר שנים מאמר גדול על טרזן לפני כעשר שנים במקומון תל אביבי לרגל יום הולדתו השמונים של איש היער.באותו מאמר שעסק בכל ההאספקטים של ההיסטוריה והקריירה הארוכה של איש היער הוא חשף אגב אורכה שחוברות וסיפורי טרזן הישראליים נכתבו ונערכו בידי אנשים כמו אהרון אמיר ועמוס קינן ופנחס שדה שאותם אף ראיין בנושא. . עד כמה שאני זוכר זוהי הפעם הראשונה שנתקלתי איפה שהוא במידע הזה וההמשך ידוע. |
|
||||
|
||||
כמי שכותב מזה זמן את סקר אתרי הטבע בשרון הדרומי, אני מסכים עם אלי - בעיני, סופר הוא גם מי שכותב ספר עיון ולא רק ספרי קריאה. יש גם ספרי עיון מצויינים לקריאה שוטפת, וספרי פרוזה שמקומם בפח האשפה. |
|
||||
|
||||
השאלה היא לא אם הספר של אלי טוב או לא טוב, אלא האם הוא צריך להשתמש ב''אייל'' כלוח מודעות חינם לפרסם בו את עצמו, את ספריו ואת הרצאותיו. לטעמי- לא. |
|
||||
|
||||
ולטעמי, גם אם הוא עושה את זה (ואני מסכים בהחלט שזה מה שהוא עושה), הוא לא צריך לקבל ביקורת כל כך נוקבת כאן באייל. יש למישהו בעיה עם זה? שישלחו לו דואל. |
|
||||
|
||||
אבל מה הבעיה פה? אם הוא מפרסם בתוך התגובות למאמר הזה, הוא מן הסתם מגיע לאנשים שיהיו מעוניינים לשמוע עוד על הנושא. |
|
||||
|
||||
מגיע? הוא מזמזם ליד האוזן כמו ההוא ששיגע את טיטוס. |
|
||||
|
||||
אף אחד לא כופה עליך לקרוא . לא מעניין אותך תעצום את העיניים ותתעלם מהזימזום . אם אתה מרגיש שזה חודר לך למוח ואתה בסכנה שאתה עלול להשתגע כל שעליך לעשות הוא לא להיכנס יותר למאמר הזה והיצלת את עצמך ממוות בייסורים . פשוט נכון ? |
|
||||
|
||||
לא, לא פשוט, כי ההודעות שלך על הספר ועל הביקורות ועל המפגשים צצות ומופיעות על כל צעד ושעל באינטרנט העברי. יש מושג מעורפל שנקרא ''אתיקה'', אבל אתה בטח תכיר אותו רק אחרי שהוא יופיע בספר ''אתיקה הנסיכה הלוחמת'' שאני עומד להוציא בקרוב בהוצאה מוגבלת של עשרים עותקים, כל הקודם זוכה. |
|
||||
|
||||
שלח לי עותק חינם ( עם כל התמונות ) ואולי זה יביא לשינוי . תמיד כדאי לנסות . |
|
||||
|
||||
בדיוק בשביל זה ניתנה לך האפשרות להפסיק לעקוב אחרי דיון נתון. |
|
||||
|
||||
ככה זה גברים - הוא יעדיף לשבת ולקטר על האייל אפילו ביום כיפור, ובלבד שלא יצטרך לתת לי זמן איכות. |
|
||||
|
||||
אתה כנראה מתכוון לגוי שגנב לנו ת'מנורה? |
|
||||
|
||||
לא, מה פתאום? אני מתכוון לגיבור הספר "טיטוס ואתיקה במנהרת הזמן" שעומד לצאת במהדורה מוגבלת וכו'. |
|
||||
|
||||
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |