|
||||
|
||||
נשאלת השאלה מהי הלגיטימיות של היהודים שבאו ל'פלשתינה' כלומר-התנועה הציונית לערער סדרי בראשית ולהקים מדינה יהודית ולהלחם עם ערביי קדמת אסיה וליצור את 'בעית הפליטים'? אענה על כך בשאלה :מהי הלגיטימיות של השבטים הדוריים שבאו וכבשו את יוון מדי האיונים(שנדחקו לחוף המערבי של אסיה הקטנה)והקימו ערי מדינה רבות בתאסליה והפלופונסוס? מהי הלגיטימיות של השבטים התורכמנים שבאו והתיישבו באסיה הקטנה במאה ה 15 ודחקו את הארמנים והביזאנטים משם עד לטבח של הארמנים ב1915 והטרנספר של היוונים ממחוז סמירנה(אזמיר) ב1923 ? הלגיטימיות שלהם בלתי ניתנת לעירעור כיום. הלגיטימיות הזו פחותה מהלגיטימיות של היהודים בארץ ישראל כי היהודים חיו בה מהמאה ה 13 לפני הספירה ועד 600 לספירה עד שרוסקו לחלוטין ע"י הרקלס קיסר ביזנטיון 10 שנים לפני הפלישה הערבית.1900 שנים של חיים יהודיים בארץ ישראל! התורקים והיוונים לא מנפנפים בזאת כי הם היגיעו,כל אחד בתורו מערבות אסיה.כנל גם הרוסים והפולנים שהופיעו בערבות והיערות של מזרח אירופה יום אחד ועתה -זה שלהם. כלומר-הלגיטימיות נובעת במקרה של העמים הללו מכח הנשק בלבד! ליהודים גם נימוקים היסטוריים ודתיים. ומהי הלגיטימיות של הפלשתינים? לאחר הפלישה הערבית במאה השביעית לספירה החלה התיישבות של חיילים משוחררים מצבא החליף בכפרים ועיירות שונות ובייחוד בעיר החדשה רמלה שהוקמה כמתחרה ללוד הנוצרית על מנת לשמש בירת הפרובינציה. הכובשים לא שינו את המינהל הביזנטי אשר חילק את הארץ לשתי פרובינקיות:פלשתינה פרימה,פלשתינה סקונדה וערביה. הגליל,המרכז ועבר הירדן.במקורות המוסלמיים בני הזמן נקראה ירושלים בשם אליה(ע'ש העיר הרומית אליה קפיטולינה שהקים אדריאנוס קיסר לאחר מרד בר כוכבה. האוכלוסיה המקומית-יהודים ונוצרים,החלה עוברת שיערוב- אימוץ השפה הערבית כשפת המינהל,ושפת היומיום וקבלת מינהגים ערבים בלבוש,ובתרבות. רק לקראת סוף המאה השביעית הקים עבד אל מאלך הכליף את מיסגד אל אקצה כמשקל נגד לכנסיות הנוצריות בעיר . המאות הבאות עמדו בצל המלחמות בין החליפים לבין עצמם ועם התרופפות הסדר פלשו שבטים בדואים למרחבי מישור החוף והעמקים הפנימיים.האיכרים נהדפו אל ההרים והארץ הייתה למירמס ועדרי הגמלים העיזים והכבשים ליככו את אדמת הארץ. מלחמות מסעי הצלב לא הקלו על האוכלוסיה.האבירים הפראנקים, אנשי הכנסיה הלטינית,זילזלו בנוצרים המזרחיים המונופיסיטים והאורתודוכסים כאחד וטבחו ביהודים ובמוסלמים. התבוסה הניצחת שנחלו הצלבנים מפני המצרים האיובים הביאו על הארץ את ימי הביניים . הממלוכים ,העבדים התורכמנים לשעבר, שלטו בארץ ישראל ובימיהם עברה הארץ איסלום מאסיבי. בכל מקום הוקמו מדרסות,חאנים ומסגדים,ומספר הנוצרים המתאסלמים גבר והלך.רבים היגרו למקומות אחרים עקב התגברות תהליך הנומדיזציה שתיארתי קודם ובעיקר עקב תוצאות הפארנויה של הממלוכים מפלישה צלבנית שלישית. הם ניהלו מסע של הרס שיטטי של כל ערי החוף העתיקות:צור,עכו,דאר,קיסריה,יפו,אשדוד,אשקלון,עזה ורפיח מ 4 מליון תושבים על סף הפלישה הערבית,הדרדר מספר התושבים משני גדות הירדן ל300 אלף איש ערב התקופה העותמנית. העמקים הפוריים הפכו לישימון חולי ולמדמנת ביצות. הפסקת עיבוד הקרקע הביא לסחף רחב מימדים של אדמת ההר אל מישור החוף ולהעמקת המידבור. האמפריה העותומנית הביאה בהתחלה לפריחה אך עם הסתאבותה במאה ה 18 ,הדרדר מצב הביטחון.גבירים מקומיים הטילו מרותם על איזורים נרחבים,שבטי נודדים חדרו שוב ושוב ,ושודדים הטילו טרור בדרכים.האנשים התרכזו במספר ערים הרריות והכפרים נידלדלו.שטחי המישור ננטשו ואותם תפשו שבטי בדואים ומהגרים מצריים. ב1832 כבשה מצרים את ארץ ישראל ופינתה אותה ב1840 עקב לחץ בריטי. או אז החלו מעצמות אירופה מתערבים בענייני הארץ. הקונסולים הזרים הגנו על נתיניהם משרירות לב השלטון ומצב הביטחון החל להשתפר.יהודים החלו לעלות מאירופה לארץ ופילנטרופים כמשה מונטיפיורי תרמו כספים לישוב היהודי המתחדש. עליית חובבי ציון מרוסיה בשנות ה80 נתנה תנופה רבה להתיישבות חקלאית יהודית בשטחי הפרא של מישור החוף. הפריחה הכלכלית הזו הביאה להגירה ערבית מהארצות השכנות (סוריה,מצריים והמגרב,סודן וקורדיסטן)למושבות היהודיות ששיוועו לידיים עובדות.המהגרים הללו הקימו כפרים בסמוך למושבות העליה הראשונה והגדילו את אוכלוסיית הארץ. אכן ימות המשיח.ערב מלחמת העולם הראשונה חיו בארץ ישראל 100 אלף יהודים ו 700 אלף ערבים(450 אלף ערבים חיו בשנות ה 70 בארץ). ימי המנדט הבריטי המריצו את התהליך. מאות אלפים מיהודי פולין וגרמניה ניחשו את הקטסטרופה המתקרבת והיגרו לפלשתינה. הם התישבו בחיפה ,יפו,עכו,צפת,טבריה,ירושלים, ותל אביב,ובמושבות והקיבוצים שהוקמו באותם אזורי ישימון שוממים לשעבר. מאות אלפי ערבים היגרו לארץ כדי להיענות לביקוש הגדל לידיים עובדות.המסחר והתעשיה התפתחו והוקמו חברות כמו סולל בונה. אך הלאומיות הערבית שלטה בכיפה ובמוקדם או במאוחר הייתה עלולה לקרות התפוצצות.היא באה ונמשכת עד היום. השאלה היא האם ניתן להפריד בין הערבים שגרו בארץ מאז 640לספירה לבין אלו שהגיעו מאז 1840 ומדוע נוהגים להפריד בין היהודים שבאו לפני 1881 ואלו שחיו שם לפני? זכות של מי באה לפני האחר? לפי מה שהתורכים,היוונים,הפולנים והרוסים מעידים לגבי עצמם,הזכות היחידה היא כח הנשק. ההבדל בין אומות אלו לאומתינו אנו היא שהם לא השאירו כלום ממי שממנו הם שדדו את אדמתו. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |