|
מה לעשות שאנו אומרים מדינה, אנו אומרים גבולות, מה לעשות שאנו אומרים גבולות אנו אומרים גבולות לא טבעיים בהכרח, מה לעשות שאל גבולות צריך לשמור, מה לעשות כמו שאמר פעם אבייב גפן ואני זוכר לו זאת לטוב, '' שאין גדר טובה''. מה לעשות שעצם המצב של העמדת גבולות ז''א שיש טובים ורעים, כמובן כמו שאמר איינשטיין כבר ''שהכול יחסי'' מה לעשות שאם אתה נמצא כרגע בעבודת מודיעין מאוד סודית ואתה חייב להניח מכשיר מאוד סודי ובאמת חשוב למדינה במקום אסטרטגי ביותר, ופתאום רואה אותך ילד ערבי, אין לך הרבה אפשרויות, או להרוג את הילד, או להיעלם אם המיתקן, לא תמיד זה אפשרי. אני בדעותי יותר שמאלן מהרגיל, והתרבות העברית היא באמת ''נר לרגלי'', אך שאתה אומר יהודי, השאלה היא כמובן מיהוא יהודי ומי לא, הברית מילה קובעת או שמה לא, הסתא או האמא קובעות או שמה לא. הגיאוגרפיה קובעת או שמה לא. נכון אנו עשירים בקונפליקטים וכך גם התרבות העיברית, נכון לא קל להיות אני אומר ישראלי ואח''כ יהודי, ולאף אחד אין רשיון להרוג, אך מה לעשות שברגע שאתה מנסה לתת פיתרון רעיוני לביטחונך וביטחון כול תושבי המדינה, אתה חייב לחזור לטירמנולוגיה הכי קמעית של מי טוב ומי רע, כמו משחק רק שהתוצאות נקבעים בדם, ואם היתה חוקר בשב''כ ובאמת היתה נמצא לבד אם מחבל כלשהוא לא מחייב ערבי, ואתה היחידי שיכול לתחקר אותו, ואותו הנ''ל היה אומר לך שישנה פצצה מתקתקת במקום סואן כולשהוא, מה היתה עושה , מטלטל לא מטלטל, מה היתה עושה, אני לא זוכר איזושהיא צורת ניהול של מדינה שהיתה חוסכת ממך את ''התענוגות'' הללו, גם מדינה ניטראלית לכאורה חייבת כוח אדיר בשביל למנוע ''מהשכנים'' שלה לכבוש אותה מחר. נכון תורת המוסר בישראל מסובכת, לטוב ולרע
|
|