|
||||
|
||||
חסרים לי שלושת הגיבורים ממקורותינו, שגם הם בנים לאישה חזקה ממשפחת המלוכה, שם אביהם לא מסופר, אבל יש יותר מרמז לגבי זהותו. מדובר בשלושת בני צרויה (אחות דוד) י''ו-אב, עשה-אל, ואבי-ש(ד)י. |
|
||||
|
||||
האם הם אחיו הבוגרים של נצר אחר למשפחת בן-ישי אשר נולד בבית לחם לאותו אב? |
|
||||
|
||||
לא הבנתי את השאלה. שלושת בני צרויה (בת ישי, אחות דוד) הם אחיינים של דוד. לא ידוע לי על ילדים נוספים של צרויה. |
|
||||
|
||||
בן נוסף לאותו אב, לא לאותה אם. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
לא הבנתי - מיהו אביהם של בני צרויה? האם תוכל לרמוז את הרמז? |
|
||||
|
||||
זה אשר עונה (לפעמים) לכינויים יה, אל ושדי, או בשמו הנפוץ יותר יהוה. |
|
||||
|
||||
אז למה לא הבנת את שאלתו של דורון הגלילי? |
|
||||
|
||||
אגב, אם נמשיך בקו שלך, הרי שהחמולה כולה היא של בני אלים - אחיו הבכור של דוד הוא אליאב. |
|
||||
|
||||
שם אביב של אליאב ידוע - ישי. הראיתי, שבני צרויה מתאימים למודל של גבורים בני אלים אותו הביאה טלה, ותמהתי על ההתעלמות מהם. |
|
||||
|
||||
ההודעה הקודמת שלי. |
|
||||
|
||||
בעיניי, בני צרויה הם רוצחים, לא גיבורים. |
|
||||
|
||||
לפחות לפי גרייבס, בהשוואה להרקולס הם חסידי אומות עולם. |
|
||||
|
||||
ההבדל בין בני צרויה להרקולס הוא שהרקולס נחשב לדמות מיתולוגית, ומשמעות מעשיו סמלית, לא מציאותית. בני צרויה נחשבים לדמויות היסטוריות, עד כמה שהסיפור יכול להיחשב להיסטורי, והתפקיד שהם ממלאים כמבצעי הריגותיו של דוד אינו נחמד - אם לדבר בלשון של המעטה. |
|
||||
|
||||
בני צרויה הם ''התנזים'' של דוד. הם רוצחים בשביל האינטרסים שלו על ימין ועל שמאל, ואחרי כל רצח הוא מיתמם ואומר שאין לו כל קשר אליהם או חלק במעשיהם. |
|
||||
|
||||
נחשב לגיבור בעיני מי? הרקולס נחשב בעינינו כדמות מיתולוגית, אבל בעיני היוונים הקדמונים הוא היה מן הסתם דמות היסטורית. בעיני גם שלושת בני צרויה הם דמויות מיתיות, בנים גיבורים לאם מיוחסת ולאל הכל יכול. לגבי תפקידם של בני צרויה בחצר דוד, גם הרקולס מילא את 12 המשימות, שהוטלו עליו ע"י אריסתאוס מלך מיקני. |
|
||||
|
||||
אני מעדיף את זינה על הרקולס, היא ניראית הרבה יותר טוב בבקיני (וזה למרות שיש לי רתיעה מנשים גדולת ומצהללות). |
|
||||
|
||||
ודאי שעדיפה זינה, או כמו שאמרו חז''ל, את דינה הייתי מזמין לדיון... |
|
||||
|
||||
(בשביל תגובה כזו זה עושים lurking שנה) |
|
||||
|
||||
חוזרים להגדרת הגיבור ? בעיני מחבר ספר שמואל ובעיני עורך דברי הימים, הם גיבורים לאללה. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |