|
||||
|
||||
GPT לצרכי מחקר: במקום לעבוד עם chatGPT באופן ישיר, עדיף דרך BING, מה שמאפשר לו גישה למאמרים אליהם אתם ניגשים ברשת או מקומית. Andy Stapleton מסביר ומדגים. בניית מודלים: ביקשתי ממנו לכתוב לי קוד לאימון ובדיקה של מודל לזיהוי עוצמת הרגש בטקסט, על סמך מאגר מתוייג. הוא השתמש ברגרסיה לוגיסטית וספריה לשונית (NLTK), כולל המון הסברים מתודולוגיים. ביקשתי ממנו לבנות מודל מודרני יותר - כלומר עם רשתות נוירונים. הוא בנה באמצעות ספריות של PyTorch. ביקשתי ממנו לתרגם ל-TensorFlow. הוא הסביר לי באילו נקודות אין תרגום מדוייק בין שתי הסביבות, וכתב קוד חדש שלטענתו ייתן תוצאה דומה בשתי הפלטפורמות. לא בדקתי מאחר ואין לי מאגר כנדרש (אם כי קל למצוא). נתתי לו עוד כמה משימות מן הסוג הזה, הפעם על סמך מאגרים שהורדתי. בחלק מן המקרים הקוד עף. הזנתי לו את הודעות השגיאה והוא נתן לי שורות קוד מתוקנות. באחד המקרים הוא כנראה הבין שמותקנת לי גירסה לא מתאימה של אחת הספריות, והוא העדיף לתת לי קוד שונה כמעט לגמרי שאינו תלוי בה. במקרים אחרים הוא ביקש ממני לבצע התקנה כלשהי והדריך אותי כיצד, כולל טיפול בבעיות שצצו. ברוב המקרים הוא השיג תוצאות באיכות דומה לזו שהשיגו מדעני נתונים מנוסים, תוך שהוא חוסך לי 95% מזמן המחקר והכתיבה. בחיים האמיתיים אגב, לפחות בחברות מן הסוג בו עבדתי, האחוז צפוי לרדת, שכן כמו בהרבה מקצועות, רוב זמני כמדען נתונים הושקע בשאלות עסקיות, מערכתיות ואנושיות - למשל הגדרה מחודשת של המטרה עפ"י כמות ואיכות הדאטה שהתקבל בפועל או עפ"י חששות שהלקוח אולי הביע אבל הוא לא רוצה לומר במפורש. אילון מאסק שחתם על העצומה להשעות את פיתוח GPT5, מצטייד לקראת בנייתו של GPT משלו. עולם המוזיקה כמרקחה: מה שקרה עם ציורים וצילומים קורה עכשיו עם מוזיקה. הבינה המלאכותית מלחינה לאחר שלמדה את האמנים שקדמו לה (כפי שאמנים גדולים עשו מאז ומעולם). דוגמא. יש גם טובות יותר. חברות המוזיקה פותחות במאבק. בקרוב - עולם האופנה כמלתחה. autoGPT: החדשה הענקית, שמשום מה חלפה לידי עד כה, היא התפשטותן של מערכות סוכני בינה מלאכותית. שתי מגבלות מרכזיות של chatGPT הן העדכניות והבקרה. פלטרפורמות כדוגמת auto gpt שנכתבו לאחרונה מאפשרות לכל אחד להפעיל על מחשבו מספר סוכנים אוטומטיים המקושרים ל-GPT. סוכנים אלו מתייעצים עם GPT ובהתאם לכך מבצעים פעולות כמו חיפוש עצמאי ברשת, גישה לאתרים וביצוע פעולות בהם, הורדת תוכנות, התקנתן והרצתן - או לחילופין, למשל כאשר לא נמצאות חינמיות מתאימות, כתיבת תוכנות, דיבוגן (תחת פיקוח של סוכן אחר) והרצתן עד אשר מתקבלת התוצאה הרצויה וכן הלאה. כל זה מציב בעיות חדשות וישנות: 1. ההזנה של כמויות גדולות של מידע ל-GPT חורגת ממה שמאפשרים החשבונות החופשיים ב-openAI, כך שדי מהר נדרש מעבר למנוי בתשלום. 2. גם אז, כדאי להיזהר ממוד continuous ולהעדיף ידני, שבו הוא מעדכן ומבקש רשות בכל צעד או כמה צעדים. אחרת, העלויות מסוגלות לזנק במהירות. 3. הגישות לאתרים מפוקפקים והתוכנות שהוא כותב ומריץ מקומית מעלות בעיות אבטחה. חלק מזה ניתן לפתור באמצעות הפעלת כל המערכת בתוך "מיכלים סגורים" יעודיים -למשל dockers. 4. בחזרה לנושא הכספי: הוצאות החשמל של הקריאות ל-GPT גדולות בהרבה מאלו של מנוע חיפוש. אלו צפויות לרדת, אבל עדיין מי שיוכל לשלם יותר יקבל גישה טובה יותר למערכת שיכולה לתת לו יתרון גדול ברוב תחומי החיים. בנוסף, צריך לזכור שהרשת מונגשת בעיקרה באמצעות הפרסומות כך שכל אחד יכול לגשת באופן חופשי ובלתי אמצעי אל רוב הידע האנושי. GPT ובוודאי מערכות הסוכנים אינם מושפעים גם מן המשכנעות שבפרסומות, מה שעשוי להעביר עוד חלקים, ובמיוחד אלו שפונים לציבורים יותר משכילים ומבוססים, אל מאחורי חומת תשלום. |
|
||||
|
||||
בהמשך להערה "כפי שאמנים גדולים עשו מאז ומעולם", הציטוט הידוע של פיקסו הופך עתה רלוונטי מתמיד: "אמנים טובים מעתיקים, אמנים גדולים גונבים". ובנושא אחר בתחום זכויות יוצרים והעולם הדיגיטלי, נראה שהתשובה לשאלה שבכותרת היא 78,364,164,096, וכבר יש עליהם זכויות יוצרים. טוב, לא שירים אלא מלודיות, וגם זה במגבלות מסויימות, ורק לפי החוק האמריקאי, והבעלות היא רק בפוטנציה שכן מטרת המיזם אינה לשתק את תעשיית המוזיקה אלא להיפך. אחד מן השותפים למיזם מעורר חשד, שרק בדיקת שנת הפרסום (2010) של הסרטון הסירה. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |