|
ככל הידוע לי, אין למטוסים בכלל ולמטוסי תובלה ונוסעים בפרט, מנגנון ביות, כמו שניטען במקרה של הטיל שפגע במטוס בים השחור.
מהו הסיכוי ששני מטוסים יתנגשו בטעות. ההתנגשות היתה בגובה רב רחוק מיעדי הנחיתה, כלומר לא לקראת נחיתה או המראה, מקום בוא צפיפות המטוסים גבוהה. אפילו אם ישנם נתיבי טיסה מוגדרים שהם חוצים זה את זה, באופן תלת מימדי, כלומר בהתחשב גם בגובה. אני משער שהנתיבים הם לא מדוייקים בקנה מידה של עשרות מטרים. עבור מטוסים שעוברים כ-150 מטרים בשניה, כל תזוזה קלה, רוח, כיסי אויר, מסיטים את המטוס עשרות מטרים. כל זה עדיין כלום עבור הסיכוי שגם אם כל הנאמר לעיל מתקיים, יעברו מטוסים באותה נקודת מפגש, ממש באותו זמן. זמן זה נמדד בעשיריות-שניה עבור מטוסים שגודלם הוא כמה עשרות מטרים.
לעומת זאת, צריך גם להוסיף לחשבון מה הסיכוי שכל זה יתקיים, לא בפעם אחת בודדת עבור שני מטוסים ספציפים, אלא עבור כל המטוסים הטסים בעולם, במשך שנים. כמו כן, יכל להיות שלא מחוייבת התנגשות ממש על מנת שהמטוסים יתרסקו. יכל להיות שמעבר קרוב בניהם, ואפילו בהפרשי זמן, שיבש באופן מהותי צפיפות האויר וכיוונו, וכתוצאה מכך את יכולת הטיסה בכלל. הדבר פחות סביר כאשר הדבר קורה בגובה רב, ולטייסים יש זמן להחזיר את המטוס למצב טיסה. ע"פ התמונה, אחד המטוסים הגיע לקרקע די שלם.
הדיון פתוח לספקולציות, והנה קצת שמן למדורה: מטוס התובלה המריא מבחריין. כלומר מהמידל-איסט, ובמקום שאולי האבטחה בו לא מי יודע כמה.
|
|