אני משער שזה המאמר המדובר. הידע שלי בסטטיסטיקה לא מספיק כדי לחוות דיעה מעבר לכך שמס' הנבדקות לא היה קטן (וזה כמובן טוב) כפי שחשדתי לרגע.
הרבה טבלאות יש שם, אבל בדיון המסקנה שהדגשתי להלן שהיא לוז העניין לטעמי, היא היחידה שלא ציינו עבורה את המובהקות, משום מה.
For math, we find that when addressed in the masculine, women receive grades that are lower by 15 percentage points than the grades men receive (Model 1; p<0.01, N=759).
When addressed in the feminine, women's math grades are higher by 5 percentage points relative to when addressed in the masculine.
However, when addressed in the feminine, men's grade are lower by 7 percentage points than when addressed in the masculine (Model 1; p <0.1, N=759). In fact, when both women and men are addressed in the feminine, the gender gap in math becomes statistically insignificant. When women are addressed in the feminine and men in the masculine, women receive, on average, grades that are lower only by 10 percentage points than men's (Model 1; p<0.001, N=759)
מכל מקום, לו זה היה תלוי בי הייתי מדפיס שלושה עותקים מכל בחינה, עם פניה בלשון זכר, בלשון נקבה וברבים (אולי זה האופטימלי לאנשים עם בעיות בזהות המינית), ונותן לכל סטודנטית לבחור את הנוסח החביב עליה.
|