מעניין לעניין באותו עניין 712624
ידיעה בגלובס מלפני שבועיים: "ב-‏8 בינואר ייכנס לתוקפו השלב השלישי של 'חוק איסור פרסומת והגבלת השיווק של מוצרי טבק ועישון'. במטרה להקטין את החשיפה למותגי הסיגריות, כל חפיסות הסיגריות ייארזו באריזה אחידה בצבע 'המכוער בעולם', כשהסיגריות יוסתרו מעין הצרכנים בנקודות המכירה. שינוי נוסף יגדיל את האזהרות שעל חפיסות מוצרי הטבק משטח של 30% כיום ל-‏65%, ואזהרות יופיעו גם על סיגריות אלקטרוניות (בשטח של 30% המוצר)."

אבל ע"פ TheMarker: " 'לצערי, אין בחוק סעיף המאפשר אכיפה כלל, לכן אין אפשרות לאכוף את החוק' - זו התשובה שקיבל ד"ר מארק לוריא, פעיל נגד עישון שפנה למייל שפירסם משרד הבריאות לציבור לצורך דיווח על הפרות של החוק החדש להגבלת שיווק ופרסום מוצרי עישון. במשפט ברור וקצר, הסביר עובד אגף האכיפה והפיקוח של משרד הבריאות את האמת הערומה: נכון להיום, אין למשרד כל יכולת לאכוף את החוק."
מעניין לעניין באותו עניין 712626
ובכל זאת, בכל המקומות שאני קונה בהם סיגריות הן עכשיו מוסתרות.
מעניין לעניין באותו עניין 728271
בסופר שאני קונה בו הסיגריות המוסתרות נימצאות במקום איסטרטגי למכירות: ליד הקופות.

מעשן צריך להיות בעל אופי חזק כדי להתעלם מפיתוי שמוצמד לקופות.
מעניין לעניין באותו עניין 728273
מעט מהמעשנים מפסיקים לעשן בכל מקרה. זו התמכרות קשה. החשוב יותר הוא למנוע הצטרפות של מעשנים חדשים, ולהסתרת קופסאות הסיגריות (כמו לשאר המהלכים‏1) יש לכך תרומה.

____________
1 הגבלת הפרסום, העלאת המחיר, ביטול הצבעוניות של האריזות, הדרה מהמרחב הציבורי - כולם מהלכים שמטרתם להקטין את האטרקטיביות של הסיגריות למעשנים חדשים. למכורים זה לא כל כך עוזר.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים