|
||||
|
||||
"כמאה פלסטינים הציתו הלילה (יום ו') חלקים ממתחם קבר יוסף בשכם והתפרעו במקום. במהלך הפרת סדר הם יידו בקבוקי תבערה. הכוחות הפלסטיניים הדפו אותם, ירו באוויר והשתלטו על האש. מתאם פעולות הממשלה בשטחים וראש המנהל האזרחי שוחחו עם גורמים פלסטינים רלוונטיים שגינו את האירוע. " גם הצתת כנסיית הלחם והדגים (שלא לדבר על הצתות שונות של כנסיות ומסגדים ברחבי הארץ, שם לא נתפסו המציתים. וכן, אני יודע שגם מחללים קברים בהר הזיתים. אבל זה מחדל של המשטרה שלנו ולא של כוחות הבטחון הפלסטיניים) הייתה פגיעה חמורה בסטטוס קוו? |
|
||||
|
||||
כן. בכלל התכוונתי להדביק את זה בידיעה החדשותית, לא יודעת איך זה הגיע הנה. צרות של חדשים. הכותרת שלי כמובן אירונית, משתי סיבות: א) קבר יוסף זכה למעמד מקודש גם בקרב יהודים וגם בקרב מוסלמים, והנה צד אחד הורס אותו שוב ושוב במין משפט שלמה. ב) ההבנה של מחנה ישראלי מסוים (נחש איזה) לפגיעה החמורה ברגשותיהם של מוסלמים שרואים יהודים על הר הבית, פתאום מתאדה. לא לגמרי איכפת להם שהציתו את קבר יוסף, זה בעיניהם מוקד מיותר לסכסוכים וכולי. בעקבות זאת יש לי הרושם שחלק מהאג'נדה של "שמירת הסטטוס קוו" נמצא במתאם גבוה עם חוסר עניין פשוט במקומות קדושים בכלל, ואולי אף סלידה מהקונספט. |
|
||||
|
||||
ברוך בואך לאתר החביב שלנו. כקוראת חדשה אולי יהיה לך קשה בתחילה להבין מי נגד מי ומה נגד מה, טהעצה שלי לטירונים כמוך היא שבשלבים הראשונים להתערותם כאן יתעלמו מתגובות של מגיבים שהניק שלהם מכיל שם של חיה, אלא אם כן שם המשפחה שלהם הוא אנשלוביץ. המממ, או שקוראים להם אייל. או צבי. או זאב. טוב, יש לי הצעה יותר פשוטה: תתעלמי מההודעות שלי. לעניין: אני שייך במידה מסוימת לאותו מחנה - לפחות כל מטיחים בי מהמחנה השני - אבל זה מפני שיש לי צפיות מוקדמות שונות מעם הספר הרוחני עם "ירושלים של מעלה" שלו ולאיסלם עם "דת מוחמד בסיף" ושאר מרעין בישין. וכן, אני מודע לכך שיש בקרב בני עמי הרבה אנשים ששריפת קבר יוסוף בשכם פוגעת בנימי נפשם, בלי קשר לשאלה אם יש בכלל קשר היסטורי בין המקום ההוא לבין מה שמייחסים לו - ואני אמור להרגיש חמלה והזדהות מסוימת עם אותם חוגים אלא שאינני מצליח. להגנתי אוכל להגיד רק שאין יותר מדי אנשים דתיים שמתרגשים מפגיעה ברגשותי שלי כחילוני, כך שלא זה מה שמפריע לי לישון בלילה. |
|
||||
|
||||
אני אכן מתעלמת מהודעותיך כיוון שברור שאתה פרובוקטור בתשלום. נותר רק למצוא את נתיב הכסף. ולעניין: גם אני לא מזילה דמעה על קבר יוסף לכשעצמו, שכנראה אין בו קבר ולא יוסף. אבל יש טווח רחב שנע בין "חמלה והזדהות" לבין זלזול והוקעה. אני לא חושב ששורפי המבנה שאלו את עצמם אם יש ישראלים חילונים שמתנערים מהקשר למקומות קדושים וכולי. הם פשוט שרפו למען החוליגניזם. ואם היו שורפים שמורת טבע? (או מקום אחר שמייצג ערכים חזקים). לא רלוונטית מידת ההתרגשות שלי או שלך מפגיעה באתר דתי, אלא מידת הרצון לגדוע (ולא לעודד) פגיעה כזו. ומידת ההבנה שהפוגעים ניסו לפגוע בסמל שלגביהם לגמרי אמור לייצג את נימי נפשך. אתה ודאי יודע שקל לקחת סוכריה מתינוק. ובכן, דמיין שהתינוק בא אליך במרוצה ומתלונן שלקחו לו את הסוכריה, ואתה אומר לו שסוכריות ממילא מזיקות לשיניים, אז לא נורא שלקחו. האם זו תגובה רלוונטית? שמעתי היום יהודי מאמין אומר (נא לא ללגלג כיוון שמדובר באדם יקר לי): "יוסף היה המלך שלהם במצרים, שלט עליהם, הציל אותם מרעב, ועכשיו הם מחזירים לו ככה. לך תעשה טובות לאנשים". צחקתי ואמרתי לו: אפשר לחשוב שאתה זה שעשה להם טובה. והוא אמר: "לא אני - אבל יוסף". |
|
||||
|
||||
האם בכלל יש קשר בין "אל אקצה" לבין צואתו של סוסו של מוחמד? |
|
||||
|
||||
איזכור יפה למשפט שלמה, שנכון לא רק באשר לקבר יוסף. זה נראה כאילו כל נושא חלוקת כפוף להגיון מסוג זה. מחד ישנו הצד שמוכן ובוחר שוב ושוב בחלוקת הארץ, ומאידך זה שמסרב לכך פעם אחר פעם. מכאן מסיק החכם באדם (הקהילה הבינ''ל) מיהם הבעלים האמיתיים של הארץ. |
|
||||
|
||||
רק שבניגוד למשפט שלמה, שם מי שערך חיי האדם היה אצלו בעדיפות עליונה בחר(ה) לא לחלק, וכאן מי שערך חיי אדם בעדיפות עליונה אצלו ולא פיסות אדמה, יבחר דוקא כן לחלק. |
|
||||
|
||||
סוכל נסיון לפיגוע הקרבה באותו מקום. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |