שתי ערים לשני עמים 6420
עיר הבירה הופכת קלריקלית-ערבית במהירות: קצב גידול אוכלוסיות החרדים והערבים בה מתחרה ללא הצלחה בקצב הנטישה של החילונים. בניה נמוכה ולא יעילה יוצרת דווקא במרכזי העיר אזורי עוני מטורף ומטריד, המכער את פניה. ירושלים צריכה, מעל לכל, מגורים זולים יותר ותכנון בין-תרבותי יעיל יותר, ומהר, כי אחרת היא תישאר בירה שבינה ובין המדינה יש רק מעט מן המשותף. כמו בימי קדם, ירושלים היא בירת ממלכת יהודה, ותל-אביב מיטיבה למלא את תפקיד בירת ממלכת ישראל. האליטיזם הירושלמי קיים בכל, אך הוא סמוי מן העין, כך שהגרעין המתאים לשינוי קיים. הבעיה היא, בעיקר, שאנחנו החילונים ויתרנו על העיר. יותר פשוט להיות במקום אחר.
''אנחנו החילונים'' 6422
באופו מפתיע אני מכיר כמה חילונים שגרים בירושלים, אבל "אנחנו החילונים" כנראה שלא גרים בעיר. "אנחנו החילונים" גם לא גרים בעכו, צפת, פתח, תקווה, אשקלון, לוד, אשדוד, יבנה, גדרה, חדרה....
באופן מפתיע מרץ זוכה בירושלים ל17 אחוז (תקנו אותי אם אני טועה).
למעשה אני חושש שאתה פשוט מתכוון ש"אנחנו החילונים" גרים היכן שאין יותר ממאסה קריטית של "דוסים" שלמרבה הצער חיים בירושלים ובאורח החיים המאוס שלהם יוצרים "איזור עוני מטורף ומחריד, המכערת פניה".
אותם מקומות "מכוערים" המהווים משום מה אטרקציה תיירותית בעיני שוטים שלא מבינים עד כמה "אנחנו החילונים" צריכים לסלוד מכל מה שנודף ממנו ריח של דתיים, קיימים גם ביפו, עכו, צפת ובכל עיר בעלת שכונות ישנות טיפה יותר מ"ארסף" או קיסריה, אבל באותם מקומות יש פחות דתיים, לכן "אנחנו החילונים" רשאיים להתענג למראיהם.
בכל זאת, אנחנו החילונים 6433
קודם, אנא צטט אותי נכון, לא אמרתי שהעוני "מחריד" אלא "מטריד". אני חושב שלאנשים שנדרסים על ידי חוסר דיור צריכים להיות פתרונות טובים יותר מאלה שמציעה ירושלים. הבעיה היא כלל ארצית, אגב, אבל היא חריפה מאוד מאוד בירושלים ובנותיה.

לא, המקומות המכוערים לא מהווים "אטרקציה תיירותית" (אני לא זוכר תנועת מטיילים ערה בגונן ו' או בארנונה ד'). דווקא רחביה, המושבה, העיר העתיקה, זוכים לנתח תיירות גדול יותר בצורה משמעותית.

אני גם לא חושב שיש בהכרח קשר בין עוני לכיעור. מאה שערים, למשל, אחד המקומות העניים בארץ, כן נחשב אטרקציה תיירותית חיננית.

יפו ועכו שהזכרת הם דווקא דוגמה טובה, אפשר לצרף גם את חיפה. כולן ערים מעורבות, ולא זכור לי שדתיים בחיפה ערכו פוגרום אנטי-נוצרי, או שיהודים בעכו שרפו מסגד. בירושלים יש בשבועות האחרונים גל של הצתות (חרדיות?) של בתי-כנסת לא-אורתודוכסיים; בירושלים ערך/ערכו חרדי(ם) פוגרום בביתן של צעירות נוצריות שגרו בשולי מאה שערים (וככל הנראה היו מעורבות גם בפעילות הטפה להתנצרות); בירושלים מתרחשות הפגנות השבת האלימות ביותר במדינה (השווה ההפגנות הנעימות של קולנוע "היכל").

אין לי גם התנגדות לשכונות ותיקות. חלקן ודאי ראוי לשימור טוב יותר משהן זוכות לו (נחלאות או פלורנטין יוכיחו למה אפשר להגיע במודל פרו-קהילתי חכם). זה ודאי משרת את האוכלוסיה החלשה בעיר, ולכן ההשפעות החלוקתיות של המאמץ הזה הן ראויות.

לשאלתך, "אנחנו החילונים" גרים בקרית מלאכי וברעננה ובאשדות יעקב ובבאר שבע ובדימונה ובאילת. מירושלים "אנחנו" בורחים, וזו לא רק social mobility, לדעתי זו בחירה חברתית-פוליטית. אורח החיים החרדי איננו "מאוס", אבל הפולשנות שלו לאורחות חיים שלידו מציקה מאוד (החרדים מרגישים את אותו דבר). החרדים זוכים לנצחונות פוליטיים ותדמיתיים, והחילונים מגיבים ב-exit המוני. זו לא הסיבה היחידה (די לציין את מחירי הדירות העולים), אבל היא לא מבוטלת. הדבר האחרון שכדאי לעשות הוא להתכחש לזה.

:
:
.
זה המקום לתקן ולומר שמרצ לא קיבלו בירושלים 17 אחוזים מהקולות, אלא 7.2 אחוזים בלבד. זה לא הרבה ולא מעט. גוש השמאל כולו קיבל מעט, יחסית. בהצבעה לראש הממשלה, אגב, היה הפרש דרמטי בין המועמדים, ותוצאות הפוכות בדיוק בתל-אביב ובירושלים (35-65), אני אשאיר לך לנחש איפה הוביל ברק ואיפה נתניהו. זה גם המקום להגיד, שאפשר היה לצפות לבדיקה טיפה יותר רצינית של הנתונים מצידך.
אני עדיין לא יודע מה הקשר לדיון הנוכחי. אני אגב האחרון שיטען שאין בירושלים מצביעי מרצ – אני מכיר אחד אישית.
בכל זאת, אנחנו החילונים 6449
בבחירות לעירייה מר"ץ לא קיבלה שישה מושבים מתוך שלושים ואחד?

ולעצם העניין, הגבתי בצורה מבולבלת על שני נושאים שונים, האחד הוא התיאור השלילי של ירושלים על ידך, ואותו תיקנת בתגובת הנוכחית ועל כך אני מודה. השני הוא מה שאתה מזהה כ"אנחנו החילונים" מטריה תחתיה אתה כולל יותר אנשים מאלו שהיו מתגודדים תחתיה כדי לא להרטב. בדימונה לא קיימים אותם "אנחנו החילונים",ולמרבה הפלא גם לא באילת, (שם קיימת קוהליציה מופלאה בין מר"ץ למפד"ל) באשדות יעקב כנראה ישנם כמה (אני מכיר אישית...) אבל שוב לא תמצא אותם בקריית מלאכי.
ממש שיא הנאורות 6464
'' דוסים שחיים באורח חיים מאוס ''
עם אנשים כמוך לא צריך אנטישמים.
אם היו אומרים על הערבים שהם חיים עם ביוב זורם ברחובות
אתה בטח היתה נזעק
חדל התלהמות 6465
לפי מה שהבנתי מדברי משה דורון עד כה, הוא אינו נמנה עם "שונאי הדוסים" ודבריו נאמרו בציניות. עכשיו בוא ונבחן את השתלשלות העניינים:
פרופ, ש"ק ריש מתייחס לעוני ולצפיפות בקרב האוכלוסייה החרדית בירושלים. משה בציניות מקצין את דבריו ומנסה ליחס להן משמעות מתנשאת תוך שימוש בביטוי "אורח חיים המאוס של חרדים". מיד קופץ לו בובי ומתלהם "עם אנשים כמוך לא צריך אנטישמיים" (ואם לא היה משה דורון, היית זקוק לאנטישמיים? כנראה שכן, אחרת איך תצדיק את תחושת הרדיפה שלך?)
בתוך 3 תגובות יהיה ברור לכולם שהשמאלנים שונאי הדוסים אמרו שאורח החיים החרדי הוא מאוס למרות שמי שאמר את זה אינו שמאלני כלל ואף יש לו נטייה קלה לכיוון הדוסיות. השמאלני אמר שיש בעיה של עוני במגזר החרדי בירושלים (כמו שיש בעיית ביוב ברוב הכפרים הערביים בשטחים).
עם ידידים כאלה לא צריך אויבים 6482
שתי ערים לשני עמים 129306
מה הקשר??
חילוני או לא חילוני - יהודי זה מה שחשוב
וגם מה הקשר יש מ-ל-א חילונים בירושלים אומנם לא כמו מ'ס החרידים, אבל זה כמו שתגיד למה אין חרידים בקיבוצים או למה אין חיולנים רבים בבני ברק...
ובמקום להתעסק בזה יש צורך קודם כל להיות מודעים למ'ס הערבים.
שתי רשתות לשני סוגים 129751
אחת לאלה שיש להם מה לכתוב
שניה לקשקשני רשת מסוג האלמוניים.
שתי ערים לשני עמים? 129767
החרדים הבריחו את החילונים מירושלים כמו שעוד מעט אם ימשיכו בכפייה הנוכחית יבריחו מכל הארץ.
מה הבעיה עם ערבים? ‏1

1 התאפקתי מאוד לא לכתוב ניסוח אחר לשאלה זו לתשומת ליבך

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים