|
||||
|
||||
רוב התגובות כאן דיברו על רמת המוכנות הגבוהה יותר של ילד שנשאר עוד שנה בגן. לעניות דעתי, ילד שהוא ולו קצת מעל הממוצע, מבית משכיל, יראה במערכת החינוך הישראלית בדיחה עצובה. האתגרים של מערכת החינוך הם בעיקר איך לא למות משיעמום והתחמקות ממטלות סיזיפיות. לאתגר את הילד בבית זה טוב ויפה, אבל הוא עדיין מבלה זמן ניכר בבית הספר. ילד בוגר עלול להתחיל להתאמץ פחות (זה קורה לרבים מבין המוכשרים, אם כי גם לרבים מבין הלא-מוכשרים) כי הכל בא לו בקלות, ולא ילמד לעבוד קשה1. נראה לי שהאתגר של להיות הצעיר בכיתה יכול להיות ברכה לילד מוכשר מבית תומך. 1 כמו הח"מ, שכותב תגובה זו בשעה שישנה רשימה ארוכה של עניינים בוערים שהוא אמור לטפל בהם. |
|
||||
|
||||
אולי אבל אל תשכח שמוכנות היא עניין שונה מבחינות שונות: רגשית, לימודית, גופנית, חברתית. נראה כי אתה מתמקד בממד הלימודי והוא לא היחיד. כמו כן, "ללמוד לעבוד קשה" ניתן גם בגיל מאוחר יותר. אני לומד עד היום. אני לא חושב שייגרם נזק אם השנים הראשונות בבית הספר יהיו קצת יותר קלות והילד יעבוד קצת פחות קשה. אחר כך ילמד להתאמץ. אולי עדיף היציאה מחירות לעבדות תיערך בכיתה ג' במערכת מוכרת, ולא בכיתה א' במערכת לא מוכרת. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |