|
||||
|
||||
נחשפתי לכמה קישורים נוספים ומעוררי מחשבה (אף לא אחד מהם לאתר של מתנגדי מילה) המתייחסים לנקודות שעלו כאן בדיון. Circumcision Policy Statement של ה-APP קישור שכבר הובא כאן, אבל בפעם הקודמת הואשמתי בהשמצה לחינם, אז הפעם תוך התייחסות מעמיקה יותר להצהרת המדיניות של איגוד רופאי הילדים האמריקני: The procedure is well tolerated when performed by trained professionals under sterile conditions with appropriate pain management. לא בדיוק המצב בחלק ניכר מטקסי ברית המילה הנערכים בישראל.Although health benefits are not great enough to recommend routine circumcision for all male newborns, the benefits of circumcision are sufficient to justify access to this procedure for families choosing it and to warrant third-party payment for circumcision of male newborns. כלומר, לא ממליצים על מילה כדבר שבשגרה כי היתרונות לא גדולים דיים כדי להמליץ על כך, אבל זה בסדר אם מי שמעוניין בכך יבצע מילה ולא פחות חשוב – להכניס מילה למימון ע"י ביטוח (אני חושבת שצריך להיות נאיבי כדי לא להבין מאיפה ההצעה הזו מגיעה).Parents ultimately should decide whether circumcision is in the best interests of their male child. They will need to weigh medical information in the context of their own religious, ethical, and cultural beliefs and practices. The medical benefits alone may not outweigh these other considerations for individual families. כלומר, יש לבחון את המילה בהקשרים של דת, מוסר, אמונה ותרבות (אף אחד מהנ"ל אינה סיבה רפואית) והם מציינים ש"הסיבות הרפואיות בפני עצמן אינן גוברות בהכרח על הסיבות האחרות" (כי הסיבות אינן רפואיות אלא מסורתיות בד"כ, גם בארה"ב).עמיתים אירופאים כבר מותחים ביקורת ב-nature. עוד נאמר שם שמרבית הגברים (במדינות מערביות) לא יידבקו בזיהומים שמוגנים ע"י המילה ולכן לא יהנו מתועלת ישירה. עוד מסתבר שאנליסטים חישבו כי כל ברית מילה תחסוך (לפחות תאורטית) $313 למערכת הבריאות האמריקנית (סיבה נוספת שמעוררת חשד בטוהר המניעים מאחורי ההמלצה). האם מילה כואבת? כן, מאוד: "הקלטת קולות בכי של תינוקות בזמן ברית מילה מסורתית לא מותירה מקום לספק. אם בכי רגיל של תינוק מורכב בעיקר מצלילים בתדירות של 440 הרץ בקירוב הרי שבתחילת התהליך הצלילים מוסטים ל- 550 הרץ בממוצע ובשלב הקשה ביותר של הטקס: הפריעה, בה מקלף המוהל בציפורנו את העור הדבוק לעטרת איבר המין, מופיעים צלילים בתדר 730 הרץ, התדר הגבוה ביותר שגרונו של תינוק מסוגל להפיק והמעיד על מצוקה קשה. לשם השוואה, פרוצדורות רפואיות טורדניות כזריקות חיסון מניבות צלילים נמוכים יותר (כ- 630 הרץ). מערכת העצבים של התינוק מתייחסת לשיאו של תהליך המילה כאל מצב של מצוקה קיומית ממש. מאפיינים נוספים המצביעים על מצוקה הם קיצור מרכיבי ה"נשיפה" ביבבה, חזרה מהירה על הצליל היסודי וצמצום טווח התדרים (רוב העוצמה מתרכזת בתדירות המרכזית). זהו מאפיין כללי של קריאות S.O.S בטבע: מי שזועק לעזרה מרכז את האנרגיה האקוסטית בצליל אחד כאילו להבטיח שלפחות בחלק זה של סולם התדירויות הוא יגבר על רעשים מתחרים. יש המשך, כדאי לקרוא. ופסקת הסיום: ממצאי המדע המודרני סותרים אמנם את השערת הרמב"ם בדבר "עורו הרך" של התינוק אבל מבססים דווקא משפט אחר של הנשר הגדול בעניין המילה: "את המעשׂה הזה לא יעשׂה אדם בעצמו או בילדו אלא מתוך אמונה אמיתית, מפני שאין זאת שׂריטה בשוֹק או כוויה בזרוע, אלא דבר שנחשב קשה מאוד מאוד." ואם אנחנו כבר בענייני רמב"ם, הנה מה שחשב על נושא ההנאה המינית וברית המילה: "המילה, לדעתי אחד מטעמיה מיעוט התשמיש והחלשת האיבר הזה כדי שימעט בפעולה זו ויתאפק ככל האפשר ואין המצווה הזו להשלמת חסרון הבריאה, אלא להשלמת חסרון המידות, ואותו הנזק הגופני הנעשה באבר זה הוא המטרה אבל פחתה בה הלהיטות והתאוותנות המופרזים מכדי הצורך. והיות המילה ממעטת כוח הקשוי ואפשר אף מיעוט ההנאה, הוא דבר שאין בו ספק, כי האבר כאשר הוטף ממנו דם והוסר המגן שלו מראשית גדילתו אין ספק שהוא נחלש, ובפירוש אמרו חכמים ז"ל הנבעלת מן הערל קשה לפרוש, וזהו הגדול בסיבות המילה לדעתי". (רמב"ם - מורה הנבוכים, חלק שלישי, פרק מ"ט). נלקח מבלוג של בחורה דתייה. ועוד מאמר על כאב (אנגלית): Male circumcision: pain, trauma, and psychosexual sequelae להלן מסקנתם: The body of empirical evidence reviewed here suggests that there is severe pain at the time of circumcision and shortly thereafter in unanaesthetised boys, as well as heightened pain sensitivity for some considerable period of time afterwards. Evidence has also started to accumulate that male circumcision may result in lifelong physical, sexual, and sometimes psychological harm as well. A variety of forces are converging from fields as diverse as psychology, medicine, law, medical ethics, and human rights, all questioning the advisability of circumcision which originated millenia ago and was promoted in the Victorian era. As Chamberlain (1998) pointed out, "parents are not warned that their infants will endure severe pain and will be deprived of a functional part of their sexual anatomy for life." Non-therapeutic circumcision of male minors is now being questioned by legal and ethics scholars in an unprecedented way. The mental health community can play an important role in the growing debate about circumcision. We encourage closer examination of this issue and even more empirical research into the psychosexual sequelae associated with circumcision. כמו כן הם מקדישים סעיף לדיסוננס קוגניטיבי (עמ' 15–16) ומציינים שזו יכולה להיות הסיבה לכך שחלק מההורים ומהרופאים מתנגדים למידע המייחס למילה נזקים. אנשים שואפים לעקביות וסדר באמונותיהם ובניסיונם וייתכן שהגורם הזה תורם להנצחת התמיכה במילה. הם טוענים כי אחת הדוגמאות לאמונות המעורבות בפעולת מנגנון ההגנה הפסיכולוגי של ההכחשה והרציונליזציה היא המיתוס שתינוקות שאך נולדו לא חשים או זוכרים כאב (אף שמחקרים מוכיחים אחרת). הם מציינים שקשה לנו לקבל מידע שעומד בסתירה לאמונותינו, למשל התפיסה השגויה כי לערלה אין כל תכלית מעשית ושגם רופאים אינם חסינים מכל אלה.To cut or not to cut? Personal factors influence primary care physicians’ position on elective newborn circumcision מחקר שנערך בקנדה הראה כי רופאים נימולים נוטים להמליץ יותר על מילה. מתוך 572 רופאים שענו על שאלון, 68.3% מהרופאים הנימולים אמרו שהם ממליצים על מילה, ו-68.8% מהרופאים הלא נימולים אמרו שאינם ממליצים על מילה. רוב המשיבים הצהירו כי הם מבססים את המלצותיהם על הוכחות רפואיות. תופעה נוספת לא רצויה של מילה: עקמת הפין. לפי אתר המרכז הרפואי שערי צדק ירושלים: "עקמת הפין אצל ילד נוצרת בדרך כלל לאחר החלמה לא תקינה של הפין מברית המילה, מביצוע לא נכון של הברית או לעתים רחוקות כפגם מולד כתוצאה מהתפתחות לא תקינה של החלקים (Corpora Cavernous) אשר מרכיבים את הפין. לאור העובדה שבארץ רוב הבנים נימולים, מספר הילדים הסובלים מעקמת הפין גדול יותר בהשוואה לשאר העולם." מעניין לציין שהצהרה כזו מגיעה דווקא מבית חולים שמנוהל ברוח ההלכה. לסיום, רשומה שמצאתי (דרך גוגל) בבלוג של מישהי שמספרת בהרחבה מדוע היא מתנגדת למילה (הבלוג עצמו אינו מוקדש לנושא המילה). זה לא מאמר מדעי ואני לא מביאה אותו כאן כהוכחה למשהו אלא מתוך הזדהות – אהבתי את כתיבתה, התהליך שהיא מתארת דומה למה שעברתי: ממחשבה של "מה פתאום? ברית מילה זה דווקא בריא, היהודים יודעים מה הם עושים" ל"טוב, לא כזה נורא, אבל רק עם רופא" ל"נו, אבל בכל זאת צריך ברית מילה, אבל אולי אפשר להסתפק במשהו סמלי, בלי פריעה" למסקנה הסופית של "רגע, למה צריך את זה, בעצם?". הגעתי למצב של ויתור מוחלט מתוך הבנה שלא צריך, אין שום חובה ואין שום סיבה טובה באמת בעד (מבחינתי כמובן) אבל יש הרבה סיבות נגד. זה לא היה בין ליל, לא נכנסתי לאיזשהו אתר נגד ברית מילה וחיי השתנו ברגע. זה היה תהליך הבשלה מתמשך (שארך לפחות שנתיים) של קריאה, הבנה, הפנה וקבלה שאולי אנחנו לא כאלה חכמים יותר מכולם, שבעצם יש כאן יותר נזק מתועלת. לא אסון שיגרום לי לעמוד על רגליי האחוריות ולזעוק ללא פשרות (כמו מילת נשים למשל) אבל כן רצון לחשוף אנשים (חילונים כמובן; ברור לי שלדתיים זה לא רלוונטי) למידע שנחשפתי לו, להיות מודעים למצב, לבעיות שהוא טומן בחובו, להבין מה התהליך ומה עובר על התינוק (ומה עלול לעבור עליו בבגרותו) ולקבל החלטה מושכלת מתוך בחירה ולא פעולה אוטומטית שנעשית מתוך ציות לקונפורמיזם. אם מישהו הבין אחרת או נפגע מדבריי, אני מתנצלת. מעולם לא שפטתי אף אחד שמל את ילדיו או חשבתי שהוא פושע (וביניהם גם אנשים יקרים לי מאוד, משפחה וחברים). |
|
||||
|
||||
אין לך על מה להתנצל, אותי אישית שכנעת בטיעונייך הנבונים ונהנתי לקרוא את הודעותייך האינטילגנטיות והסבלניות. הצד השני עשה שירות דוב לעמדה לו ; בגסות, דמגוגיה וסתם טמטום שהוא הפגין. כל אלה רק הדגישו עוד יותר את צידקת טיעונייך. עכשיו אפילו הוספתי את התגובה שלי במקום הנכון כדי שיהיה ברור מי ניצחה בדיון, לפחות מבחינתי. |
|
||||
|
||||
תודה! לא באתי לנצח או להתנצח, אני שמחה שזכיתי לשכנע. :-) |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |