589162
כידוע, הרשתות הגדולות מאפשרות לנו להצטרף למועדון הלקוחות שלהן, ולזהות אותנו בכל קניה עפ"י כרטיס מועדון או מס' ת.ז. אח"כ הן שולחות אלינו קופונים, מבצעים מותאמים אישית והמלצות לקניה. מכאן אני מסיק שכל רשת מחזיקה מאגר מידע ובו היסטוריית הקניות המלאה של כל לקוח.

ועכשיו לשאלה משפטית: האם יש לי זכות לדרוש מהרשת לספק לי העתק מהמידע הזה?

רק לצורך הדוגמה, הנה מספר סעיפים מתקנון ממועדון הלקוחות של שופרסל
4. פרטים אישים של החבר ועדכון פרטים
4.4 על אף האמור לעיל ובכפוף להוראות כל דין שופרסל תהייה רשאית להעביר מידע מפורט ומזוהה של רכישות הלקוח ברשת לצדדים שלישיים, בהתאם ובכפוף לקבלת הסכמת הלקוח לעשות כן במפורש או מכללא, ו/או בהתאם להוראות של כל גוף שלטוני/שיפוטי מוסמך.
4.5 בהצטרפותו למועדון, החבר מסכים כי מידע שיקבל המועדון מהחבר, לרבות פרטיו האישיים של החבר ופירוט בדבר רכישותיו, יוחזק במאגר מידע אחד או יותר של שופרסל בגינו, וכי ייעשה במידע זה שימוש בהתאם למטרות מאגרי מידע אשר יעודכנו מעת לעת עפ"י שיקול דעתה של שופרסל ולהוראות כל דין.

7. אפליקציית "שופרסל" במכשיר סלולאר מסוג "אייפון"
7.2 באמצעות האפליקציה, יתאפשר לחבר המועדון הראשי, לצפות ברשימת המוצרים שנקנו בקניות האחרונות בשופרסל אגב הזדהות כחבר מועדון. רשימה זו כוללת צירוף של כלל המוצרים שנרכשו ע"י התא המשפחתי (כהגדרתו בסעיף 1.4 לעיל) בארבעת הרכישות האחרונות של חבר המועדון בשופרסל או בתקופת שלושת החודשים האחרונים – המועט בניהם. כמות המוצרים שתוצג ברשימה, תהא הכמות הממוצעת והמעוגלת של הפרטים שנרכשו ע"י חבר המועדון ובהצגת מינימום יחידת כמות אחת לכל מוצר. במוצרים שקילים יוצג המשקל הממוצע של ארבעת הרכישות האחרונות (להלן:"רשימת המוצרים הממוצעת").

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים