|
לפני שרצים להשמיץ את מערכת החינוך, שזה הדבר הכי קל, אני מציע לראות גם קצת את הצדדים החיוביים. תנו לדוגמה הצצה בערכות הל"ה למורה המיועדות להוראות מדעים בחטיבת הביניים. לערכות מבנה קל להבנה, עם מטרות ברורות, תרגילים שמכוונים להשגת המטרות והערכה שבודקת את השגת המטרות.
למרות שאוהבים להתעלם מזה, מערכת החינוך, לפחות במקצוע שאני מלמד (מדעים, בעיקר ביולוגיה) מנסה להקנות לתלמידים כלי לימוד וחשיבה. היא עושה את זה תוך תירגול על חומרים מתחום המדעים בכלל והביולוגיה בפרט.
העניין הוא שהוראה הוא מקצוע באמת מאוד מורכב, לדעתי, יותר מהרבה מקצועות אחרים. אפשר לקרוא על זה עוד בקישור בתחתית הידיעה הראשית (להיות מורה).
אז נכון, מאוד כיף להיכנס במורים בגלל שיש כמה מורים שלא היו צריכים להיות במערכת, וזה דבר שקורה במערכת כל כך גדולה, אבל לטובת הדיון אני מציע ללוות את הביקורת השלילית בהצעות בונות.
|
|